Spaans en Portugees voetbal

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Barcelona-Real Madrid 3-0. Godallemachtig wat een voetbal.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Voltreffer Vick schreef:Barcelona-Real Madrid 3-0. Godallemachtig wat een voetbal.
4-0, met nog een half uur te spelen.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Zuid-Scharwoude
Supporter
Berichten: 106
Lid geworden op: 13 apr 2009, 13:53

GE-WEL-DIG :bow:
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Heb dit echt niet veel gezien. Wat een tempo, temperament en goals. Heer-LIJK!
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

En dan is die 4-0 nog geflatteerd ook. Voetbal van een andere planeet.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Voltreffer Vick schreef:En dan is die 4-0 nog geflatteerd ook. Voetbal van een andere planeet.
Ja, inderdaad. Goed omgegaan met de kansen. Al heeft Barca nog een legio kansen voor (open) doel gemist. Had ook zo 6 of 7-0 kunnen worden. Natuurlijk had Real ook nog wel eentje kunnen maken! ;)

Maar goh hey, over 3 jaar mogen wij dit voetbal ook op de Nederlandse velden aanschouwen, als het aan Vitesse ligt. Ik kan niet wachten!
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
jAZper
Seizoenkaarthouder
Berichten: 255
Lid geworden op: 12 jan 2005, 15:08
Locatie: Egmond

Tering dit was niet normaal, en je kan toch niet zeggen dat Real een matige tegenstander is. Gedeclasseerd in alle opzichten. Genieten
Come on you reds
brett
Seizoenkaarthouder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 dec 2004, 20:07
Locatie: Rekerbuurt

GEWELDIGE POT,heerlijk 40 keer de bal rond tikken zonder dat er maar 1 been van Real tussen zitten.
3 keer Roodvoor Ramos =D>
Heb je ook een hekel aan die Stewards van AZ.


WEST-SIDE
Zuid-Scharwoude
Supporter
Berichten: 106
Lid geworden op: 13 apr 2009, 13:53

Ja wat een kneus is die Ramos. Stel je voor dat zo'n Messi zijn been breekt door zoiets belachelijks. En dan ook nog Puyol een flinke duw geven. Zeker 7 wedstrijden :^o
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Zuid-Scharwoude schreef:Ja wat een kneus is die Ramos. Stel je voor dat zo'n Messi zijn been breekt door zoiets belachelijks. En dan ook nog Puyol een flinke duw geven. Zeker 7 wedstrijden :^o
Ik snap dan nog steeds niet dat iemand dan eens iets functioneels doet als je dan toch bewust een rode kaart pakt. Een lullig duwtje tegen Puyol, breek dan zijn kaak of schop hem het ziekenhuis in, maar dit is nou weer net van alle kanten niks.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
dAZa
Seizoenkaarthouder
Berichten: 259
Lid geworden op: 20 dec 2005, 20:47
Locatie: Amsterdam

Die Messi met zijn pass bij de 4-0, een steekpass over 35 meter van een schoonheid die ik nog nooit heb gezien :shock:.
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

Barcelona speelt Real helemaal van de mat.
Iedereen wint toch van zo'n niets zeggend ploegje. :wink:
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
DefJK
Seizoenkaarthouder
Berichten: 313
Lid geworden op: 22 mei 2007, 16:15
Locatie: Alkmaar

Mooiste wedstrijd die ik in tijden heb gezien. Wat een heerlijk voetbal. Ik snapte opeens waarom ik voetbal zo'n mooie sport vind. Die Messi is natuurlijk de beste voetballer ter wereld. Maar het combinatie-1 tik voetbal wat Barca gister tentoonstelde is toch wel magistraal om te zien. Ik was voor Barca maar zat naast een Real fan, die het 'ohh en ahh' toch ook meerdere keren heeft laten vallen. Het balgevoel, de hakjes, balbezit, pressie, inzet, splijtende passes en aannames waren van wereld klasse en dan heb ik het nog niet eens over de doelpunten die zo simpel leken. Een Villa die toch wederom 2 prachtige doelpunten maakt. Heerlijk om ook de frustratie te zien bij o.a. Ronaldo. Die Ramos spoort ook niet helemaal volgens mij. Keihard inkomen bij Messi en dan nog 2 mensen een dreun verkopen, mij benieuwen hoeveel wedstrijden die aan zn broek krijgt.

Enfin....samenvattend: oogstrelend voetbal. Reden dat ik er erg graag naar kijk.
Gebruikersavatar
Neil Henry
Glory-hunter
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 sep 2010, 13:37
Locatie: waarland

Wat is dat voor een Mickey Mouse competitie als de wedstrijd tussen de nummer één en twee in 5-0 eindigd?
Trommelen doe je bij de fanfare
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Wat een voetbal zeg, ongelooflijk. Nu snapte ik trouwens niet dat Real constant met 7 man achterin stonden. Het kwam heel vaak voor dat er bij Real 2 man in het centrum helemaal niemand stonden te dekken. Maarja, dan moet ik ook wel weer zeggen dat het op een gegeven moment 5 tegen 7 was in het voordeel van Real, en nog waren die 5 man van Barca superieur in balbezit.

Echt genieten. Het was een beetje hetzeflde kat en muis spel als tussen Real en die joden. Moet je nagaan als die joden tegen Barca hadden gespeeld :D

Ramos was trouwens niet de enige idioot die naar geel solliciteerde, die gasten liepen echt te hakken in de laatste 25 minuten.
Zuid-Scharwoude
Supporter
Berichten: 106
Lid geworden op: 13 apr 2009, 13:53

Forse charge op Messi levert Ramos slechts één duel schorsing op

De overtreding van Sergio Ramos op Lionel Messi in de slotminuut van El Clásico tussen Barcelona en Real Madrid (5-0) is in de optiek van de tuchtcommissie van de Spaanse bond (RFEF) niet meer dan één duel schorsing waard. De verdediger van Real zag in Barcelona een rode kaart.

Na de charge van Ramos ontstond een opstootje tussen diverse spelers, waarbij Carles Puyol de hand van zijn collega-international in zijn gezicht kreeg en ook Xavi met een armbeweging op afstand werd gehouden. Door de schorsing kan Ramos niet tegen Valencia spelen, komende zaterdag in het Santiago Bernabéu.
Het was alweer de tiende rode kaart van Ramos in het shirt van Real Madrid. Daarmee evenaarde de ex-speler van Sevilla het negatieve clubrecord van oud-international Fernando Hierro, die er aanzienlijk meer duels voor nodig had: 439 om 175. Tevens pakte Ramos 68 gele kaarten.
Bron: voetbalzone


Bij deze is het wel weer duidelijk wat voor een onderlinge verschillen er heersen tussen landen op het gebied van ''voetbaltolerantie''. In Nederland had meneer Ramos op z'n minst 4 wedstrijden aan z'n broek gekregen. Ook als je ziet wat voor een overtredingen er in het buitenland gemaakt kunnen worden waarvoor een Blom of Braamhaar allang twee keer rood had gegeven. Hierdoor wordt het er voor de Nederlandse clubs in Europa niet makkelijker op er vanuit gaande dat men blijft voetballen zoals in de Eredivisie. Ik vraag me dan ook altijd af of de Engelse of Duitse competitie zoveel fysieker is dan andere competities. Natuurlijk heeft Werder Bremen fysiek sterkere spelers dan Heracles, maar dit heeft ook te maken met het feit dat fysiek sterkere spelers simpelweg betere spelers zijn (vaak dan) en daardoor in een grotere competitie spelen, omdat ze meer geld kunnen verdienen en bij een mooiere club kunnen spelen. Ik denk dat het voor een groot deel te maken heeft met hoe ver een voetballer gaan; hoe en waar wordt de grens getrokken. Deze grens ligt bij een Engelse scheidsrechter duidelijk een stukje hoger dan bij zijn Nederlandse collega, en hier wordt het voetbal wel degelijk op aangepast.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Helaas geen kaartje kunnen bemachtigen gisteren. Buiten het stadion werden ze door louche figuren nog wel aangeboden voor € 400 per stuk maar dat was, zeker in combinatie met de aanhoudende regen, toch iets te machtig. Toen maar in een bomvolle pizzeria op grote schermen gekeken. Wat een wedstrijd, een complete vernedering, zo moet voetbal gespeeld worden... =P~
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

VoetbalPrimeur schreef:Spaanse topclub komt in handen van 'Dubai'

Eén van de Spaanse topclubs komt komende donderdag in handen van de Royal Emirates Group uit Dubai. Het bedrijf bevestigde dinsdag een club uit de Liga BBVA over te nemen.

"Wij bevestigen inderdaad dat ons bedrijf een Spaanse topclub koopt", sprak Suleiman al Butti, project manager van de Royal Emirates Group. Daarbij wilde hij niet onthullen om welke club het gaat. Ook is het onduidelijk welk bedrag er met de aangekondigde overname gemoeid zal zijn.

De Royal Emirates Group wekte hierbij een opvallende suggestie op. De naam van de club zal mogelijk worden verandert in 'Team Dubai'. Het bedrijf wilde niet bevestigen of dat ook de officiële naam gaat worden.
:-&
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Cruz Azul schreef: :-&
Gokje: Valencia. Die club heeft het volgens mij financieel niet al te breed en heeft nog een gaatje te overbruggen richting Real en Barcelona.
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

AZ 4 Life schreef: Gokje: Valencia. Die club heeft het volgens mij financieel niet al te breed en heeft nog een gaatje te overbruggen richting Real en Barcelona.
Mijn Gokje is,Real Zaragoza :wink:

Bron http://www.sbnation.com/soccer/2011/4/1 ... l-zaragoza
Vak S
Plaats reactie