Transfergeruchten

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Schattig, die naïviteit hier dat het profvoetballers om de sportieve uitdaging moet gaan. Op een uitzondering hier en daar gaat het alleen om auto's, Gucci, sieraden en wijven. Romantischer kan ik het niet maken.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

MO7 schreef:Schattig, die naïviteit hier dat het profvoetballers om de sportieve uitdaging moet gaan. Op een uitzondering hier en daar gaat het alleen om auto's, Gucci, sieraden en wijven. Romantischer kan ik het niet maken.
Ik leef niet echt in een andere veronderstelling.

Maar ik vind het wel gewoon stom.

Was ik Gudelj geweest was ik lekker bij een Porto gaan zitten. Of desnoods Sint Petersburg.

De huidige kwaliteit van het leven is ook wat waard. Ga je een beetje in een smog vervuilde havenstad in China zitten ...
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef:Schattig, die naïviteit hier dat het profvoetballers om de sportieve uitdaging moet gaan. Op een uitzondering hier en daar gaat het alleen om auto's, Gucci, sieraden en wijven. Romantischer kan ik het niet maken.
Noem het schattig, noem het naïef, doe vooral alsof jij het allemaal enorm goed begrijpt, maar ik weet al lang dat het niet meer om de sportieve uitdaging gaat.
En dat is nu juist mijn punt. Ik erger me er kapot aan dat iedereen waaronder jij dus ook, het "begrijpt" en accepteert. Het gaat mij nog steeds om het spel voetbal, het spel wat zo mooi kan zijn. Met dit soort landen, deze hoeveelheid geld en geldgeile jochies gaat het spel kapot.
Ik pleit voor een salarisplafond, max. drie buitenlandse spelers en een minimaal verplicht verblijf van 2/3 van een afgesloten contract van meerdere jaren. Op die manier hebben de eerlijke clubs die doelen op een sportieve manier willen bereiken meer kans om weer mee te doen in "wie speelt het beste voetbal" in plaats van "wie heeft het meeste geld". Dat heeft toch niks met het spel te maken?
Ik weet het: supernaïef, onbereikbaar en niet van deze tijd. En toch hoop ik stiekem dat het ooit nog weer die kant op gaat.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef:Hij zal inmiddels toch ook wel een miljoen of twee op de rekening hebben staan? Dan ben je financieel onafhankelijk én sportman. Dan ga je toch niet in China zitten? En alsof een Zenit of Porto zo slecht betaalt ...

Aan het einde van de rit telt alleen je naam en faam nog. En dan ben jij die slappe die naar China ging.
Twee miljoen is zo op.. Twintig miljoen is iets lastiger. Ik ben het verder wel met je eens hoor. In zijn fase van zijn loopbaan had hij naar een andere club moeten gaan waar hij misschien twee miljoen per jaar had gepakt maar wel elke week in volle stadion in een voetbalgek land had gespeeld.

Aan de andere kant kan je van die faam niet vreten, om het maar even heel plat en kort door de bocht te zeggen. Of je aan het einde van je loopbaan acht miljoen of tachtig miljoen op je rekening hebt staan maakt toch wel een redelijk verschil.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: Twee miljoen is zo op.. Twintig miljoen is iets lastiger. Ik ben het verder wel met je eens hoor. In zijn fase van zijn loopbaan had hij naar een andere club moeten gaan waar hij misschien twee miljoen per jaar had gepakt maar wel elke week in volle stadion in een voetbalgek land had gespeeld.

Aan de andere kant kan je van die faam niet vreten, om het maar even heel plat en kort door de bocht te zeggen. Of je aan het einde van je loopbaan acht miljoen of tachtig miljoen op je rekening hebt staan maakt toch wel een redelijk verschil.
Twee miljoen is zo op? Een modaal maandinkomen inkomen is 2.000 euro netto. Per jaar verdient Jan Modaal 24.000 euro netto. Stel je voor dat je dat 50 jaar krijgt; dan verdient een normaal mens een heel leven lang 1.2 miljoen euro.

Dan hou je nog 8 ton over en hoef je dus nooit in de schulden te komen of hypotheekrente te betalen.

Als iemand met twee miljoen euro de rest van zijn leven niet uitkomt dan is die persoon - om in de woorden van een legendarisch forumlid te spreken - gewoon een tokkie.

En van je faam kan je best goed eten. Je kan als oud international en ajax speler altijd wel ergens als scout, jeugdtrainer, analist of teammanager aan de slag. Of je moet - opnieuw - een enorme tokkie zijn.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef: Twee miljoen is zo op.. Twintig miljoen is iets lastiger. Ik ben het verder wel met je eens hoor. In zijn fase van zijn loopbaan had hij naar een andere club moeten gaan waar hij misschien twee miljoen per jaar had gepakt maar wel elke week in volle stadion in een voetbalgek land had gespeeld.

Aan de andere kant kan je van die faam niet vreten, om het maar even heel plat en kort door de bocht te zeggen. Of je aan het einde van je loopbaan acht miljoen of tachtig miljoen op je rekening hebt staan maakt toch wel een redelijk verschil.
Eens met Antti.
Hoezo denk jij in dat soort absurde grootheden als 8 miljoen en 80 miljoen alsof het de gewoonste zaak van de wereld is ? Dat soort jochies zouden al blij moeten zijn dat ze er van kunnen eten, huisje, autootje, de basale en eerste levensbehoeften. Voetbal is gewoon werk. Zo bijzonder is het allemaal niet wat ie doet.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

De realiteit is dat hij zelf uitmaakt of hij Ja zegt tegen 8 miljoen of 80 miljoen.

Als je zo verontwaardigd bent dan zou ik mijn pijlen richten op de multinationals en mediabedrijven die deze enorme bedragen beschikbaar stellen. Ze zouden ook net als Mark Zuckerberg en zijn vrouw met hun vermogen en macht andere doelen kunnen stellen :wink:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef:Hij zal inmiddels toch ook wel een miljoen of twee op de rekening hebben staan? Dan ben je financieel onafhankelijk én sportman. Dan ga je toch niet in China zitten? En alsof een Zenit of Porto zo slecht betaalt ...

Aan het einde van de rit telt alleen je naam en faam nog. En dan ben jij die slappe die naar China ging.
China is hard op weg voetballand nr 1 in de wereld te worden. Slappe hap in Portugal en Rusland,
we can come an end
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ergens heel veel geld in pompen is gelukkig geen enkele garantie voor succes. Zie het midden-oosten. Er mankeert zoveel aan de Chinese competitie dat ze nog lang geen sportieve concurrentie zijn voor de Europese competities. En voor Chinezen is ook alles wat je van ver haalt lekker, dus ze zullen veel gekker blijven op de Premier League dan op hun eigen competitie.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

we can come an end
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

differentcook schreef: 15 jan 2018, 17:09 Speciaal voor AZ4Life:
https://www.nu.nl/voetbal/5087507/armen ... ke-04.html
Armenteros zou voor Utrecht een prima spits zijn, hoewel ze met Dessers volgens mij al een prima spits hebben. Afgezien daarvan is het wel bijzonder dat Utrecht nu met een stuk of 5 spitsen in de selectie zit. Natuurlijk zitten ze met blessureleed, maar die mannen komen ook een keertje terug. En dan? Klinkt een beetje als overkill.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DiepeMast schreef: 19 jan 2018, 09:52 Armenteros zou voor Utrecht een prima spits zijn, hoewel ze met Dessers volgens mij al een prima spits hebben. Afgezien daarvan is het wel bijzonder dat Utrecht nu met een stuk of 5 spitsen in de selectie zit. Natuurlijk zitten ze met blessureleed, maar die mannen komen ook een keertje terug. En dan? Klinkt een beetje als overkill.
Dan spelen ze het revolutionaire systeem waarbij de bus (met 5 spitsen) voor de goal van de tegenstander wordt geparkeerd.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Na een dramatisch seizoen in La Liga wil Real Madrid de selectie fors versterken en Neymar staat bovenaan de wensenlijst. AS meldt dat Real liefst 260 miljoen euro over heeft voor de aanvaller, die al aan PSG gevraagd heeft om mee te werken aan een transfer. De Parijse club wil Neymar het liefst nog een jaar houden, maar wordt onder druk gezet door zijn entourage en zou bereid zijn medewerking te verlenen voor het juiste bedrag.
Jullie kennen mijn aversie tegen excorbitante bedragen. Ik ben bang dat het hek definitief van de dam is (was het al) en dat we van geen enkel bedrag meer moeten opkijken. Een miljard is aanstaande.
Maar wat me het meest tegen de borst stuit is dat dit soort ventjes ook nog eens een karrevracht aan eisen qua privileges meeneemt naast de idiote bedragen die ze ontvangen. Geen enkel mens op aarde is dit waard, never nooit niet.

Ik blijf stiekem hopen dat het voetbal mondiaal ooit net zo’n crash gaat maken als de beurs dat kan doen. Een complete financiële ineenstorting van het voetbal zodat we alles weer rustig met alle benodigde regels opnieuw van de grond af kunnen opbouwen en iedereen weer een gelijke kans gaat krijgen............
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Voetbal is een zwaar ongezonde bedrijfstak en een dodelijk saai en gedateerd spelletje. Compleet vervreemd van de maatschappij en nauwelijks meer toegankelijk voor normale mensen. Ik hoop dus met je mee maar in Spanje en vooral Engeland zijn de supporters helaas bereid om te blijven betalen. De eerste stap is wat mij betreft een boycot van de CL door de kleinere competities. Dan spelen de grote landen alleen nog tegen elkaar en gaat de lol er vanzelf af. Probleem is alleen dat ook de kleine landen die bizarre bedragen in de CL zo graag willen toucheren.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Langedijk schreef: 11 mei 2018, 05:35 Voetbal is een zwaar ongezonde bedrijfstak en een dodelijk saai en gedateerd spelletje. Compleet vervreemd van de maatschappij en nauwelijks meer toegankelijk voor normale mensen. Ik hoop dus met je mee maar in Spanje en vooral Engeland zijn de supporters helaas bereid om te blijven betalen. De eerste stap is wat mij betreft een boycot van de CL door de kleinere competities. Dan spelen de grote landen alleen nog tegen elkaar en gaat de lol er vanzelf af. Probleem is alleen dat ook de kleine landen die bizarre bedragen in de CL zo graag willen toucheren.
Was die hele Champions League ("Champions"? Dan mogen toch alleen kampioenen meedoen?) er maar nooit gekomen. Die heeft samen met het afschaffen van de buitenlandersregel (wat niet te voorkomen was) de machtsverhoudingen definitief verwoest.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ik kan me het begin nog wel herinneren, ergens begin jaren ‘90. Twee poules van 4, woensdagavond, PSV tegen clubs als Porto, Gothenburg en AC Milan. Daar ging je echt voor zitten. Daarna werd het in rap tempo een commercieel gedrocht. Nu krijgen alle grote landen 4 tickets, dat gaat nergens meer over. Laat ze daarom maar lekker tegen elkaar spelen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3148
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Langedijk schreef: 11 mei 2018, 05:35De eerste stap is wat mij betreft een boycot van de CL door de kleinere competities. Dan spelen de grote landen alleen nog tegen elkaar en gaat de lol er vanzelf af.
Want wat zou er dan anders worden dan afgelopen seizoen in de CL? Niks. Probleem is dat deze wereldwijd voor enorme inkomsten via de tv gelden zorgen, daar ga je niks aan doen, ook niet met een boycot van landen die men in de rest van de wereld niet eens kent.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Het gaat er toch om dat de kleinere landen weer met een schone lei kunnen beginnen met elkaar. Dat je bij welke loting dan ook niet op voorhand kansloos bent. Wat ze in Azië leuk vinden moeten ze zelf weten. Zodra de CL uit 20 landen bestaat uit de 5 grootste competities blijft dat echt geen jaren leuk hoor. En terug kunnen ze niet vanwege die achterlijke salarissen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3148
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Spanje, Engeland, Italië, Frankrijk en Duitsland. De 5 landen met de meeste inwoners in Europa, en het zou me niet verbazen als ze bij elkaar meer dan 60% van de inwoners hebben (geen zin om het na te gaan). Als ze dan met zijn vijven verder gaan, kom je er nooit meer tussen omdat ze (het publiek) het wel prima vinden. Net als nu. Ik ben bang dat het onomkeerbaar is.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

dirkjan schreef: 11 mei 2018, 10:28 Spanje, Engeland, Italië, Frankrijk en Duitsland. De 5 landen met de meeste inwoners in Europa, en het zou me niet verbazen als ze bij elkaar meer dan 60% van de inwoners hebben (geen zin om het na te gaan). Als ze dan met zijn vijven verder gaan, kom je er nooit meer tussen omdat ze (het publiek) het wel prima vinden. Net als nu. Ik ben bang dat het onomkeerbaar is.
Is nu praktisch al zo.........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie