Against modern football

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1642
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Zo af en toe kom je verspreid wat berichten tegen over deze beweging binnen het voetbal. Alhoewel de tijd niet gekeerd kan worden verlang je af en toe naar hoe het vroeger ging. Niet alles is beter geworden. Bijgaand stukje tekst uit het AD geeft de hypocrisie van het huidige voetbal goed weer.
Opgefokte Engelsen zijn erger dan maffiose FIFA
Mooi om te zien, die woede in de Engelse tabloids. Wat voelen ze zich geschoffeerd. David Beckham in de strijd brengen, Prince William meenemen naar Zürich voor een grapje over zijn aanstaande huwelijk, de beste competitie ter wereld, de mooiste stadions, het lauwste bier.


Die Engelsen moeten eigenlijk niet zo zeuren. Ze kregen een heel vet koekje van eigen deeg. Zij, met hier en daar een Spaanse en Italiaanse club, hielpen het voetbal op weg naar de perversie waar de FIFA inderdaad is aanbeland. En toch kregen ze het WK van 2018 niet. Net als wij. Ook niet dus. De Engelsen voelen zich, populair geïnterpreteerd, nogal genaaid. Wij wat minder. Maar wij hebben dan ook geen Beckham, William en lauw bier. Die geïrriteerde media blijven even leuk. Als je goed nadenkt over de Engelsen, zie je dat ze nog veel hypocrieter zijn dan de bestuurders van de FIFA. Hun Premier League verkloot al jaren onze eredivisie en nog veel meer competities.

Er hoeft maar even een pukkelig talentje een paar keer te scoren of hij wordt vastgelegd door de Chelseas van deze wereld. De boze Engelsen zijn eigenlijk veel erger dan de FIFA. Ze verkochten hun grootste en mooiste clubs aan Amerikanen, Russen (!), Arabieren, een corrupte Thai, aan Jan en alleman die maar wilde betalen. De hele Premier League bestaat uit een verzameling bijna onbereikbare bordelen waar de beste spelers van de wereld geprostitueerd worden en waar supporters volledig uitgekleed worden in souvenirwinkels, bij het kaartenloket, door de tv-zenders, in hun restaurants, musea, lounges en wat al niet meer.
Áls je al een kaartje kunt kopen, omdat skyboxen steeds meer ruimte opeisen in de stadions die er kwamen als vervanging van de monumenten op Wembley, in Highbury en aan Maine Road.

Die Engelsen moeten eigenlijk niet zo zeuren. Ze kregen een heel vet koekje van eigen deeg. Zij, met hier en daar een Spaanse en Italiaanse club, hielpen het voetbal op weg naar de perversie waar de FIFA inderdaad is aanbeland.

Het heet 'modern voetbal', deze aanpak. Althans, zo noemen authentieke voetbalfans van over de hele wereld het. Als ze die twee woorden uitspreken, lijkt het of ze iets smerigs uitspugen. Die authentieke tribunejongens - zie hun spandoeken hangen, lees hun stukjes eens op www.indehekken.nl - hebben gewoon gelijk.
04/12/10 09u59
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

Voltreffer Vick schreef:Het heet 'modern voetbal', deze aanpak. Althans, zo noemen authentieke voetbalfans van over de hele wereld het. Als ze die twee woorden uitspreken, lijkt het of ze iets smerigs uitspugen. Die authentieke tribunejongens - zie hun spandoeken hangen, lees hun stukjes eens op www.indehekken.nl - hebben gewoon gelijk.
04/12/10 09u59
Ja, kijk eens op www.indehekken.nl! :wink:

Maar waarom is het tij niet te keren? We kunnen de FIFA niets doen, maar bij onze clubs (in ons geval AZ) kunnen we wel degelijk wat doen om meer invloed te krijgen op het beleid. Juist lastige jongens als die boys van Victoria Alkmaar proberen het tij te keren alleen snapt nog niet iedereen waarom we dit doen. Niet om het Gerbrands en co moeilijk te maken en alles af te zeiken, maar gewoon omdat wij als cultuurdragers van onze club meer voor het zeggen horen te hebben. Zonder ons zijn er geen sponsoren (zie Haarlem), zonder ons is er simpelweg geen betaald voetbal. We hoeven niet bepalend te zijn, maar we willen wel meepraten over zaken die ons allen aangaan.

Zo gek is dat niet, toch?
Gebruikersavatar
Rembo
Supporter
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 mei 2005, 17:14
Locatie: Londen

If you don't have a goal you'll always succeed.
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

Als jullie aan het moderne voetbal denken, waar denken jullie dan aan? Wat zou je anders willen zien in het betaalde voetbal van nu?

(zou het liefst steekwoorden zien. Antwoorden zijn voor een goed doel...)
secudre
Seizoenkaarthouder
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 dec 2006, 20:35
Locatie: Zaanstreek

Huiswaard schreef:Als jullie aan het moderne voetbal denken, waar denken jullie dan aan? Wat zou je anders willen zien in het betaalde voetbal van nu?
Afschaffen van de Clubcard vind ik al een aardige, dat je gewoon ook aan de kassa je kaartje kan halen, ook leuk als je 's naar een andere club wil gaan kijken.

De Combiregeling.
Cupfighters!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3135
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Alle futiliteiten in en om het stadion. Van light bier tot niet op de trappen staan, van de grote gele brigade tot aan het niet boos mogen roepen dat je het niet met de scheidsrechter of tegenstander eens bent.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
boer
Supporter
Berichten: 202
Lid geworden op: 16 apr 2009, 06:12

dirkjan schreef:Alle futiliteiten in en om het stadion. Van light bier tot niet op de trappen staan, van de grote gele brigade tot aan het niet boos mogen roepen dat je het niet met de scheidsrechter of tegenstander eens bent.
Kortom de betutteling van de supporters! Wat mij daaraan vooral irriteert is dat je als crimineel wordt gezien totdat je het tegendeel hebt bewezen! Dat zouden ze om moeten draaien de goede moeten en hoeven niet onder de kwade te lijden.
Het jaar der jaren 2008/2009
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

secudre schreef:[..]


Afschaffen van de Clubcard vind ik al een aardige, dat je gewoon ook aan de kassa je kaartje kan halen, ook leuk als je 's naar een andere club wil gaan kijken.

De Combiregeling.
Tsja, de combiregeling is inderdaad een veel genoemd iets, alleen kan het soms niet anders. Ik hoorde recent bijvoorbeeld weer veel kritiek op de combi naar die joden. Opzich terecht vanuit ons perspectief, alleen moet je kijken of het wel kan. Is het verantwoord om voor en na de wedstrijd "gezellig" tussen die gasten te lopen? Ik denk het niet. Niet eens zozeer vanwege ons maar des te meer vanwege die debielen daar. Ook moet je het bijvoorbeeld niet willen om je auto vlak naast de Arena te parkeren, zeker niet als er een Alkmaars garagebedrijf onderop je kenteken staat.

Kortom, het is niet altijd mogelijk. Ook al kunnen we er soms zelf niks aan doen.

Al kijk je bijvoorbeeld weer naar het buitenland dan zie je dat de supporters van aartsrivalen Dortmund en Schalke voor de wedstrijd gewoon gezamelijk naar de wedstrijd lopen. Dan kan je dus weer de vraag stellen of het "modern football" is of dat het een landelijk (maatschappelijk) probleem is.
Gebruikersavatar
P@rick
Supporter
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 feb 2005, 15:46
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef:[..]


Tsja, de combiregeling is inderdaad een veel genoemd iets, alleen kan het soms niet anders. Ik hoorde recent bijvoorbeeld weer veel kritiek op de combi naar die joden. Opzich terecht vanuit ons perspectief, alleen moet je kijken of het wel kan. Is het verantwoord om voor en na de wedstrijd "gezellig" tussen die gasten te lopen? Ik denk het niet. Niet eens zozeer vanwege ons maar des te meer vanwege die debielen daar. Ook moet je het bijvoorbeeld niet willen om je auto vlak naast de Arena te parkeren, zeker niet als er een Alkmaars garagebedrijf onderop je kenteken staat.

Kortom, het is niet altijd mogelijk. Ook al kunnen we er soms zelf niks aan doen.

Al kijk je bijvoorbeeld weer naar het buitenland dan zie je dat de supporters van aartsrivalen Dortmund en Schalke voor de wedstrijd gewoon gezamelijk naar de wedstrijd lopen. Dan kan je dus weer de vraag stellen of het "modern football" is of dat het een landelijk (maatschappelijk) probleem is.
Dat vind ik juist het rare de laatste tijd. Er wordt telkens gezegt dat het niet verantwoord is door de supporters van de thuisploeg. In jou voorbeeld 020. Als er vrij vervoer is, dus geen combi, organiseerd de sv ook busreizen. Waarom mogen wij als supporters zelf niet de keuze maken of wij het wel veilig genoeg vinden om daar tussen te lopen. Als je dit niet vind kan je evengoed nog met de bus. Waarom wordt de keuze voor ons gemaakt?

Als jij je normaal gedraagt en geen clubuitingen draagt of iets dergelijks. Wie zal je dan herkennen als je rustig naar het stadion loopt?
Come on you boys in red!!
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

P@rick schreef:[..]


Dat vind ik juist het rare de laatste tijd. Er wordt telkens gezegt dat het niet verantwoord is door de supporters van de thuisploeg. In jou voorbeeld 020. Als er vrij vervoer is, dus geen combi, organiseerd de sv ook busreizen. Waarom mogen wij als supporters zelf niet de keuze maken of wij het wel veilig genoeg vinden om daar tussen te lopen. Als je dit niet vind kan je evengoed nog met de bus. Waarom wordt de keuze voor ons gemaakt?

Als jij je normaal gedraagt en geen clubuitingen draagt of iets dergelijks. Wie zal je dan herkennen als je rustig naar het stadion loopt?
Het is bij sommige wedstrijden inderdaad niet mogelijk.
Waar ik mij persoonlijk meer aan irriteer, is dat je 2 uur van te voren al in het stadion zit en nog eens een uur moet wachten soms, als ze dat gewoon verkorten, is het al een stuk minder erg, meerdere mensen in mijn omgeving klagen daar altijd over (bijvoorbeeld 020 voor de beker, al om half 6 in de bus pff) en begon 8u? of 8u45? lekker dan.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

P@rick schreef:[..]

Dat vind ik juist het rare de laatste tijd. Er wordt telkens gezegt dat het niet verantwoord is door de supporters van de thuisploeg. In jou voorbeeld 020. Als er vrij vervoer is, dus geen combi, organiseerd de sv ook busreizen. Waarom mogen wij als supporters zelf niet de keuze maken of wij het wel veilig genoeg vinden om daar tussen te lopen. Als je dit niet vind kan je evengoed nog met de bus. Waarom wordt de keuze voor ons gemaakt?

Als jij je normaal gedraagt en geen clubuitingen draagt of iets dergelijks. Wie zal je dan herkennen als je rustig naar het stadion loopt?
Even heel eerlijk, denk jij dat het normaal zal gaan als we met vrij vervoer naar 020 gaan? Als je heel eerlijk bent dan weet je dat dat onmogelijk is, hoe sneu dat ook is. Als je nu al ziet hoeveel stakkertjes de moeite nemen om te wachten tot de bussen vertrekken, moet je nagaan hoeveel joden er dan de moeite zouden nemen om naar het uitvak te gaan als er vrij vervoer is. Het is simpelweg onmogelijk.

Er zijn echter wel zat wedstrijden waar een combi volstrekt overbodig is, maar in het geval van de joden is het gewoon niet anders.

Ik vind het trouwens wel reuze frustrerend om zo lang te wachten op vertrek na een uitwedstrijd, zeker met de wetenschap dat ze bij ons altijd binnen 5 minuten weer op de ring zitten. Ze zijn praktisch nog eerder thuis dan wij.
secudre
Seizoenkaarthouder
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 dec 2006, 20:35
Locatie: Zaanstreek

AZ 4 Life schreef:[..]


Tsja, de combiregeling is inderdaad een veel genoemd iets, alleen kan het soms niet anders. Ik hoorde recent bijvoorbeeld weer veel kritiek op de combi naar die joden. Opzich terecht vanuit ons perspectief, alleen moet je kijken of het wel kan. Is het verantwoord om voor en na de wedstrijd "gezellig" tussen die gasten te lopen? Ik denk het niet. Niet eens zozeer vanwege ons maar des te meer vanwege die debielen daar. Ook moet je het bijvoorbeeld niet willen om je auto vlak naast de Arena te parkeren, zeker niet als er een Alkmaars garagebedrijf onderop je kenteken staat.

Kortom, het is niet altijd mogelijk. Ook al kunnen we er soms zelf niks aan doen.

Al kijk je bijvoorbeeld weer naar het buitenland dan zie je dat de supporters van aartsrivalen Dortmund en Schalke voor de wedstrijd gewoon gezamelijk naar de wedstrijd lopen. Dan kan je dus weer de vraag stellen of het "modern football" is of dat het een landelijk (maatschappelijk) probleem is.

Mijn kentekenplaat heeft als onderschrift, BMW Den Haag, heb ik in die stad in ieder geval geen problemen :lol:
Cupfighters!
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Huiswaard schreef:Als jullie aan het moderne voetbal denken, waar denken jullie dan aan? Wat zou je anders willen zien in het betaalde voetbal van nu?

(zou het liefst steekwoorden zien. Antwoorden zijn voor een goed doel...)
- veel (te snel) uitdelen van stadionverboden
- commercie boven alles i.p.v. supporters- en clubcultuur
- veel te hoge toegangsprijzen
- pasfotoregistratie
- combi's
- torenhoge spelerssalarissen
- belachelijke aanvangstijden
- steenrijke Arabieren die clubs als speeltje gebruiken
- kunstgras
- multifunctionele theaters waar ook in gevoetbald kan worden

Enzovoorts..........
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

AZ 4 Life schreef: Even heel eerlijk, denk jij dat het normaal zal gaan als we met vrij vervoer naar 020 gaan? Als je heel eerlijk bent dan weet je dat dat onmogelijk is, hoe sneu dat ook is. Als je nu al ziet hoeveel stakkertjes de moeite nemen om te wachten tot de bussen vertrekken, moet je nagaan hoeveel joden er dan de moeite zouden nemen om naar het uitvak te gaan als er vrij vervoer is. Het is simpelweg onmogelijk.

Er zijn echter wel zat wedstrijden waar een combi volstrekt overbodig is, maar in het geval van de joden is het gewoon niet anders.

Ik vind het trouwens wel reuze frustrerend om zo lang te wachten op vertrek na een uitwedstrijd, zeker met de wetenschap dat ze bij ons altijd binnen 5 minuten weer op de ring zitten. Ze zijn praktisch nog eerder thuis dan wij.
Er zit nog wat tussen een bus/treincombi en vrij vervoer. In de arena kun je twee wedstrijden met publiek spelen; het is schandalig dat het allemaal zo lang moet duren.Er wordt veel te veel zwart wit gedacht. Gezocht naar een passende oplossing waarin ook de supporters van de bezoekende club zich kan vinden is er niet bij. Nu moeten wij maar weer ieder jaar van ajax aannemen dat de schandalige behandeling te wijten is aan het gedrag van hun eigen supporters. Voor de bekerwedstrijd heb ik ze maar eens gemaild met de vraag wat ze in al die jaren aan dit probleem gedaan hebben om het voor ons wat makkelijker te maken: 0,0 respons.

Om die frustratie van het uitvakpesten te besparen ben ik tussen het ajaxpubliek gaan zitten. Het is verre van ideaal maar je bepaalt wel zelf wanneer je binnenkomt en weggaat. En met mijn AZ vlag achterin de auto in een amsterdamse parkeergarage ben ik ook nog schadevrij en snel weggekomen. Het valt dus allemaal best mee als je je maar gedraagt. Helaas kan niet iedereen dat, maar om dit soort belachelijke combi's dan maar te accepteren? Ik ben er wel klaar mee.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZ fanatic 4-life schreef:enzovoorts...
Ga je de lijst nog aanvullen als je meer bedenkt? Meestal als mensen met enzovoorts komen aanzetten kunnen ze niet meer bedenken. :wink:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
jAZper
Seizoenkaarthouder
Berichten: 255
Lid geworden op: 12 jan 2005, 15:08
Locatie: Egmond

Kilkenny schreef:[..]

Ga je de lijst nog aanvullen als je meer bedenkt? Meestal als mensen met enzovoorts komen aanzetten kunnen ze niet meer bedenken. :wink:

Klappers
Come on you reds
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Kilkenny schreef:[..]

Ga je de lijst nog aanvullen als je meer bedenkt? Meestal als mensen met enzovoorts komen aanzetten kunnen ze niet meer bedenken. :wink:
- clubpassanten
- stewards die kinderen hun flesje drinken afpakken bij de ingang
- clubs met miljoenen (zo niet honderden miljoenen) schuld
- verkopen van stadionnamen
- clubs die de beurs opgaan
- de uefa die kaarten opeist bij Europese wedstrijden om uit te delen aan bobo's
HHW Schilderswijk
Supporter
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 jan 2004, 21:36
Locatie: Wat denk je zelf
Contacteer:

Afschaffen van de Staanplaatsen (gedeeltenlijk)
Verbod op fakkels
Het uitblijven van nogstalgische atributen in en rond het stadion
Waar is nou die hel van Alkmaar??? :?

Wannabe Kees Vooijs look-a-like 8)
Gebruikersavatar
halve tamme
Teletext-supporter
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 dec 2008, 13:55
Locatie: Bergen

AZ fanatic 4-life schreef:[..]


- clubpassanten
- stewards die kinderen hun flesje drinken afpakken bij de ingang
- clubs met miljoenen (zo niet honderden miljoenen) schuld
- verkopen van stadionnamen
- clubs die de beurs opgaan
- de uefa die kaarten opeist bij Europese wedstrijden om uit te delen aan bobo's
clubs die de beurs op gaan?

Krijg de tering 020 wij zijn against modern voetbal!
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Die staat er expres bij. Tegen AZ hadden ze daar een paar spandoeken met teksten tegen het moderne voetbal, op 1 van deze doeken werd AZ ook genoemd. In mijn ogen erg hypocriet als je zelf aanhanger bent van een club die meer op een bedrijf lijkt dan op een voetbalclub. Maar goed enige vorm van zelfreflectie hebben ze daar in 020 nooit gehad.
Plaats reactie