Spaans en Portugees voetbal

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Messi. Ik bewonderde hem voor zowel zijn fantastische techniek en mooie goals maar ook omdat ie eigenlijk altijd zo "gewoon" bleef. Geen onzin, geen poespas, geen gouden ring door zijn neus, geen tattoos, geen idiote uitspraken of macho gedrag.
Maar de laatste twee jaar.......tattoos all over, rare schoenen, en nu vanavond niet blond maar zelfs grijswit geverfd haar, een snorretje en een baardje.....
Zo zonde.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ik heb niks meer met Barcelona sinds die 3 zwakzinnigen de aanval vormen. Hun uiterlijk en gedrag past niet bij die nette club van weleer met oogstrelend voetbal en zonder shirtreclame. Belastingontduikers en psychopaten.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Langedijk schreef:Ik heb niks meer met Barcelona sinds die 3 zwakzinnigen de aanval vormen. Hun uiterlijk en gedrag past niet bij die nette club van weleer met oogstrelend voetbal en zonder shirtreclame. Belastingontduikers en psychopaten.
Eens. Heb sowieso helemaal niets meer met dit type clubs waarbij het voetbal eigenlijk ondergeschikt is. Als ik mag kiezen tussen een tripje naar pak 'm beet Bristol Rovers tegen Charlton Athletic in League One of Barcelona tegen Real Madrid, dan kies ik voor Bristol Rovers. Maar eigenlijk past dit beter in het topic 'against modern Football'.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Aanvoerders in Spanje zijn ‘ziedend’: ‘We zijn er klaar mee’
Donderdag, 23 augustus 2018 om 14:45

LaLiga maakte onlangs bekend dat het een deal heeft gesloten met het Amerikaanse Relevant Sports, waarbij het de bedoeling is dat enkele duels in de Spaanse competitie in de toekomst worden afgewerkt in Noord-Amerika. LaLiga-voorzitter Javier Tebas verdedigt de keuze tegenover El Mundo, maar David Aganzo, voorzitter van de spelersvakbond (AFE), wil er niets van weten.
Woensdag kwamen de aanvoerders in Spanje bijeen om het plan van LaLiga te bespreken en de conclusie was dat niemand op de onderneming van de competitieorganisator zit te wachten. “De spelers zijn ziedend”, aldus Aganzo, geciteerd door diverse Spaanse media. “Dingen kunnen met veel meer samenhang en begrip tot stand worden gebracht. Er is een gebrek aan gezond verstand. Wie heeft gedacht aan de fans?”
Voetbal is niet alleen een industrie en besluiten kunnen niet eenzijdig worden genomen. We zijn er klaar mee en hebben veel te vertellen”, aldus Aganzo. “De aanvoerders? Die zijn zeer verrast. En woest dat zulke belangrijke beslissingen zijn genomen. De spelers zijn hier tegen, geen één is voor het plan. Het was unaniem. Sommige clubs zijn voor, andere tegen. Ik spreek namens de spelers.”
In september gaat Aganzo om de tafel met Tebas en de voorzitter van de spelersvakbond wil hem duidelijk maken dat hij er weinig van snapt: “Ik ga proberen hem een kort broekje aan te trekken, zodat hij weet wat voetbal echt is.” Tebas verdedigt de beslissing: “De cijfers wijzen uit dat dit een succes kan worden. In vier jaar hebben we de waarde van onze internationale rechten verdubbeld.”

Tebas wijst ook op de mogelijkheid dat meerdere Spaanse clubs door de deal kunnen gaan groeien, waarbij ook het doel is om het aantal international sponsoren te vergroten. “Nu zijn er in dat opzicht slechts twee clubs die groeien, namelijk Barcelona en Real Madrid. En Atlético Madrid een beetje. Wij willen ervoor zorgen dat buitenlandse sponsors ook naar Valencia, Villarreal of Huesca gaan.”
De spelers zijn (bijna) allemaal tegen. De spelers denken tenminste nog aan de fans.....Maar toch lekker door laten gaan. Meneer zal er zelf ook zeker niet slechter van worden. Bah!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

salmonyappi schreef: 23 aug 2018, 19:46 De spelers zijn (bijna) allemaal tegen. De spelers denken tenminste nog aan de fans.....Maar toch lekker door laten gaan. Meneer zal er zelf ook zeker niet slechter van worden. Bah!
Nou, ik denk eerder dat dat een gelegenheidsargument is omdat het hun goed uitkomt. Verder hebben ze natuurlijk compleet gelijk. Belachelijke beslissing van de LaLiga.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Wederom spreek ik mijn afgrijzen uit over dit idiote plan.
Barcelona-preses Josep Maria Bartomeu heeft zich voor het eerst duidelijk uitgesproken over het voornemen van La Liga om het competitieduel tussen Girona en Barcelona eind januari in Miami af te laten werken.
'We zijn een groot voorstander van dit idee', zegt Bartomeu in gesprek met Onda Cero. 'Dit is de juiste manier om La Liga en het Spaanse voetbal te promoten. We krijgen op deze manier veel meer exposure. Wij denken dat dit de toekomst is.'

De bestuurder ziet het duel in Miami duidelijk niet als iets eenmaligs. 'Als de eerste wedstrijden vlekkeloos verlopen en het initiatief een succes blijkt, dan geloven we dat andere clubs ook mee willen denken om het idee uit te bouwen.'
Bartomeu praat een beetje voor zijn beurt, want voordat het duel tussen Girona en Barcelona kan plaatsvinden in Miami moeten eerst onder meer de FIFA, UEFA, CONCACAF (de Noord- en Midden-Amerikaanse confederatie) en de Amerikaanse voetbalbond nog toestemming geven.

Real Madrid-trainer Julen Lopetegui is totaal niet te spreken over het voornemen van La Liga om het competitieduel tussen Girona en Barcelona in Miami af te werken.
Zeker in het geval van de FIFA is dat maar de vraag. President Gianni Infantino van de wereldvoetbalbond vroeg zich deze week hardop af of het wel de bedoeling is dat Spaanse competitiewedstrijden worden gespeeld in de Verenigde Staten.
Het duurde niet lang tot Javier Tebas, als voorzitter van La Liga het brein achter het plan, met een reactie kwam. 'Volgens mij zijn z'n quotes niet in lijn met het FIFA-beleid', doelde Tebas op het streven van de FIFA om het voetbal in de Verenigde Staten verder te ontwikkelen. 'Het gaat niet om één wedstrijd, maar om een heel plan. Het is niet zo dat we nooit meer terugkomen naar de Verenigde Staten na de wedstrijd in januari.'
Het plan stuitte al op veel weerstand. Zo kwamen spelers van de clubs bijeen met de spelersvakbond om hun afgrijzen over het plan uit te spreken. Zij dreigden zelfs met een staking, mochten de plannen doorgang vinden.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

zeekomkommer schreef: 21 sep 2018, 07:56 Hoe spreek je je afgrijzen uit? Hoe ziet je afgrijzen eruit, hoe klinkt het?
Tja, voorzitterslogica.
Nou, laat je fantasie de vrije loop (en hoe dát er dan weer uitziet.....?).
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Het verstand is weer terug.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Messi doet een Mühren'tje, al was die van Mühren een stuk beter.
Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Ben-Sider
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 sep 2018, 19:50

Real had weer veel moeite met een laagvlieger SD Huesca.
ajax heeft veel internationale lof gekregen met de wedstrijd in Madrid, maar je kunt je ook oprecht afvragen of een PSV en zelfs dit AZ er ook geen overwinning hadden behaald Dit is wel het zwakste Real wat ik ooit heb gezien.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Donderdag, 4 maart 2021 om 12:37 • Laatste update: 12:51
Een uitspraak van het Hof van Justitie van de Europese Unie heeft Barcelona donderdag een volgende financiële domper bezorgd. De Catalanen blijken tussen 1990 en 2016 onrechtmatig belastingvoordeel, oftewel staatssteun, te hebben genoten. Om die reden hangt Barcelona een forse naheffing van de Spaanse belastingdienst boven het hoofd, juist terwijl de club financieel gezien al in behoorlijk zwaar weer verkeert.
De uitspraak geldt overigens ook voor Real Madrid, Athletic Club en Osasuna. De vier clubs werden aangemerkt als non-profitorganisaties, wat een significant belastingvoordeel opleverde. In plaats van 30 procent, betaalden Barcelona, Real Madrid, Athletic Club en Osasuna 25 procent belasting. In 2016 kwam dit aan het licht, waardoor de clubs gedwongen werden om de in 26 jaar onrechtmatig verkregen staatssteun terug te betalen.
Van VZ. Meer dan terecht natuurlijk, maar het zal wel met een sisser aflopen ben ik bang. Als ze dit soort onderzoeken nu eens in alle “top”landen gaan doen zal er nog veel meer shit bovendrijven. Het zijn wel de clubs en landen die al jaren de prijzen voor de neus van wél eerlijke en door overheidsregels beperkte organisaties wegkapen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Pijnlijke uitschakeling Benfica
Benfica is op pijnlijke wijze uitgeschakeld in het Portugese bekertoernooi. De club die tegen ajax moet in de achtste finales van de Champions League, ging met 3-0 onderuit tegen Porto, dat de hele tweede helft met tien man speelde.

Verdediger Alex Grimaldo bood de aanhang van de club excuses aan. ,,Het me spijt voor de fans, want dit is niet het beeld dat we ze moeten geven in een wedstrijd als deze", zei hij na de wedstrijd.
Altijd lastig, tegen 10 man. :wink:

Ik vond overigens geen topic voor Portugees voetbal dus ik heb dit maar toegevoegd aan dit topic.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ik zit met grote verbazing te kijken naar Real Madrid-Almeria.
Hekkensluiter Almeria leidt met rust met 0-2. Verrassing dus.
Maar het lijkt of LaLiga dat niet pikt....

Real Madrid krijgt een dubieuze penalty waarbij er hands wordt geconstateerd door een verdediger van Almeria. Maar die wordt door een overtreding uit balans gebracht. VAR constateerde de hands, maar niet de overtreding. Zie hieronder hoe een aanvaller in de nek van een verdediger klimt. En dan is dit hands....

Afbeelding


De 1-3 van Almeria wordt afgekeurd na inmenging van de VAR - na een vermeende overtreding op Bellingham in de aanloop naar de goal.

De 2-2 van Real Madrid wordt teruggefloten door de VAR vanwege hands van Vinicius jr. Maar als de scheids zelf gaat kijken, dan keurt hij hem wel goed...terwijl de bal op de biceps van de Real aanvaller komt.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Stamt allemaal nog uit de tijd van Franco. :lol:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10069
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ferry schreef: 21 jan 2024, 16:50 Ik zit met grote verbazing te kijken naar Real Madrid-Almeria.
Hekkensluiter Almeria leidt met rust met 0-2. Verrassing dus.
Maar het lijkt of LaLiga dat niet pikt....

Real Madrid krijgt een dubieuze penalty waarbij er hands wordt geconstateerd door een verdediger van Almeria. Maar die wordt door een overtreding uit balans gebracht. VAR constateerde de hands, maar niet de overtreding. Zie hieronder hoe een aanvaller in de nek van een verdediger klimt. En dan is dit hands....

Afbeelding


De 1-3 van Almeria wordt afgekeurd na inmenging van de VAR - na een vermeende overtreding op Bellingham in de aanloop naar de goal.

De 2-2 van Real Madrid wordt teruggefloten door de VAR vanwege hands van Vinicius jr. Maar als de scheids zelf gaat kijken, dan keurt hij hem wel goed...terwijl de bal op de biceps van de Real aanvaller komt.
Argentinië en Feyenoord hebben op deze manier afgelopen seizoen de prijzen gepakt.

Niets nieuws voor de zon dus.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 21 jan 2024, 21:33 Argentinië en Feyenoord hebben op deze manier afgelopen seizoen de prijzen gepakt.
Exact. Maar Spanje spant wel de kroon als het om Barcelona en Real Madrid gaat. Daar rijdt elke scheidsrechter inmiddels in een Ferrari.
Antti Opdam schreef: 21 jan 2024, 21:33 Niets nieuws voor de zon dus.
Onder de zon. Daar is het soms al heet genoeg.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10069
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 22 jan 2024, 08:10 Onder de zon. Daar is het soms al heet genoeg.
:-D
Plaats reactie