Over spelers van andere clubs

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZuid-Scharwoude schreef: 31 jan 2020, 16:16 Ze hebben anders behoorlijke transfersommen overgehouden aan enkele zelf opgeleide spelers.
Ze lopen meer op wat ze bij andere jeugdopleidingen hebben overgenomen. En het ging daarnaast in dit geval ook over spelers uit andere landen. Persoonlijk leg ik de grens voor 'eigen jeugd' bij jongens die vanuit een onder 17 naar een onder 19 zijn overgestapt. dus late instromers die al in een Onder 19 zaten en daarna snel zijn doorgestoten tot het Jong of Eerste team tel ik niet mee, bij twijfel krijgt de club (PSV in dit geval) van mij het voordeel.


Buitenlanders die door PSV zijn aangetrokken, opgeleid en in ieder geval in de ogen van PSV gefaald:
Boljevic, Lundqvist, Ritzmaier,Frey,Laursen,Kun,Hermansson, Beto, Rudovic, Jakobsen,Djordjevic

Buitenlanders die door PSV zijn aangetrokken, opgeleid en in ieder geval geen grote klappers zijn geworden:
Gudmundsson, Betancourt, mogelijk Mauro Junior.

Bij de spelers die het wel gemaakt hebben zit er bij veel ook gewoon een andere achtergrond achter. jongens uit de regio komen vaak toch eerst bij een van die gedeelde opleidingen in Brabant/Gelderland vandaan en verder is Sparta ook een levensader voor PSV geweest.

Spelers die het al gemaakt hebben/voor veel zijn verkocht die hun opleiding niet bij PSV hebben genoten:
Locadia kwam vrij laat van Sparta en is discutabel, Willems direct bij Sparta, Wijnaldum had een Feyenoord achtergrond, Strootman, Mertens en Pieters kwamen bij Utrecht vandaan, Propper bij Vitesse, Narsingh van Heerenveen, Bruma van Chelsea.

Spelers die het overduidelijk of potentieel nog kunnen maken die hun opleiding niet bij PSV hebben genoten:
Malen komt eerst van ajax, dan van Arsenal, Lauwers mocht dat ooit wat worden is op zijn 20e clubloos aangesloten, Horvath mocht dat ooit wat worden is eerst door ajax weggeplukt uit Hongarije en nu dan weer door PSV overgenomen, Gloster is zelfs gekocht van Hannover, Ledezma komt van Lion Banks Academy, De Haas komt natuurlijk bij ons vandaan .

Wat houd je dan over?

Al verkocht:
Depay, wiens Sparta achtergrond er wel was, maar wat langer achter hem lag.
Bergwijn, wiens ajax achtergrond er wel was, maar wat langer achter hem lag.

Nog te verkopen:
Madueke mag je eventueel bij PSV rekenen die sloot namelijk aan in de onder 17
Catic ondanks zijn RKC achtergrond mocht dat wat worden.
Vertessen ondanks zijn Westerlo achtergrond mocht dat wat worden.
Sidibe ondanks zijn Beerschot achtergrond mocht dat wat worden.
Lammers ondanks zijn RKC/Willem 2(en VOAB jeugd) achtergrond.
Sadilek ging direct van de onder 17 van Slovacko naar de onder 19 van PSV terwijl hij ook bij de onder 17 van PSV had kunnen aansluiten en heeft nu op zijn 20e volgens mij al bijna lang genoeg in Nederland gezeten dat hij eventueel al zou kunnen naturaliseren volgend seizoen.


Een echte Eindhovense(of directe omgeving) jongen, althans een jongen die van kinds af aan bij de club heeft gezeten zat er de afgelopen 10 jaar in ieder geval niet bij.

Gakpo en Hendrix zouden daarop de uitzondering kunnen gaan vormen, hun verleden is niet top gedocumenteerd, maar ze komen in ieder geval uit de PSV jeugd zonder directe andere informatie en Gakpo is ook echt in Eindhoven geboren.
Teze en Ihatteren idem, niet uit Eindhoven, maar wel met een goed gedocumenteerde achtergrond die naar de PSV jeugd leid.

AZ komt nu pas op gang met de eerste lichtingen sinds de cultuuromslag die echt uit eigen jeugd kunnen komen en dan doen we het met Til, Boadu en Stengs die in ieder geval hooguit ooit bij een amateurteam hebben gespeeld dat nog gedocumenteerd is, naar vergelijking best goed. Hoe dat op termijn met jonge buitenlandse jongens zal gaan is dan nog de vraag.

Voor iemand het vraagt: ik had inderdaad even niks te doen :lol: .
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5418
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Neymar: "Doe maar een kapseltje" :lol:
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5418
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Met stip op 1 bij meest irritante spelers: Noa Lang. Wat een vervelend en raar mannetje.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

pAZcal schreef: 16 feb 2020, 09:30 Met stip op 1 bij meest irritante spelers: Noa Lang. Wat een vervelend en raar mannetje.
Wat heeft hij voor ouders? Is zijn vader of moeder Antilliaans of Marokaans? Hij heeft zo’n rare tongval en denk steeds: praat eens normaal man!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 16 feb 2020, 11:43 Wat heeft hij voor ouders? Is zijn vader of moeder Antilliaans of Marokaans? Hij heeft zo’n rare tongval en denk steeds: praat eens normaal man!
Zo praten er helaas een boel uit die leeftijdsgroep.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 16 feb 2020, 11:43 Wat heeft hij voor ouders? Is zijn vader of moeder Antilliaans of Marokaans? Hij heeft zo’n rare tongval en denk steeds: praat eens normaal man!
Surinaamse roots als ik me niet vergis, maar zijn stiefvader is Nordin Boukhari. Alleen praat laatstgenoemde wel normaal. Verder eens dat het een naar ventje is. Die jongen is volgens mij ook echt niet helemaal goed.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Darren Mattocks is waarschijnlijk de bron van de schorsing van Ron Jans bij Cincinnati. Heel toevallig (...) heeft Jans hem onlangs laten weten dat hij in principe niet in de plannen voor 2020 voorkomt. Mattocks is Jamaicaan (een van de landen met de meest openlijke haat tegen blanken) en is zelf veroordeeld voor fraude in verband met verzekeringsfraude. Handig was het meezingen van Jans niet, maar dit ruikt ook wel een beetje dubieus.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Die Haaland is wel echt een fenomeen. Op elke niveau scoort ie, ongeacht de tegenstander. Vanavond “gewoon” weer twee goals, nu tegen PSG. Groot, snel, slim, een nieuwe held in de dop.
Enne, ook nog maar net 19........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jefferson Farfán is het totaal niet eens met de beslissing van zijn werkgever Lokomotiv Moskou om tijdens de coronacrisis de salarissen van de selectiespelers met veertig procent te verlagen. De voormalig PSV'er is niet van plan om in te leveren: 'Ze willen me naaien.'
Voetbalclubs in de hele wereld worden hard geraakt door deze periode zonder voetbal en Lokomotiv is daar geen uitzondering op. In een poging wat financiële ademruimte te krijgen is de spelersgroep gevraagd om veertig procent van het salaris af te staan. Hierdoor zouden de overige medewerkers binnen de club hun baan gewoon kunnen behouden.
De spelersraad heeft ingestemd met de maatregel, maar Farfán was blijkbaar niet geïnformeerd. Tijdens een livestream op zijn Instagram-account haalde de Peruviaan in een gesprek met voormalig ploeggenoot Roberto Guizasola hard uit naar zijn Russische werkgever.
'Ze mogen doen wat ze willen, maar ze moeten van mijn geld afblijven', zei Farfán. 'Ze hebben me een brief in het Russisch gestuurd, maar daar begreep ik helemaal niets van. Ik heb de brief meteen verscheurd. Ze willen me naaien.'
Farfán (35) staat sinds 2017 onder contract bij Lokomotiv Moskou, maar heeft door een zware knieblessure al bijna een jaar niet meer gespeeld. Zijn contract loopt af en zal vermoedelijk niet verlengd worden. Farfán zette zijn eerste stappen in Europa bij PSV, waar hij tussen 2004 en 2008 voor speelde. Via Schalke 04 en Al Jazira kwam de aanvaller in Rusland terecht.
Wat een egoïstische lul.......zelfs met die 40% minder krijgt ie nog meer per maand dan velen van ons per jaar.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5418
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Een financiële schwalbe. ;)
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 12 apr 2020, 07:29 zelfs met die 40% minder krijgt ie nog meer per maand dan velen van ons per jaar.
Dan doe jij iets niet goed :wink:

Zijn jaarsalaris is ruim 2 miljoen. Dus 60% daarvan is 1,2 miljoen oftewel een ton per maand. Dat is bijna 3 keer een modaal jaarsalaris bij ons en waarschijnlijk is dat voor hem nog vrijwel netto ook. Maar hij schijnt een grap gemaakt te hebben klinkt het nu.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 13 apr 2020, 07:08 Dan doe jij iets niet goed :wink:

Zijn jaarsalaris is ruim 2 miljoen. Dus 60% daarvan is 1,2 miljoen oftewel een ton per maand. Dat is bijna 3 keer een modaal jaarsalaris bij ons en waarschijnlijk is dat voor hem nog vrijwel netto ook. Maar hij schijnt een grap gemaakt te hebben klinkt het nu.
Dat zei ik: een ton red ik net niet.......

Leuke grap trouwens van ‘m 😶
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

salmonyappi schreef: 12 apr 2020, 07:29 Wat een egoïstische lul.......zelfs met die 40% minder krijgt ie nog meer per maand dan velen van ons per jaar.
Ik ben verbaasd dat je het zo goed voor heb met gasten die ons voetbal totaal verwoesten door aan middelmatige spelers salarissen van 2 miljoen te beloven. In Rusland kom je er mee weg als je gewoon niet betaalt wat er overeengekomen is.. In Nederland zal je elke euro van een contract moeten betalen.
Ik vind het juist dapper van Farfan. Ik heb ook geen cent medelijden met zijn werkgever.Het enige dat die gasten met de bespaarde centen doen is weer andere spelers gek maken om daar te komen voetballen.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Lecompte schreef: 13 apr 2020, 10:17 Ik ben verbaasd dat je het zo goed voor heb met gasten die ons voetbal totaal verwoesten door aan middelmatige spelers salarissen van 2 miljoen te beloven. In Rusland kom je er mee weg als je gewoon niet betaalt wat er overeengekomen is.. In Nederland zal je elke euro van een contract moeten betalen.
Ik vind het juist dapper van Farfan. Ik heb ook geen cent medelijden met zijn werkgever.Het enige dat die gasten met de bespaarde centen doen is weer andere spelers gek maken om daar te komen voetballen.
Verkeerde aanname. Het feit dat ik me stoor aan dat hij boos wordt omdat ie minder geld krijgt zegt niet dat ik het daarmee goed voor heb met de uitbetalers. Integendeel.
Ik vind het overigens niet dapper, want de enige reden dat hij hier wat van zegt is simpelweg omdat ie minder centjes krijgt. Denk je dat dit soort grootverdieners het woord solidariteit in hun vocabulaire hebben?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

salmonyappi schreef: 13 apr 2020, 16:45 Verkeerde aanname. Het feit dat ik me stoor aan dat hij boos wordt omdat ie minder geld krijgt zegt niet dat ik het daarmee goed voor heb met de uitbetalers. Integendeel.
Ik vind het overigens niet dapper, want de enige reden dat hij hier wat van zegt is simpelweg omdat ie minder centjes krijgt. Denk je dat dit soort grootverdieners het woord solidariteit in hun vocabulaire hebben?
Van het inkomen van Farfan, in dit geval zijn laatste jaar zijn heel veel familieleden afhankelijk.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5418
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Lecompte schreef: 14 apr 2020, 04:30 Van het inkomen van Farfan, in dit geval zijn laatste jaar zijn heel veel familieleden afhankelijk.
Hoe kan dat nou na al die miljoenen die al verdiend zijn? Zijn die er allemaal al doorheen gejaagd? Dat lijkt me sterk.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

pAZcal schreef: 14 apr 2020, 08:34 Hoe kan dat nou na al die miljoenen die al verdiend zijn? Zijn die er allemaal al doorheen gejaagd? Dat lijkt me sterk.
Vraag dat eens aan Glen Helder.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5418
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Kilkenny schreef: 14 apr 2020, 18:55 Vraag dat eens aan Glen Helder.
Die verdiende wel een stuk minder. Maar ik snap wat je zegt.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Lecompte schreef: 14 apr 2020, 04:30 Van het inkomen van Farfan, in dit geval zijn laatste jaar zijn heel veel familieleden afhankelijk.
Is de staat van de familie bepalend voor het (veel te hoge) inkomen van een profvoetballer?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 15 apr 2020, 18:25 Is de staat van de familie bepalend voor het (veel te hoge) inkomen van een profvoetballer?
Natuurlijk, dan hoeven ze zelf niet meer te werken. Zoals de familie van Nouri bijvoorbeeld.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie