Scheidsrechters

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje

Wie is onze beste scheidsrechter?

Kuipers
27
31%
Vink
10
11%
Bossen
1
1%
van Egmond
5
6%
Braamhaar
3
3%
Luinge
29
33%
Haverkort
3
3%
Wegereef
3
3%
Blom
6
7%
 
Totaal aantal stemmen: 87
Gebruikersavatar
FIGO MO8
Supporter
Berichten: 234
Lid geworden op: 27 jun 2004, 21:28
Locatie: kuststreek/vak S
Contacteer:

van www.AZ.nl

Scheidsrechters maken te weinig uren’
Geconfronteerd met een vraag over de arbitrage in Nederland reageerde Verbeek inventief: “Twee keer is een doelpunt van ons ten onrechte afgekeurd. Anders hadden we nu zeven punten gehad. Scheidsrechters maken gewoon te weinig effectieve trainingsuren. Ik maak als trainer meer scheidsrechtersuren dan scheidsrechters. Elke dag leid ik het partijspel op de training. Scheidsrechter zijn is situaties herkennen. Daarom zijn oudere arbiters vaak beter dan jongere. Als je als scheidsrechter ambitie hebt, moet je bij de plaatselijke amateurclub aan de trainer vragen of je op dinsdag- en donderdagavond het partijspel op de training mag leiden. Laat die overbodige conditietraining met die hekjes en paaltjes maar achterwege.”



InstructiefilmDeze week kwam er een delegatie van het scheidsrechterskorps bij AZ langs voor instructies over de spelregels en omgangsnormen. Verbeek: “Toen lieten ze een instructiefilm zien met negatieve beelden van Dick Advocaat, Robert Maaskant en Gertjan Verbeek. Dat vind ik niet kunnen. Zo manipuleer je mensen. Ik begrijp nu waarom Tom van Sichem mij zo behandelde tegen PSV. Die had die film waarschijnlijk gezien en wilde mij op mijn nummer zetten. Ik heb mijn directeur een brief laten schrijven om ons beklag te doen. Ik ben vorig seizoen niet één keer naar de tribune gestuurd en heb geen enkele boete gehad. Zo zet je mensen in een verkeerd daglicht.”
tAZ
Fanatic
Berichten: 600
Lid geworden op: 25 nov 2008, 11:19

eigenlijk vind ik het eerste gedeelte heel logisch.

Spelers trainen ook, coaches die houden hun kennis ook dagelijks scherp.

Natuurlijk hebben scheidsrechters ook hun eigen baan. Maar inderdaad ook het trainen van 'fluiten' is te oefenen denk ik, en zou inderdaad de consequentie in situaties verbeteren.

Het tweede gedeelte klinkt beangstigend als de KNVB dat echt doet, het gaat om het spel, niet om de coach.
Gebruikersavatar
kwiqzilver
Supporter
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 apr 2007, 10:28
Locatie: Akersloot

Wie o wie heeft een antwoord op de volgende vraag.
Doelpunt of geen doelpunt?
Penalty

In ieder geval een erg grappige situatie... :mrgreen:
If somebody in the crowd spits at you, you've got to swallow it.
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

kwiqzilver schreef:Wie o wie heeft een antwoord op de volgende vraag.
Doelpunt of geen doelpunt?
Penalty

In ieder geval een erg grappige situatie... :mrgreen:
Gewoon een doelpunt lijkt me.
Als de bal via de keeper en de paal of grond er rechtstreeks ingaat is het ook gewoon een goal.
Dit is niet anders.
Die keeper is gewoon een eikel om er vanuit te gaan dat de bal het doel niet in zou rollen.
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

Europese topcoaches lijnrecht tegenover Van Gaal
11/09/2010 10:14

De Europese topcoaches hebben zich tijdens het Elite Club Coaches Forum van de UEFA in Genève uitgesproken tegen de invoering van technische hulpmiddelen in het voetbal.

De Nederlandse inbreng kwam van Martin Jol en Henk ten Cate. Naast Jol en Ten Cate waren onder meer aanwezig José Mourinho (Real Madrid), Josep Guardiola (Barcelona), Sir Alex Ferguson (Manchester United), Arsène Wenger (Arsenal), Carlo Ancelotti (Chelsea), Roy Hodgson (Liverpool), Didier Deschamps (Olympique Marseille), Massimiliano Allegri (AC Milan), Felix Magath (Schalke 04) en Mircea Lucescu (Shakhtar Donetsk).

In tegenstelling tot Louis van Gaal, een fervent voorstander van de invoering van technische hulpmiddelen in het voetbal, ziet het gros van zijn collega's juist meer in de vijfde en zesde man op de achterlijn. 'De trainers geloven meer in een vijfde en zesde official, want zes mensen zien meer dan vier', vertelt Jol aan De Telegraaf.

'José Mourinho en ik hebben er één keer mee te maken gehad of een bal wel of niet over de doellijn was en laatst kwam het niet toegekende doelpunt tijdens Duitsland-Engeland erbij (een inzet van Frank Lampard via de deklat bleek een duidelijke treffer, maar werd door de arbitrale leiding niet geconstateerd, red.), maar dat zijn de enige incidenten van de laatste vijf jaar.'

De trainer van ajax noemt twee belangrijke redenen voor het niet invoeren van technische hulpmiddelen. 'Invoering kost wereldwijd, dus voor ongeveer één incident in de twee jaar, miljarden en voetbal is in onze optiek een mensensport en moet dat blijven.'

http://www.vi.nl/Nieuws-item/186585/Eur ... n-Gaal.htm
Nu is alleen de vraag wat doen Jol en ten Cate daar???

Maar wat een kul antwoord van Jol, ik hoop dat 020 uit de CL ligt doordat er een doelpunt niet wordt waargenomen.
Dan wil ik zijn antwoord nog wel een keer horen!
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
Gebruikersavatar
FIGO MO8
Supporter
Berichten: 234
Lid geworden op: 27 jun 2004, 21:28
Locatie: kuststreek/vak S
Contacteer:

kwiqzilver schreef:Wie o wie heeft een antwoord op de volgende vraag.
Doelpunt of geen doelpunt?
Penalty

In ieder geval een erg grappige situatie... :mrgreen:

Dit hangt dus van de situatie af.
Is het een pingel tijdens de wedstrijd wacht je de uitwerking van de bal af en dus een doelpunt.

maarrrrr....mocht de speeltijd zijn vestreken tijdens een wedstrijd of verlenging of is een pingel de enige situatie waarbij een wedstrijd wordt verlengd.
In dat geval is de wedstrijd afgelopen als de bal terugkomt van de keeper.
Dit gedlt ook bij een strafschoppenserie.
Laatst gewijzigd door FIGO MO8 op 11 sep 2010, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Mqrk
Dagjesmens
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 sep 2007, 19:52

Johan schreef: Nu is alleen de vraag wat doen Jol en ten Cate daar???

Maar wat een kul antwoord van Jol, ik hoop dat 020 uit de CL ligt doordat er een doelpunt niet wordt waargenomen.
Dan wil ik zijn antwoord nog wel een keer horen!
Ach, die Jol is gewoon tegen elektronische hulpmiddelen omdat hij zich nu, na een verloren wedstrijd, nog kan verschuilen achter slechte arbitrage. Als dit wegvalt heeft hij weer 1 standaardexcuus minder.
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

FIGO MO8 schreef:[..]



Dit hangt dus van de situatie af.
Is het een strafschoppenserie of pingel tijdens de wedstrijd wacht je de uitwerking van de bal af en dus een doelpunt.

maarrrrr....mocht de speeltijd zijn vestreken tijdens een wedstrijd of verlenging is een pingel de enige situatie waarbij een wedstrijd wordt verlengd.
In dat geval is de wedstrijd afgelopen als de bal terugkomt van de keeper.
Dat betwijfel ik, is deze bal niet het zelfde als dat de keeper er nog aanzit tijdens een penalty? (welke er dan natuurlijk in gaat!)
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
Gebruikersavatar
FIGO MO8
Supporter
Berichten: 234
Lid geworden op: 27 jun 2004, 21:28
Locatie: kuststreek/vak S
Contacteer:

Johan schreef:[..]


Dat betwijfel ik, is deze bal niet het zelfde als dat de keeper er nog aanzit tijdens een penalty? (welke er dan natuurlijk in gaat!)
Ik had deze vraag een keer fout tijdens een toets.
Ik vond ook dat je een doelpunt moest toekennen, omdat de bal zijn uitwerking nog niet heeft gehad.
De spelregels zijn hier niet duidelijk in.
Er staat namelijk letterlijk in:De scheidsrechter bepaalt wanneer een strafschop zijn uitwerking heeft gehad.

Dit wordt later weer onderuit gehaald:
2. Bijzondere strafschoppen
Hiermee wordt bedoeld de strafschop, waarvoor de speeltijd wordt verlengd, alsmede
de strafschoppenserie. Hoe dient te worden gehandeld:
- Als de bal terugstuit van een doelpaal of doellat, daarna de doelverdediger raakt
en vervolgens de doellijn passeert, moet een doelpunt worden toegekend.
- Als de bal terugstuit van een doelpaal of doellat, daarna de doelverdediger raakt
en vervolgens in het speelveld terugrolt, heeft de strafschop zijn uitwerking gehad.
- Als de strafschop wordt genomen en de bal wordt gestopt door de doelverdediger,
heeft de strafschop zijn uitwerking gehad.
- Als de bal wordt aangeraakt door de doelverdediger, terugstuit van een doelpaal
of de doellat, vervolgens de doelverdediger raakt en dan over de doellijn gaat,
moet een doelpunt worden toegekend. De strafschop heeft zijn uitwerking gehad
op het moment dat de bal over de doellijn gaat.
- Als de bal terugstuit van de doellat, daarna op de doellijn terecht komt en vervolgens
de doellijn passeert, moet een doelpunt worden toegekend. De strafschop
heeft zijn uitwerking gehad op het moment dat de bal over de doellijn gaat.
- Als de bal terugstuit van de doellat, daarna vóór de doellijn de grond raakt en
vervolgens de doellijn passeert, kan geen doelpunt worden toegekend. De strafschop
heeft zijn uitwerking gehad op het moment dat de bal de grond raakt vóór
de doellijn.
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Ik denk die wordt me een partijtje kwaad, maar ze staat gewoon geil naar hem te lachen! De slet! :wink: :lol:
...-
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Claus Bo Larsen, de man die AZ - Sporting (u weet wel) floot:
Ekstra Bladet schreef:Slechtste cadeau: Porselein van Sporting
We moesten een wedstrijd tussen Sporting Lissabon en AZ Alkmaar fluiten, en van de gastheren (klopt niet, was AZ-Sp.L) kregen we een speciaal cadeau. Het was een stuk porselein, met daarop een hagedis in de club-kleuren groen en wit geschilderd. Ik heb geprobeerd om het te slijten wanneer ik vrienden op bezoek had, maar niemand wou het hebben. Daarentegen kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om het weg te gooien.
Is dit gangbare praktijk? En zo ja, zelfs bij uitwedstrijden?
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Nu op EL: Cambuur - Dordt. Scheidsrechter Kamphuis.
Gele shirts tegen goudkleurige uitshirts.
Wat mag nu wel en wat mag niet? Gelden de strenge regels alleen voor AZ? (Laatst Romero, eerder de uitwedstrijd tegen Volendam)
Merkwaardig.
Gebruikersavatar
FIGO MO8
Supporter
Berichten: 234
Lid geworden op: 27 jun 2004, 21:28
Locatie: kuststreek/vak S
Contacteer:

Cruz Azul schreef:Nu op EL: Cambuur - Dordt. Scheidsrechter Kamphuis.
Gele shirts tegen goudkleurige uitshirts.
Wat mag nu wel en wat mag niet? Gelden de strenge regels alleen voor AZ? (Laatst Romero, eerder de uitwedstrijd tegen Volendam)
Merkwaardig.
De scheidsrechter bepaalt wat wel en niet mag.
Zo heb ik een keer in een rood shirt gefloten, terwijl een ploeg fluoriserende oranje (reserve)shirts aanhadden.
De rapporteur stoorde zich er zo aan, dat hij een blaadje vol schreef over de shirts.
Een week erna speelde de jeugd van AZ tegen Volendam en mochten ook allebei in hun thuisshirt spelen.
Gebruikersavatar
AZymme
Supporter
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 mar 2007, 15:38
Locatie: Alkmaar

Rust voor scheidsrechter Bossen
Uitgegeven: 1 maart 2011 14:57
Laatst gewijzigd: 1 maart 2011 14:57

ZEIST - Scheidsrechter Ruud Bossen heeft komend weekeinde geen wedstrijd toegewezen gekregen in de eredivisie. De arbiter kreeg behoorlijk wat kritiek na zijn optreden tijdens de wedstrijd tussen AZ en FC Twente.
Hij deelde in het duel een rode kaart uit aan Douglas van FC Twente en Nick Viergever van AZ. De wedstrijd werd ook enige tijd stilgelegd vanwege kwetsende spreekkoren.

''Dit is zeker geen disciplinaire maatregel. Maar na zo'n wedstrijd is het beter een scheidsrechter even in de luwte te laten'', aldus een woordvoerster van de KNVB.

nusport.nl
euh...
secudre
Seizoenkaarthouder
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 dec 2006, 20:35
Locatie: Zaanstreek

FIGO MO8 schreef: De scheidsrechter bepaalt wat wel en niet mag.
Zo heb ik een keer in een rood shirt gefloten, terwijl een ploeg fluoriserende oranje (reserve)shirts aanhadden.
De rapporteur stoorde zich er zo aan, dat hij een blaadje vol schreef over de shirts.
Een week erna speelde de jeugd van AZ tegen Volendam en mochten ook allebei in hun thuisshirt spelen.

Ik ben van mening dat de 4 scheidsrechters moeten bepalen of een wedstrijd wel of dan niet gestaakt moet worden, nu leg je die taak neer bij de thuis spelende club en zo kan dus de wedstrijd stil gelegd worden als de thuis spelende ploeg in de problemen is of een rustpauze kan gebruiken, neem aan dat Toon hier niet 'schuldig' aan is, maar vond het wel apart dat Falkenburg lekker op het veld kwam warmlopen en gelijk inviel.

Meestal is het scheidrechters kwartet de gebeten hond, uitzonderingen als bepaalde spelers die het moeten ontgelden daargelaten.
Cupfighters!
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

FIGO MO8 schreef: De scheidsrechter bepaalt wat wel en niet mag.
Zo heb ik een keer in een rood shirt gefloten, terwijl een ploeg fluoriserende oranje (reserve)shirts aanhadden.
De rapporteur stoorde zich er zo aan, dat hij een blaadje vol schreef over de shirts.
Een week erna speelde de jeugd van AZ tegen Volendam en mochten ook allebei in hun thuisshirt spelen.
Wanneer de teams afwijkende kleuren hebben, dan mogen ze toch alle twee in hun "thuis shirt" spelen?
Het uitshirt is toch ontstaan omdat teams niet vrijwel met dezelde kleuren mogen spelen.
Maar inprincipe mag je toch altijd met je thuis shirt spelen?, of moet je met een uit shirt spelen?
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Johan schreef: Wanneer de teams afwijkende kleuren hebben, dan mogen ze toch alle twee in hun "thuis shirt" spelen?
Het uitshirt is toch ontstaan omdat teams niet vrijwel met dezelde kleuren mogen spelen.
Maar inprincipe mag je toch altijd met je thuis shirt spelen?, of moet je met een uit shirt spelen?
Dat klopt, dat mag ook. Alleen schijnen de thuis shirts van AZ en Volendam nog al veel op elkaar te lijken, zeker als die oranje shirts nat worden. Dat is ook de reden dat AZ 2 jaar geleden in de witte inloopshirt speelde tegen Volendam. Maar Groningen zou bijvoorbeeld wel gewoon in zijn thuis shirts in het Grolsch Veste tegen Twente mogen spelen.
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

AZ 4 Life schreef: Dat klopt, dat mag ook. Alleen schijnen de thuis shirts van AZ en Volendam nog al veel op elkaar te lijken, zeker als die oranje shirts nat worden. Dat is ook de reden dat AZ 2 jaar geleden in de witte inloopshirt speelde tegen Volendam. Maar Groningen zou bijvoorbeeld wel gewoon in zijn thuis shirts in het Grolsch Veste tegen Twente mogen spelen.
De vraag is eigenlijk, omdat ik AZ uit altijd in de uitshirts zie spelen.
En vaak kunnen ze gewoon in hun thuis shirt uit spelen.

Dat van Volendam, dat snap ik helemaal. 8)
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3135
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

[color=#0000FF][u]RTVNH[/u][/color] schreef:"Gözübüyük naar A-lijst"

23 mrt 2011 | 08:00
Serdar Gözübüyük in actie

Foto: Pro Shots | Serdar Gözübüyük in actie

ZEIST Scheidsrechter Serdar Gözübüyük uit Hoofddorp zal worden toegevoegde aan de A-lijst van het Nederlandse scheidsrechterskorps. Dat meldt de Telegraaf.

Gözübüyük vervangt Ben Haverkort, die aan het einde van het seizoen stopt met fluiten. Gözübüyük schrijft daarmee geschiedenis. Hij is de eerste scheidsrechter ooit van Turkse afkomst van die lijst. Bovendien is hij de jongste arbiter die ooit in deze categorie gaat
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Plaats reactie