Transfergeruchten

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Last Scout schreef: 11 jan 2019, 12:23 In Nederland is altijd de mentaliteit geweest dat een voetballer zich tijdens zijn speelcarriere onafhankelijk moet spelen, dat is ook waarom veel voetballers (uit Nederland) later niet in al te beste omstandigheden zitten. dat is omdat ze niet zo makkelijk meer gewoon werk vonden en hun uitgave patroon geikt was op de luxe en niet op bestendigheid van bestaan.

In casu hoeft een 21 jarige speler maar 1 jaar naar China om daarna nooit meer te hoeven werken, hij hoeft overigens daar ook maar enkel onder contract te staan. kan hij nog rebels gaan doen ook zolang ze hem betalen.

Het hoogste goed in het menselijk bestaan is om financieel onafhankelijk te zijn; dat is inderdaad de mentaliteit in het Westen. Maar als je dit puur gaat analyseren is dit toch vet en vet triest en zielig. Als je van zulke (externe) indicatoren afhankelijk bent om hoog te scoren op de geluksfactorindicatie dan is het zielig gesteld met de mensheid.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

kuifje schreef: 11 jan 2019, 13:16 Het hoogste goed in het menselijk bestaan is om financieel onafhankelijk te zijn; dat is inderdaad de mentaliteit in het Westen. Maar als je dit puur gaat analyseren is dit toch vet en vet triest en zielig. Als je van zulke (externe) indicatoren afhankelijk bent om hoog te scoren op de geluksfactorindicatie dan is het zielig gesteld met de mensheid.
Ik meet het niet in geluk (persoonlijk), maar het is wel een begrijpelijke noodzaak.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Last Scout schreef: 11 jan 2019, 13:44 Ik meet het niet in geluk (persoonlijk), maar het is wel een begrijpelijke noodzaak.
Ik vind er niets te begrijpen aan.

Noodzaak? De noodzaak om de rest van je leven geen poot meer te hoeven uitsteken of over welke noodzaak heb je het dan?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

kuifje schreef: 11 jan 2019, 14:45 Ik vind er niets te begrijpen aan.

Noodzaak? De noodzaak om de rest van je leven geen poot meer te hoeven uitsteken of over welke noodzaak heb je het dan?
Het idee is dat een voetballer een carriere heeft van zijn 16e tot pak 'm beet zijn 36e en daarna heeft hij geen/weinig opleiding en geen baanperspectief en is hij uitgeblust (Tenzij hij een club heeft waar de binding zo groot is dat hij een baan krijgt bij de club). Dan heb ik het juist niet enkel over de Messi's van de wereld, maar ook de Jack Tuypjes.
Dat 'geen poot meer hoeven uitsteken' komt dan in theorie door je lichaam binnen 20 jaar compleet op te maken.

Dat is overigens niet enkel voor voetballers zo, maar voor alle sporters, alleen worden die anderen in Nederland in ieder geval bij lange na niet gelijk betaald.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Last Scout schreef: 11 jan 2019, 14:59 Het idee is dat een voetballer een carriere heeft van zijn 16e tot pak 'm beet zijn 36e en daarna heeft hij geen/weinig opleiding en geen baanperspectief en is hij uitgeblust (Tenzij hij een club heeft waar de binding zo groot is dat hij een baan krijgt bij de club). Dan heb ik het juist niet enkel over de Messi's van de wereld, maar ook de Jack Tuypjes.
Dat 'geen poot meer hoeven uitsteken' komt dan in theorie door je lichaam binnen 20 jaar compleet op te maken.

Dat is overigens niet enkel voor voetballers zo, maar voor alle sporters, alleen worden die anderen in Nederland in ieder geval bij lange na niet gelijk betaald.
Ik denk dat het net telt voor alle Messi's. De gewone profvoetballers gaan gewoon na hun sportcarrière nog aan de slag.
Trouwens, tijdens de voetbalcarrière blijft er tijd genoeg over om een studie/opleiding te doen. Of met het opgebouwde spaarpotje koop je ook tijd voor jezelf om een opleiding te volgen. Andere profsporters zijn ook niet binnen en die lukt het ook om een bestaan op te bouwen.

En dat uitgeblust vind ik wel meevallen. Van den Brom is toch niet uitgeblust. Die had toch lichamelijk gezien allerlei banen kunnen doen.

We moeten daar niet hypocriet over doen. Mensen willen veel geld om een luxebestaan te kunnen leiden.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Ik snap overigens niet waarom PSV niet gewoon heeft ingezet op die Lainez als dat zo'n toptalent is.
Nu heeft die jongen blijkbaar met de invloed van Guardado voor Betis gekozen.
Zou toch denken dat ze bij PSV op zich toch al wel de vervanger van Bergwijn hiermee hadden kunnen binnen hebben.

Anyway, die speler gaat dus niet naar de neuzen, slecht voor het Nederlandse voetbal, goed voor ons.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Vanuit het geruchtencircuit

- PSV zou nu toch weer inzetten op Jahanbaksh; hopelijk leest Huiberts dit ook en gooit hij ook nog een lijntje uit
- Utrecht zou naast Ramselaar ook Luckassen willen hebben; Vertrekken uit Utrecht mogen Venema, van de Streek, Emanuelson en Troupé
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Oké, de markt is nog steeds zo gek als een deur. Lille betaalt €7 miljoen voor Botman.
Max kan vragen wat hij wil voor welke speler dan ook. The sky is the limit.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Last Scout schreef: 11 jan 2019, 16:59 Anyway, die speler gaat dus niet naar de neuzen, slecht voor het Nederlandse voetbal, goed voor ons.
Komt Last Scout nog wel eens online? Benieuwd wat hij vindt en verwacht van de huidige transferperiode in de Eredivisie.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

DiepeMast schreef: 14 jul 2020, 09:46 Komt Last Scout nog wel eens online? Benieuwd wat hij vindt en verwacht van de huidige transferperiode in de Eredivisie.
Hij is al anderhalf jaar niet ingelogd, kleine kans dus :wink:
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Perry schreef: 14 jul 2020, 09:47 Hij is al anderhalf jaar niet ingelogd, kleine kans dus :wink:
Dan zal bovenstaande ongeveer z'n laatste post zijn geweest. Jammer, hij wist nog wel eens mooie lijstjes te fabriceren.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

DiepeMast schreef: 14 jul 2020, 09:46 Komt Last Scout nog wel eens online? Benieuwd wat hij vindt en verwacht van de huidige transferperiode in de Eredivisie.
De ZuivelDuivel = Last Scout
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Last Scout had zich toch laten ronselen door AZ, via een of andere online actie om fans te laten scouten?
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

~AZ~ schreef: 14 jul 2020, 11:27 De ZuivelDuivel = Last Scout
Is dat zo? Zou qua registratie wel kunnen :)
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Klopt, eigenlijk een reden waarvoor je van dit forum geschopt moet worden.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Zowel Depay als Wijnaldum naar Barca? Wordt over gerept op VI......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Haller voor 25 miljoen naar ajax. Lijkt me stug dat ze dat bedrag gaan uitgeven voor een speler die nou niet bepaald floreert in kleine ruimtes.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

capefear schreef: 07 jan 2021, 12:04 Haller voor 25 miljoen naar ajax. Lijkt me stug dat ze dat bedrag gaan uitgeven voor een speler die nou niet bepaald floreert in kleine ruimtes.
Snap ook niet wat ze in Amsterdam precies met hem moeten behalve dat hij Ten Hag kent.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 07 jan 2021, 12:43Snap ook niet wat ze in Amsterdam precies met hem moeten behalve dat hij Ten Hag kent.
Als je je scoutingapparaat niet op orde hebt ga je maar voor het Ten Hag kliekje.

Labyad, Klaiber, Promes en nu weer Haller.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 05 sep 2020, 17:19 Zowel Depay als Wijnaldum naar Barca? Wordt over gerept op VI......
Over Depay wordt al twee transferperiodes 'gesproken'. Maar ik betwijfel of Barcelona het geld ervoor heeft.

En ik las ergens dat Koeman inmiddels boos is op Wijnaldum. Die lijkt Barcelona te gebruiken om zo salariseisen af te kunnen dwingen bij Liverpool.
Plaats reactie