Transfergeruchten

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Dat is meer voor een ander topic dan deze.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Middlesbrough overweegt de door FC Groningen opgestelde barrière van tien miljoen euro te doorbreken voor Jørgen Strand Larsen, zo meldt journalist Reon Boeringa van Voetbal International woensdagmiddag. De Engelse club is serieus geïnteresseerd in de 22-jarige spits en wil voldoen aan de wensen van technisch directeur Mark-Jan Fledderus.
FC Groningen wil topschutter Jørgen Strand Larsen ook voor een bedrag boven de tien miljoen euro niet zomaar laten gaan. Het Noorse Nettavisen weet dat Salernitana de door de noorderlingen opgestelde 'zevennullenbarrière' heeft doorbroken, maar alsnog houdt Groningen voet bij stuk. Journalist Reon Boeringa van Voetbal International stelt echter 'dat het spel nog lang niet gespeeld is'.
Zie hier een voorbeeld van VZ-journalistiek……….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

'FC Utrecht geïnteresseerd in Jahanbakhsh'

FC Utrecht heeft belangstelling voor Alireza Jahanbakhsh, zo meldt 1908.nl. Henk Fraser zou de komst van de Iraniër zien zitten, al is zijn ploeg nog niet concreet geworden voor de 29-jarige aanvaller.

Jahanbakhsh fungeerde het grootste deel van vorig seizoen als invaller en zag deze zomer met Javairô Dilrosun, Oussama Idrissi, Igor Paixão en Mohamed Taabouni de concurrentie alleen maar toenemen. Feyenoord zou een (tussentijdse) transfer niet tegenhouden.

De aanvaller kwam vorig jaar zomer voor ongeveer één miljoen euro over van het Engelse Brighton maar kon de hoge verwachtingen nooit volledig waarmaken in De Kuip. Jahanbakhsh kwam vooralsnog tot 43 wedstrijden voor de Rotterdammers waarin hij acht keer scoorde en vier assists gaf. Zijn contract loopt nog door tot medio 2024.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 906
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Lijkt mij niet. Volgens mij is Jahanbaksh een van de grootverdieners bij Feyenoord. Bij Utrecht zal hij de helft van zijn salaris moeten inleveren
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Zie je het vaker wel dan niet dat spelers bij AZ hun beste niveau halen en na AZ de carriere neerwaarts gaat?
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 15 aug 2022, 08:05 Zie je het vaker wel dan niet dat spelers bij AZ hun beste niveau halen en na AZ de carriere neerwaarts gaat?
Zeer opvallend inderdaad! We kunnen zo een enorme lijst plaatsen hier. Kijk alleen maar naar spelers die naar ajax zijn verhuisd. En recentelijk onze jonkies, waarvan denk ik alleen Koopmeiners het redelijk doet.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

salmonyappi schreef: 15 aug 2022, 08:24 Zeer opvallend inderdaad! We kunnen zo een enorme lijst plaatsen hier. Kijk alleen maar naar spelers die naar ajax zijn verhuisd. En recentelijk onze jonkies, waarvan denk ik alleen Koopmeiners het redelijk doet.
Mwah zijn er ook genoeg
die het prima doen hoor.
De aandacht wordt altijd meer gevestigd op degene die mislukken elders.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

pAuluZ schreef: 15 aug 2022, 20:39 Mwah zijn er ook genoeg
die het prima doen hoor.
De aandacht wordt altijd meer gevestigd op degene die mislukken elders.
Medunjanin bij PEC
we can come an end
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

differentcook schreef: 15 aug 2022, 21:07 Medunjanin bij PEC
Medunjanin neem ik niet zo serieus meer na wat hij over Van Gaal heeft gezegd.

Mag ik me even hardop ergeren aan het feit dat er op voetbalsites continue wordt geroepen om een "drama", "nachtmerrie" etc. voor ajax omdat Anthony tóch lijkt te gaan vertrekken voor een bedrag van 80-120 miljoen. Dan denk ik hoe is het mogelijk dat een club zo'n vermogen ontvangt voor een speler die ze makkelijk kunnen vervangen en dat die sites er van uitgaan dat die club er op achteruit gaat, puur omdat die eigenlijk niet mee wilden werken aan een transfer. Enige club die er op achteruit gaat is de club die zo'n bedrag betaalt voor zo'n speler. Man man man.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

hihacorner schreef: 16 aug 2022, 08:12 Medunjanin neem ik niet zo serieus meer na wat hij over Van Gaal heeft gezegd.

Mag ik me even hardop ergeren aan het feit dat er op voetbalsites continue wordt geroepen om een "drama", "nachtmerrie" etc. voor ajax omdat Anthony tóch lijkt te gaan vertrekken voor een bedrag van 80-120 miljoen. Dan denk ik hoe is het mogelijk dat een club zo'n vermogen ontvangt voor een speler die ze makkelijk kunnen vervangen en dat die sites er van uitgaan dat die club er op achteruit gaat, puur omdat die eigenlijk niet mee wilden werken aan een transfer. Enige club die er op achteruit gaat is de club die zo'n bedrag betaalt voor zo'n speler. Man man man.
Ik denk zomaar dat Cook een grapje maakte……
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

salmonyappi schreef: 16 aug 2022, 16:50 Ik denk zomaar dat Cook een grapje maakte……
Ik was het niet met hem oneens ofzo hoor, wilde alleen even aangeven dat ik hem (Medunjanin) sowieso al niet serieus nam om vervolgens over iets totaal anders te beginnen.
Hoewel het nog best wel zo zou kunnen zijn dat de beste man eruit heeft gehaald wat erin zat.
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... -voor.html

Had Man U niet gewoon beter heel ajax kunnen overnemen samen met Ten Hag?
Van Alkmaar begint de victorie
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

072 schreef: 18 aug 2022, 06:32 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... -voor.html

Had Man U niet gewoon beter heel ajax kunnen overnemen samen met Ten Hag?
Daar zeg je wat, beurswaarde is 230 miljoen. Hoeveel spelers zou je moeten verkopen om die investering terug te verdienen?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

072 schreef: 18 aug 2022, 06:32 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... -voor.html

Had Man U niet gewoon beter heel ajax kunnen overnemen samen met Ten Hag?
Het is toch een enorm zwaktebod als trainer als je alleen spelers wilt aantrekken waar je vroeger mee gewerkt hebt. Het toont i.i.g. geen creativiteit maar slechts bouwen op zekerheden uit het verleden.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Het lijkt een beetje een gewoonte van Ten Hag.
Wat Klaiber en Labyad in Amsterdam moesten weet ook niemand, toch hebben ze daar gezeten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

VI:
Southampton heeft zich bij PSV gemeld om zijn belangstelling voor Cody Gakpo kenbaar te maken. De Engelse middenmoter zal echter dieper in de buidel moeten tasten als het ook daadwerkelijk een serieuze kans wil maken op de komst van de Oranje-international.
Van een officieel bod is (nog) geen sprake, maar Southampton heeft informeel laten weten dat het tussen de 35 en 40 miljoen euro wil betalen voor Gakpo. Dat is voor PSV echter niet voldoende. De Eindhovenaren wezen eerder deze zomer ook al een bod van Nottingham Forest (twintig miljoen euro plus bonussen) af en laten Gakpo alleen gaan als er minstens vijftig miljoen euro op tafel komt.
Ik weet dat jullie vinden dat ik me niet zo druk moet maken om de financiële situatie in het voetbal heden ten dage, en “dat het er nou eenmaal bijhoort”, maar het rijst nu echt de pan uit. Een artikel in VI Pro over de verdeling van de UEFA-CL-miljoenen laat zien dat de rijke clubs rijker worden (en blijven) en een regeling hebben waarbij dat eeuwig zo blijft; clubs al Real, Man U, Bayern die een paar jaar CL zouden missen (wat natuurlijk zelden gebeurt) stappen gewoon weer in bij herplaatsing op de plek op de financiële ranglijst die ze hebben verworven door prestaties uit het verleden. Dus de subtop en middenmoot zal nooit en te nimmer de bedragen aan kunnen tikken die zij krijgen waardoor je de boel in stand houdt, en dus óók als die puisant rijke clubs wat mindere jaren hebben.
Mij lijkt logischer dat je beoordeeld wordt en betaald krijgt naar de prestaties en niet op basis van het verleden.

Ik snap ook dat men op TV eerder naar Barcelona of PSG gaat kijken dan naar FC Zurich en dat die clubs daarvoor beloond wil worden, maar je krijgt zelden een verrassing in de CL. Het wordt (en is) een zeer voorspelbaar scenario wie de halve finales spelen.

Nu even terug naar het stukje uit VI over Gakpo: als ik lees dat Gakpo voor niet minder dan 50 miljoen verkocht moet worden en dat Anthony al voor 100 miljoen is verkocht dan weet ik dat de boel alleen maar meer verziekt gaat worden. Het zijn voornamelijk Engelse clubs die deze bedragen lachend ophoesten. Als een promovendus naar de PL voor 160 miljoen kan investeren in nieuwe spelers, weet je hoe ziek de boel is.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

salmonyappi schreef: 30 aug 2022, 07:35 Hele lange reactie op 50 miljoen euro voor Gakpo.
Dan is Karlsson 51 miljoen euro waard. ;)
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 906
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

salmonyappi schreef: 18 aug 2022, 15:04 Het is toch een enorm zwaktebod als trainer als je alleen spelers wilt aantrekken waar je vroeger mee gewerkt hebt. Het toont i.i.g. geen creativiteit maar slechts bouwen op zekerheden uit het verleden.
Is toch slim? Je wil je eigen systeem spelen. Ten Hag kent die ajax spelers goed en zij kennen zijn werkwijze.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Shota-Arveladze schreef: 31 aug 2022, 07:40 Is toch slim? Je wil je eigen systeem spelen. Ten Hag kent die ajax spelers goed en zij kennen zijn werkwijze.
Nee, het toont je zwakte als coach als je denkt dat je jouw ideale speelwijze niet met andere spelers kunt bereiken. Als je systeem werkt zijn er echt wel meer poppetjes die dat aankunnen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 906
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

salmonyappi schreef: 31 aug 2022, 09:01 Nee, het toont je zwakte als coach als je denkt dat je jouw ideale speelwijze niet met andere spelers kunt bereiken. Als je systeem werkt zijn er echt wel meer poppetjes die dat aankunnen.
Heb je Manchester United een beetje gevolgd? De laatste jaren is geen enkele trainer succesvol geweest, en die kochten allemaal nieuwe spelers die nog grotendeels onbekend waren voor henzelf.

Ik denk dat dit een goede strategie is van Ten Hag.
"One swallow does not make a summer"
Plaats reactie