Transfergeruchten

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

salmonyappi schreef: 11 mei 2018, 13:17 Is nu praktisch al zo.........
Dat zei ik in mijn post daarvoor ongeveer al:

dirkjan schreef: 11 mei 2018, 08:09 Want wat zou er dan anders worden dan afgelopen seizoen in de CL? Niks. Probleem is dat deze wereldwijd voor enorme inkomsten via de tv gelden zorgen, daar ga je niks aan doen, ook niet met een boycot van landen die men in de rest van de wereld niet eens kent.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wat er gedaan kan worden is de geldkraan richting het voetbal stoppen, en die kraan wordt bediend door de consument/voetbalkijker. Maar ja, hierbij geldt hetzelfde als bij de klimaatproblematiek, je krijgt de meute niet georkestreerd.
we can come an end
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Nou de meute wordt gewoon opzettelijk verkeerd geinformeerd en daar kun je bepaalde mensen persoonlijk op aanspreken.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Nu zie je weer hoe idioot het is dat de transferperiode voortduurt terwijl alle competities incl. Europees voetbal allang weer zijn begonnen. Dat irritante getrek en gebedel van rijke clubs bij clubs en landen als de onze. De keeper van Olympique is geblesseerd dus willen ze nog gauw even een keeper aantrekken. Als hun eigen keeper weer kan spelen beland de net gehaalde keeper weer op de bank en is een andere club, in dit geval ajax, z’n eerste keeper kwijt. Bijvoorbeeld. Zo gaat het ook met alle andere posities. Stel : Boadu schiet er zondag drie in, dan staat Manchester City opeens op de stoep en zijn wij onze nieuwe beoogde spits alweer kwijt.
Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat de transferperiode beperkt moet worden tot de maand juli en spelers niet weg mogen als de competitie is begonnen.
Het jammerlijke is dat dat nooit gaat gebeuren. Maar het blijft natuurlijk ontzettend oneerlijk......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

salmonyappi schreef: 22 aug 2018, 08:45 Nu zie je weer hoe idioot het is dat de transferperiode voortduurt terwijl alle competities incl. Europees voetbal allang weer zijn begonnen. Dat irritante getrek en gebedel van rijke clubs bij clubs en landen als de onze. De keeper van Olympique is geblesseerd dus willen ze nog gauw even een keeper aantrekken. Als hun eigen keeper weer kan spelen beland de net gehaalde keeper weer op de bank en is een andere club, in dit geval ajax, z’n eerste keeper kwijt. Bijvoorbeeld. Zo gaat het ook met alle andere posities. Stel : Boadu schiet er zondag drie in, dan staat Manchester City opeens op de stoep en zijn wij onze nieuwe beoogde spits alweer kwijt.
Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat de transferperiode beperkt moet worden tot de maand juli en spelers niet weg mogen als de competitie is begonnen.
Het jammerlijke is dat dat nooit gaat gebeuren. Maar het blijft natuurlijk ontzettend oneerlijk......
misschien moeten we gewoon over op een draft en trade systeem zoals de MLS om voetbal weer leuk te maken?

of

misschien moet de transferperiode ook gewoon vervroegd worden. dat clubs die niet meer tegen elkaar spelen al in Mei spelers van elkaar kunnen kopen en dat de periode dan van juni tot juli loopt.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Last Scout schreef: 22 aug 2018, 08:53 misschien moeten we gewoon over op een draft en trade systeem zoals de MLS om voetbal weer leuk te maken?

of

misschien moet de transferperiode ook gewoon vervroegd worden. dat clubs die niet meer tegen elkaar spelen al in Mei spelers van elkaar kunnen kopen en dat de periode dan van juni tot juli loopt.
Draft en trade ken ik niet, zal ik eens opzoeken. Verder eens. Juni /juli en 1 augustus stop. Gewoon slimmer en sneller handelen. En de spelers moeten stoppen met jengelen; ik bedoel als ze gewild zijn en hogerop kunnen maar ze hebben met open ogen een contract voor drie jaar getekend niet de kont in de krib gooien.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

salmonyappi schreef: 22 aug 2018, 08:45 Nu zie je weer hoe idioot het is dat de transferperiode voortduurt terwijl alle competities incl. Europees voetbal allang weer zijn begonnen. Dat irritante getrek en gebedel van rijke clubs bij clubs en landen als de onze. De keeper van Olympique is geblesseerd dus willen ze nog gauw even een keeper aantrekken. Als hun eigen keeper weer kan spelen beland de net gehaalde keeper weer op de bank en is een andere club, in dit geval ajax, z’n eerste keeper kwijt. Bijvoorbeeld. Zo gaat het ook met alle andere posities. Stel : Boadu schiet er zondag drie in, dan staat Manchester City opeens op de stoep en zijn wij onze nieuwe beoogde spits alweer kwijt.
Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat de transferperiode beperkt moet worden tot de maand juli en spelers niet weg mogen als de competitie is begonnen.
Het jammerlijke is dat dat nooit gaat gebeuren. Maar het blijft natuurlijk ontzettend oneerlijk......
Manchester city en andere Engelse clubs kunnen al een tijdje geen spelers meer aantrekken. :wink:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Tim schreef: 22 aug 2018, 09:57 Manchester city en andere Engelse clubs kunnen al een tijdje geen spelers meer aantrekken. :wink:
Er stond ook “stel”....😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

zeekomkommer schreef: 22 aug 2018, 11:22 'Stel' had betrekking op drie goals van Boadu dit weekend en de rest zou in dat geval dan volgen volgens jou.
(en nu aub geen weerwoord omdat je een knipoog achter je laatste bericht hebt geplaatst)
Leuk dat jij me vertelt wat ik bedoel :lol:
(Geen weerwoord maar een opmerking.....)
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Dan heet je Neres, ben je 21, ver van je eigen huis maar in een goed land als Nederland, speel je bij een “mooie” club, de club waar je “altijd al hebt willen spelen”; komen de Chinezen, waar het voetbal van een abominabel niveau is (als je met 1,4 miljard inwoners nog geen elftal op de been weet te brengen dat zich voor het WK plaatst, vgl. IJsland)met een bod dat ajax niet kan weigeren en dan zit je daar moederziel alleen met veel te veel geld in fucking China. Dat moet verkeerd aflopen met zijn carrière. Je vergooit je talenten als je daar gaat voetballen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

zeekomkommer schreef: 10 jan 2019, 09:31 Er wordt met dedain over China gesproken
Nou, de competitie is China is echt niet zo bijzonder hoor. Net als die in het Midden Oosten. Gaat veel geld in om. Maar voetballend...

Ik denk wel dat Brazilianen behoorlijke 'brood'voetballers zijn. Ze zullen voor een dik salaris overal voetballen om hun familie financieel onafhankelijk te maken.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 10 jan 2019, 16:30 Nou, de competitie is China is echt niet zo bijzonder hoor. Net als die in het Midden Oosten. Gaat veel geld in om. Maar voetballend...

Ik denk wel dat Brazilianen behoorlijke 'brood'voetballers zijn. Ze zullen voor een dik salaris overal voetballen om hun familie financieel onafhankelijk te maken.
Ja, denk ik ook.
Ik heb nog een heel naïef en romantische beeld van het vak voetballer.
In mijn denkbeeldige wereld vinden voetballers het spelletje leuk en willen ze het hoogst haalbare op sportief (en niet finacieel) gebied bereiken. In China gaan voetballen werkt daar niet aan mee........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Misschien dat ze in China niet zeuren over de slaperige manier waarop hij uit zijn ogen kijkt...
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

zeekomkommer schreef: 10 jan 2019, 17:42 Ik denk dat binnen drie jaar China een mondiale topcompetitie heeft.
Geld gaat samen met sportief hoogst haalbare (behalve dan in oliestaatjes): Man City, Barcelona, Real, PSG, Man U, Juventus, Bayern etc. etc.
En China heeft een enorme potentie qua inwonertal (als de eredivisie niet kan meekomen met de premier league, dan kunnen alle competities niet meekomen met die van China zodra deze echt op stoom komt).
Je vergeet één ding: de traditie, knowhow, ervaring maakt, samen met een flinke som geld, een club top.
China heeft een heleboel in te halen op dat gebied. Dat is iets wat je niet kan kopen.
Je moet dan hele teams gaan kopen incl. trainer, want nogmaals: als de Chinezen zelf echt goed kunnen voetballen hadden ze wel meegedaan op een WK. Ze mochten in de hele geschiedenis 1 keer opdraven, in 2002 en direct uitgeschakeld, en zijn nooit Aziatisch kampioen geworden.
Het gaat echt nog vele tientallen jaren duren voordat het iets wordt daar.

Maar eh, sorry, on-topic maar weer......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Stoppen inderdaad met die off-topic beschouwingen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

salmonyappi schreef: 10 jan 2019, 08:37 Dan heet je Neres, ben je 21, ver van je eigen huis maar in een goed land als Nederland, speel je bij een “mooie” club, de club waar je “altijd al hebt willen spelen”; komen de Chinezen, waar het voetbal van een abominabel niveau is (als je met 1,4 miljard inwoners nog geen elftal op de been weet te brengen dat zich voor het WK plaatst, vgl. IJsland)met een bod dat ajax niet kan weigeren en dan zit je daar moederziel alleen met veel te veel geld in fucking China. Dat moet verkeerd aflopen met zijn carrière. Je vergooit je talenten als je daar gaat voetballen.
Dembele zal straks ook vast huilen van de 10 miljoen per jaar die hij binnenharkt.
Met een jaartje of 2 in china kan menig voetballer zich momenteel echt onafhankelijk spelen, waarom zou je het niet doen? voetbal is gewoon werk.
Morgen breekt ie zijn been en heeft hij niks meer behalve een verhaal over hoe hij alles achter gelaten heeft ooit om bij ajax te voetballen.


Ik vind het obscene bedragen, maar in de realiteit waar ze betaald worden vind ik het niet gek dat spelers die keuzes maken.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Last Scout schreef: 10 jan 2019, 21:12 Dembele zal straks ook vast huilen van de 10 miljoen per jaar die hij binnenharkt.
Met een jaartje of 2 in china kan menig voetballer zich momenteel echt onafhankelijk spelen, waarom zou je het niet doen? voetbal is gewoon werk.
Morgen breekt ie zijn been en heeft hij niks meer behalve een verhaal over hoe hij alles achter gelaten heeft ooit om bij ajax te voetballen.


Ik vind het obscene bedragen, maar in de realiteit waar ze betaald worden vind ik het niet gek dat spelers die keuzes maken.
Ik wel.
Zoals eerder gezegd: ik ben een wereldvreemde romanticus....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Last Scout schreef: 10 jan 2019, 21:12 Dembele zal straks ook vast huilen van de 10 miljoen per jaar die hij binnenharkt.
Met een jaartje of 2 in china kan menig voetballer zich momenteel echt onafhankelijk spelen, waarom zou je het niet doen? voetbal is gewoon werk.
Morgen breekt ie zijn been en heeft hij niks meer behalve een verhaal over hoe hij alles achter gelaten heeft ooit om bij ajax te voetballen.


Ik vind het obscene bedragen, maar in de realiteit waar ze betaald worden vind ik het niet gek dat spelers die keuzes maken.
Trouwens: Dembele is 31, Neres 21..........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Last Scout schreef: 10 jan 2019, 21:12 Dembele zal straks ook vast huilen van de 10 miljoen per jaar die hij binnenharkt.
Met een jaartje of 2 in china kan menig voetballer zich momenteel echt onafhankelijk spelen, waarom zou je het niet doen? voetbal is gewoon werk.
Morgen breekt ie zijn been en heeft hij niks meer behalve een verhaal over hoe hij alles achter gelaten heeft ooit om bij ajax te voetballen.


Ik vind het obscene bedragen, maar in de realiteit waar ze betaald worden vind ik het niet gek dat spelers die keuzes maken.
Het is daar dat het verkeerd gaat met ons mensen.
Beetje kort door de bocht, maar dus alle mensen die geen 20 mio op de bank hebben staan, hebben niks.

Dan krijg je dus toestanden dat mensen goud op hun biefstuk gaan strooien.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

kuifje schreef: 11 jan 2019, 10:06 Het is daar dat het verkeerd gaat met ons mensen.
Beetje kort door de bocht, maar dus alle mensen die geen 20 mio op de bank hebben staan, hebben niks.

Dan krijg je dus toestanden dat mensen goud op hun biefstuk gaan strooien.
Ik had het over als hij nu geblesseerd raakt?

In Nederland is altijd de mentaliteit geweest dat een voetballer zich tijdens zijn speelcarriere onafhankelijk moet spelen, dat is ook waarom veel voetballers (uit Nederland) later niet in al te beste omstandigheden zitten. dat is omdat ze niet zo makkelijk meer gewoon werk vonden en hun uitgave patroon geikt was op de luxe en niet op bestendigheid van bestaan.

In casu hoeft een 21 jarige speler maar 1 jaar naar China om daarna nooit meer te hoeven werken, hij hoeft overigens daar ook maar enkel onder contract te staan. kan hij nog rebels gaan doen ook zolang ze hem betalen.
salmonyappi schreef: 10 jan 2019, 23:09 Trouwens: Dembele is 31, Neres 21..........
Dat klopt en Dembele heeft een hele carriere gehad, kan mij niet voorstellen dat hij niet al geld genoeg heeft.
Maar mits hij iets heel doms gedaan heeft kan dit het herstellen.
Voor Neres betekent dit een move waarin hij zich voor de rest van zijn leven veilig kan spelen en vervolgens op wat, zijn 23e? besluiten om terug te keren?
ajax zal hem ook dan wel gewoon accepteren al is de interesse van heel Europa uitgestorven op dat moment.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Plaats reactie