Over supporters van andere clubs II

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Erg mooi moment tijdens Feijenoord-ADO. Wedstrijd in het teken van het Sophia Kinderziekenhuis - honderden zieke kinderen aanwezig om een mooie dag te beleven. In de 12e minuut regent het knuffels vanuit het uitvak. En daarnaast het applaus van de Feijenoord supporters. =D>
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Inderdaad echt mooi. =D>
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik denk met goede intentie, maar vaak wordt het allemaal zo pathetisch in het voetbal.
we can come an end
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Er zitten gevaarlijke gekken tussen de supporters van Utrecht. Een simpele oplossing. Drie jaar geen Utrecht supporters in het AZ stadion. Klaar. Simpel en effectief. Als je je niet kunt gedragen dan heb je wat opvoeding nodig. En je gewoon niks aantrekken van het gejammer eromheen.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Jack schreef: 27 mei 2017, 17:21 Er zitten gevaarlijke gekken tussen de supporters van Utrecht. Een simpele oplossing. Drie jaar geen Utrecht supporters in het AZ stadion. Klaar. Simpel en effectief. Als je je niet kunt gedragen dan heb je wat opvoeding nodig. En je gewoon niks aantrekken van het gejammer eromheen.
Dan krijg je alleen maar meer Utrecht supporters in de AZ-vakken, omdat dan ook degenen die donderdag in het uitvak zaten een andere manier gaan zoeken om de wedstrijd bij te wonen.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Forza AZ schreef: 27 mei 2017, 18:07 Dan krijg je alleen maar meer Utrecht supporters in de AZ-vakken, omdat dan ook degenen die donderdag in het uitvak zaten een andere manier gaan zoeken om de wedstrijd bij te wonen.
ajax en Feyenoord hebben ook zo'n soort regeling, of gehad. Gaat prima.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Jack schreef: 27 mei 2017, 18:09 ajax en Feyenoord hebben ook zo'n soort regeling, of gehad. Gaat prima.
Dat is waar. Maar kun je het Utrecht kwalijk nemen wat er donderdag gebeurd is. Degenen die zich misdroegen hadden namelijk niet via Utrecht kaarten gekocht, maar via AZ-clubcards.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jack schreef: 27 mei 2017, 17:21 Er zitten gevaarlijke gekken tussen de supporters van Utrecht. Een simpele oplossing. Drie jaar geen Utrecht supporters in het AZ stadion. Klaar. Simpel en effectief. Als je je niet kunt gedragen dan heb je wat opvoeding nodig. En je gewoon niks aantrekken van het gejammer eromheen.
Een overdreven en typisch Hollandse reactie. Er gaat even iets mis dus moeten er verstrekkende maatregels genomen worden! Ik hoef hier geen voorbeelden van te geven, want die zijn er legio. De stel-toch-dat-er-iets-misgaat angst slaat altijd direct door in een landelijk protocol.
In dit geval: er zijn een paar stoere iets te dronken, opgefokte en door de stand teleurgestelde jochies met het niveautje Bunnik die tegen onze net zo stoere en domme AZ-apen met hoodies en zonnebril lopen te bleren, elkaar uitdagen en hard gaan rennen (want zo stoer waren ze dan toch niet) waardoor er lichte paniek uitbreekt en er mogen van Jack 3 jaar geen Utrecht-supporters in het AZ-stadion komen.......... Je moet die jochies even oppakken en ze het stadion uitgooien zodat de rest gewoon kan blijven kijken. Volgend jaar zijn ze weer welkom, op die jochies na.........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Nou, ik denk dat supportersschare van FC Utrecht voor een wat groter deel dan een enkeling niet deugt. Het downsizen van het probleem schaar ik trouwens onder het "gejammer eromheen".

Een persoonlijke ervaring was op de snelweg naar AZ. AZ moest thuis tegen Utrecht en op de snelweg reden veel auto's met Utrecht supporters richting het stadion. De vijandigheid vanuit enkele auto's om mij heen vond ik veelzeggend. Niet normaal in ieder geval.

De drie jaar die ik voorstelde is eigenlijk datgene waar ik nog even over na moest denken. Een jaar is te kort omdat het dan over slechts enkele wedstrijden gaat. 5 jaar is te lang omdat er dan nauwelijks meer een relatie gelegd wordt met het incident dat het veroorzaakte. Drie jaar lijkt mij perfect omdat je dat simpel kunt blijven relateren aan het incident.

Eenhoorn geeft zeer duidelijk aan dat iedere AZ bezoeker zich veilig moet voelen om naar AZ te gaan. Welnu, enkele supportersgroepen spelen met vuur voor wat betreft dat veiligheidsgevoel. Het bagatelliseren van dit soort incidenten werkt contraproductief.

Laat FC Utrecht eerst maar eens orde op zaken stellen met haar eigen supporters voordat ze weer komt. Met drie jaar is daar voldoende tijd voor. En ik verwacht dat ze dat niet zullen doen overigens, wegens slechte bestuurders.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jack schreef: 28 mei 2017, 05:57 Nou, ik denk dat supportersschare van FC Utrecht voor een wat groter deel dan een enkeling niet deugt. Het downsizen van het probleem schaar ik trouwens onder het "gejammer eromheen".

Een persoonlijke ervaring was op de snelweg naar AZ. AZ moest thuis tegen Utrecht en op de snelweg reden veel auto's met Utrecht supporters richting het stadion. De vijandigheid vanuit enkele auto's om mij heen vond ik veelzeggend. Niet normaal in ieder geval.

De drie jaar die ik voorstelde is eigenlijk datgene waar ik nog even over na moest denken. Een jaar is te kort omdat het dan over slechts enkele wedstrijden gaat. 5 jaar is te lang omdat er dan nauwelijks meer een relatie gelegd wordt met het incident dat het veroorzaakte. Drie jaar lijkt mij perfect omdat je dat simpel kunt blijven relateren aan het incident.

Eenhoorn geeft zeer duidelijk aan dat iedere AZ bezoeker zich veilig moet voelen om naar AZ te gaan. Welnu, enkele supportersgroepen spelen met vuur voor wat betreft dat veiligheidsgevoel. Het bagatelliseren van dit soort incidenten werkt contraproductief.

Laat FC Utrecht eerst maar eens orde op zaken stellen met haar eigen supporters voordat ze weer komt. Met drie jaar is daar voldoende tijd voor. En ik verwacht dat ze dat niet zullen doen overigens, wegens slechte bestuurders.
Het is geen downsizen. Als dit nu wekelijks zou spelen heb je gelijk. Ik kan me echter geen berichten over problemen met Utrechtsupporters herinneren van de afgelopen jaren.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik heb in Utrecht gewoond. Tussen die fans zitten bovengemiddeld veel gekken.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

pAZcal schreef: 28 mei 2017, 08:46 Ik heb in Utrecht gewoond. Tussen die fans zitten bovengemiddeld veel gekken.
hahaha.

:bow: :bow: :bow:
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZ gaat proberen die zombies van Utrecht met aangescherpte afspraken tegen te houden.

Zombie maatregelen
Glory Hunter
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Jack schreef: 28 mei 2017, 05:57 Laat FC Utrecht eerst maar eens orde op zaken stellen met haar eigen supporters voordat ze weer komt.
Lijkt me daarnaast goed als AZ dan intern ook even met Luckassen bespreekt dat het in de toekomst misschien handiger is om het vuurtje niet nog extra op te stoken.

AZ moet gewoon ook kijken wat ze zelf handiger kunnen doen (zoals o.a. het eerder geopperde verplaatsen van de bewuste Utrecht supporters naar het lege uitvak of gewoon helemaal het stadion uit)
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Waar gaat dit over ?
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Dit dus......
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Ik zie dat couthino nog niet zijn eigen topic heeft vandaar even hier. Bij heel wat supporters van NAC leeft het idee dat couthino daar heen vertrekt op huurbasis. Lijkt mij erg sterk.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

pAuluZ schreef: 30 aug 2017, 18:15 Ik zie dat couthino nog niet zijn eigen topic heeft vandaar even hier. Bij heel wat supporters van NAC leeft het idee dat couthino daar heen vertrekt op huurbasis. Lijkt mij erg sterk.
Voor hem een mooie kans om nog een keer basis te staan in de Eredivisie, voor ons een onmogelijke opgave om nog een back-up voor Bizot te halen voor morgenavond.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Bas Dost (o.a.) is toegetakeld door hooligans van Sporting. Een flinke hoofdwond en een blessure aan een been.
De jongetjes waren boos dat Sporting een CL-ticket misliep in de laatste speelronde. Kennelijk stort dan de hele wereld in en is er genoeg aanleiding om het trainingscomplex kort en klein te slaan en spelers en trainer af te tuigen met met stokken en kettingen. Ze hadden ook nog bivakmutsen op, de helden.

Het schijnt dat de huidige voorzitter, die werkelijk totaal niet spoort en zich continu negatief uitlaat over de spelers en trainer, zelf ooit lid is geweest van deze club hooligans.
Dost weigert nu te spelen in de bekerfinale. Die zal wel vertrekken bij Sporting. AZ opgelet, spits te koop !
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie