EK 2021

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 04 jul 2021, 13:49 Dank je wel

De quote van kuifje was namelijk: ‘Twintig jaar is een veel te lange graadmeter. Je moet kijken naar pakweg de laatste vijf jaar.’

Dan is zijn ongelijk nu echt op alle fronten aangetoond
Jij snapt het niet.

De ranking wordt opgemaakt op basis van de laatste vijf jaar. Wat ik wil zeggen is dat de voorbije jaren België boven Nederland stond.
Dat wil zeggen, vorig jaar was de ranking 2015-2020, toen stond België boven Nederland. Het jaar daarvoor was 2014-2019, toen was België ook beter dan Nederland. En dat geldt voor nog een paar rankings daarvoor.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Zit jij ook in de Belgische politiek, Kuifje? :lol:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

https://www.ad.nl/euro-2020/uefa-bevest ... ~a6ad9825/
Toch de finale gehaald door Oranje...
Een Duitser is de VAR, Engeland kan het dus vergeten.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 09 jul 2021, 07:13 https://www.ad.nl/euro-2020/uefa-bevest ... ~a6ad9825/
Toch de finale gehaald door Oranje...
Een Duitser is de VAR, Engeland kan het dus vergeten.
Ach Makkelie heeft ze toch een handje geholpen, wie weet is Kuipers ze ook wel goedgezind
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Zo, we kunnen weer over tot de orde van de dag.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AlkmaarForever schreef: 12 jul 2021, 05:32 Zo, we kunnen weer over tot de orde van de dag.
Dat kon al veel eerder hoor 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 12 jul 2021, 07:38Dat kon al veel eerder hoor 😉
Klopt, maar nu officieel. :lol:
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Engelse supporters die hun eigen donkere spelers
racistisch bejegenen na het missen van strafschoppen! :roll:
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

G-Vak schreef: 12 jul 2021, 07:54 Engelse supporters die hun eigen donkere spelers
racistisch bejegenen na het missen van strafschoppen! :roll:
Tja. Op zich ook niet heel gek. Door er al meer dan een jaar lang week in, week uit overdreven bij stil te staan hou je zoiets natuurlijk ook in stand. Het slaat natuurlijk helemaal nergens op maar ze roepen het wel een beetje over zichzelf af op deze manier.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Bombaman schreef: 12 jul 2021, 07:58 Tja. Op zich ook niet heel gek. Door er al meer dan een jaar lang week in, week uit overdreven bij stil te staan hou je zoiets natuurlijk ook in stand. Het slaat natuurlijk helemaal nergens op maar ze roepen het wel een beetje over zichzelf af op deze manier.
Begrijp ik niks van, dit statement. Ze roepen het over zichzelf af?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 12 jul 2021, 17:59 Begrijp ik niks van, dit statement. Ze roepen het over zichzelf af?
ik neem aan dat hij dat eindeloze gekniel bedoeld. Ik kan me voorstellen dat supporters dat zat worden en dan spelers gaan uitfluiten.

Maar ze racistisch bejegenen omdat ze een strafschop missen slaat uiteraard nergens op.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5418
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

salmonyappi schreef: 12 jul 2021, 17:59 Begrijp ik niks van, dit statement. Ze roepen het over zichzelf af?
Ik ga er van uit dat hij op dat knielen doelt wat ze voor de wedstrijd steeds doen.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

salmonyappi schreef: 12 jul 2021, 17:59 Begrijp ik niks van, dit statement. Ze roepen het over zichzelf af?
https://www.socialevraagstukken.nl/acti ... racisme/#

En ik doel inderdaad op dat gekniel. Door dat te blijven doen, blijf je verschillen onderstrepen en polariseren.

Mensen racistisch bejegenen slaat inderdaad nergens op. Ongeacht of ze een penalty raken of missen, ongeacht of je met 1-0 achter of met 8-0 voor staat. Maar ja, leg dat de gemiddelde (Britse) voetbalsupporter maar eens uit.
Cetero censeo birrum bibendum esse
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Forza AZ schreef: 12 jul 2021, 18:08 ik neem aan dat hij dat eindeloze gekniel bedoeld. Ik kan me voorstellen dat supporters dat zat worden en dan spelers gaan uitfluiten.

Maar ze racistisch bejegenen omdat ze een strafschop missen slaat uiteraard nergens op.
En zij zijn het zat om telkens racistisch bejegend te worden.

Wat een flauw standpunt
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 13 jul 2021, 18:10 En zij zijn het zat om telkens racistisch bejegend te worden.
Terecht. Dat moet eindelijk eens stoppen.

Maar dat respectloze gekniel helpt niet om racisme te stoppen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Forza AZ schreef: 13 jul 2021, 21:02 Terecht. Dat moet eindelijk eens stoppen.

Maar dat respectloze gekniel helpt niet om racisme te stoppen.
Het respectloze gediscrimineer helpt ook niet om racisme te stoppen.
Wij witjes hebben makkelijk lullen……..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Forza AZ schreef: 13 jul 2021, 21:02 Terecht. Dat moet eindelijk eens stoppen.

Maar dat respectloze gekniel helpt niet om racisme te stoppen.
Hoezo is in goed overleg knielen respectloos? weet je uberhaupt waar het vandaan komt en waarom het wordt gedaan?
Men kan toch een eigen methode van verzet kiezen, het doet niemand direct kwaad.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

salmonyappi schreef: 13 jul 2021, 21:58 Het respectloze gediscrimineer helpt ook niet om racisme te stoppen.
Wij witjes hebben makkelijk lullen……..
Oké, dan nog maar even mijn statement in de vorm van een filmpje van nog geen minuut. Lekker blijven benadrukken dat "wij witjes", racist.

https://youtu.be/GeixtYS-P3s

Om direct even de link te leggen met het -in mijn ogen- zinloze gekniel: door dit iedere week te doen, door iedere week verschillen in huidskleur (want daar gaat het hier primair om) te blijven benadrukken, houd je het juist in stand. Iedere week worden, in dit geval Engelse voetbalsupporters, geconfronteerd met het "wij zijn zwart en jullie zijn blank".

Het is natuurlijk een enorm moeilijk vraagstuk maar het verschil wordt uiteindelijk niet gemaakt door 11 miljonairs op een voetbalveld.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 13 jul 2021, 22:36 Hoezo is in goed overleg knielen respectloos?
Het is begonnen met een American Football speler die tijdens het volkslied ineens op z'n knie ging zitten. Dat was gewoon ontzettend respectloos.
Dat gebaar is vorig jaar gekaapt na de verschrikkelijke dood van George Floyd. Maar dat maakt dat knielen niet ineens minder respectloos. Dat bij de dood van Floyd toen uitgebreid is stilgestaan is uitstekend, maar om daar na ruim een jaar nog steeds mee door te gaan is volslagen belachelijk.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Forza AZ schreef: 14 jul 2021, 07:18 Het is begonnen met een American Football speler die tijdens het volkslied ineens op z'n knie ging zitten. Dat was gewoon ontzettend respectloos.
Dat gebaar is vorig jaar gekaapt na de verschrikkelijke dood van George Floyd. Maar dat maakt dat knielen niet ineens minder respectloos. Dat bij de dood van Floyd toen uitgebreid is stilgestaan is uitstekend, maar om daar na ruim een jaar nog steeds mee door te gaan is volslagen belachelijk.
De NFL is het daar thans niet meer mee eens, haar eigen veroordelingen heeft de organisatie inmiddels ingetrokken en de actie wordt gedoogd. Met het knielen wordt respect betuigd, maar respect voor iets anders dan de status quo.
Met zwarte banden spelen bij een ramp, de regenboog band i.v.m. de homohaat, een minuut stilte voor de wedstrijd, het gewone voetbal kenmerkt zich al jaren door bepaalde uittingen, maar die zijn dan ook allemaal respectloos begrijp ik?

Wat is er overigens inherent respectloos aan je protest kenbaar te maken door te knielen? Knielen vond men in de kerk bijvoorbeeld eeuwenlang de perfecte wijze om respect te betuigen.

Volgens mij voel je er ergens diep van binnen gewoon ongemakkelijk bij en ben je dus op zoek naar iets om het te kunnen afkraken.
Zeker ook nu je het verbind aan het spel van een paar voetbalspelers die het er overigens allemaal over eens waren dat het kon, zowel Italië als Engeland heeft geknield bij de finale.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie