Against modern football

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

RULEAZ schreef: 05 sep 2017, 11:39 En mijn eigen zoontje loopt nu in een PSG trainingspak. Onbegrijpelijk.
Zonder eten naar bed.
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

Antti Opdam schreef: 06 sep 2017, 08:56 Zonder eten naar bed.
het arme kind is al zo mager :mrgreen:
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

RULEAZ schreef: 06 sep 2017, 09:24 het arme kind is al zo mager :mrgreen:
Laat hem een weekje bij Bel Hassani logeren !
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ikkyu-San
Supporter
Berichten: 229
Lid geworden op: 06 okt 2013, 13:14
Locatie: Pn'Cras

Kwaliteit voor minder geld, wie is daar niet op gesteld?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ikkyu-San schreef: 17 aug 2018, 09:30 https://www.nu.nl/voetbal/5417078/lalig ... pelen.html

Zit je dan met je seizoenkaart...
Volslagen belachelijk!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 17 aug 2018, 09:34 Volslagen belachelijk!
Hopelijk gaat de UEFA hier nog een stokje voor steken. In Europees verband is het niet toegestaan in een ander land te spelen (tenzij er geen geschikt stadion is in eigen land), dan zou dat toch ook voor de nationale competities moeten gelden? Al hoewel het natuurlijk wel al vaker is gebeurd met nationale Supercups. De Franse werd laatst nog in China gespeeld en de Spaanse in Marokko.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Een landelijke competitie spelen in een ander land breekt alle wetten van de logica. Begin dan gewoon een nieuwe globale competitie zonder restricties en zorg dat je de beste teams in je competitie krijgt.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

zeekomkommer schreef: 17 aug 2018, 11:24 Die ontwikkelingen zijn al lang gaande met ideeen over een $uper League en Atlantic League.
https://www.vi.nl/nieuws/de-jong-ik-den ... gaat-komen
Ze doen maar. Ze gaan maar lekker door met de zeepbel die geen “voetbal” maar “geld” heet. Langzaam haakt het voetbalminnend publiek wel af is mijn hoop. Ik in ieder geval wel.........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Ik zie niet wat er mis is met het idee van een globale voetbalcompetitie. Ik wil je best geven dat de mensen die dit proberen te realiseren waarschijnlijk dollartekens in hun ogen hebben, maar je kan een globale sport ook niet voor eeuwig blijven centreren in Europa. Sowieso wordt er in het midden-oosten en China al bijna maniakaal geïnvesteerd in het ontwikkelen van talent, op termijn gaan die gewoon aanhaken.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

~AZ~ schreef: 17 aug 2018, 17:10 Ik zie niet wat er mis is met het idee van een globale voetbalcompetitie. Ik wil je best geven dat de mensen die dit proberen te realiseren waarschijnlijk dollartekens in hun ogen hebben, maar je kan een globale sport ook niet voor eeuwig blijven centreren in Europa. Sowieso wordt er in het midden-oosten en China al bijna maniakaal geïnvesteerd in het ontwikkelen van talent, op termijn gaan die gewoon aanhaken.
Dus? AZ - Peking? ajax-Hongkong? Wie zit daar op te wachten?
AZ speelt zijn competitiewedstrijd tegen PSV in Detroit ter promotie van het Amerikaanse voetbal?
Honkbal, Basketbal , Football, IJshockey is wat ze daar leuk vinden. Soccer zal nooit wat worden.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

salmonyappi schreef: 17 aug 2018, 17:15 Dus? AZ - Peking? ajax-Hongkong? Wie zit daar op te wachten?
AZ speelt zijn competitiewedstrijd tegen PSV in Detroit ter promotie van het Amerikaanse voetbal?
Honkbal, Basketbal , Football, IJshockey is wat ze daar leuk vinden. Soccer zal nooit wat worden.......
Wat een fantasieloze en conservatieve reactie is dit.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

~AZ~ schreef: 17 aug 2018, 17:26 Wat een fantasieloze en conservatieve reactie is dit.
En wat een nietszeggende is dit dan?
Wat moet ik hier nou mee?

Je weet waar ik op heb gereageerd ? Het ging mij om het spelen van nationale competitie wedstrijden in het buitenland, sterker: op een ander continent en niet om een globale competitie.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 17 aug 2018, 17:15 Dus? AZ - Peking? ajax-Hongkong? Wie zit daar op te wachten?
AZ speelt zijn competitiewedstrijd tegen PSV in Detroit ter promotie van het Amerikaanse voetbal?
Honkbal, Basketbal , Football, IJshockey is wat ze daar leuk vinden. Soccer zal nooit wat worden.......
Dit is inderdaad conservatief. Als je in de Nederlandse voetbalcompetitie nog wat extra geld wilt binnenhalen, dan moet je creatief zijn. Kijk naar de Spaanse voetbalcompetitie, de Amerikaanse basketbalcompetitie met hun wedstrijden in het buitenland en rare aanvangstijden van wedstrijden. Het is gericht op de Aziatische markt en het verkopen van beelden daar. Stel je voor dat 0,1% van de Chinezen een wedstrijd aanschaffen en volgen van AZ Alkmaar....
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 18 aug 2018, 12:23 Dit is inderdaad conservatief. Als je in de Nederlandse voetbalcompetitie nog wat extra geld wilt binnenhalen, dan moet je creatief zijn. Kijk naar de Spaanse voetbalcompetitie, de Amerikaanse basketbalcompetitie met hun wedstrijden in het buitenland en rare aanvangstijden van wedstrijden. Het is gericht op de Aziatische markt en het verkopen van beelden daar. Stel je voor dat 0,1% van de Chinezen een wedstrijd aanschaffen en volgen van AZ Alkmaar....
Even serieus: we hebben het over het spelen van Eredivisiewedstrijden in het buitenland. Wie wil dat? AZ-ajax in Hongkong.....Ga jij erheen. Zo’n pot moet toch hier in Alkmaar. Noem me conservatief maar ik heb zo’n seizoenkaart voor wedstrijden in Alkmaar. Onbegrijpelijk dat jullie dit zouden willen....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

salmonyappi schreef: 18 aug 2018, 13:25 Even serieus: we hebben het over het spelen van Eredivisiewedstrijden in het buitenland. Wie wil dat? AZ-ajax in Hongkong.....Ga jij erheen. Zo’n pot moet toch hier in Alkmaar. Noem me conservatief maar ik heb zo’n seizoenkaart voor wedstrijden in Alkmaar. Onbegrijpelijk dat jullie dit zouden willen....
Ik sluit me hier volledig bij aan.Voetbal is zo mooi, mede vanwege zijn tradities.

Ik snap die competities zelfs niet die met hun Supercup wedstrijd over de halve aardbol lopen te leuren. Zelfs binnen Nederland is het een verschrikking welke veranderingen die wedstrijd allemaal heeft moeten ondergaan.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

~AZ~ schreef: 17 aug 2018, 17:10 Ik zie niet wat er mis is met het idee van een globale voetbalcompetitie. Ik wil je best geven dat de mensen die dit proberen te realiseren waarschijnlijk dollartekens in hun ogen hebben, maar je kan een globale sport ook niet voor eeuwig blijven centreren in Europa. Sowieso wordt er in het midden-oosten en China al bijna maniakaal geïnvesteerd in het ontwikkelen van talent, op termijn gaan die gewoon aanhaken.
Daarom moet je die mensen ook wantrouwen tot op het bot. Net zoals bjivoorbeeld ook de ontwikkelaars van de Champions League (waarom heet dat gedrocht nog zo), het fenomeen dat in no-time (samen met het afschaffen van de buitenlandersregel) de concurrentiepositie van Nederlandse clubs volledig heeft afgekalfd.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

:D Zo blij dat ik eindelijk eens bijval krijg in mijn “conservatisme”.... :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Eigenlijk bijna precies wat ik dacht na deze speelronde. Ik ben zeker niet tegen de VAR, maar wel tegen de willekeur. Goed punt van Valentijn.
In de tweede speelronde van de Eredivisie was er de nodige discussie over het optreden van de VAR. Valentijn Driessen schrijft in zijn column in De Telegraaf dat de ‘verdenking van willekeur bij het gebruik van videobeelden niet kan worden weggenomen’. De journalist stelt dat het gebruik van de VAR ‘even inconsequent is als het fluiten van het scheidsrechterskorps’.
“Een beuk in de rug van Klaas-Jan Huntelaar is een andere dan een beuk in de rug van Luuk de Jong en een gestrekt been van Luigi Bruins is een ander dan die van Peter van Ooijen”, schrijft Driessen. “Bij Fortuna Sittard-PSV ontbrak een tijdlang de verbinding tussen Zeist en Zuid-Limburg, in Almelo kunnen buitenspelgoals zomaar tellen omdat een camera op de rand van het strafschopgebied ontbreekt en het publiek blijft verstoken van verbale en visuele informatie over de VAR-momenten.”
Volgens de journalist is er ‘een wereld te winnen’ in het nemen van consequente beslissingen. “Waar de menselijke waarneming, gevolgd door een beoordeling van de situatie een rol speelt, gaat het regelmatig fout bij scheidsrechters én videoarbiters. Niet verwonderlijk dat het precies daar gaat om de kwaliteit van de scheidsrechters. Een aspect waarmee de Nederlandse arbiters niet rijkelijk mee zijn bedeeld”, aldus Driessen, die benadrukt dat het lastig wordt als de scheidsrechters iets simpelweg niet zien.
“Met de VAR zie je steeds meer scheidsrechters op zeker gaan en niet zelf de beslissing (durven) nemen maar wachten op de videoarbiter. Kevin Blom, ooit toparbiter en internationaal veelbelovend, spant daarin de kroon”, stelt de journalist, die wijst op het optreden van Blom bij VVV Venlo - ajax. “Als Bloms manier van afwachtend fluiten gemeengoed wordt bij de Nederlandse scheidsrechters dan nemen zij een voorschot op een toekomst waarbij niet de veldarbiter, maar de videoarbiter de baas wordt. Een verkeerde ontwikkeling.”
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

zeekomkommer schreef: 20 aug 2018, 10:15 Wat tedentiueze open deuren (blijft mensenwerk, maar dan met betere hulpmiddelen voorhanden) en een punt over een mogelijke trend: afwachtend fluiten.
Het gaat niet om de hulpmiddelen op zich maar over de manier van gebruik ervan.
Wat is tedentiueze? 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Dat Blom "defensief" floot bij beide voorvallen (met name penalty) is wel zeker en ook het verschil rooie kaart voor Joris en dan niet bij speler van VVV was opmerkelijk. Verhaal over buitenspel bij Heracles - Ado en dan met name uitleg (geen camera op die hoogte) was tenenkrommend, als het zover buitenspel is moet de grens het zien en anders kun je het toch ook met deze camera zien?
Maar goed weet niet wat instructie is bij zo'n situatie. "Leerpuntje zullen we maar zeggen.....

Overigens vind ik de VAR prima (hij staat nl bij Against modern football) en vindt het een in principe een enorme verbetering.
Misschien aparte topic maken voor de VAR?
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Plaats reactie