Over supporters van andere clubs II

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

El Magico schreef:Een iets genuanceerder beeld vanuit supporters perspectief:

http://supportersnotcustomers.com/2015/ ... hooligans/
Ik snap niet dat je dit kan afdoen als "het viel allemaal wel mee" en "de politie was de hooligan". Als de lieverdjes niets gedaan zouden hebben, was ingrijpen niet nodig.
Er wordt een foto van de fontein getoond met duidelijk veel gebroken bierflesjes maar de schrijver zegt dat er geen kapot glas in lag.
En dan de zin " we waren geen priesters op missie (of zoiets) maar Feyenoord-supporters die naar een Europese wedstrijd gingen" dus viel het nog wel mee........ En de troep was niet zo erg, eigenlijk net als na een oudejaarsavond......
Altijd zo raar dat dit soort gasten in de slachtofferrol kruipen na wat ze hebben uitgespookt.......
Nuance met een zeer gekleurde bril.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

salmonyappi schreef: Ik snap niet dat je dit kan afdoen als "het viel allemaal wel mee" en "de politie was de hooligan". Als de lieverdjes niets gedaan zouden hebben, was ingrijpen niet nodig.
Verdiep je nou eerst eens in wat er aan vooraf is gegaan, voordat je een oordeel velt.

F'noord en politie hebben vooraf overleg gevoerd met de Italianen. Maar de Italianen wilden alleen maar zoals zij dachten dat het moest. Alle supporters op één plein, drooglegging, geen supportersmars naar het stadion, met bussen vanuit een park naar het stadion, etc. Bedenk ook dat Rome een slechte naam heeft wat betreft aanvallen met messen op groepen supporters van andere clubs. Harde kern van F'noord sprak daarom vooraf al uit dat zij de 'petten en sjaaltjes' zouden beschermen. Oftewel er wordt onderling al een 'harde' sfeer geschapen.

Wanneer je 5 à 6.000 man in een klein gebied verzamelt, notabene op een monumentaal plein, niet zorgt voor allerlei voorzieningen zoals toiletten/afvalbakken, Italiaanse uitbaters toch tassen met drank laat verkopen, etc. dan is het vragen om moeilijkheden. Wanneer je de expertise van Feyenoord en Nederlandse politie dan in de wind slaat dan ben je niet slim bezig.

Ik lees vrijwel niet dat er aanvallen vanuit Roma zijn geweest. Wel zie ik via allerlei filmpjes dat de Italiaanse politie er op los knuppelt. 's Middags verzamelt er veel politie en zetten alle zijstraten af van het plein op één na. Dan wordt het plein leeg geveegd. De mensenmassa moet opeens door één smalle straat, die geblokkeerd is door geparkeerde auto's, scooters, tafeltjes, etc. De supporters achteraan kunnen geen kant op en worden 'geknuppeld' zonder aanzien des persoon. Uiteraard zijn er 'supporters' van F'noord zie zich omdraaien en zich verweren tegen de politie. Dat wekt uiteraard nog meer 'geknuppel' op.

Natuurlijk zijn er tegenwoordig in een mensenmassa gasten op uit om stoer te doen, uit te dagen en te rellen. Als die een knuppel in hun nek hebben gehad is dat hun verdiende loon. Maar die Italianen kunnen nu wel janken, maar door hun 'eigenwijze' opvattingen en niet luisteren naar de Nederlandse adviezen hebben zij ook een aandeel in de chaos die is ontstaan.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

ForzAZ schreef:
Verdiep je nou eerst eens in wat er aan vooraf is gegaan, voordat je een oordeel velt.

F'noord en politie hebben vooraf overleg gevoerd met de Italianen. Maar de Italianen wilden alleen maar zoals zij dachten dat het moest. Alle supporters op één plein, drooglegging, geen supportersmars naar het stadion, met bussen vanuit een park naar het stadion, etc. Bedenk ook dat Rome een slechte naam heeft wat betreft aanvallen met messen op groepen supporters van andere clubs. Harde kern van F'noord sprak daarom vooraf al uit dat zij de 'petten en sjaaltjes' zouden beschermen. Oftewel er wordt onderling al een 'harde' sfeer geschapen.

Wanneer je 5 à 6.000 man in een klein gebied verzamelt, notabene op een monumentaal plein, niet zorgt voor allerlei voorzieningen zoals toiletten/afvalbakken, Italiaanse uitbaters toch tassen met drank laat verkopen, etc. dan is het vragen om moeilijkheden. Wanneer je de expertise van Feyenoord en Nederlandse politie dan in de wind slaat dan ben je niet slim bezig.

Ik lees vrijwel niet dat er aanvallen vanuit Roma zijn geweest. Wel zie ik via allerlei filmpjes dat de Italiaanse politie er op los knuppelt. 's Middags verzamelt er veel politie en zetten alle zijstraten af van het plein op één na. Dan wordt het plein leeg geveegd. De mensenmassa moet opeens door één smalle straat, die geblokkeerd is door geparkeerde auto's, scooters, tafeltjes, etc. De supporters achteraan kunnen geen kant op en worden 'geknuppeld' zonder aanzien des persoon. Uiteraard zijn er 'supporters' van F'noord zie zich omdraaien en zich verweren tegen de politie. Dat wekt uiteraard nog meer 'geknuppel' op.

Natuurlijk zijn er tegenwoordig in een mensenmassa gasten op uit om stoer te doen, uit te dagen en te rellen. Als die een knuppel in hun nek hebben gehad is dat hun verdiende loon. Maar die Italianen kunnen nu wel janken, maar door hun 'eigenwijze' opvattingen en niet luisteren naar de Nederlandse adviezen hebben zij ook een aandeel in de chaos die is ontstaan.
Ik ben een zeikerd in dit soort zaken. Ik snap je punt wel, maar ik denk anders en veel te simpel, ik weet het.
Ik vraag me dan bijvoorbeeld af wat je met 6000 man op een plein in Rome moet als je naar een voetbalwedstrijd gaat. Ga lekker pizza eten en wacht tot de wedstrijd begint; je gaat er toch heen om voetbal te kijken?
Maar zoals ik al zei: ik ben daar heel dom in en heb geen inlevingsvermogen genoeg om me in de koppies van dergelijke supporters te verplaatsen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

Dan moet je hier ook niet reageren als je geen besef hebt van wat er speelt. En je bent blijkbaar nog nooit naar een Europese uitwedstrijd geweest, maar dat zijn de mooiste tripjes. Geeft verder niet, maar oordeel dan niet meteen. Dit is precies wat er vaak mis is met veel 'nieuwsfeiten'. De media belichten een kant van het verhaal en 90% van de mensen neemt het klakkeloos over en papegaait het na.
ForzAZ verwoordt het prima. Natuurlijk loopt er genoeg gespuis tussen bij Feyenoord, maar het had heel makkelijk een leuke, gezellige dag kunnen zijn. Ik heb het niet alleen van geschreven berichten, m'n broer was ook heen en die vertelde precies hetzelfde verhaal. Alles was zo enorm slecht georganiseerd, terwijl de Italianen precies wisten hoeveel man er kwamen en waar ze zouden verzamelen. Vrouwen, kinderen, iedereen die volgens de Italiaanse politie in de weg liep kreeg een knuppel in de nek.
Wordt vervolgd in Rotterdam volgende week ben ik bang..
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
Gebruikersavatar
High-T
Seizoenkaarthouder
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 dec 2006, 14:55

https://www.youtube.com/watch?v=4vznKyl_4A8" onclick="window.open(this.href);return false;

Huilie-huilie-verhalen kunnen allemaal de prullenbak in.
Heeft AZ dit ooit geflikt tijdens een Europese uitwedstrijd?
En dan nog janken ook dat de ME zo hard ingrijpt?! Wat een debielen.
Iedereen weet toch dat je niet moet fucken met de politie van welk Zuid-Europees land dan ook.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

El Magico schreef:Dan moet je hier ook niet reageren als je geen besef hebt van wat er speelt. En je bent blijkbaar nog nooit naar een Europese uitwedstrijd geweest, maar dat zijn de mooiste tripjes. Geeft verder niet, maar oordeel dan niet meteen. Dit is precies wat er vaak mis is met veel 'nieuwsfeiten'. De media belichten een kant van het verhaal en 90% van de mensen neemt het klakkeloos over en papegaait het na.
ForzAZ verwoordt het prima. Natuurlijk loopt er genoeg gespuis tussen bij Feyenoord, maar het had heel makkelijk een leuke, gezellige dag kunnen zijn. Ik heb het niet alleen van geschreven berichten, m'n broer was ook heen en die vertelde precies hetzelfde verhaal. Alles was zo enorm slecht georganiseerd, terwijl de Italianen precies wisten hoeveel man er kwamen en waar ze zouden verzamelen. Vrouwen, kinderen, iedereen die volgens de Italiaanse politie in de weg liep kreeg een knuppel in de nek.
Wordt vervolgd in Rotterdam volgende week ben ik bang..
Ja, ik hoor je, ik lees je en begrijp wat je zegt, maar nogmaals: als er niets gebeurt hoeft er ook niet ingegrepen te worden. Als je toevallig als gewone supporter per ongeluk in de buurt komt of staat van het schorremorrie loop je toch weg?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
kristenforever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 252
Lid geworden op: 07 dec 2013, 08:40

High-T schreef:https://www.youtube.com/watch?v=4vznKyl_4A8" onclick="window.open(this.href);return false;

Huilie-huilie-verhalen kunnen allemaal de prullenbak in.
Heeft AZ dit ooit geflikt tijdens een Europese uitwedstrijd?
En dan nog janken ook dat de ME zo hard ingrijpt?! Wat een debielen.
Iedereen weet toch dat je niet moet fucken met de politie van welk Zuid-Europees land dan ook.
Wie weet nog de enorme politiemacht bij het vertrek van de bussen in Istanboel van de binnenstad naar het stadion. Niets gebeurt, omdat wij ons als AZ'ers gedroegen. Mooie trip trouwens
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Op een urine-incidentje na dan :P
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
DefJK
Seizoenkaarthouder
Berichten: 313
Lid geworden op: 22 mei 2007, 16:15
Locatie: Alkmaar

El Magico schreef:Een iets genuanceerder beeld vanuit supporters perspectief:

http://supportersnotcustomers.com/2015/ ... hooligans/
Een nuance op een nuance dan....deze beste man kwam pas een paar uur voor de wedstrijd aan en heeft niks mee gekregen van de avond ervoor. Verder alle verhaaltjes eronder van Italianen die, naar mijn mening, een beter beeld geven van het echte objectieve verhaal. Hierin kan ik niks anders concluderen dat het een 'eigen schuld, dikke bult' verhaal is. Er zullen vast wel 2 kanten zijn, maar daarbij blijft dat die supporters zich als beesten tekeer zijn gegaan.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

kristenforever schreef: Wie weet nog de enorme politiemacht bij het vertrek van de bussen in Istanboel van de binnenstad naar het stadion. Niets gebeurt, omdat wij ons als AZ'ers gedroegen. Mooie trip trouwens
:lol:
Die diende ter onzer bescherming.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
8397
Supporter
Berichten: 165
Lid geworden op: 14 jan 2014, 19:23
Locatie: Ergens in Waterland

Als dit filmpje al is een keer gedraaid is hoor ik het graag. Maar dit is het vijf zielen tellende fanblok van de duitse vierde divisionist FV Illertissen. Zelf heb ik dit idioten kabinet op vakantie mogen aanschouwen tijdens Memmingen-Illertissen. Dus mochten jullie gedachten afdwalen naar de soms aandoenlijke mislukte pogingen sfeer te maken in het AFAS-Stadion, dan hebben jullie hier een voorbeeld dat het nog erger kan.


Link: http://www.youtube.com/watch?v=https://www.youtube.com/watch?v=pnLw_SGoqaY
Gaan we nog eens een keer voetballen A-selectie?
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Zo is de video beter te zien.


Link: http://www.youtube.com/watch?v=pnLw_SGoqaY
8397
Supporter
Berichten: 165
Lid geworden op: 14 jan 2014, 19:23
Locatie: Ergens in Waterland

Thanks voor de hulp

en excuses voor het foute weergeven van mij uit.
Gaan we nog eens een keer voetballen A-selectie?
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

No problemo.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

El Magico schreef:Dan moet je hier ook niet reageren als je geen besef hebt van wat er speelt. En je bent blijkbaar nog nooit naar een Europese uitwedstrijd geweest, maar dat zijn de mooiste tripjes. Geeft verder niet, maar oordeel dan niet meteen. Dit is precies wat er vaak mis is met veel 'nieuwsfeiten'. De media belichten een kant van het verhaal en 90% van de mensen neemt het klakkeloos over en papegaait het na.
ForzAZ verwoordt het prima. Natuurlijk loopt er genoeg gespuis tussen bij Feyenoord, maar het had heel makkelijk een leuke, gezellige dag kunnen zijn. Ik heb het niet alleen van geschreven berichten, m'n broer was ook heen en die vertelde precies hetzelfde verhaal. Alles was zo enorm slecht georganiseerd, terwijl de Italianen precies wisten hoeveel man er kwamen en waar ze zouden verzamelen. Vrouwen, kinderen, iedereen die volgens de Italiaanse politie in de weg liep kreeg een knuppel in de nek.
Wordt vervolgd in Rotterdam volgende week ben ik bang..
Erg makkelijk dit. Het is altijd toevallig Feyenoord, nooit heeft iemand iets gedaan, de politie en de media zijn de daders. Ondertussen nooit de hand in eigen boezem steken. Feyenoord speelt zelden Europees voetbal, en de keren dat ze het doen gaat het mis. Nancy was een mooi voorbeeld, en nu Rome ook weer. Het zal best dat het grootste gedeelte er niks mee te maken heeft, maar het is toch een relatief groot gedeelte dat zich weer eens heeft misdragen. En zeg nu eerlijk. Als de heren gewoon rustig op een terrasje een drankje hadden gedronken was er niks aan de hand. Je hoeft niet elke Europese uitwedstrijd mee te gaan om hier een mening over te kunnen hebben. PSV, ajax, AZ en Twente spelen bijna structureel Europees voetbal en daar gebeurt zelden tot nooit iets van deze orde van grootte.

Gister heeft het legioen zich trouwens ook weer van zijn beste kant laten zien. Het zijn gewoon een stel idioten en dat zie je al als je alleen al naar die randdebielen op die eerste ring achter het doel kijkt. Daar hoef je verder geen onderzoek naar te doen. Het wordt tijd dat ze de hand eens in eigen boezem steken en zich afvragen waarom incidenten als Nancy, Rome en het Maasgebouw altijd ben hen gebeuren en bijna nooit ergens anders.

En even ter verduidelijking, natuurlijk zal de media niet 100% betrouwbaar zijn in de berichtgeving. Het gaat mij om het feit dat ze hun eigen handen nu wel erg wassen in onschuld. Er zal genoeg aan te merken zijn geweest op politie en media, maar dat neemt niet weg dat het gedrag van pakweg 10% van die leden gewoon te treurig voor woorden is. Dat wil zeggen dat 90% zich goed gedraagt, maar die 10% verkloot het daar keer op keer voor de rest. Corrigeer die leden gewoon een keer en treed keihard op.
Laatst gewijzigd door AZ 4 Life op 27 feb 2015, 16:07, 2 keer totaal gewijzigd.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef:maar dat neemt niet weg dat het gedrag van pakweg 10% van die leden gewoon te treurig voor woorden is. Dat wil zeggen dat 90% zich goed gedraagt, maar die 10% verkloot het daar keer op keer voor de rest. Corrigeer die leden gewoon een keer en treed keihard op.
Het lijkt net de moslimdiscussie.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Principe is inderdaad een beetje hetzelfde wat mij betreft. Het grootste gedeelte zorgt niet voor problemen, maar de relatief grote groep rotte appels verziekt het voor de rest. Dat is hier niet anders. En in beide gevallen zorgt de media voor een bepaalde beeldvorming, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat de 10% lieverdjes zijn. Verre van. Die kleine harde kern moet keihard worden aangepakt.
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef:Principe is inderdaad een beetje hetzelfde wat mij betreft. Het grootste gedeelte zorgt niet voor problemen, maar de relatief grote groep rotte appels verziekt het voor de rest. Dat is hier niet anders. En in beide gevallen zorgt de media voor een bepaalde beeldvorming, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat de 10% lieverdjes zijn. Verre van. Die kleine harde kern moet keihard worden aangepakt.
Misschien is de hele groep wel aanhanger van de Feyenoord-ideologie, of de Kuip-handleiding, in dat geval: iedereen op één hoop gooien!








:wink:
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef: Erg makkelijk dit. Het is altijd toevallig Feyenoord, nooit heeft iemand iets gedaan, die politie en de media zijn daders. Ondertussen nooit de hand in eigen boezem steken. Feyenoord speelt zelden Europees voetbal, en de keren dat ze het doen gaat het mis. Nancy was een mooi voorbeeld en nu Rome ook weer. Het zal best dat het grootste gedeelte er niks mee te maken heeft, maar het is toch een relatief groot gedeelte dat zich weer eens heeft misdragen. En zeg nu eerlijk. Als de heren gewoon rustig op een terrasje een drankje hadden gedronken was er niks aan de hand. Je hoeft niet elke Europese uitwedstrijd mee te gaan om hier een mening over te kunnen hebben. PSV, ajax, AZ en Twente spelen bijna structureel Europees voetbal en daar gebeurt zelden tot nooit iets van deze orde van grootte.

Gister heeft het legioen zich trouwens ook weer van zijn beste kant laten zien. Het zijn gewoon een stel idioten en dat zie je al als je alleen al naar die randdebielen op die eerste ring achter het doel kijkt. Daar hoef je verder geen onderzoek naar te doen. Het wordt tijd dat ze de hand eens in eigen boezem steken en zich afvragen waarom incidenten als Nancy, Rome en het Maasgebouw altijd ben hen gebeuren en bijna nooit ergens anders.

En even ter verduidelijking, natuurlijk zal de media niet 100% betrouwbaar zijn in de berichtgeving. Het gaat mij om het feit dat ze hun eigen handen nu wel erg wassen in onschuld. Er zal genoeg aan te merken zijn geweest op politie en media, maar dat neemt niet weg dat het gedrag van pakweg 10% van die leden gewoon te treurig voor woorden is. Dat wil zeggen dat 90% zich goed gedraagt, maar die 10% verkloot het daar keer op keer voor de rest. Corrigeer die leden gewoon een keer en treed keihard op.
Volledig mee eens!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Mr-kaas
Herry en/of Berry
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 sep 2009, 18:21

Op alle foto's en filmpjes die ik voorbij heb zien komen heb ik geen vrouwen en kinderen gezien. En sowieso wanneer je als moeder zijnde in zo'n mongolenoptocht gaat mee lopen en je kinderen aan dat soort ongein blootstelt, ben je niet helemaal goed bij je paasei.

Maar ik geloof er dus helemaal niks van.
Plaats reactie