Nederlands Elftal II

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

[mod="Cruz Azul"]Nederlands Elftalverplaatst naar Rommelzolder. (symbolisch gebaar)[/mod]
Az_man
Teletext-supporter
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2005, 19:40

weet iemand wanneer de selectie voor het EK mwordt bekendgemaakt???
Underground

AZ_man schreef:weet iemand wanneer de selectie voor het EK mwordt bekendgemaakt???
Na de plee offs. wegens blesures e.d.
Gebruikersavatar
A!Z!
Supporter
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 jun 2007, 11:00

Mijn beste elf:

-------------------Van der Sar-----------------------
-------Heitinga--Boulahrouz--v. Bronckhorst------
--------Van Bommel-------Schaars-----------------
---Seedorf---------Sneijder------Van der Vaart---
---------Van Nistelrooij---Van Persie--------------
Capitano
Seizoenkaarthouder
Berichten: 324
Lid geworden op: 13 jan 2006, 12:39
Locatie: Alkmaar/Palermo

De 30-koppige voorlopige selectie ziet er als volgt uit:

Doel:
Sander Boschker (FC Twente), Edwin van der Sar (Manchester United), Maarten Stekelenburg (ajax) en Henk Timmer (Feyenoord).

Verdediging:
Wilfred Bouma (Aston Villa), Tim de Cler (Feyenoord), Urby Emanuelson (ajax), John Heitinga (ajax), Kew Jaliens (AZ), Joris Mathijsen (HSV), Mario Melchiot (Wigan Athletic) en André Ooijer (Blackburn Rovers).

Middenveld: Ibrahim Afellay (PSV), Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), Orlando Engelaar (FC Twente), Nigel de Jong (HSV), Denny Landzaat (Feyenoord), Hedwiges Maduro (Valencia), Clarence Seedorf (AC Milan), Wesley Sneijder (Real Madrid), Rafael van der Vaart (HSV) en Demy de Zeeuw (AZ).

Aanval: Ryan Babel (Liverpool), Klaas Jan Huntelaar (ajax), Danny Koevermans (PSV), Dirk Kuyt (Liverpool), Ruud van Nistelrooy (Real Madrid), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben (Real Madrid) en Jan Vennegoor of Hesselink (Celtic).
"Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step."
Gebruikersavatar
sander26
Seizoenkaarthouder
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 jan 2005, 16:02
Locatie: Winkel

Van Nistelrooy kan Oranje niet meer combineren en stopt
04/08/2008 21:01

De interlandcarrière van Ruud van Nistelrooy is ten einde. De spits van Real Madrid is tot de conclusie gekomen dat hem geen andere beslissing rest.

'Nadat ik de programma's van Real Madrid en het Nederlands elftal nog eens goed had bestudeerd, kwam het besef dat ik, gezien de vereiste fysieke inspanning om op dit niveau maximaal te presteren, een keuze moest maken', gaf Van Nistelrooy op de KNVB-website uitleg.

'De combinatie van enerzijds de competitie-, beker- en Champions League-wedstrijden van Real Madrid en het programma van het Nederlands elftal anderzijds, is voor mij een te zware belasting', aldus de 32-jarige aanvaller.

'Er rest mij dan ook geen andere keuze. Uiteraard ga je bij dit soort beslissingen niet over één nacht ijs. Ik heb met Oranje een heel fijn EK achter de rug en kijk daar met een goed gevoel op terug.'

De boodschap uit Madrid verraste bondscoach Bert van Marwijk. 'Ik heb uitvoerig met Ruud gesproken en wil en kan niet anders dan zijn besluit respecteren', aldus Van Marwijk. 'Natuurlijk vind ik het spijtig dat ik bij het samenstellen van de Oranje-selectie, geen beroep kan doen op zijn kwaliteiten en internationale ervaring.'

Van Nistelrooy speelde op het EK tegen Rusland zijn laatste interland. In totaal maakte de Brabantse spits 33 treffers in 64 wedstrijden voor Oranje. Met die productiviteit staat hij vierde op de topscorerslijst aller tijden.

Zijn interlandloopbaan verliep echter niet zonder slag of stoot. In 1998 maakte hij zijn debuut onder Frank Rijkaard. Diens opvolgers Louis van Gaal en Dick Advocaat deden ook vaak een beroep op de aanvaller. Door blessureleed miste hij echter de nodige wedstrijden, zoals hij onder meer EURO 2000 aan zich voorbij zag gaan.

Onder Marco van Basten was er sprake van een weerbarstig interlandverloop, met een tijdelijke Oranje-stop als dieptepunt. Afgelopen EK was hij weer eerste keus van van Basten.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Toch jammer, RvN was toch wel een van mijn favoriete voetballers zonder AZ-verleden.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Mark van Bommel in voorlopige Oranje-selectie.

Bondscoach Bert van Marwijk heeft Mark van Bommel opgenomen in zijn voorlopige selectie voor de oefenwedstrijd van het Nederlands elftal op 20 augustus tegen Rusland.

Van Marwijk selecteerde in totaal 19 spelers, waarvan er 18 actief waren op het EK in Oostenrijk en Zwisterland. Opvallende afwezige in het geheel is AC Milan-middenvelder Clarence Seedorf.

Van Bommel (40 caps / 7 goals) speelde zijn laatste interland op 25 juni 2006 tegen Portugal op het WK in Duitsland (1-0 nederlaag). Een conflict met de toenmalige bondscoach Marco van Basten zorgde ervoor dat Van Bommel zich pas na het EK van 2008 weer beschikbaar stelde voor het Nederlands elftal. ELF voetbal.nl
mAgNaVoX oDySsEy
thomasvaren
Supporter
Berichten: 153
Lid geworden op: 13 jun 2007, 12:56

Ik kan me niet heugen dat Van Bommel ooit een goede wedstrijd speelde voor Oranje.
Gek is dat toch, dat je spelers hebt die het bij hun club best aardig doen, maar in het Nederlands Elftal onzichtbaar zijn (Seedorf, Davids, Van der Vaart en dus ook Van Bommel)
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

thomasvaren schreef:Ik kan me niet heugen dat Van Bommel ooit een goede wedstrijd speelde voor Oranje.
Gek is dat toch, dat je spelers hebt die het bij hun club best aardig doen, maar in het Nederlands Elftal onzichtbaar zijn (Seedorf, Davids, Van der Vaart en dus ook Van Bommel)
Engeland op White Hart Lane was hij fantastisch. Bovendien is hij weer een aantal jaar verder, slechter zal hij er niet op zijn geworden. Hij heeft wel wat Oranje tegen Rusland duidelijk miste.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Spelersbusje
Teletext-supporter
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mar 2008, 21:22

ALKMAAR- Demy de Zeeuw is door de nieuwe bondscoach Bert van Marwijk opgenomen in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal. Oranje oefent op woensdag 20 augustus in en tegen Rusland. Op 15 augustus wordt de definitieve selectie voor dit duel bekendgemaakt.


Na het duel met de Russen speelt Nederland op 6 september een oefenduel tegen Australië. De WK-kwalificatiereeks begint op 10 september met een uitwedstrijd tegen Macedonië.

Voorlopige selectie:
Doel: Maarten Stekelenburg (ajax), Henk Timmer (Feyenoord).
Verdediging: Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart), Tim de Cler (Feyenoord), John Heitinga (Atlético Madrid), André Ooijer (Blackburn Rovers), Joris Mathijsen (HSV).
Middenveld: Orlando Engelaar (Schalke04), Rafael van der Vaart (Real Madrid), Mark van Bommel (Bayern München), Demy de Zeeuw (AZ), Nigel de Jong (HSV), Ibrahim Afellay (PSV), Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord).
Aanval: Klaas Jan Huntelaar (ajax), Dirk Kuijt (Liverpool), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben (Real Madrid), Jan Vennegoor of Hesselink (Celtic).
Jim Beam
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:05
Locatie: Niedorp

Iemand gister nog gekeken?
Zaten wel een paar aardige aanvallen tussen en Van Bommel onderschepte weer veel. Heerlijk dat die vent terug is.
Ook lijkt het me logisch dat Gio per direct stopt. Wat een slappe zak. En dat is ook nog onze aanvoerder. Het moet toch niet gekker worden.
We don't care.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Jim Beam schreef: Ook lijkt het me logisch dat Gio per direct stopt. Wat een slappe zak. En dat is ook nog onze aanvoerder. Het moet toch niet gekker worden.
Ik werd er ook doodziek van. Ze kunnen onderhand nog beter Braafheid oproepen dan Gio!
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Eindelijk weer eens een relletje bij Oranje:
Van Persie: 'Ik had meer klasse van Wesley verwacht'
01/10/2008 08:26

Robin van Persie is teleurgesteld in Wesley Sneijder, die in de Voetbal International vertelde een gesprek met hem te willen. 'Echte persoonlijkheden hebben geen blad of krant nodig om hun punt duidelijk te maken.'

'Als je een collega-international uitnodigt, doe je dat door de telefoon te pakken en bespreek je de dingen samen', vertelt Van Persie in het AD. 'Als Wesley mij had gebeld, was hij van harte welkom geweest. We hadden een prima gesprek kunnen hebben.'

'Maar ik sta nu versteld van de handelwijze van Wesley. Moet heel Nederland nu opeens meegenieten van een meeting tussen Sneijder en Van Persie? Wat is in vredesnaam het nut van zo’n gesprek als je dat van tevoren openbaar maakt aan de media en het publiek?'

Van Persie is het niet eens met Sneijder dat de speler van Real Madrid de vaste vrijetrappennemer was. 'Absolute onzin. Je kunt de teambesprekingen van Oranje erbij nemen. Van Basten heeft mij daarin altijd als een nemer van vrije trappen aangewezen.'

'Ik was bij Van Basten altijd de man die een vrije trap kon nemen. Er was voor mij op dat moment net zo veel recht als voor Wesley. Dat kun je bij de bondscoach ook gewoon checken. Wesley moet niet de indruk wekken dat hij de enige vrijetrappennemer was op dat moment. Het moet bovendien geen welles-nietesverhaal worden.'

De voormalig Feyenoorder had dit niet zien aankomen. 'Ik ben echt verbaasd over het feit dat hij hier nu, terwijl de kwalificatie voor het WK al is begonnen, publiekelijk een discussie over aanzwengelt. Ik had meer klasse en persoonlijkheid van hem verwacht. Echte persoonlijkheden hebben geen blad of krant nodig om hun punt duidelijk te maken.'

'Ik vind hem een goede voetballer, voor wie ik waardering heb binnen het Nederlands elftal. Ik vind het alleen onnodig dat hij de boel openbaar heeft gemaakt, terwijl we binnen Oranje nog zo hadden afgesproken dat alle problemen binnenskamers zouden worden opgelost. Ik hoop dat het in de toekomst op een sjiekere manier gebeurt. Ik houd niet van spelletjes en ben ook geen kleine jongen meer die terecht moet worden gewezen.'

Van Persie had de kwestie graag tijdens het EK nog uit de wereld geholpen, maar weet waar het fout ging. 'We hadden het er na de wedstrijd in het hotel over kunnen hebben. Desnoods bij het ontbijt. Maar na die verloren partij koos Wesley ervoor om - zonder goedkeuring van de bondscoach - met zijn familie in een ander hotel te gaan slapen. Als je het nu toch over teamafspraken hebt...'
...-
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Van Persie heeft gelijk. Sneijdert zijn ego lijkt een beetje gekrenkt.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

De reactie van Sneijder is inderdaad niet netjes, dat moet hij gewoon met Van Persie zelf uitspreken. Ik vind de reactie van Van Persie echter ook kinderachtig, een grote mond over Sneijder maar dan wel meteen zelf gaan klikken dat Sneijder, tegen de afspraken in, niet in het spelerhotel heeft overnacht. Buiten dat toont dit wel weer aan dat Van Persie nog steeds een egoïst is want hij had gewoon weer van die bal af moeten blijven. Die jongen toont wederom aan zichzelf belangrijker te vinden dan het team.

Kan iemand mij trouwens die hype rond Marcellis uitleggen? Ik ben niet in staat de hele wedstrijden te volgen maar ik heb het idee dat die jongen alweer zwaar overhyped word in de media. Hij speelt een paar leuke wedstrijden tegen Utrecht en Volendam, maar in de wedstrijd tegen AZ vond ik hem niet bijzonder en in de CL is hij ook twee keer door het ijs gezakt. Nu heb ik van de CL alleen de goals gezien maar het zag er alles behalve solide uit.
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Robben ook weer geblesseerd. Dat die gozert zich niet af laat keuren en lekker gaat schaken of zo.
...-
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

Kees Vooijs schreef:Robben ook weer geblesseerd. Dat die gozert zich niet af laat keuren en lekker gaat schaken of zo.
Ik zou met dat salaris ook af en toe even de ZW in gaan. :wink:
Vak S
Gebruikersavatar
Onderhond
Fanatic
Berichten: 648
Lid geworden op: 03 jun 2005, 07:16
Locatie: half uurtje rijden van het stadion
Contacteer:

Kees Vooijs schreef:Robben ook weer geblesseerd. Dat die gozert zich niet af laat keuren en lekker gaat schaken of zo.
Misschien moeten we dokter Thomasvaren even vragen of hij wel geschikt is voor topvoetbal.
It's a joke, not a dick. Don't take it so hard.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

AZ 4 Life schreef:De reactie van Sneijder is inderdaad niet netjes, dat moet hij gewoon met Van Persie zelf uitspreken. Ik vind de reactie van Van Persie echter ook kinderachtig, een grote mond over Sneijder maar dan wel meteen zelf gaan klikken dat Sneijder, tegen de afspraken in, niet in het spelerhotel heeft overnacht. Buiten dat toont dit wel weer aan dat Van Persie nog steeds een egoïst is want hij had gewoon weer van die bal af moeten blijven. Die jongen toont wederom aan zichzelf belangrijker te vinden dan het team.

Kan iemand mij trouwens die hype rond Marcellis uitleggen? Ik ben niet in staat de hele wedstrijden te volgen maar ik heb het idee dat die jongen alweer zwaar overhyped word in de media. Hij speelt een paar leuke wedstrijden tegen Utrecht en Volendam, maar in de wedstrijd tegen AZ vond ik hem niet bijzonder en in de CL is hij ook twee keer door het ijs gezakt. Nu heb ik van de CL alleen de goals gezien maar het zag er alles behalve solide uit.

De tweede seizoenshelft van het afgelopen seizoen speelde hij erg goed, momenteel heeft hij die vorm nog niet echt laten zien. In potentie is het wel een basisspeler voor Oranje
Plaats reactie