WK 2018

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

oh oh Lloris. Je verspeeld zo je titel keeper van het toernooi. Wat een blunder :lol:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Nou, was een klote WK. De Videoref heeft het verpest. Bedankt Hugo Borst met je hetze tegen scheidsrechters.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

...... and that's what we mean by honey \:D/
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Antti Opdam schreef: 12 jul 2018, 08:21 Wat vind je overdreven dan?

Dit is de ranglijst qua clubs ... Waar blinken Belgen uit?

https://www.uefa.com/memberassociations ... index.html

In de Top 7 van beste clubs is geen Belgische speler te vinden.

Frankrijk heeft België op alle gebieden - bezijden balbezit - overklast.

Ik vind dat ik de lof die ik België na Brazilië heb gegeven hoogstens wat overdreven. Toen ik de statistieken en samenvatiing zag en de wedstrijd bestudeerde bleek 'de Gouden Generatie' wel met heel veel geluk te zijn door gegaan.
Ik lees dit nu pas en vervelend zoals ik ben natuurlijk ga ik je gewoon corrigeren.

Thomas Meunier speelt voor PSG, Vermaelen voor Barcelona, Carrasco voor dat hij voor het geld koos voor Atletico Madrid.
Een top 7 is natuurlijk lekker arbitrair, want dan hoef je De Bruyne en Kompany niet mee te rekenen.
Over het algemeen vallen de clubs waar de belgen en fransozen spelen/speelden redelijk samen.
PSG,Atletico,Manchester United/City,Barcelona,Spurs, Chelsea

De Fransen hebben de overhand, daar heb je wel degelijk gelijk in. maar je oorspronkelijke uitgangspunt was foutief.

Posts van Antti zijn interessant, omdat hij heel sterke stellingen poneert die mensen vaak niet nader onderzoeken.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Je gaat Vermaelen bij Barcelona toch niet mee tellen :lol: :lol: :lol:
Antti marchandeerd af en toe met de feiten, maar het is wel zo dat de Key spelers (Mbappé, Varane, Umtiti, Pogba) bij de Fransen gewoon bij de grootste clubs spelen en zo niet heel erg bepalend bij de andere topclubs ( Griesmann, Kanté, Lloris,) zijn.

Bij de Belgen zouden alleen Hazard, Lukaku, Courtois en Kompany kans maken op een selectieplek in de franse selectie. En alleen Courtois en Hazard zouden basisspeler zijn.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Maar goed, de fransen speelden in de finale hun zwakste wedstrijd en de kroaten bespeelden de fransen beter dan iedereen en hadden grotendeels van de wedstrijd het betere van de wedstrijd, maar zij krijgen wel de meeste tegengoals tegen met bijna het grootste doelsaldo ware het niet dat die 4-2 een cadeautje was van Lloris aan Courtois
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Frankrijk mag voortaan aan de Africa Cup meedoen, dan hoeven wij ook niet naar dat vreselijke voetbal te kijken. En dan nog gematst worden ook door een verzameling blinden achter een televisie. Vreselijk toernooi, vreselijke winnaar.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Geest van Dirk schreef: 15 jul 2018, 19:57 Je gaat Vermaelen bij Barcelona toch niet mee tellen :lol: :lol: :lol:
Antti marchandeerd af en toe met de feiten, maar het is wel zo dat de Key spelers (Mbappé, Varane, Umtiti, Pogba) bij de Fransen gewoon bij de grootste clubs spelen en zo niet heel erg bepalend bij de andere topclubs ( Griesmann, Kanté, Lloris,) zijn.

Bij de Belgen zouden alleen Hazard, Lukaku, Courtois en Kompany kans maken op een selectieplek in de franse selectie. En alleen Courtois en Hazard zouden basisspeler zijn.
Hahaha nouja, ik geef toch aan dat de Fransen voor de rest sterker zijn he ;)

Het is soms makkelijk een speler te vergeten als ie zo lang geblesseerd is, maar contract is contract.
Zo heeft ene Eli Babalj zich technisch gezien ook best een tijdje speler van AZ mogen noemen.

Overigens puur omwille van het argument : ik denk dat Meunier ook nog wel de Franse selectie zou halen al was het maar omdat de Fransen niet zo dik in de rechtsbacks zitten idem voor De Bruyne wat betreft het aanvallende middenveld. Mertens is ook nog wel een twijfel geval, die vind ik in ieder geval beter dan Thauvin.

Maar het elftal blijft hoe dan ook grotendeels Frans.

Dan speel je bijvoorbeeld:

DM: Courtois
RB: Pavard/Meunier (is mij om het even)
CB:Umtiti,Varane
LB:Mendy/Hernandez
DM: Kante
DM:Pogba
LV: Hazard
RV:Griezmann
CS: Mbappe (of omgedraaid met Griezmann)

Kompany zou de plek van Rami overpakken op de bank
De Bruyne zou de plek van Thauvin overpakken op de bank
Lukaku zou de plek van Giroud overpakken op de bank
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16054
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Last Scout schreef: 15 jul 2018, 21:55 Hahaha nouja, ik geef toch aan dat de Fransen voor de rest sterker zijn he ;)

Het is soms makkelijk een speler te vergeten als ie zo lang geblesseerd is, maar contract is contract.
Zo heeft ene Eli Babalj zich technisch gezien ook best een tijdje speler van AZ mogen noemen.

Overigens puur omwille van het argument : ik denk dat Meunier ook nog wel de Franse selectie zou halen al was het maar omdat de Fransen niet zo dik in de rechtsbacks zitten idem voor De Bruyne wat betreft het aanvallende middenveld. Mertens is ook nog wel een twijfel geval, die vind ik in ieder geval beter dan Thauvin.

Maar het elftal blijft hoe dan ook grotendeels Frans.

Dan speel je bijvoorbeeld:

DM: Courtois
RB: Pavard/Meunier (is mij om het even)
CB:Umtiti,Varane
LB:Mendy/Hernandez
DM: Kante
DM:Pogba
LV: Hazard
RV:Griezmann
CS: Mbappe (of omgedraaid met Griezmann)

Kompany zou de plek van Rami overpakken op de bank
De Bruyne zou de plek van Thauvin overpakken op de bank
Lukaku zou de plek van Giroud overpakken op de bank
Ben je nou een mix aan het maken van Franse en Belgische spelers? Met als doel?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Geest van Dirk schreef: 15 jul 2018, 16:11 Leuk hoor. Het gewone volk :oops:
Ik wil mijn mening over deze reaktie van mij herzien.
Dit is wel een uitzondering om een wedstrijd te mogen verstoren #Pussy Riot protest
:D =D>
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Last Scout schreef: 15 jul 2018, 19:15 Ik lees dit nu pas en vervelend zoals ik ben natuurlijk ga ik je gewoon corrigeren.

Thomas Meunier speelt voor PSG, Vermaelen voor Barcelona, Carrasco voor dat hij voor het geld koos voor Atletico Madrid.
Een top 7 is natuurlijk lekker arbitrair, want dan hoef je De Bruyne en Kompany niet mee te rekenen.
Over het algemeen vallen de clubs waar de belgen en fransozen spelen/speelden redelijk samen.
PSG,Atletico,Manchester United/City,Barcelona,Spurs, Chelsea

De Fransen hebben de overhand, daar heb je wel degelijk gelijk in. maar je oorspronkelijke uitgangspunt was foutief.

Posts van Antti zijn interessant, omdat hij heel sterke stellingen poneert die mensen vaak niet nader onderzoeken.
Ja. Ik had wat zuiverder moeten zijn. Belgen zijn in de vaste opstelling van de top 7 niet te vinden. Het is - zoals we allen nu geconcludeerd hebben - gewoon allemaal subtop. Dat ze daarmee derde eindigen is gewoon erg knap.

Maar goed. Het was ook het toernooi van de verrassingen.

Als eerder gesteld: Engels voetbal neem ik niet serieus. Engelse clubs doen al vijf jaar lang internationaal niet mee. Als jij een geweldige speler bent in Engeland maak je een overstap naar de huidige top 7.

Niet andersom.

Om een club als Tottenham Hotspur moet ik gewoon een beetje lachen. Daar speel je niet als topspeler. Over Manchester City of Chelsea kan je nog twijfelen. Maar ik heb moeite om dat niveau serieus te nemen. Engelsen zijn vooral goed in geld smijten, het voetbal mooi in beeld brengen en dat internationaal verkopen. Maar met kwalitatief hoogwaardig voetbal heeft het weinig te maken.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

salmonyappi schreef: 15 jul 2018, 22:01 Ben je nou een mix aan het maken van Franse en Belgische spelers? Met als doel?
Louter visualisatie van de discussie.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16054
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Last Scout schreef: 16 jul 2018, 17:30 Louter visualisatie van de discussie.
Ok.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Antti Opdam schreef: 12 jul 2018, 07:28 Nogmaals: dat geldt voor het hele team als je ze tegen de maatstaf van wereldtop aan zet.

Alleen Courtois ontspringt enigszins de dans. En Hazard heeft zich nu voor het eerst op het hoogste niveau laten zien.

Bij Frankrijk lopen spelers van echte topclubs en komen uit in echte competities. Varane, Umtiti, Hernandez, Tolisso, Matuidi, Griezmann ... en dan heb je nog een speler die daar binnenkort tussen loopt. Mbappe.

Wat kan België daar nu tegenover zetten? Letterlijk en figuurlijk niets tot weinig. Spelers als Vertonghen, Alderweireld en Dembele worden in Europa echt niet serieus genomen hoor. Dat is puur voor de België en AZ fanboys. Die lijden soms aan Jahanbakshiaanse deformatie.
UP!

Real Madrid leest mee en gaat meteen werk maken van mijn analyse.

Courtois en Hazard naar Real?

Nog drie van dergelijke transfers en België mag zich echt een keer titelkandidaat noemen. Tot nu toe was het een schattige hype gebaseerd op een luchtbel.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

...... and that's what we mean by honey \:D/
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Antti Opdam schreef: 18 jul 2018, 08:28 UP!

Real Madrid leest mee en gaat meteen werk maken van mijn analyse.

Courtois en Hazard naar Real?

Nog drie van dergelijke transfers en België mag zich echt een keer titelkandidaat noemen. Tot nu toe was het een schattige hype gebaseerd op een luchtbel.
Ik denk dat ze gewoon pech hebben gehad in hoe gefragmenteerd deze generatie was.
Het voordeel dat andere landen hebben gehad is dat de spelers van de zogenaamde 'gouden generatie' dicht bij elkaar in leeftijd dan wel doorbreken zaten.

Stel Kompany, Vertonghen en Mertens waren nu 5 jaar jonger dan hadden ze nog een kans gehad op een goed EK/WK.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Last Scout schreef: 19 jul 2018, 16:24 Ik denk dat ze gewoon pech hebben gehad in hoe gefragmenteerd deze generatie was..
Dan is het bijna geen generatie meer ...

Maar ik zie heus nog wel een kansje maken bij het volgende EK. Zeker nu er voor het eerst spelers ook naar topclubs - voor een basisplaats - gaan.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Antti Opdam schreef: 20 jul 2018, 07:24 Dan is het bijna geen generatie meer ...

Maar ik zie heus nog wel een kansje maken bij het volgende EK. Zeker nu er voor het eerst spelers ook naar topclubs - voor een basisplaats - gaan.
is ook zo.

En hmm ik vraag mij af hoe groot het afbraak risico is bij de sterkhouders en wie er nog uit de jeugd direct op staat om dat op te vullen. het wordt dan toch een aardig 30+ teampje.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Er komen altijd weer nieuwe talenten op. Wij hebben ook een WK finale plaats behaald met een mindere generatie als waar we het EK '88 mee wonnen, maar op het WK '92 hopeloos faalden.

Mijn punt is dat voetbal een teamsport is en dus een land als België best nog in de toekomst hoge ogen kan gaan gooien op het EK 2020 en WK 2022. Als ze maar op tijd verversen en niet te lang vasthouden aan de oude garde
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Last Scout schreef: 20 jul 2018, 18:30 is ook zo.

En hmm ik vraag mij af hoe groot het afbraak risico is bij de sterkhouders en wie er nog uit de jeugd direct op staat om dat op te vullen. het wordt dan toch een aardig 30+ teampje.
Dat valt toch wel mee? De beste spelers zijn nog in de bloei van hun leven.

Hoe ziet de selectie in 2020 er - qua leeftijden - uit?
Plaats reactie