EK 2021

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Het was in ieder geval leerzaam. Zwakke punten zijn duidelijk geworden zonder schade op te lopen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

MO7 schreef: 13 jun 2021, 19:43 Het is toch een beetje G-voetbal als je naar Dumfries zit te kijken.
De Frons heeft gewoon 3 punten veilig gesteld. Die zag ik ook niet aankomen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef: 13 jun 2021, 19:43 Het is toch een beetje G-voetbal als je naar Dumfries zit te kijken.
Mooie kopbal van een “G-voetballer”.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 13 jun 2021, 22:35 Mooie kopbal van een “G-voetballer”.
Blijft bijzonder hoe groot het verschil in acties kan zijn als voetballers wel of geen tijd hebben om na te denken.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Gelukkig is bij de media de euforie nu los gebarsten.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Ferry schreef: 13 jun 2021, 20:01 Je ziet aan alles dat dit systeem zo onwennig is. Alsof iedereen nieuwe schoenen aanheeft - die nog moeten worden ingelopen.

Waarom maakt FdB het zichzelf zo lastig?
Dit systeem is niet om de groepfase door te komen, dat lukt prima (misschien zelfs beter) met 4-3-3, maar in knock out met sterkere tegenstanders zou dit beter moeten werken. Italië uit in Nations League toen werkte 5-3-2 prima. Maar als je pas dan gaat switchen, wordt het nog moelijker om ingespeeld te raken

Gisteren zijn er wat dat betreft weer een paar goeie lessen geleerd (ook voor de tegenstanders).
Als je de fouten eruit krijgt en geen pech hebt met loting zou 1/4 finale prima kunnen, en wie weet nog meer....
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 14 jun 2021, 07:14 Gelukkig is bij de media de euforie nu los gebarsten.
Zonder enige echte aanleiding :lol:
Zo kortzichtig is Nederland.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
mitch
Herry en/of Berry
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 mei 2005, 11:43

AZ-073 schreef: 14 jun 2021, 07:54 Dit systeem is niet om de groepfase door te komen, dat lukt prima (misschien zelfs beter) met 4-3-3, maar in knock out met sterkere tegenstanders zou dit beter moeten werken. Italië uit in Nations League toen werkte 5-3-2 prima. Maar als je pas dan gaat switchen, wordt het nog moelijker om ingespeeld te raken

Gisteren zijn er wat dat betreft weer een paar goeie lessen geleerd (ook voor de tegenstanders).
Als je de fouten eruit krijgt en geen pech hebt met loting zou 1/4 finale prima kunnen, en wie weet nog meer....
Helemaal mee eens. Hoe negatiever iedereen is des te beter. Gewoon spelen naar de mogelijkheden. Als we draken van wedstrijden spelen en we houden die cup boven ons hoofd hoor je niemand meer er over. Lekker op de counter en Woutje groeit er ook lekker in. Mooi ventje is dat! =D>
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Polen viel niet echt mee. Alles gefocust op Lewandowski, maar die kreeg geen voet aan de grond.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Die Isak van Zweden doet mij een beetje denken aan wat Stengs zou kunnen worden als hij wel een beetje serieus aan zijn zwakke kanten zou gaan werken.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

MO7 schreef: 14 jun 2021, 20:27 Die Isak van Zweden doet mij een beetje denken aan wat Stengs zou kunnen worden als hij wel een beetje serieus aan zijn zwakke kanten zou gaan werken.
Die Cajuste zou ook zn broer kunnen zijn.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Lekkere stunt van Zweden! :D
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Een door het coronavirus en blessures geteisterd Zweden dat sowieso al een stuk kleiner is dan Spanje weet de Spanjaarden op 0-0 te houden. Voetbalminnend Nederland schreeuwt de Zweden gelijk van het EK af 'Anti-voetbal!', 'de bus parkeren!','voetbal onwaardig!' zo gaan de commentaren.

Daarbij geniet ik onder het genot van een pils nog maar eens van de doelpunten van Oekraïne.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 14 jun 2021, 21:41 Een door het coronavirus en blessures geteisterd Zweden dat sowieso al een stuk kleiner is dan Spanje weet de Spanjaarden op 0-0 te houden. Voetbalminnend Nederland schreeuwt de Zweden gelijk van het EK af 'Anti-voetbal!', 'de bus parkeren!','voetbal onwaardig!' zo gaan de commentaren.

Daarbij geniet ik onder het genot van een pils nog maar eens van de doelpunten van Oekraïne.
Als de Zweden gewonnen hadden was dat gewoon terecht geweest. Met beperkte middelen een tactisch plan uitvoeren wat tot resultaat leidt tegen een individueel kwalitatief veel beter elftal, moet je gewoon bewondering voor hebben.

Zelfs voor Oranje als de huidige opstelling tot resultaat leidt.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ik begreep in de voorbeschouwing op de Belgische TV dat Spanje - door de coronagevallen - amper getraind had met deze groep. Laat staan met deze opstelling gespeeld in oefenwedstrijden.
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

DeZuivelDuivel schreef: 14 jun 2021, 21:41 Een door het coronavirus en blessures geteisterd Zweden dat sowieso al een stuk kleiner is dan Spanje weet de Spanjaarden op 0-0 te houden. Voetbalminnend Nederland schreeuwt de Zweden gelijk van het EK af 'Anti-voetbal!', 'de bus parkeren!','voetbal onwaardig!' zo gaan de commentaren.

Daarbij geniet ik onder het genot van een pils nog maar eens van de doelpunten van Oekraïne.
Zelfs het 'aanvallende' spel van een niet nader te noemen 'topclub' gaat tegen kwalitatief betere tegenstanders ook uit van counters. Zelfs Barcelona of Manchester City hebben wedstrijden dat ze vooral achterin de boel dicht houden en wachten op een uitbraak. Dat dit in de eredivisie nauwelijks voorkomt, heeft vooral te maken met het gigantische verschil in financiën waar zelfs AZ voor Karlsson (met doorverkoop en salaris etc.) een jaarbegroting van VVV kan uitgeven. Het pure aanvallende spel zoals bedoeld wordt was prima uitvoerbaar in de jaren zeventig, maar is nu behoorlijk gedateerd en is op het hoogste niveau allang uitgestorven
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Hongarije - Portugal in een bijna vol stadion! :?:
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Knullig voor Hummels. Ik hoop toch dat Duitsland een resultaat haalt.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DiepeMast schreef: 15 jun 2021, 19:24 Knullig voor Hummels. Ik hoop toch dat Duitsland een resultaat haalt.
Mocht 1 van deze landen verliezen, dan wordt dat toch wel spannend.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Ferry schreef: 15 jun 2021, 19:26 Mocht 1 van deze landen verliezen, dan wordt dat toch wel spannend.
Ik hoop vooral dat we Portugal ontlopen en dat dat land zsm uit het toernooi wordt gegooid.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Plaats reactie