Eerste Divisie

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Is vooraf uitgelegd, ze hebben veel blessures bij Jong ajax als gevolg van het overvolle programma. Ze werken daar met spelers die naar het eerste moeten (CL vanavond dus geen Andersen, Boilesen, Veltman, Denswil en Hoesen bijv.) en ze hebben veel jeugdinternationals. Niks raars dus verder.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ 4 Life schreef:Is vooraf uitgelegd, ze hebben veel blessures bij Jong ajax als gevolg van het overvolle programma. Ze werken daar met spelers die naar het eerste moeten (CL vanavond dus geen Andersen, Boilesen, Veltman, Denswil en Hoesen bijv.) en ze hebben veel jeugdinternationals. Niks raars dus verder.

Nou uh,14 punten uit 13 wedstrijden? Er word toch niet elke week
CL gespeeld? Volgens trainer Groenendijk is er nog geen sprake
van paniek,nou dan weet je het wel.Als je niet zonder de topspelers
kunt winnen van VVV en Fortuna, en dan kun je nog zoveel blessure's
hebben maar dan gaat er toch iets fout.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

VVV heeft gewoon een goed team. Maar resultaat is niet het belangrijkste voor Jong ajax (evenals voor Jong PSV en Jong FC Twente). Het gaat erom dat die jonge gasten ervaring opdoen en onder hoge weerstand spelen. Ze wisselen echter heel vaak door en spelen in vele wisselende samenstellingen. Tegen Excelsior speelde bijvoorbeeld praktisch de A1. Nu was er weer een half elftal afwezig door de CL en blessures. Er zijn dus genoeg redenen aan te voeren waarom de jeugd teams niet zo heel hoog staan.
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Dit vat meteen mooi samen waarom de tweede elftallen nooit en te nimmer in de Jup League toegelaten hadden moeten worden.
...-
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Kees Vooijs schreef:Dit vat meteen mooi samen waarom de tweede elftallen nooit en te nimmer in de Jup League toegelaten hadden moeten worden.
Exact. Ik betwijfel ook of die jonkies hier beter van gaan worden. Nu vechten tegen de spreekwoordelijke degradatie, terwijl ze later, als ze in het eerste spelen, om het kampioenschap moeten strijden.

Ik denk toch de de bestuurders andere posities voor de jeugdelftallen in gedachten hadden. #-o
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Als je kijkt naar de diverse jeugdteams en hun opstellingen en resultaten dan is dit wel een hele serieuze vorm van competitievervalsing.
Zoals PSV dat laatst met oa Narsingh speelt die er dan meteen 2 inlegt waardoor PSV weer wint of Twente waar oa Mohktar meedoet en ze de koploper (Dordrecht) afdrogen.

Ik heb daar wel moeite mee ondanks dat ik weinig heb met de meeste 1e divisie teams
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Het is inderdaad competitievervalsing voor de overige 17 clubs. Die moeten maar afwachten of ze een sterk of zwak belofte elftal treffen, en dat is niet voor alle clubs gelijk.
Ze hadden de belofte teams nooit moeten toelaten, of dan tenminste met een vaste en gescheiden selectie ten opzichte van het eerste elftal laten spelen per competitiehelft.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

En zo ben je plots supporter van een club die vernoemd is naar een homo (oei, oei, oei wat zal Gijpie nu zeggen).

http://www.nrc.nl/boeken/2013/11/29/kon ... sualiteit/
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Willem 2 is gay olé olé.. :-"
...-
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Helaas ziek thuis, maar dus wel tijd om naar programma's te kijken die ik normaal oversla: samenvattingen van de Jupiler Leaugue. Oss-De Graafschap. Wat een triestigheid. Je mag toch hopen dat wij daar nooit meer terechtkomen.
Tribunes voor een kwart gevuld, één doelkant zijn kantoren, ziet er heel oninspirerend uit........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Het is inderdaad heel treurig. Zitten nog wel een paar leuke clubs en stadions tussen zoals natuurlijk NEC en Roda JC, maar ook MVV, VVV, Sparta en De Graafschap zijn leuke clubs met een aardige ambiance.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef:Het is inderdaad heel treurig. Zitten nog wel een paar leuke clubs en stadions tussen zoals natuurlijk NEC en Roda JC, maar ook MVV, VVV, Sparta en De Graafschap zijn leuke clubs met een aardige ambiance.
Ja precies, en dat zijn ook de clubs die eredivisie hebben gespeeld, dus daar is nog wel een betaald voetbal cultuur.
1221 toeschouwers bij Oss.......betaald voetbal?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Cesc
Seizoenkaarthouder
Berichten: 449
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:18
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef:Het is inderdaad heel treurig. Zitten nog wel een paar leuke clubs en stadions tussen zoals natuurlijk NEC en Roda JC, maar ook MVV, VVV, Sparta en De Graafschap zijn leuke clubs met een aardige ambiance.
Als je wedstrijden kijkt van De Graafschap zit het ook voor een kwart gevuld. Zelfs de Spinnekop is voor een kwart gevuld. De Superboeren waren altijd fanatiek, maar die status lijken ze verloren te zijn. Vorige week in het duel met RKC Waalwijk zaten er 3806 supporters met een capaciteit van 12.600. Geen sfeervolle ambiance lijkt mij dat!
Glory is for the moment. Pride is forever!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Cesc schreef: Als je wedstrijden kijkt van De Graafschap zit het ook voor een kwart gevuld. Zelfs de Spinnekop is voor een kwart gevuld. De Superboeren waren altijd fanatiek, maar die status lijken ze verloren te zijn. Vorige week in het duel met RKC Waalwijk zaten er 3806 supporters met een capaciteit van 12.600. Geen sfeervolle ambiance lijkt mij dat!
Precies mijn punt.
Niet alleen de Eredivisie, maar ook de Eerste boet ontzettend veel in op kwaliteit (dus ook door centjes) en populariteit.
Ben benieuwd hoe het Nederlandse betaalde voetbal er over 5 jaar uitziet........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
m@rcus
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 13 aug 2010, 08:57

Zondag a.s. ga ik met een paar kennissen van me naar Sparta-VVV. Weliswaar is Sparta niet mijn club, maar qua uitstraling, beleving en opzet is het veel sympathieker dan het koude AZ. Geen stadion gebouwd in het weiland, geen gemekker met die achterlijke stewards op de tribune en gewoon bier voor en tijdens de wedstrijd.
...'t is maar een spelletje hoor!...'
8397
Supporter
Berichten: 165
Lid geworden op: 14 jan 2014, 19:23
Locatie: Ergens in Waterland

Finales Nacompetitie:

De Graafschap - Volendam
NAC/VVV - Roda JC

Ik zou graag willen weten van jullie wie jullie er in willen en waarom.
Gaan we nog eens een keer voetballen A-selectie?
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Volendam is altijd leuk. Tenminste een echte Noord Hollandse derby in de Eredivisie. Laat bij die andere de winnaar van NAC-VVV maar in de Eredivisie blijven/komen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik zoek waarschijnlijk niet goed, maar waar zijn de samenvattingen van de nacompetitiewedstrijden 2015 te zien?

Raar dat de NOS wel alle eredivisiewedstrijden in samenvatting mag laten zien, maar het "toetje" waar toch twee eredivisionisten aan mee doen niet :shock:

Kan iemand mij helpen?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
kristenforever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 252
Lid geworden op: 07 dec 2013, 08:40

salmonyappi schreef:Ik zoek waarschijnlijk niet goed, maar waar zijn de samenvattingen van de nacompetitiewedstrijden 2015 te zien?

Raar dat de NOS wel alle eredivisiewedstrijden in samenvatting mag laten zien, maar het "toetje" waar toch twee eredivisionisten aan mee doen niet :shock:

Kan iemand mij helpen?
Vanavond bij sbs 6
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Dank je!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie