Zuid-Amerikaans voetbal

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Rembo schreef:Iemand ervaring met 't bezoeken van wedstrijden in Zuid Amerika of Argentinie in 't bijzonder?
Ik ben in Brazilie eens bij Fortaleza - Joinville geweest. Was toen op het 2e niveau maar het stadion zat toch vol met 25.000 man. Bizarre taferelen in en rondom het veld, echt een belevenis. Voor die gasten daar is voetbal gewoon het belangrijkste dat er is. Dat zal in Argentinie niet anders zijn, als je een wedstrijd mee kan pakken altijd doen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Rembo schreef:Fluminense had de zenuwen beter onder controle en wonnen de wedstrijd 'gewoon'. Dat was een leuk feestje. Iemand ervaring met 't bezoeken van wedstrijden in Zuid Amerika of Argentinie in 't bijzonder? Ga vanavond naar Boca Juniors, het is de laatste wedstrijd van het seizoen dus ik hoop op een paar mooie sfeer acties, ze kunnen alleen niets meer winnen.
Je was zeker al die 0-0's en 1-1's van Fulham zat? :wink:
...-
Gebruikersavatar
Rembo
Supporter
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 mei 2005, 17:14
Locatie: Londen

Kees Vooijs schreef:[..]


Je was zeker al die 0-0's en 1-1's van Fulham zat? :wink:
Die ben ik zeker zat maar dat is natuurlijk weer een heel ander topic.... :wink:
If you don't have a goal you'll always succeed.
Gebruikersavatar
Rembo
Supporter
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 mei 2005, 17:14
Locatie: Londen

Langedijk schreef:[..]


Ik ben in Brazilie eens bij Fortaleza - Joinville geweest. Was toen op het 2e niveau maar het stadion zat toch vol met 25.000 man. Bizarre taferelen in en rondom het veld, echt een belevenis. Voor die gasten daar is voetbal gewoon het belangrijkste dat er is. Dat zal in Argentinie niet anders zijn, als je een wedstrijd mee kan pakken altijd doen.
Ik ben ben benieuwd. Boca is een van de grootste clubs, hoewel dat natuurlijk niet altijd iets goeds is. Wat ik wel vreemd vind is dat in de laatste speelronde niet alle westrijden gelijktijdig worden gespeeld. Estudiantes speelde gister al en is nu kampioen. Maandag avond is natuurlijk niet het ideale tijdstip voor een wedstrijd.
If you don't have a goal you'll always succeed.
Gebruikersavatar
Rembo
Supporter
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 mei 2005, 17:14
Locatie: Londen

Mevr. Rembo zag ´t niet zo zitten om op eigen vervoer te gaan dus moest ik helaas aan de combi geloven. Via ´t hostel een kaartje met vervoer geregeld. Die kerel presteerde het om 10 minuten te laat aan te komen. Niks geen sfeer acties gezien en ook nog eens ´t enige Boca doelpunt gemist (eindstand1-1). Het stadion zat niet helemaal vol maar achter ´t doel stond iedereen op elkaar met vlaggen, trommels en parasols ?¿ Aan een stuk zingen die gasten dus niet als er iets gebeurde op het veld waardoor ze opgezweept werden, aan een stuk zingen, nog harder toen de gelijkmaker gescoord werd.

Al met al een mooie ervaring maar volgende keer maar gewoon zelf kaarten halen.

Nog even snel off topic. waarom hebben de NL scheidsrechters niet zo´n spuitbusje om aan te geven van waar de vrije trap genomen moet worden en om aan te geven waar de muur moet staan. Werkt erg goed.
If you don't have a goal you'll always succeed.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar


Link: http://www.youtube.com/watch?v=5VYBaNqy0Fc

Aardig jeugdwedstrijdje.
Gebruikersavatar
Plien
Reservespeler
Berichten: 1685
Lid geworden op: 27 apr 2007, 11:14
Locatie: Nieuw-Vennep

Wat voor de volgende Non league day? :wink: :shock:
Dreaming and doing are different things.
Eerste wedstrijd: 14 januari 1973 AZ '67 - FC Twente (2-2)
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Wist niet dat Esteban zo'n grote familie had.....
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar


Link: http://www.youtube.com/watch?v=09QLJfENygc

En wij maar denken dat Esteban een baas was.
Laatst gewijzigd door AZ 4 Life op 16 nov 2012, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Video is verwijderd.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Linkje even aangepast, nu doet ie het weer. Esteban 2.0
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar


Link: http://www.youtube.com/watch?v=oIPO05yHe0g

Zou Higler hier een kaart voor geven?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

:lol:

Pas als je drie keer de herhaling bekijkt zie je het pas. En Ronaldinho gaat ook wel erg theatraal liggen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Gisteren mijn debuut gemaakt voor SV Estrellas in het stadion van Kralendijk. Tegen Vespo uit Rincon. Bij een voorsprong van 2-0 mocht in de 80ste minuut voor het eerst in de historie van de club uit Noord Salina een Makamba zijn debuut maken. Hetgeen tot grote hilariteit bij spelers en toeschouwers leidde. Onder het toeziend oog van 107 betalende toeschouwers (geteld vanaf de bank), drie videocamera's en één fotocamera kopte ik één achterbal weer naar voren, zette ik een ex-prof uit Trinidad na een onderschepping alleen met de keeper waarna hij miste, gaf ik een corner weg bij het geven van rugdekking aan mijn verdediging, liet ik een hoge bal netjes vallen voor een derde man, kwam ik te laat bij de tweede paal bij een voorzet en verspeelde ik de bal nog bijzonder knullig bij het maken van een driehoekje. Ofwel, het was een zondag als alle anderen.

De wedstrijd eindigde dan ook in 2-0.

Noviteiten: het in een cirkel, omarmd bidden, onder leiding van de aanvoerder, voor en na de wedstrijd. Zowel in de kleedkamer als op het veld. Een warming up zonder sprinten of pass-vormen, maar wel een rondo van 9 man en 1 bal zonder dat er iemand in het midden gaat staan. In één lijn het veld op komen onder geklap van de toeschouwers. Een wissel met een professioneel bord met lichtjes en een vierde man. Tot slot was er geen kantine te vinden en hing iedereen wat rond onder tribunes. Hierop heb ik mijn pick-up gepakt en ben ik weggereden.

Afbeelding

De entree was 3 dollar en je kon in de hekken hangen... Ik kan niet wachten op een interview met Indehekken.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Vanavond het grootste deel van Cremio-Botofogo gekeken. Schitterende speler is die Seedorf nog steeds en als je de vorm van Van der Vaart en Sneijder ziet de laatste seizoenen dan is die jongen veel en veel beter. Enthousiast publiek van Cremio dat trouwens won, dus ik kijk echt uit naar het WK.

Nog een aardige goal van Seedorf trouwens, de gelijkmaker wat echt razendsnel op het internet stond:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... YtceIumVvw" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

En 37 jaar hè...
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

BOGOTA - UPDATE 07.54 uur - Een vliegtuig met een Braziliaans voetbalteam aan boord is neergestort in Colombia. De Braziliaanse Série A-club Chapecoense zat in het toestel dat in de buurt van het Colombiaanse Medellín in bergachtig gebied crashte, mogelijk door een tekort aan brandstof.

Lokale media melden dat er zeker zes overlevenden zijn. Volgens de Colombiaanse radio kwam verdediger Alan Ruschel als eerste aan bij het ziekenhuis San Juan de Dios.

Aan boord waren 72 passagiers en negen bemanningsleden. De reddingsactie wordt bemoeilijkt door het slechte weer. De plaats van het ongeval zou alleen te bereiken zijn over land.

Een woordvoerder van het vliegveld in Rionegro zei eerder al in een verklaring dat er mogelijk overlevenden zijn.

Volgens lokale media zit de volledige Braziliaanse ploeg in het toestel. Het team was onderweg om de finale van Copa Sudamericana (de Zuid-Amerikaanse variant van de Europa League) te spelen tegen een Colombiaanse club.

De vlucht vertrok vanaf vliegveld Viru Viru in Bolivia.
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Dit is nou zo'n beetje m'n grootste nachtmerrie dat dit ooit bij AZ gebeurt.
Plaats reactie