EK 2021

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Een stuk of 4 of 5 eerste keus spelers die op een toernooi wegvallen, dat is nog nooit goed gegaan. Pech voor de belgen
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Op mij kwam het over alsof Belgie na de eerste goal dachthet wel redelijk eenvoudig te kunnen uitspelen.
we can come an end
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5410
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Weet je wat het is kuifje. Wales is een team. België zijn een stelletje verwende jongens die zelf willen schitteren. Bij Wales maakt het ze geen hol uit wie er scoort, als ze maar scoren. Niemand wil daar de beste zijn. Ze willen gewoon winnen. Die wil om te winnen ontbrak bij België. Mentale zwakte. Daar zit het probleem. Nederland had daar ook nogal veel last van. België en Nederland delen ook het manco dat een domme coach heet. Fellaini voor Carrasco, hoe komt ie er op?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Antti Opdam schreef:
Ik zeg al het hele toernooi hetzelfde. Op basis van de afgelopen twee jaar clubvoetbal.

Ik wilde Hazard bijna wat krediet gaan geven op basis van één goede wedstrijd. Dat is de enige fout waar ik mezelf op heb kunnen betrappen.
Op basis van het clubvoetbal van de laatste drie jaar heeft België op papier individueel één van de sterkste selecties. Dat prestige en status heeft België nu eenmaal en dat wordt ook gedeeld door 90% van de volgers en van de commentatoren. Dus wat een paar individuen zoals jij vindt heeft totaal geen belang want jouw mening is niet statusbepalend. Het enige wat jij kan doen is ageren tegen die status maar dan nog blijft die status bestaan
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

pAZcal schreef:Weet je wat het is kuifje. Wales is een team. België zijn een stelletje verwende jongens die zelf willen schitteren. Bij Wales maakt het ze geen hol uit wie er scoort, als ze maar scoren. Niemand wil daar de beste zijn. Ze willen gewoon winnen. Die wil om te winnen ontbrak bij België. Mentale zwakte. Daar zit het probleem. Nederland had daar ook nogal veel last van. België en Nederland delen ook het manco dat een domme coach heet. Fellaini voor Carrasco, hoe komt ie er op?
Dit heb ik toch ook nooit ontkend. Het enige wat ik beweer is dat zij individueel veel beter zijn. Ik heb toch altijd aangegeven dat België geen team is.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5410
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Daar moesten ze eens aan gaan werken. Misschien moeten ze Van der Brom eens gaan polsen. ;)
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

kuifje schreef: Op basis van het clubvoetbal van de laatste drie jaar heeft België op papier individueel één van de sterkste selecties. Dat prestige en status heeft België nu eenmaal en dat wordt ook gedeeld door 90% van de volgers en van de commentatoren. Dus wat een paar individuen zoals jij vindt heeft totaal geen belang want jouw mening is niet statusbepalend. Het enige wat jij kan doen is ageren tegen die status maar dan nog blijft die status bestaan
Als we het woordje 'status' vervangen voor 'hype' ga ik akkoord. Of 'luchtbel' vind ik ook prima. Negentig procent van de mensen denkt er nu ook opeens over om een huis te kopen.

Ronaldo heeft status. Bale heeft status. Pepe heeft status.

Je denkt toch niet dat een kenner De Bruyne of Hazard serieus neemt als hij zijn mond open trekt ? Op basis van welke internationale topprestatie mogen zij iets zeggen?

Nee.

Nagenoeg elke speler heeft zijn clubniveau van afgelopen seizoen gehaald of was zelfs beter. Wilmots verdient een standbeeld.

Ik ga België pas als kanshebber serieus nemen als de spelers verhuizen naar topclubs in top competities. En het zou leuk zijn als ze daar ook bepalend worden. Maar dat lijkt me te veel gevraagd.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Klinklare onzin. De zogenaamde kenners vallen over elkaar heen om de loftrompet te steken. In de kritieken nu is ook één tendens terug te vinden: het falen van Wilmots dat met zijn tactisch onvermogen een goude generatie om zeep helpt.

Volgens iedereen heeft België een topselectie wat jij dan probeert af te zwakken door het een hype te noemen. Maar nogmaals, dat maakt geen drol uit. Als de overgrote meerderheid iets fantastisch vindt, dan is het éénmaal fantastisch. Dat heet status en daar kan jij niks aan veranderen.

Verder haalde geen enkele Belg zijn clubniveau. En zelfs al zouden het geen toppers zijn, ze spelen allemaal voor clubs die veel hoger aangeschreven zijn dan die van de spelers van Wales. Er is geen zinnig mens in de wereld die zal beweren dat Wales individueel betere spelers heeft. Of denk jij dat Koeman straks Lukaku met gesloten beurzen zal ruilen met Robson Kanu?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Gisteren de spelersinterviews na afloop gezien? Courtois was de enige met een beetje ruggengraat. De Bruyne en Hazard gedroegen zich op z'n Depays/Van der Wiels. Ik zat te wachten tot ze "Ha lekker, vakantie!" gingen roepen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1646
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Hebben hetzelfde als Nederlandse sporters maar dan nog een graadje erger. Misplaatste overmoed neigend naar arrogantie in combinatie met daaraan gekoppelde tevredenheid met het leveren van een gemiddelde prestatie.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Voltreffer Vick schreef:Hebben hetzelfde als Nederlandse sporters maar dan nog een graadje erger. Misplaatste overmoed neigend naar arrogantie in combinatie met daaraan gekoppelde tevredenheid met het leveren van een gemiddelde prestatie.
Een beetje hetzelfde als de Nederlandse forummers dus eigenlijk. :wink:
we can come an end
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Moet je vanavond nu voor Italie of Duitsland zijn ??
Gebruikersavatar
AZ_4ever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 370
Lid geworden op: 12 apr 2007, 13:10
Locatie: Utrecht

G-Vak schreef:Moet je vanavond nu voor Italie of Duitsland zijn ??
Italie
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16205
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

In de Welles-Nietes wedstrijd van Kuif tegen Ob staat het 2-4.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16205
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ_4ever schreef: Italie
Alleen al vanwege GP!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef:In de Welles-Nietes wedstrijd van Kuif tegen Ob staat het 2-4.
Hoe werkt die puntentelling?
Antti komt best gevat en geinig uit de hoek, maar Kuifje heeft natuurlijk het gelijk aan zijn zijde. Antti is dus beperkt tot wat uitdagen.
we can come an end
Last Scout

Ik wil een finale Wales-Ijsland zien.
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, maar toch wil ik het zien.
Puur zodat we dan van het geleuter over de "kleine landjes" af zijn.
Gebruikersavatar
Padre
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 12 jan 2004, 18:43
Locatie: Alkmaar

Voltreffer Vick schreef:Hebben hetzelfde als Nederlandse sporters maar dan nog een graadje erger. Misplaatste overmoed neigend naar arrogantie in combinatie met daaraan gekoppelde tevredenheid met het leveren van een gemiddelde prestatie.
Gisteren was ik in Lille. De misplaatste overmoed en arrogantie waren ook op een gênante wijze aanwezig bij de Belgische supporters. Die keken enorm neer op Wales, en allemaal gebaseerd op een wedstrijd tegen de amateurs van Hongarije. De houding en de dedain waarmee de Belgen rondliepen deden me denken aan de supporters van dat clubje 40 kilometer verderop.

De ontgoocheling na afloop was hilarisch. Letterlijk en figuurlijk dropen ze af. Straten vol met bedroefde Belgen (en het waren er nogal wat). Het was een genot om te zien. Ook een genot om te zien waren de supporters van Wales. Wat een passie, plezier en positiviteit.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Dat is mooi van dit EK, dat kleinere voetballanden en Italie aantonen dat een goede mentaliteit doorslaggevend kan zijn (en dat het publiek daar, buiten het gebruikelijke opportunisme/achter de winnaar aanlopen, ook veel waardering voor heeft).

Viva AZ!
we can come an end
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Padre, precies dat. Als mensen met een enorm minderwaardigheidscomplex arrogant gaan doen krijg je enge dingen. Zie Twente, zie provincialen in de arena, zie België. Dan is het alleen maar genieten als ze onder hun steen teruggejaagd worden.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Plaats reactie