EK 2021

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 14 jul 2021, 09:34 Wat is er overigens inherent respectloos aan je protest kenbaar te maken door te knielen? Knielen vond men in de kerk bijvoorbeeld eeuwenlang de perfecte wijze om respect te betuigen.
Knielen heeft bij mij juist de associatie van je onderdanig voelen. Zoals in de kerk je onderdanig tonen aan God.
Tijdens een volkslied is het respectvol om juist op te staan. Als je dan dat moment gaat aangrijpen voor protest door te knielen is dat respectloos.
DeZuivelDuivel schreef: 14 jul 2021, 09:34Volgens mij voel je er ergens diep van binnen gewoon ongemakkelijk bij en ben je dus op zoek naar iets om het te kunnen afkraken.
Zeker ook nu je het verbind aan het spel van een paar voetbalspelers die het er overigens allemaal over eens waren dat het kon, zowel Italië als Engeland heeft geknield bij de finale.
Waarom zou ik me ongemakkelijk voelen?

Stil staan bij racisme vind ik helemaal geen probleem, maar doe dat dan respectvol door het tonen van een shirt, spandoek, armband of wat dan ook. Of maak een gebaar dat je je sterk voelt en ga je niet onderdanig tonen met een gebaar (knielen) wat ontstaan is als respectloos gebaar.
Plaats reactie