FIFA

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

terugbetalen
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Meneer Infantino, what's in a name..., is niet gelukkig met het feit dat hij minder dan de helft van het jaarsalaris van zijn voorganger krijgt, zo'n 1,8 miljoen. Maar, zegt hij, het gaat hem niet om het geld maar om de onkostenvergoeding en het feit dat hij bijvoorbeeld zijn eigen stomerij moest betalen tijdens 1 van zijn reizen.

Was hij niet degene die corruptie en overbetaling hard wilde aanpakken?
Ik vind zo'n slordige €150.000 per maand nog best veel geld. Ik doe er een paar jaar over.....
Kortom: er verandert niets aan de top. Als mensen macht ruiken, ruiken ze geld.....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Eerste schandaal rond UEFA-voorzitter Ceferin al een feit
Eerste schandaal rond UEFA-voorzitter Ceferin al een feit

Aleksander Ceferin is nauwelijks vijf dagen voorzitter van de UEFA. Of het eerste schandaal is alweer aan het voetlicht getreden. Er zou zijn gesjoemeld met UEFA-gelden.

In de zomer van 2015 zou de nationale voetbalbond van Slovenië de lieve som van vier miljoen euro hebben geleend van de UEFA. Daarbij zat een strikte voorwaarde. Het geld moest worden geïnvesteerd in voetbalprojecten. Maar wat blijkt uit het jaarverslag van de Sloveense voetbalbond.

Liefst 3,6 miljoen euro is aangewend om aandelen te kopen van de nationale sportloterij van Slovenië, Sportna Loterija, die in zwaar weer verkeerde. Juist Ceferin, die afgelopen vrijdag in het Griekse Athene tijdens de presidentsverkiezing onze landgenoot Michael van Praag aftroefde, was toen het hoofd van de bond.

Daarbij is diens schone blazoen nu al aangetast. De Sloveense bond maakte in ieder geval gebruik van een handig leenstelsel van de UEFA. Die leende in 2014 al 29 miljoen euro uit aan haar lidstaten. Vorig jaar was dat bedrag al gestegen tot 54 miljoen euro. Omdat de financiële crisis in de voormalige Joegoslavië-staat heeft toegeslagen, werd de Europese voetbalbond als handig middel gezien om geld los te peuteren.

Het was juist Ceferin die daarvoor Gianni Infantino, toen nog secretaris-generaal van de UEFA, benaderde. Dat gebeurde op het nationale trainingscomplex in Brdo. Dat is opgeknapt met een lening van drie miljoen euro, die werd afgesloten bij de Russische Sberbank is te lezen in het jaarverslag van de bank. En niet uit de UEFA-gelden, zoals was afgesproken.

Het nieuws wordt nu door online tijdschrift Josimar gepubliceerd. Infantino wilde graag dat Ceferin de nieuwe voorzitter van de UEFA zou worden, waardoor hij al snel akkoord ging met de gevraagde lening. De rente daarvan werd afgestemd op vier procent. Zoals vermeld werd het geld aangewend voor aandelen Sportna Loterija, waarvan de voetbalbond nu voor twintig procent eigenaar is.

Josimar klopte met haar bevindingen aan bij alle instanties, die betrokken zijn met deze deal. Maar geen van allen wilde een helder antwoord geven. Wordt vervolgd.

bron: http://www.voetbalcentraal.nl
datum: 21-9-2016
Glory Hunter
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Dat de meest corrupte moest winnen mag niet echt verbazingwekkend worden genoemd (k*tautocorrect).
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MO7 schreef:Dat de meest corrupte moest winnen mag niet echt verbazingwekkend worden benoemd.
Dat niet. Maar de rol van bobo Van Praag vind ik ook tenenkrommend. Terwijl de KNVB in brand staat is hij aan het lobbyen voor zichzelf en na zijn dikke nederlaag komt er opeens kritiek op de mensen die hij zelf als bondsvoorzitter moet aansturen. Narcistisch mannetje.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

MO7 schreef:Dat de meest corrupte moest winnen mag niet echt verbazingwekkend worden benoemd.
Langedijk schreef:Dat niet. Maar de rol van bobo Van Praag vind ik ook tenenkrommend. Terwijl de KNVB in brand staat is hij aan het lobbyen voor zichzelf en na zijn dikke nederlaag komt er opeens kritiek op de mensen die hij zelf als bondsvoorzitter moet aansturen. Narcistisch mannetje.
Daar ben ik het mee eens. Voor mij is hij is lang geleden al van zijn voetstuk gevallen. Hij heeft zich verwijderd van het nationale voetbal en is alleen maar bezig met voetbalpolitiek. Hij is een nutteloos persoon geworden die zichzelf erg belangrijk vindt.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

FIFA-bobo Rocha aangeklaagd voor corruptie
Rocha.jpg
Rocha.jpg (40.61 KiB) 5719 keer bekeken
De aanklager van een rechtbank in Brooklyn heeft Julio Rocha schuldig bevonden aan corruptie. Voor de oud-voorzitter van de voetbalbond van Nicaragua dreigt een celstraf van maximaal twintig jaar.

Rocha zou zijn functie bij de FIFA misbruikt hebben om zichzelf te verrijken. Hij maakt deel uit van een onderzoek van de Amerikaanse justitie naar 42 personen die voor maar liefst 180 miljoen euro aan steekpenningen hebben aangenomen. Twintig verdachten zijn inmiddels schuldig bevonden.

Zij namen geld aan in ruil voor toewijzing van toernooien en mediarechten. Een aanwezige advocaat van Rocha in New York wilde niet op de aanklager van de rechtbank in Brooklyn reageren.

bron:anp
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

FIFA schorst Callejas en Hawit voor het leven

Weer een paar geschorst wegens corruptie.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Fifa kiest voor 48 deelnemende landen aan het WK.
Nog even en we hoeven geen kwalificatierondes meer te houden..........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3137
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Het toernooi begint met zestien groepen van drie landen. De twee beste ploegen gaan door naar de knock-outfase. Het aantal wedstrijden toe van 64 naar 80 en dat levert de wereldvoetbalbond weer bijna een miljard euro extra aan inkomsten op.

Pffff
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Hoeven we dus ook niet meer naar te kijken.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

En toch kijkt iedereen weer.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Antti Opdam schreef:En toch kijkt iedereen weer.
Ja, natuurlijk. Ook al doen ze het met 128 landen, dan kijk je nog.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Antti Opdam schreef:En toch kijkt iedereen weer.
Echt niet. Net als met een EK en WK kijk ik eerst wat er speelt
en maak dan een keuze. Eigenlijk allemaal boycotten tot de laatste 8 clubs
te zien zijn. Dat zal ze leren! :wink:
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Wat is nou het enorme bezwaar tegen deze uitbreiding? Ik hoor veel gezeur (niet per se op dit forum maar overal), maar zie weinig argumenten.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Wat er wat mij betreft op tegen is dat het een nog groter beslag legt op spelers die door clubs betaald worden. Die spelers komen vermoeid terug van zo'n toernooi, vaak met pijntjes en hebben nauwelijks vakantie.

Terecht dat de clubs protesteren. Interlandvoetbal is sowieso achterhaalde en chauvinistische flauwekul.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

vriend schreef:Wat er wat mij betreft op tegen is dat het een nog groter beslag legt op spelers die door clubs betaald worden. Die spelers komen vermoeid terug van zo'n toernooi, vaak met pijntjes en hebben nauwelijks vakantie.
Het aantal wedstrijden per land gaat niet omhoog (nog steeds maximaal 7), dus per speler zal er geen grotere belasting zijn. Wel zullen er natuurlijk totaal meer spelers op het WK actief zijn, omdat er 16 extra landen meedoen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

~AZ~ schreef:Wat is nou het enorme bezwaar tegen deze uitbreiding? Ik hoor veel gezeur (niet per se op dit forum maar overal), maar zie weinig argumenten.
Misschien ligt het grootste bezwaar in de redenen. Meer landen omdat de president zich hiermee stemmen heeft gekocht en ook omdat meer voetbal altijd meer geld is, een logica die overal wordt toegepast en het voetbal ten gronde richt.
we can come an end
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bron:VI

v.Basten is duidelijk in dienst van de FIFA:



De plannen van Infantino konden aanvankelijk niet op sympathie van Van Basten rekenen. Maar de oud-international, die inmiddels werkt bij de FIFA als Chief Officer for Technical Development, komt daarvan terug.

'Ik had aanvankelijk mijn bedenkingen', laat Van Basten weten via Twitter. 'Maar een WK met meer landen zal een nog groter feest worden. En meer landen kunnen gaan voor de titel.'

Tuurlijk Marco. :roll:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

G-Vak schreef: 'Maar een WK met meer landen zal een nog groter feest worden. En meer landen kunnen gaan voor de titel.'
Auw, ooit zo'n scherpe onafhankelijke geest ...
we can come an end
Plaats reactie