Eredivisie (clubnieuws)

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Dario Hubner schreef: 21 mei 2018, 06:39 Het relatief dichtbij liggende Sparta is weggevallen. En de drie promovendi liggen alle drie zo'n beetje tegen de Duitse grens.
Fortuna ligt dichterbij dan Roda...
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Last Scout schreef: 21 mei 2018, 11:29 Fortuna ligt dichterbij dan Roda...
En Emmen dichterbij dan Enschede......daarom snap ik ‘m niet :?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5410
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

salmonyappi schreef: 21 mei 2018, 11:31 En Emmen dichterbij dan Enschede......daarom snap ik ‘m niet :?
Doetinchem is verder weg dan Rotterdam.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

pAZcal schreef: 21 mei 2018, 11:50 Doetinchem is verder weg dan Rotterdam.
Doetinchem is dichterbij dan Enschede
Sittard is dichterbij dan kerkrade

En tja...
Er is zoveel verder weg dan Rotterdam?

Stel je voor we loten Baku ofzo in de EL, dan is het pas feest.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 21 mei 2018, 11:31 En Emmen dichterbij dan Enschede......daarom snap ik ‘m niet :?
Dat klopt niet. Twente is ongeveer 200 km en Emmen 215 km.

Exacte afstanden van AZ naar de degradanten en promovendi volgens Google Maps:

Roda JC 255 km
Twente 198 km
Sparta 96 km

totaal 549 km


Fortuna Sittard 232 km
Emmen 217 km
De Graafschap 172 km

totaal 621 km

Dat is dus 72 km meer volgend seizoen dan dit seizoen.


En natuurlijk stelt dat niets voor vergeleken met Europees voetbal, maar ik vond het alleen opvallend dat ondanks de degradatie van 2 van de 3 verste tegenstanders, er volgend seizoen toch meer kilometers afgelegd moeten worden.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Forza AZ schreef: 21 mei 2018, 14:45 Dat klopt niet. Twente is ongeveer 200 km en Emmen 215 km.

Exacte afstanden van AZ naar de degradanten en promovendi volgens Google Maps:

Roda JC 255 km
Twente 198 km
Sparta 96 km

totaal 549 km


Fortuna Sittard 232 km
Emmen 217 km
De Graafschap 172 km

totaal 621 km

Dat is dus 72 km meer volgend seizoen dan dit seizoen.


En natuurlijk stelt dat niets voor vergeleken met Europees voetbal, maar ik vond het alleen opvallend dat ondanks de degradatie van 2 van de 3 verste tegenstanders, er volgend seizoen toch meer kilometers afgelegd moeten worden.
Maar met Fortuna komt er toch 1 terug die verder ligt danTwente, dan is het wat minder opvallend....... :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Jack schreef: 20 mei 2018, 14:28 Dat wordt pittig voor Jong AZ. Sparta, FC Twente..

...
Heel goed juist! Dat is toch één van de redenen en voordelen dat Jong AZ in de Jupiler League speelt? Mooi meegenomen dat ze nu tegen Sparta, Twente, Roda JC en NEC moeten spelen. En dan natuurlijk ook nog de wedstrijden Jong ajax en Jong PSV. Met zulke wedstrijden worden talenten beter voorbereid op AZ1, dan dat ze tegen -ik zeg maar wat- Fortuna Sittard, VVV, Emmen of De Graafschap spelen. Laat het eerste daar maar tegen spelen, met flink wat jeugdexponenten. Kun je gelijk wat basisspelers rust geven met het zicht op (hopelijk) een Europees programma.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Nee hoor die salariskosten van Utrecht zijn niet opeens buiten proportie, *ahum*.
Gebruikersavatar
Falcx
Fanatic
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:25
Locatie: Heerhugowaard

~AZ~ schreef: 11 dec 2019, 13:29 Nee hoor die salariskosten van Utrecht zijn niet opeens buiten proportie, *ahum*.
Ik had in een ander topic al iets geplaatst. Maar ik denk dat menig Utrecht supporter zich echt wel zorgen mag maken.
Utrecht is in toeschouwers en achterban groter dan AZ doorgaans, maar in prestaties bijna van een andere orde.
Het feit dat zij met lagere salariskosten, zulke slechte cijfers draaien en geen reserves meer heeft is een enorm risico.

Wij kennen ook nog wel onze suikeroom, maar in die tijd werd al ingezet op de toekomst van de club. Ik zie niet zo goed hoe Utrecht inzet op de toekomst van de club, als het structurele bijleggen van Van Seumeren zou stoppen.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Falcx schreef: 11 dec 2019, 15:10 Ik had in een ander topic al iets geplaatst. Maar ik denk dat menig Utrecht supporter zich echt wel zorgen mag maken.
Utrecht is in toeschouwers en achterban groter dan AZ doorgaans, maar in prestaties bijna van een andere orde.
Het feit dat zij met lagere salariskosten, zulke slechte cijfers draaien en geen reserves meer heeft is een enorm risico.

Wij kennen ook nog wel onze suikeroom, maar in die tijd werd al ingezet op de toekomst van de club. Ik zie niet zo goed hoe Utrecht inzet op de toekomst van de club, als het structurele bijleggen van Van Seumeren zou stoppen.
Het enige wat hen van de meute onderscheid is een suikeroom. Dat is niet erg toekomstbestendig.

Ik postte het zo omdat er hier forummers van mening waren dat Utrecht een bedreiging voor AZ zou zijn op de ranglijst en dat niet deden door ongezonde risico’s te nemen m.b.t. het salarisbudget. Beide lijkt niet het geval te zijn.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Geen Europees voetbal scheelt ook aardig in de inkomsten. Vitesse zakt nu eindelijk ook in elkaar. AZ is de enige subtopper die noodgedwongen de slag al gemaakt heeft naar een financieel gezond businessmodel.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

MO7 schreef: 11 dec 2019, 17:51 Geen Europees voetbal scheelt ook aardig in de inkomsten. Vitesse zakt nu eindelijk ook in elkaar. AZ is de enige subtopper die noodgedwongen de slag al gemaakt heeft naar een financieel gezond businessmodel.
Voor een gezond businessmodel heb je naast noodzaak toch vooral een dosis goede ideeën nodig en slagvaardigheid om die ideeën in de praktijk te brengen. Noodzaak is bijna overal.

AZ hield in de begroting nooit rekening met Europees voetbal, Utrecht zo te zien wel. En als het dan fout gaat dan betaalt die circusdirecteur de schade.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Gemakshalve maar even hier:

Best leuk om even naar te kijken:

https://esf.eredivisie.nl/#/

Van AZ vind ik de diagonale Electrolux eigenlijk het meest bijzonder. Ik heb echter voor het Alkmaar 54-shirt gekozen. Daarnaast vind ik, puur naar het shirt gekeken, de V-shirts van SC Enschede en DWS het mooist. Speciale vermelding voor de kleurenblindheidtest van NEC in 1970-1971 :lol:
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MO7 schreef: 17 apr 2020, 10:12 Gemakshalve maar even hier:

Best leuk om even naar te kijken:

https://esf.eredivisie.nl/#/

Van AZ vind ik de diagonale Electrolux eigenlijk het meest bijzonder. Ik heb echter voor het Alkmaar 54-shirt gekozen. Daarnaast vind ik, puur naar het shirt gekeken, de V-shirts van SC Enschede en DWS het mooist. Speciale vermelding voor de kleurenblindheidtest van NEC in 1970-1971 :lol:
Ah, ik had de link onder 'Het AZ-shirt' geplaatst, die mag je dan verwijderen.

Leuke site en er zitten inderdaad bizarre exemplaren tussen. Het Nygaard-shirt vind ik toch de mooiste van AZ en verder eigenlijk alle shirts zonder schreeuwerige reclame.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

1. Het Alkmaar 54 shirt.
2. Het GVAV 1968/1969 shirt omdat dat eigenlijk gewoon een blauwe variant is van het Alkmaar 54 shirt en ik dat simpele ontwerp mooi vind.


Eervolle vermeldingen: ons meest recente shirtvariant met de donkere horizontale banen, Het witte GVAV tenue met de blauwe mouwranden uit 1969, de V shirts van Rapid en Blauw Wit, en de naar mijn mening upgrade van het Celtic tenue dat Xerxes heeft gedragen (Groene kraag/bovenste baan vind ik wat mooier).

Verder eens met het feit dat shirts zonder reclame beter vallen dan shirts met. Als men namelijk die zooi eraf zou slopen dan zouden de Airborne shirts van Vitesse best te pruimen zijn. Airborne paard in het midden in plaats van reclame, wapen van arnhem in een schild op de schouder en dan die blauw rood combinatie. Is weer eens wat anders dan het zoveelste Nederlandse team met de lelijkste kleurencombinatie van ze allemaal: geel zwart :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 17 apr 2020, 10:12 Gemakshalve maar even hier:

Best leuk om even naar te kijken:

https://esf.eredivisie.nl/#/

Van AZ vind ik de diagonale Electrolux eigenlijk het meest bijzonder. Ik heb echter voor het Alkmaar 54-shirt gekozen. Daarnaast vind ik, puur naar het shirt gekeken, de V-shirts van SC Enschede en DWS het mooist. Speciale vermelding voor de kleurenblindheidtest van NEC in 1970-1971 :lol:
Alkmaar 54, Nygaard-shirt en DSB shirt uit 2007/2008. Ik moet elke keer weer aan het hakje van Ari in de sneeuw denken 8)
Die van Electrolux vind ik ook leuk en die van NEC kijk je echt scheel van ja.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

https://eredivisie.nl/nl-nl/uitgelicht/ ... -feyenoord

Om maar weer even de platheid en het gebrek aan smaak van de (bekende) Nederlanders te illustreren....

Ik kan het ajax tenue zonder reclame nog wel begrijpen. Maar dat het feyenoord tenue met die lelijke balk het 2e mooiste shirt ooit zou zijn uit deze selectie, laat staan beter dan gewoon een feyenoord shirt zonder reclame (als je dan toch een feyenoord shirt moet nemen...) daar heb ik dus echt niks mee.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

FC Twente is de eerste club die een plan heeft bekendgemaakt voor de seizoenkaartverkoop van volgend seizoen. Hierbij kunnen supporters kiezen voor 3 opties:
Optie 1: Geen tegemoetkoming, De supporter betaalt het volledige bedrag en ziet af van tegemoetkoming voor de te missen thuiswedstrijden in het seizoen 2020-2021.
Optie 2: Tegemoetkoming door middel van een tegoed op de Vestekaart. Dat is een kaart die nodig is voor bestellen van een hapje en drankje in het stadion. De fan betaalt het volledige bedrag van de seizoenkaart, maar voor de wedstrijden die niet worden bezocht volgt een tegemoetkoming op de Vestekaart, tot een maximum van 100 euro.
Optie 3: Tegemoetkoming door middel van een seizoenkaart voor het seizoen 2021-2022. Dat betekent dat een supporter het volledige bedrag betaalt, maar per gemiste wedstrijd wordt gecompenseerd in het seizoen erop. Stel, dat geen van de zeventien thuisduels bezocht kan worden, dan geldt de nieuwe jaarkaart voor het seizoen erop.
Ik vind dit wel een goed plan. Zo krijgt de club wel al vast inkomsten, en kunnen de supporters zelf kiezen of ze wel of niet voor gemiste wedstrijden een vergoeding willen.
Het lijkt erg op de compensatie die AZ bood voor de wedstrijden die in Den Haag gespeeld moesten worden, met het verschil dat er nu natuurlijk van te voren bekend is dat er zeer waarschijnlijk wedstrijden zullen zijn die zonder publiek gespeeld moeten worden.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Zij hebben die inkomsten nodig om hun begroting rond te krijgen. Wij niet. Maar een optie 3 zou ik wel prima vinden.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Twente wilt Earnie als TD. Beter dan die koekenbakker die er zat natuurlijk.
Plaats reactie