Spaans en Portugees voetbal

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

Omdat er nog geen topic over is en ik gisteravond één van de beste eerste helften uit m'n leven heb gezien hier dan toch maar het Spaanse voetbal.

Gisteravond was om 21.30 de aftrap van Barcelona - Malaga en deze wedstrijd was vanaf de eerste minuut een wervelende voetbalshow. Barcelona was zo ongelooflijk scherp, met een excellerende Ronaldinho die speelde alsof ie met de opname van z'n nieuwe Nike commercial bezig was. Edgar Davids liet zijn dat hij één van de beste verdedigende middenvelders is van de wereld. Saviola, die ik nooit echt bijzonder vond, liet zien dat hij groot spelinzicht heeft, door meerdere malen steekpasses ala Barry van Galen te geven. Een doorschuivende Cocu die centraal op het middenveld speelde en die elke tweede bal veroverde samen met Davids en Xavi. En dan was er nog Michael Reiziger, die liet zien dat hij als opkomende man levensgevaarlijk kan zijn (ik weet het, het klinkt raar).

In de tweede helft werd er gas teruggenomen en werd Davids gelijk gewisseld (Hij speelde zoals altijd op het randje). Xavi moest het overnemen van Davids, maar ondanks het feit dat bijna al z'n passes aankwamen, kon hij niet zo dwingend spelen als Davids. Uiteindelijk bleef het bij de 3-0, die al voor rust was bereikt door doelpunten van Saviola (assist Garcia), Garcia (assist Saviola) en Cocu (assist Xavi).

Aanstaande zondag is het om 19.30: Real Madrid - Barcelona, een datum die de Canal+ kijkers alvast in de agenda kunnen schrijven.

Real en Valencia staan gezamenlijk op kop, Barcelona volgt op 7 punten en kan dus op vier komen zondag.
P.Funk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 388
Lid geworden op: 27 dec 2003, 18:38
Locatie: Sun-City
Contacteer:

Goed gedaan, Huiswaard. Waarom wel een topic over Engels,Duits en Italiaan voetbal terwijl de Spaanse competitie daar zeker niet voor onder doet. Ik heb altijd iets meer met Barcelona gehad als met de Koninklijke uit Madrid maar sinds de intocht van vele neuzen in Barcelona is mijn liefde een beetje verdwenen. Daarom hoop ik ook dat Valencia dit jaar de titel weet te pakken. Deze ploeg is nadat zij een aantal jaren geleden in de CL-finale stonden aardig uitgedund maar ondertussen staat er weer een mooie ploeg in de sinaasappelstad. Ze zijn voor mij sowieso al favoriet voor het winnen van de UEFA-cup maar stilletjes hoop ik dat zij ook de Spaanse titel kunnen grijpen.
Alles over onze toekomst op www.azjeugd.nl
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

Ik heb grote sympathie voor Barcelona, toch altijd de underdog in Spanje. Het stadion en het type voetbal dat ze voor ogen hebben en wat ik gisteren heb gezien vind ik erg mooi om te zien. Ben blij dat het weer terug is en kijk watertandend uit naar zondag.

De Nederlanders maken het voor mij juist nog interessanter, ik let door mijn nationalistische aard altijd meer op ploegen met landgenoten er in. Vind het geweldig als Nederlanders scoren. Het is nu mooi dat Reiziger, van Bronckhorst, Cocu en Davids basisplaatsen hebben, dit met oog op het EK. Vooral Davids en Cocu maken wekelijks veel indruk.
Don Corleone
Herry en/of Berry
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 jan 2004, 14:06
Locatie: alkmaar

Ik vind ook dat Barcelona wel iets speciaals heeft, maar vind het niet echt super dat er zoveel nederlanders lopen. Ik vind het niet erg dat ze er zijn, maar het zijn er te veel voor een spaanse ploeg. Overmars, Reiziger en Kluivert mogen van mij wel vertrekken bij de FC.

Ps. Zondag met ze allen bij Dick Real Madrid - Fc. Barcelona kijken.
Gebruikersavatar
Dick
Beheerder
Berichten: 466
Lid geworden op: 01 jan 2004, 17:01
Locatie: Derp
Contacteer:

Don Corleone schreef:Ps. Zondag met ze allen bij Dick Real Madrid - Fc. Barcelona kijken.
:shock: :shock:

Bij mij? Ik dacht bij Huiswaard :wink:
Gebruikersavatar
Dick
Beheerder
Berichten: 466
Lid geworden op: 01 jan 2004, 17:01
Locatie: Derp
Contacteer:

Om nog maar even op deze wedstrijd terug te komen,

wat een partij, Madrid kwam verdiend op een 1-0 voorsprong, maar Barca vocht zich terug en maakte de 1-1.

Via een prachtig lobje van Ronaldinho, en Xavi maakte hem beheerst af.
Wat een wedstrijd, geweldig om te zien!

Als het goed is staat Real nog maar 6 punten voor op Barca, met nog 5 of 4 wedstrijden te gaan, kan dus nog erg spannend worden.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Dick schreef:Om nog maar even op deze wedstrijd terug te komen,

wat een partij, Madrid kwam verdiend op een 1-0 voorsprong, maar Barca vocht zich terug en maakte de 1-1.

Via een prachtig lobje van Ronaldinho, en Xavi maakte hem beheerst af.
Wat een wedstrijd, geweldig om te zien!

Als het goed is staat Real nog maar 6 punten voor op Barca, met nog 5 of 4 wedstrijden te gaan, kan dus nog erg spannend worden.
Barcelona won zelfs nog met 1-2. Barcelona staat nu nog maar 4 punten achter Real, met nog 4 wedstrijden te gaan.
Don Corleone
Herry en/of Berry
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 jan 2004, 14:06
Locatie: alkmaar

eindstand is dus uiteindelijk 1-2 geworden voor Frank Rijkaard en zn maten, van harte gegund ook. Ik krijg een beetje een hekeltje aan de arrogante madrilenen.
P.Funk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 388
Lid geworden op: 27 dec 2003, 18:38
Locatie: Sun-City
Contacteer:

Ik denk dat Valencia goede zaken doet dit seizoen want de kans bestaat dat ze zowel de Spaanse titel als de UEFA-Cup kunnen winnen.
Real Madrid verloor gisteren met 2-0 bij Deportivo La Coruna en ziet Barcelona nu wel heel dicht naderen. Zidane zag trouwens rood na twee keer geel.
Valencia is op dit moment bezig tegen Real Betis en staat 1-0 voor.
Alles over onze toekomst op www.azjeugd.nl
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Paul schreef:Ik denk dat Valencia goede zaken doet dit seizoen want de kans bestaat dat ze zowel de Spaanse titel als de UEFA-Cup kunnen winnen.
Real Madrid verloor gisteren met 2-0 bij Deportivo La Coruna en ziet Barcelona nu wel heel dicht naderen. Zidane zag trouwens rood na twee keer geel.
Valencia is op dit moment bezig tegen Real Betis en staat 1-0 voor.
Ze hebben ondertussen met 2-0 gewonnen en staan nu 4 punten voor met nog maar 3 wedstrijden te gaan.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Valencia is net kampioen van Spanje geworden door met 0-2 bij Sevilla te winnen.
P.Funk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 388
Lid geworden op: 27 dec 2003, 18:38
Locatie: Sun-City
Contacteer:

Het sterrenensemble van Real Madrid staat dan toch met lege handen aan het eind van het seizoen. Na de vernederende uitschakeling in de CL tegen Monaco werd het in de laatste weken van de competitie nog ingehaald door Barcelona en Deportivo waardoor men niet verder kwam dan een vierde plaats wat voorronde CL betekent. Coach Carlos Queiroz werd gelijk bedankt voor bewezen diensten en wordt opgevolgd door ex-bondscoach en voormalig Real-scheermes Camacho.
Ook opvallend is de degradatie van Celta de Vigo, begin dit seizoen nog CL-deelnemer en de laatste jaren een van de bets voetballende ploegen van Spanje.

Eindstand Primera Division 2003-2004

1.Valencia 38-77 CL
2.Barcelona 38-72 CL
3.Deportivo La Coruna 38-71 vr CL
4.Real Madrid 38-70 vr CL
5.Athletic de Bilbao 38-56 Uefacup
6.Sevilla 38-55 Uefacup
7.Atletico Madrid 38-55
8.Villareal 38-54
9.Real Betis 38-52
10.Malaga 38-51
11.Real Mallorca 38-51
12.Osasuna 38-48
13.Real Zaragoza 38-48 Uefacup
14.Albacete 38-47
15.Real Sociedad 38-46
16.Espanyol 38-43
17.Racing Santander 38-42
18.Real Valladolid 38-41 degr.
19.Celta de Vigo 38-39 degr.
20.Real Murcia 38-26 degr.
Alles over onze toekomst op www.azjeugd.nl
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Real Zaragoza speelt als bekerwinnaar ook in de UEFA-cup volgend seizoen.
Gebruikersavatar
Padre
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 12 jan 2004, 18:43
Locatie: Alkmaar

Het seizoen in Spanje staat ook weer voor de deur, en ik denk dat het echt een heel spannende strijd gaat worden tussen Valencia, Real madrid en Barcelona.
Kampioen Valencia is niet zwakker geworden en heeft een aantal Italianen gekocht.
Real Madrid heeft zicht wederom aanvallend versterkt (Owen) en verdedigend heel slim ingekocht door Samuel en Woodgate te halen zodat (naar mijn mening hun beste speler) helguera door kan schuiven naar het middenveld.
Barcelona tot slot heeft na de eindspurt van vorig seizoen ook dit jaar goed ingekocht en wisselspelers verkocht. Met name Guily en Eto'o zijn erg goede spelers.
Deportivo la Coruna zal geen rol van betekenis spelen en ook onderin zal het weer spannend zijn.

Wat denken jullie van het komende Spaanse seizoen?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ik denk zelf dat Real Mardid toch weer kampioen gaat worden. Zeker omdat ze hun achilleshiel van vorig jaar (de verdediging) hebben versterkt. Daardoor hebben ze eigenlijk geen zwakke plekken meer. En de spelers die Barcelona heeft gekocht zijn goeie spelers alleen twijfel ik er nog over of die echt bij de club passen. Met name over Giully, Larsson, Silvinho en Edmilson heb ik die twijfel. Maarja dat zullen we snel genoeg zien. Ik hoop sowieso niet dat Valencia kampioen gaat worden. Ik heb zo'n hekel aan die counter-ploeg. Altijd minimale overwinningen in de laatste minuut uit zo'n klote counter. Echt je moet volgend jaar geen wedstrijd gaan kijken tussen Liverpool en Valencia dan val je echt in slaap. Trouwens met al die Italianen zal dat counterspel niet veranderen.
BacLem
Steward
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 jul 2004, 19:58

Real Madrid-Real Sociedad is kort voor het einde gestaakt na een bommelding. Na een waarschuwing werd het stadion ontruimd.

De waarschuwing kwam binnen bij het dagblad Gara. Op last van de politie is het stadion Bernabeu, waar tachtigduizend mensen zich ophielden, ontruimd. De bom zou om 21.00 uur afgaan. De eerste beschuldigende vingers gaan naar de ETA, de Baskische afscheidingsbeweging. Onbekend is wat de Spaanse bond zal doen met de wedstrijd. Op het moment van het staken was de stand in evenwicht; 1-1. Ronaldo had kort voor rust de score geopend. Een kwartier voor het einde had Nihat de gelijkmaker op het scorebord van Bernabeu gezet.

Bron: VI

Wat een gekloot weer!! Zal wel een beste chaos veroorzaakt hebben als je 80.000 mensen snel weg moet laten gaan.
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

Ik kwam Ronaldo net tegen. Wat kan die stinken, Zeker niet gedouched

2 Gedachten. De eta doet niet aan grote bommen dus was er weinig gevaar.
Aan de andere kant moet je elk risico uitbannen. De laatste meldingen waren serieus.
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

aldayero schreef:Vanavond hebben we in Spanje een van de Spannenste wedstrijden die je in het moment in Spanje heb, zelf ben ik 100% voor Valencia omdat het mijn club is, maar het zal een moelijk wedstrijd zijn voor beiden, Barça is vanavond faforiet, ze spelen thuis en ze doen op het ogenblik beter voetbal als mijn club, ze hebben thuis al van Rmadrid en Depor,niemand kan ze dit jaar voorlopig teggenhouden, de laatste 5 zeizoenen heeft Valencia altijd gewonen in Barcelona, afg. jaar 0-1, daarvoor 2-4 , terwijl Valencia vanaf min. 41 met 10 man speelde na de roode kaart van Cañizares, maar vanavond is het volgens mij iets anders, Barça staat 1ste met 10 punten verschil van Valencia (3de),het zijn altijd open wedstrijden , ze laten elkaar spelen en dat is mooi in het voetbal, maar op het ogenblik intereseert Valencia het mooi spelen niet, maar de 3 punten, ik denk dat we het moelijk zullen hebben (Valencia) maar als Vicente en Aimar en Rufete een goede avond hebben dan, en na 8 maanden gebleseert komt onze FABIAN AYALA godzijdank terug, me hebben hem heel erg gemist, hij is de aanvoerder van het Argentijns selectie, of landselftal ja sorry ik wet niet hoe je het zegt op zen Hollands , nou ja we zien wel.Tot ziens allemaal , geluk met AZ, trouwens tegen wie speeld AZ in de UEFA cup ? Valencia tegen Steua van Bucarest, eerst thuis , vaak is het zelfs beter eerst thuis spelen, maar toch liever eerst uit. :lol:
Aldus de papegaai van de media
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

Voor de mensen met Canal+:

Vanavond om 22.00 de derby van Barcelona!
alacuaser
Teletext-supporter
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 nov 2004, 18:03
Locatie: VALENCIA SPANJE

Huiswaard schreef:Voor de mensen met Canal+:

Vanavond om 22.00 de derby van Barcelona!
Barça 0 Español 0 , Español heeft al 24 jaar niet kunnen winnen in Camp Nou, gisteren hadden ze het kunnen doen ook Barça, het zijn altijd goede wedstrijden ( alle derby´s in Spanje ) in Nederland noemen jullie het ook derby al er twee clubs uit de zefde stad tegen elkaar spelen , niet soms ? het zijn andere wedstrijden, vaak heeft het niets te maken op welke plaats ze staan, het publiek is bijna altijd 50-50% altijd iets meer degene die thuis spleeldt.
Jullie hebben het gezien, ze konden allebei kunnen winnen, de keeper van Español (Kameni) uit Kameroen 8) hij is maar 20 jaar , ik zie veel toekomst in hem maar het is tipis een Afrikaans keeper, hij kan het beste doen en makelijkste missen, gisteren woon hij zijn maatje Eto^o , ook een te gek speeler , voor mij is hij heel wat beter als Ronaldihno, het ligt aan smaken, een leuk wedstrijd om te zien. Juan (Valencia)
Plaats reactie