Engels voetbal

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Mister M. schreef:Ik zou ook nog wel eens naar een wedstrijd in Engeland willen. Wil dan graag naar een wedstrijd waar de sfeer echt supper is. Naar welke wedstrijd zou ik het beste kunnen gaan, ook ivm reizen. Meschien een wedstrijd van Millwal. En hoe zou ik dan eventueel aan kaarten kunnen komen.
Nou Mr. M., nou noem je net een club, waarvan het door de supportersproblemen, net het moeilijkst is om aan kaarten te komen. (Lidmaatschap enz.)

Als je naar Londen wilt, qua sfeer zou ik dan voor West Ham of Tottenham gaan. Als je met 'sfeer' de authentieke entourage rond een engelse match bedoelt, zou ik één of beter nog, twee of drie divisies lager gaan kijken. (bv Brentford of Leyton Orient)
Ook Liverpool en Newcastle zijn aanraders. Probeer een derby mee te pikken, dat is altijd sfeerverhogend.

Voor verder advies en raad kun je me altijd nog een PB-tje sturen.
...-
Gebruikersavatar
Mister M.
Fanatic
Berichten: 588
Lid geworden op: 06 jan 2005, 10:50

pancrAZ schreef:[..]


Misschien ontmoeten we elkaar eens voor de eerste keer. 7 mei de derby, geweldig.
7 mei Gatorade cup Finale.
Nessuno attaca noi senza essere punito. Capisce?
Johnny-Cage
Teletext-supporter
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jul 2005, 18:52

Bonjorno vak x schreef:[..]


Op welke tune is dit?
Het liedje Que Sera
Gebruikersavatar
repepe
Seizoenkaarthouder
Berichten: 392
Lid geworden op: 06 mar 2005, 18:21

Kees Vooijs schreef:[..]


Nou Mr. M., nou noem je net een club, waarvan het door de supportersproblemen, net het moeilijkst is om aan kaarten te komen. (Lidmaatschap enz.)

Als je naar Londen wilt, qua sfeer zou ik dan voor West Ham of Tottenham gaan. Als je met 'sfeer' de authentieke entourage rond een engelse match bedoelt, zou ik één of beter nog, twee of drie divisies lager gaan kijken. (bv Brentford of Leyton Orient)
Ook Liverpool en Newcastle zijn aanraders. Probeer een derby mee te pikken, dat is altijd sfeerverhogend.

Voor verder advies en raad kun je me altijd nog een PB-tje sturen.
Mister M wil tegen zijn vriendjes stoer kunnen vertellen dat hij bij Millwall is geweest en heeft dus over duidelijk de documantaire gezien op sbs 6 vorig jaar. Als mr M dit niet had gezien had het nooit in hem opgekomen om naar Millwall te gaan, had er waarschijnlijk zelfs nog nooit van gehoord.
Als er mensen zijn die een Engelse wedstrijd mee willen maken, kan je als je een beetje inventief bent op internet binnen 1 uur een reis geboekt hebben.
Krijg het apezuur.
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

repepe schreef:[..]


Als er mensen zijn die een Engelse wedstrijd mee willen maken, kan je als je een beetje inventief bent op internet binnen 1 uur een reis geboekt hebben.
Ja als je jezelf een poot uit wilt draaien, moet je dat vooral doen. (Ik neem aan dat je een georganiseerde reis bedoelt)

Zelf een EasyJet-vluchtje + kaartje + eventueel hotelletje bespaart je een hoop geld.
...-
Gebruikersavatar
Mister M.
Fanatic
Berichten: 588
Lid geworden op: 06 jan 2005, 10:50

repepe schreef:[..]


Mister M wil tegen zijn vriendjes stoer kunnen vertellen dat hij bij Millwall is geweest en heeft dus over duidelijk de documantaire gezien op sbs 6 vorig jaar. Als mr M dit niet had gezien had het nooit in hem opgekomen om naar Millwall te gaan, had er waarschijnlijk zelfs nog nooit van gehoord.
Als er mensen zijn die een Engelse wedstrijd mee willen maken, kan je als je een beetje inventief bent op internet binnen 1 uur een reis geboekt hebben.
Nee Hoor hoef niet stoer te doen bij mijn vrienden. En nee ik heb het niet gezien heb er wel een hoop over gehoord. Dus ben gewoon erg nieuwschierig naar de Waarheid over deze club. Heb wel een keer een documantaire over Swansea gezien op tv en ook een keer eentje over De echte supporters van Manchester United. Dat was z'n 4000 man oud en jong alles door elkaar heen en een sfeer wat daar in het stadion dat is gewoon niet normaal. Ben Millwall trouwens gaan volgen toen wij voor de eerste keer aan de Europacup meededen toen zat Millwall er ook in. Voor de rest weet ik er niet zoveel van nee. Het is gewoon het heele engelse voetbal wat mij ligt. Niet zoals hier in Nederland met al de politie er omheen en niet van dat dooie publiek. De enige keer dat ik echt genoten heb van de sfeer in het stadion (buiten Europesche wedstrijden om) is de wedstrijd tegen heerenveen we verloren met 1-0 maar raakten hierdoor allebij europa in. En het was de afscheidswedstrijd van foppe de Haan.

Even goed bedankt voor de informatie en als ik nog meer wil weten dan PB ik wel even.
Laatst gewijzigd door Mister M. op 03 feb 2006, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Nessuno attaca noi senza essere punito. Capisce?
pancrAZ
Torenwachter
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 dec 2003, 18:26

Mister M. schreef:[..]


7 mei Gatorade cup Finale.
Het is duidelijk dat, als we in de finale zitten, naar de Kuip afreizen. Na eind maart weten we meer en zodoende kan er dan besloten worden om naar West Ham - Liverpool te gaan op 22 april. We wachten (niet) geduldig af.
Anti Zupporters
Gebruikersavatar
repepe
Seizoenkaarthouder
Berichten: 392
Lid geworden op: 06 mar 2005, 18:21

Kees Vooijs schreef:[..]


Ja als je jezelf een poot uit wilt draaien, moet je dat vooral doen. (Ik neem aan dat je een georganiseerde reis bedoelt)

Zelf een EasyJet-vluchtje + kaartje + eventueel hotelletje bespaart je een hoop geld.
Dat bedoel ik, zelf vluchtje, hotel en kaartje regelen. Net als met AZ europa in.
Krijg het apezuur.
busby boy 11

Victory VAK X schreef:http://www.fc-utd.co.uk/

FC United of Manchester, 4000 fans, 10e divisie.

http://en.wikipedia.org/wiki/FC_United_of_Manchester

Ik vind dit toch het mooiste voorbeeld, schitterend initiatief. Ook ben ik helemaal weg van AFC Wimbledon, dat op diezelfde manier is opgericht.
Wist je ook dat er twee Nederlandse supportersclubs zijn van FC United of Manchester,1 voor de regio Amsterdam en de andere is de algemene Nederlandse supportsclub genaamd FCUM Holland Branch. van dat laatste ben ik oprichter. We hebben een eigen site,forum en zelfs Branch kleding sinds de oprichting. De site staat in mijn profiel waar je al het laatste nieuws over FC United vindt,daarnaast kun je ook de NOS reportage daar vinden die ik samen met m'n Amsterdamse partner heb geregeld en natuurlijk waren wij ook bij die wedstrijd. Contact adres staat niet op de site maar die kun je vinden op deze site: http://www.fcumsg.co.uk/sgmain/index.ph ... &Itemid=45
Mr. Ramzi
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:35

Lyon en Celtic buitenbeentjes in top-20 rijkste clubs

VIANEN, 16 februari 2006 14:57 - Niet Manchester United maar Real Madrid is nu de rijkste club ter wereld. Het inkomen van de Spaanse gigant in het afgelopen seizoen bedroeg 275 miljoen euro. Dat is 29 miljoen meer dan Manchester United, dat afgelopen seizoen 's werelds rijkste club was.

Derde op de ranglijst, waarvan de top-20 vrijwel uitsluitend bestaat uit Engelse, Italiaanse, Duitse en Spaanse clubs, is AC Milan, gevolgd door Juventus en Chelsea. De top-20 van rijkste clubs zette voor het eerst samen meer dan drie miljard om.
De enige twee clubs in de top-20 buiten de vier genoemde grote competities zijn Olympique Lyon -komende CL-tegenstander van PSV- en het Schotse Celtic.

De volledige top-20 ziet er als volgt uit (tussen haakjes positie vorig jaar):

1 (2) Real Madrid € 272
2 (1) Man United € 243
3 (3) AC Milan € 230
4 (5) Juventus € 226
5 (4) Chelsea € 218
6 (7) Barcelona € 205
7 (9) Bayern München € 187
8 (10) Liverpool € 179
9 (8) Inter € 175
10 (6) Arsenal € 169
11 (12) Roma
12 (11) Newcastle United
13 (14) Tottenham Hotspur
14 (17) Schalke 04
15 (-) Lyon
16 (13) Celtic
17 (16) Manchester City
18 (-) Everton
19 (-) Valencia
20 (15) Lazio

voetbalonline.nl

Knap dat ze dan al jaren zo kut presteren in Engeland. (sorry Grandmaster T.)
Gebruikersavatar
AZ ole
Supporter
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:44
Locatie: Alkmaar

Hebben deze clubs ook geen schulden meer?
Mr. Ramzi
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:35

AZ ole schreef:Hebben deze clubs ook geen schulden meer?
Dat weet ik niet. Ik weet wel dat clubs als Real Madrid bijvoorbeeld enorme schulden maken, alleen heeft Everton dan zo met geld gesmeten de afgelopen jaren?
Gebruikersavatar
Ko Rood
Supporter
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 jul 2004, 17:41
Locatie: Vak S

Het is gewoon een slecht artikel met een foute kop. De tabel gaat over de inkomsten in een seizoen, niet om het eigen vermogen van een club. Wat doet Valencia bijvoorbeeld op plaats 19 van de rijkste clubs, als ze niet eens een bankgarantie voor Kromkamp konden overleggen?
Alive and kicking
Mr. Ramzi
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:35

Ko Rood schreef:Het is gewoon een slecht artikel met een foute kop. De tabel gaat over de inkomsten in een seizoen, niet om het eigen vermogen van een club. Wat doet Valencia bijvoorbeeld op plaats 19 van de rijkste clubs, als ze niet eens een bankgarantie voor Kromkamp konden overleggen?
Maar goed de inkomsten moeten normaal gesproken toch een redelijk inzicht geven in het aanzicht van de club. Real heeft bijvoorbeeld jaren lang meer uitgegeven dan er binnen kwam, ik vraag me dus af wat een club als Everton dan doet met al z'n geld. En waarom presteren andere clubs over het algemeen beter met een mindere begroting?
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

nu.nl schreef:Wembley niet tijdig klaar

Uitgegeven: 21 februari 2006 09:01

LONDEN - De verbouwing van het Wembley-stadion in Londen is niet op tijd klaar. De Engelse voetbalbond heeft een streep gezet door de locatie voor de finale van de FA Cup op 13 mei. De traditionele wedstrijd verhuist naar het Millennium-stadion in Cardiff, waar de afgelopen paar jaar de wedstrijd ook werd gespeeld.

Bouwfirma Multiplex had het nieuwe complex, met plek voor 90.000 toeschouwers, op 31 maart moeten opleveren. Elke week vertraging kost het bedrijf een boete van 1,5 miljoen euro. :shock:

Door de vertraging zijn ook de interlands van Engeland tegen Hongarije (30 mei) en Jamaica (3 juni) verplaatst. Deze oefenduels als voorbereiding op het WK voetbal in Duitsland worden nu gespeeld in Old Trafford, het stadion van Manchester United.

Of concerten van Bon Jovi en Take That in Wembley doorgaan, beide geprogrammeerd later in juni, is nog niet zeker.
...-
Opa vakkie W
Torenwachter
Berichten: 265
Lid geworden op: 20 jun 2004, 15:10

Westerveld naar Everton.
Everton heeft van de Engelse voetbalbond toestemming gekregen Sander Westerveld te huren om de keeperscrisis het hoofd te bieden. De Nederlandse doelman staat onder contract bij Portsmouth maar komt daar dit seizoen weinig aan spelen toe.
Everton was naarstig op zoek naar een ervaren sluitpost door de blessures van Nigel Martyn en Richard Wright. Doordat keeper Iain Turner anderhalve week terug in het duel met Blackburn rood kreeg, had trainer David Moyes alleen nog de piepjonge John Ruddy over. Westerveld kan zaterdag al debuteren tegen Newcastle.
new style oudkarspel

chelsea weet weer in de laatste minuut te winnen van tottenham Hotspur.
90 min. Gallas

eindstand 2-1

dus weer onterecht.
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

new style oudkarspel schreef: dus weer onterecht.
Die conclusie trek jij uit een uitslag? :?
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Gillus
Fanatic
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 dec 2003, 14:22
Locatie: Alkmaar

Heb alleen het laatste kwartier gezien, kan dus niet oordelen. Maar die goal van Gallas was er 1 om in te lijsten!
je weet het
P.Funk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 388
Lid geworden op: 27 dec 2003, 18:38
Locatie: Sun-City
Contacteer:

Gillus schreef:Maar die goal van Gallas was er 1 om in te lijsten!
De omhaal van Gary Speed tijdens Bolton Wanderers-West Ham United ook! Ik had een spannende pot verwacht vanmiddag want zoveel verschil op de ranglijst was er niet maar Bolton was veel en veel sterker dan The Hammers en stond al bij rust met 3-0 voor dankzij twee goals van Giannakopoulos en Speed dus. Na rust maakte de oude Sheringham nog wel een eretreffer voor West Ham maar een mooie schot van Pedersen betekende de 4-1 eindstand. Okocha was ook weer eens ouderwets op dreef. In de eerste helft liet hij weer een aantal technische hoogstandjes zien.
Plaats reactie