Eerste Divisie

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Jack schreef: 06 jun 2018, 20:20 Het kampioenschap van jong ajax in de eerste divisie bevestigt vermoedelijk de voorkeur van Fox Sports voor wedstrijden van jong ajax en jong PSV. Het versterkt de voorkeur van de media voor de traditionele top. En dan te bedenken dat jong AZ het team van Jong ajax twee keer verslaat. De winner takes it all. The loser standing small.
Dan zouden ze dus alles van Jong Utrecht moeten uitzenden, want die wonnen weer 2x van Jong AZ (en ook 1x van Jong ajax).
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Ik zet 'm hier maar neer, een leuk artikel over de moeder der Nederlandse stadionstraten: https://sports.vice.com/nl/article/zmk7 ... kampstraat
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Dos Santos heeft zijn eerste wedstrijd bij de beloften van Heracles gespeeld. Na 61 minuten werd hij gewisseld. Het werd 1-1 tegen Fortuna Sittard 2.
Glory Hunter
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Jack schreef: 03 feb 2019, 10:40 Dos Santos heeft zijn eerste wedstrijd bij de beloften van Heracles gespeeld. Na 61 minuten werd hij gewisseld. Het werd 1-1 tegen Fortuna Sittard 2.
Toch mooi dat hij met een comeback bezig is :D
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Overname van Den Bosch is afgekeurd.
Ik vind het zachtst gezegd apart.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Wat vind je daar apart aan?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

~AZ~ schreef: 30 mar 2019, 10:56 Wat vind je daar apart aan?
Dat het zo lang heeft moeten duren en dat er dan zonder opgaaf van redenen openlijk is afgekeurd.
Voetbal is een vrij publieke sport en Den Bosch hangt door deze handelswijze toch aan het randje van de afgrond.

Daarnaast lijken sommige clubs veel zwaarder onder de loep te liggen dan anderen, bij Fortuna is er volgens mij helemaal niet zo zwaar onderzocht waar die Turkse meneer zijn geld vandaan had, maar nu de naam Jordania terug komt leek het oordeel eigenlijk bij voorbaat geveld.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 31 mar 2019, 10:23 Dat het zo lang heeft moeten duren en dat er dan zonder opgaaf van redenen openlijk is afgekeurd.
Voetbal is een vrij publieke sport en Den Bosch hangt door deze handelswijze toch aan het randje van de afgrond.

Daarnaast lijken sommige clubs veel zwaarder onder de loep te liggen dan anderen, bij Fortuna is er volgens mij helemaal niet zo zwaar onderzocht waar die Turkse meneer zijn geld vandaan had, maar nu de naam Jordania terug komt leek het oordeel eigenlijk bij voorbaat geveld.
Maar eigenlijk weten wij hier te weinig van. Je weet niet of die Turkse meneer niet goed is gescreend. Dat is speculeren.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 31 mar 2019, 10:27 Maar eigenlijk weten wij hier te weinig van. Je weet niet of die Turkse meneer niet goed is gescreend. Dat is speculeren.
Is het inderdaad, het oogt gewoon inconsequent.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Excelsior - Almere: na 18 minuten 3-1 en na 37 minuten 3-4. Dat kan toch alleen in de KKD?

(En nu komt Forza met een statistiek om deze bewering onderuit te halen)
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/g ... aad43c821/
Typisch (Nederlandse) media. Leuk dat die psv-er 2 assists geeft, maar dat een Telstar spits deze goals maakt zou natuurlijk de focus op moeten liggen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Metalingus schreef: 06 sep 2020, 10:57 Excelsior - Almere: na 18 minuten 3-1 en na 37 minuten 3-4. Dat kan toch alleen in de KKD?

(En nu komt Forza met een statistiek om deze bewering onderuit te halen)
Sparta-AZ, AZ 4-0 voor , 20 minuten later 4-4 😎
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 17 nov 2020, 09:45 Sparta-AZ, AZ 4-0 voor , 20 minuten later 4-4 😎
Niet overdrijven. AZ deed er 34 minuten over om de 4-0 voorsprong weg te geven.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Forza AZ schreef: 17 nov 2020, 11:30 Niet overdrijven. AZ deed er 34 minuten over om de 4-0 voorsprong weg te geven.
Maar het kan dus óók in de Eredivisie, 13-0 kan ook.
Ik bedoel maar.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Zelden zo’n trieste laatste halfuur van een wedstrijd gezien.
De Graafschap kon voor de 2e week op rij promoveren; slechts 1 goal was genoeg, maar wederom, nu tegen Helmond Sport, lukte het weer niet.
Wat speelde de Graafschap dom. Elke bal werd alsof het de laatse aller kansen was rücktsichtslos vanaf elke plek op het veld in de 16 gepompt, i.p.v. door een paar combinaties te proberen de 16 in te komen. Met telkens de keeper als winnaar. Nu GAE weer terug in de Eredivisie.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Leuk voor Beukema.

Als je dat armzalige Helmond al niet combinerend kunt verslaan dan heb je weinig in de Eredivisie te zoeken. Ze hebben ook niks meer gewonnen de afgelopen weken. Ik vind die Snoei een pedant mannetje dus prima zo.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

Het was inderdaad een spannend slot
Het klinkt misschien gek maar Almere City als die waren gepromoveerd dan waren ze de komende jaren een subtopper in de eredivisie want die hebben een rijke eigenaar
Ik vrees gewoon voor go ahead dat ze er gelijk weer uit gaan
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

schoorl schreef: 13 mei 2021, 03:09 Het klinkt misschien gek maar Almere City als die waren gepromoveerd
Dat kan nog steeds maar ik hoop het niet. Hoe ze Tobiasen aan de kant schoven getuigde nogal van hoogmoed en sindsdien ging het alleen maar slechter.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ik had al het idee dat De Graafschap het heel moeilijk zou krijgen omdat ze vrijdag allemaal riepen dat ze het echt wel thuis gingen halen. De onzekerheid en de poging tot zelfovertuiging droop er vanaf.

Wel heel zuur voor De Graafschap na vorig seizoen.

Maar Kowet erin vind ik top, ik wil ook wel weer naar dat stadion.

Almere hoop ik toch never nooit niet op dat die ooit de Eredivisie behalen. Reserve 020...
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Almere heeft gemiddeld nog nooit het eigen stadion (4500 toeschouwers) meer dan half vol gekregen. Dan ben je echt nog heel ver verwijderd van de Eredivisie, zeker omdat 99,9% van de plaatselijke bevolking een andere club als zijn favoriet zal noemen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Plaats reactie