EK 2021

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

vriend schreef: 17 jun 2021, 22:02 Het probleem op dit forum is dat alles letterlijk genomen wordt. Blijkbaar geldt dat ook voor onze vrienden uit België. Ik zal er voortaan 10 smileys bij zetten.
En google maar eens op Eddy Planckaert.
Je moet mij niet vertellen wie Eddy Planckaert is, of wat hij uitgestoken heeft. Maar dat is niet meer, maar ook niet minder dan welke andere renner uit het peloton dan ook van die periode.
Maar als je dan toch een voorbeeld wilt van hoe jij de Belgische wielrenners van vroeger omschrijft, dan kun je beter Freddy Maertens nemen. Google die eens zou ik zeggen.
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Kilkenny schreef: 17 jun 2021, 19:25 Daar heeft hij toch niks mee te maken? Hij wil blijkbaar niet dat er gesuggereerd word dat hij het drinkt, en dat mag hij duidelijk maken. Als coca cola gewoon achter op het scherm had gestaan had hij er verder geen punt van gemaakt.
Daar heeft hij evenveel mee te maken als de rest. Ook van wat coca cola aan sponsoring doet op dit EK plukt hij onrechtstreeks zijn graantje mee. Hij moet niet zo hypocriet doen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Guy schreef: 18 jun 2021, 03:03 Daar heeft hij evenveel mee te maken als de rest. Ook van wat coca cola aan sponsoring doet op dit EK plukt hij onrechtstreeks zijn graantje mee. Hij moet niet zo hypocriet doen.
Coca cola moet niet doen alsof die sporters dat drinken. Dat doen ze namelijk niet. Coca cola heeft niets te maken met topsport, alleen indirect door de mensen die er naar kijken. Dat mag best eens duidelijk gemaakt worden. Blijkbaar dringt (drinkt) dat nog niet bij iedereen door.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Een toernooi met 24 ploegen geeft altijd een heerlijk onvoorspelbaar schema voor de tweede ronde.

Voor Nederland is de wedstrijd Turkije-Zwitserland in Groep A van belang. Een gelijkspel of een kleine Turkse zege geeft de meeste kans op een makkelijke tegenstander in de tweede ronde.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Ik heb gisteren na de wedstrijd tegen Oostenrijk gekeken naar de analisten van onze zuiderburen.
Die waren zwaar onder de indruk van de 3 NL verdedigers. Ze ondersteunden dat met een aantal beelden omtrent drukzetten, maar ook hoe aantal zaken verdedigend opgelost werden.

Daarna komt bij NOS v Basten die de Ligt op basis van 1 moment min of meer afbrandt "die heeft weinig geleerd in 2 jaar Italië".

Ik weet het zijn allemaal meningen, maar het contrast tussen hoe analisten in België ernaar kijken en de NL is wel heel groot
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZ-073 schreef: 18 jun 2021, 09:40 Ik heb gisteren na de wedstrijd tegen Oostenrijk gekeken naar de analisten van onze zuiderburen.
Die waren zwaar onder de indruk van de 3 NL verdedigers. Ze ondersteunden dat met een aantal beelden omtrent drukzetten, maar ook hoe aantal zaken verdedigend opgelost werden.

Daarna komt bij NOS v Basten die de Ligt op basis van 1 moment min of meer afbrandt "die heeft weinig geleerd in 2 jaar Italië".

Ik weet het zijn allemaal meningen, maar het contrast tussen hoe analisten in België ernaar kijken en de NL is wel heel groot
In Nederland zijn bijna al die analisten van het zucht, puf, steun type. Kenneth Perez begon zo. Ook Youri Mulder op België trouwens, daar krijg je spontaan een depressie van. Nou zijn de tegenstanders dus weer heel slecht. Ukraine werd geloof ik eerste in de kwalificatiepoule met Portugal en de Oostenrijkers hadden toch maar 8 Bundesliga spelers in de basis. Wel met een trainer die er een potje van maakt, maar toch.

Uitzondering is Jan Boskamp, die geeft (meer dan bij VI) ook zinnig commentaar, maar neemt zichzelf niet hyper serieus. Relativering is een kunst.

Overigens vind ik Oranje ook niet zo geweldig spelen heur, maar goed, het is De Boer voetbal, dus op zich valt het mee. 6 punten en groepswinnaar na 2 wedstrijden helemaal.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ordinaire schoppartij gaande tussen Kroatie en Tsjechie...
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Kilkenny schreef: 18 jun 2021, 06:07 Coca cola moet niet doen alsof die sporters dat drinken.
Man, man. Jij hebt ook een heerlijke kijk op de wereld!
Coca Cola doet niet alsof iedere voetballer cola drinkt. Dat leeft alleen in jouw eigen wereld. Of denk je dat iedere voetballer ook Volkswagen rijdt?

Mooie reactie van Yarmolenko:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 18 jun 2021, 16:48 Man, man. Jij hebt ook een heerlijke kijk op de wereld!
Coca Cola doet niet alsof iedere voetballer cola drinkt. Dat leeft alleen in jouw eigen wereld. Of denk je dat iedere voetballer ook Volkswagen rijdt?

Mooie reactie van Yarmolenko:
Sorry, maar dat is letterlijk wat er met dat soort marketing beoogd wordt.
Dat jij daar langs kijkt is wat anders, maar het is een subtiele vorm van marketing.

Wat Cristiano Ronaldo doet zal ook ergens met marketing temaken hebben want hij zet sinds hij bij Juventus zit heel erg in op zijn imago als trainingsguru. Ik heb het niet uitgezocht, maar het zou mij niet verbazen als C. Ronaldo al een of ander belang in een bedrijf op dat gebied heeft (en zal uitbouwen na zijn loopbaan).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 18 jun 2021, 17:32 Sorry, maar dat is letterlijk wat er met dat soort marketing beoogd wordt.
Dat jij daar langs kijkt is wat anders, maar het is een subtiele vorm van marketing.
Hoe bedoel je die? Ik volg het even niet.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Hugo Borst zal wel afgemaakt worden in alle pro-020-media morgen, na zijn anti-020-column vanavond in Studio Europa. En dan die 2 wijven erbij die ook alleen maar lopen te pleiten dat timber in de basis moet voor Dumfries en gravenbercht voor De Roon. Wat overigens niet raar is, want iedereen lult weer met elkaar mee en half NL is tegenwoordig weer voor die club uit Ouderkerk a/d Amstel. Ik begin steeds meer te hopen dat die gasten straks in de 1/8 finale allemaal opgesteld worden en dat we er dan keihard uitgeflikkerd worden door Duitsland of Portugal. Kan nu al niet wachten...
Cetero censeo birrum bibendum esse
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

Bombaman schreef: 18 jun 2021, 21:32 Hugo Borst zal wel afgemaakt worden in alle pro-020-media morgen, na zijn anti-020-column vanavond in Studio Europa. En dan die 2 wijven erbij die ook alleen maar lopen te pleiten dat timber in de basis moet voor Dumfries en gravenbercht voor De Roon. Wat overigens niet raar is, want iedereen lult weer met elkaar mee en half NL is tegenwoordig weer voor die club uit Ouderkerk a/d Amstel. Ik begin steeds meer te hopen dat die gasten straks in de 1/8 finale allemaal opgesteld worden en dat we er dan keihard uitgeflikkerd worden door Duitsland of Portugal. Kan nu al niet wachten...
Hetzelfde met alle kritiek op Wout, hij heeft tenminste een velddoelpunt op zijn naam en dat terwijl hij verkeerd wordt gebruikt. Bovendien zie je dat Wijnaldum en Depay hem bewust overslaan terwijl Wout juist duidelijk in teambelang kijkt. Een sterke trainer had Depay hierop aangesproken, die buiten een penalty (waar de keeper niet vol voor de hoek durfde te gaan) geen goede bal gegeven, of Malen een keertje laten starten. Wat hij bij Barcelona te zoeken heeft weet ik niet, daar worden zijn fratsen een stuk minder gepikt
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MarkusHenriksen19 schreef: 19 jun 2021, 06:21 Hetzelfde met alle kritiek op Wout, hij heeft tenminste een velddoelpunt op zijn naam en dat terwijl hij verkeerd wordt gebruikt. Bovendien zie je dat Wijnaldum en Depay hem bewust overslaan terwijl Wout juist duidelijk in teambelang kijkt. Een sterke trainer had Depay hierop aangesproken, die buiten een penalty (waar de keeper niet vol voor de hoek durfde te gaan) geen goede bal gegeven, of Malen een keertje laten starten. Wat hij bij Barcelona te zoeken heeft weet ik niet, daar worden zijn fratsen een stuk minder gepikt
Depay had, zei Gijp, 29 keer balverlies tegen Oostenrijk. ‘Als ie dat Barca doet ligt ie d’r gelijk uit’…..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Nu al een droomscenario op komst. Straks wint Duitsland van Portugal. Duitsland wint van Hongarije. Portugal wint van Frankrijk.

Nederland Frankrijk in de 1/8 finale. 0-5 kansloos verlies en naar huis.

Laat die de boer maar verrekken met zijn 020 selectie. Zonder Teun en Owen is dit niet " mijn Oranje"

(van Aanholt naar 020??????)
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Gelukkig begint de Tour de France volgende week zaterdag. =D>
vriend
Basisspeler
Berichten: 2601
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Goed om te zien dat ik steeds meer medestanders krijg.
By the way: ik was al afgehaakt toen van Basten trainer van Oranje was. Die bestond het om Romano Denneboom op te stellen. Toen was ik er klaar mee.
Clubsupporters en interlandvoetbal gaan sowieso niet samen.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

vriend schreef: 19 jun 2021, 15:35Ik was al afgehaakt toen van Basten trainer van Oranje was.
Ik na WK 2014.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Waarom word er eigenlijk zo laat gevlagt bij een duidelijk
geval van buitenspel ? De speler die de bal ontvangt mag gewoon doorgaan totdat
er een goal is gescoord of de bal naast word geschoten. Kost toch allemaal tijd?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Duitsland speelt volgens mij op de manier zoals Oranje ook wil spelen. Alleen een tandje beter, sneller en directer.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

vriend schreef: 19 jun 2021, 15:35 Clubsupporters en interlandvoetbal gaan sowieso niet samen.
Nou, in Nederland vooral. Ik heb het idee dat bijvoorbeeld bij Duitsland, Engeland, Schotland en nog een hoop landen juist de fanatiekste supporters zich onder 1 vlag verenigen bij interlands. In Nederland zijn het daarentegen vooral de carnavalssupporters die lid zijn van de Oranjevereniging die van de Knvb de voorkeur krijgen.
_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie