PSV

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Capitano
Seizoenkaarthouder
Berichten: 324
Lid geworden op: 13 jan 2006, 12:39
Locatie: Alkmaar/Palermo

(nu er al een tijdje een Feyenoord-topic is, is het natuurlijk 'van de zotte' dat er niet apart kan worden gediscusieerd over onze grootste concurrent)

Ik wil niet al te opportunistisch zijn, maar het verschil is nu nog maar 9 punten. Volgende week misschien 6.
En ja; Reiziger, Vayrynen en Mendez zijn toch echt middelmaat hoor!
Zou het misschien dan toch??
Laatst gewijzigd door Capitano op 18 sep 2008, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
"Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step."
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Mendez vind ik persoonlijk wel een prima speler. Maar gaat nu iedere ploeg zijn eigen topic krijgen? Als we volgende week winnen hebben we nog een kleine kans maar dan nog moeten we alles winnen, of PSV moet volledig in elkaar klappen. Een zeer kleine kans dus.
SANKA
Supporter
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 mei 2005, 18:56
Locatie: ALKMAAR

We moeten tegen PSV de beste wedstrijd spelen , met de sterkst mogelijke opstelling. AZ moet deze winnen! Wil het weer enige hoop krijgen...
Je ziet dat PSV ook punten kan laten liggen.
Programma PSV tot einde seizoen (Eredivisie)
za 3-2 19.30 PSV - AZ ERE
zo 11-2 14.30 Sparta Rotterdam - PSV ERE
za 17-2 20.00 Heracles Almelo - PSV ERE
za 24-2 20.30 PSV - FC Groningen ERE
za 3-3 PSV - RKC Waalwijk ERE
zo 11-3 Excelsior - PSV ERE
zo 18-3 PSV - ajax ERE
za 31-3 NAC Breda - PSV ERE
za 7-4 NEC - PSV ERE
za 14-4 PSV - FC Twente ERE
zo 22-4 14.30 FC Utrecht - PSV ERE
zo 29-4 14.30 PSV - Vitesse ERE


Tsjaaah , wie weet.
Ik hoop het wel natuurlijk alleen psv lijkt me nu nog te oppermachtig.
VICTORIEEEEEE VAK X3
Tsjoe1981
Glory-hunter
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:42
Locatie: Alkmaar

SANKA schreef:We moeten tegen PSV de beste wedstrijd spelen , met de sterkst mogelijke opstelling. AZ moet deze winnen! Wil het weer enige hoop krijgen...
Je ziet dat PSV ook punten kan laten liggen.


Tsjaaah , wie weet.
Ik hoop het wel natuurlijk alleen psv lijkt me nu nog te oppermachtig.

Bovenstaand berich hoort in een ander topic thuis. En van mij mag deze topic gesloten worden want ik hoef niet alle ins en outs van PSV te weten, anders had ik wel psv supporter geworden.
Alkmaar Victorie X
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

PSV-coach Ronald Koeman: ‘Die fair play-cup interesseert me geen reet.’

het klinkt wel stoer,.. maar...

PSV staat bovenin het Fair-Play klassement met 30Y, 1YY, 0R
AZ staat tweede met 46Y, 0YY, 0R

Gaat de Fair Play cup naar PSV ? .. of gooit Koeman met deze opmerking zijn eigen glazen in. Bij het toekennen van de cup wordt niet alleen gekeken naar het aantal gele en rode kaarten...
Gebruikersavatar
Falcx
Fanatic
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:25
Locatie: Heerhugowaard

PSV hengelt naar goedkope Touma

16/4/2007 22:39

EXCLUSIEF - PSV is druk bezig de selectie voor komend seizoen rond te krijgen. De Eindhovenaren zitten niet al te ruim bij kas en azen daarom vooral op transfervrije spelers. Mede om die reden is Sharbel Touma een reële kandidaat.
De Zweedse aanvaller kent een goed seizoen bij FC Twente, waar hij dit seizoen al negen keer scoorde en goed was voor zes assists. Touma kwam afgelopen zomer naar Enschede en tekende voor één jaar, waardoor hij op 1 juli gratis naar een andere club kan overstappen.
Dit is samen met Bakkal echt geen topspeler, die tegenwoordig vaak genoeg bij PSV komen(Farfan, Alex, Gomes, Mendez).
Ik vind dat dit soort aankopen de selectie echt niet beter maakt, dus tenzij 't voor de breedte is bedoelt zou ik dat een domme keus vinden voor ze. Transfervrij zegt waarschijnlijk genoeg.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

falcx schreef:
Dit is samen met Bakkal echt geen topspeler, die tegenwoordig vaak genoeg bij PSV komen(Farfan, Alex, Gomes, Mendez).
Ik vind dat dit soort aankopen de selectie echt niet beter maakt, dus tenzij 't voor de breedte is bedoelt zou ik dat een domme keus vinden voor ze. Transfervrij zegt waarschijnlijk genoeg.
Volgens Derksen net in Voetbal Insite heeft PSV nog een negatief vermogen van 16 mio Euro en hebben ze geen cent om te investeren. Daardoor zullen ze zich vooralsnog moeten richten op de transfervrije markt.

Die Touma is van hetzelfde kaliber als Culina. Aardig tot goed als het draait, maar je hebt er geen drol aan als het wat moeilijker gaat en er wat meer wordt verwacht dan vrolijk mee te huppelen. Had hem nochtans ook wel bij AZ gewild. Het is nooit verkeerd om zo'n speler in de kern te hebben in periodes van zware programma's. Als wisselspeler is hij best bruikbaar om schorsingen, blessures en vermoeidheidsverschijnselen op te vangen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Die relatie tussen Twente en PSV begint incestueuze vormen aan te nemen....
...-
Capitano
Seizoenkaarthouder
Berichten: 324
Lid geworden op: 13 jan 2006, 12:39
Locatie: Alkmaar/Palermo

Alex en Afellay kunnen waarschijnlijk weer spelen zondag. Dan is PSV dus weer op volle sterkte...
Maar, gelukkig heeft Utrecht de punten nog hard nodig.
"Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step."
Mast
Teletext-supporter
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 aug 2006, 16:49
Locatie: Utrecht

FC Utrecht dit seizoen ijzersterk in Galgenwaard

20/4/2007 18:50

ajax en AZ hopen dat FC Utrecht beide clubs helpt in de titelstrijd door PSV komende zondag punten af te snoepen. Het is geen vreemde gedachte, want deze competitie zijn de mannen van coach Foeke Booy zeer sterk in Galgenwaard, waar slechts twee ploegen wisten te winnen: ajax en AZ.

De ploeg van Booy vergaarde 36 punten dankzij elf zeges en drie gelijke spelen. In de Eredivisie zijn er twee clubs die in de zestien thuisduels meer punten pakten dan FC Utrecht. PSV hield aan de duels in Eindhoven 42 punten over, FC Twente kwam tot 39 punten. ajax presteerde net zo sterk als Utrecht met 36 punten.

Van de laatste tien competitiewedstrijden in Galgenwaard won FC Utrecht er acht en speelde het er eentje gelijk (0-0 tegen Heracles Almelo). Alleen AZ bleek in die serie een maatje te groot en won met 4-0.


Op vreemde bodem ploetert FC Utrecht. Slechts een van de zestien duels eindigde in een overwinning. Op 15 oktober hielp Cedric van der Gun de Utrechters aan een 1-0 zege op Excelsior. Op de uit-ranglijst bezet Utrecht dan ook de veertiende plaats.

Coach Booy kreeg voor het treffen van zondag een opsteker: Ali Boussaboun keerde fit terug in de selectie na een hamstringblessure. De trainer voorspelt PSV, dat zondag kampioen zou kunnen worden, een hete middag. 'We gaan niet meewerken aan een PSV-feestje', aldus Booy.

'Natuurlijk moet je wel oog hebben voor de kwaliteiten van zo'n sterke tegenstander, maar je moet zeker niet al te verdedigend gaan staan, want dan kun je ze echt over je heen krijgen. Dat zag je van de week ook bij AZ tegen NAC. Bovendien: als je denkt dat er wat voor je te halen valt, dan moet je ook wat durven doen. We moeten ons als team niet laten wegcijferen en proberen voor onze kansen te gaan, ook tegen een PSV dat aan het herstellen is.'
AZalkmaarforlife
Seizoenkaarthouder
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2007, 21:30
Locatie: Alkmaar

Mast schreef:FC Utrecht dit seizoen ijzersterk in Galgenwaard

20/4/2007 18:50

ajax en AZ hopen dat FC Utrecht beide clubs helpt in de titelstrijd door PSV komende zondag punten af te snoepen. Het is geen vreemde gedachte, want deze competitie zijn de mannen van coach Foeke Booy zeer sterk in Galgenwaard, waar slechts twee ploegen wisten te winnen: ajax en AZ.

De ploeg van Booy vergaarde 36 punten dankzij elf zeges en drie gelijke spelen. In de Eredivisie zijn er twee clubs die in de zestien thuisduels meer punten pakten dan FC Utrecht. PSV hield aan de duels in Eindhoven 42 punten over, FC Twente kwam tot 39 punten. ajax presteerde net zo sterk als Utrecht met 36 punten.

Van de laatste tien competitiewedstrijden in Galgenwaard won FC Utrecht er acht en speelde het er eentje gelijk (0-0 tegen Heracles Almelo). Alleen AZ bleek in die serie een maatje te groot en won met 4-0.


Op vreemde bodem ploetert FC Utrecht. Slechts een van de zestien duels eindigde in een overwinning. Op 15 oktober hielp Cedric van der Gun de Utrechters aan een 1-0 zege op Excelsior. Op de uit-ranglijst bezet Utrecht dan ook de veertiende plaats.

Coach Booy kreeg voor het treffen van zondag een opsteker: Ali Boussaboun keerde fit terug in de selectie na een hamstringblessure. De trainer voorspelt PSV, dat zondag kampioen zou kunnen worden, een hete middag. 'We gaan niet meewerken aan een PSV-feestje', aldus Booy.

'Natuurlijk moet je wel oog hebben voor de kwaliteiten van zo'n sterke tegenstander, maar je moet zeker niet al te verdedigend gaan staan, want dan kun je ze echt over je heen krijgen. Dat zag je van de week ook bij AZ tegen NAC. Bovendien: als je denkt dat er wat voor je te halen valt, dan moet je ook wat durven doen. We moeten ons als team niet laten wegcijferen en proberen voor onze kansen te gaan, ook tegen een PSV dat aan het herstellen is.'
De enige ploegen die daar hebben gewonnen zijn 020 en AZ! Nou en????? Psv is niet minder dan ons(vooral zakelijk aspect en het geluk erbij) en 020 dus dit geeft geen hoop
Gebruikersavatar
pazzo
Steward
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 okt 2004, 09:45
Locatie: zaanstad

[img:400:250]http://members.home.nl/goalzzz/1409.gif[/img]

Heerlijk de afgang van psv.....Ook lekker sprotief gedrag van kluivert...Hoop alleen niet dat volgende week voor de mensen die heen gaan naar woudenstein er zo bij zitten ,maar dat zal toch niet....wou dat het al volgende week zondag was ,word een week stressen op iets heel moois...
Gebruikersavatar
RYAN DONK
Steward
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 dec 2006, 11:29

AMSTERDAM - De honderden kampioensshirts die al voor PSV waren gedrukt, gaan nu in de uitverkoop.

Eindhoven vertrouwt er kennelijk niet meer op dat hun club zondag vor de twintigste maal triomfeert. De shirts met Alex de tank die even orde op zaken gaat stellen, kunnen in de Zak van Max. Voor zo'n vijftien euro op te halen bij sportzaken in de regio Eindhoven. Om maar te zwijgen van het rode t-shirt dat afgelopen winterstop door de fans pas gedrukt: Klimaatverandering: PSV kampioen in de winter.. Op psv.netwerk stonden al waarschuwingen toen het Alex-shirt een paar dagen voor het gelijkspel tegen FC Utrecht op de markt werd gebracht. 'Hoogmoed komt voor de val', waarschuwde aanhangers toen al. Om direct na de 1-1 te mailen: 'Kun je ze nu nog terugbrengen'
AZ Kampioen 2007-2008?Zal wel heel lekker zijn.
Gebruikersavatar
kobuz
Supporter
Berichten: 247
Lid geworden op: 06 sep 2006, 08:44
Locatie: Heiloo

soccernews.nl schreef:Afgelopen zondag heeft PSV de landstitel zo goed als zeker verspeeld tegen FC Utrecht. De formatie van Ronald Koeman kwam in de Domstad niet verder dan 1-1. Voor de oefenmeester zou het mislopen van de landstitel weleens desastreuze gevolgen kunnen hebben. In het tv-programma Voetbal Insite wist Johan Derksen maandag te melden dat met name de Zuid-Amerikaanse spelers Koeman en zijn assistent Tonnie Bruins Slot meer dan zat zijn.

De manier van behandelen zou voor de Zuid-Amerikanen de reden zijn om het tweetal te laten vervangen in Eindhoven. Met name Jefferson Farfan was afgelopen zondag woedend op Koeman, omdat die hem verving door jeugdspeler Zeefuik.

Volgens Derksen denkt de clubleiding er serieus over om het tweetal Koeman en Bruins Slot na dit seizoen weg te sturen. In Eindhoven wordt de naam van Bert van Marwijk genoemd als nieuwe hoofdtrainer.

De oefenmeester zit momenteel zonder werk nadat hij dit jaar vertrok bij Borussia Dortmund. Ook Roda JC wilde de Limburger contracteren, maar Van Marwijk had geen zin in een overgang naar de nummer zeven uit de Eredivisie.

Eerder werkte Bert van Marwijk bij Fortuna Sittard en Feyenoord, waar hij de UEFA Cup mee won
Wat een kut keeper,
Wat een kut keeper hebben we toch.
Gebruikersavatar
AzPekkoeAz
Supporter
Berichten: 121
Lid geworden op: 29 mar 2004, 10:05
Locatie: Alkmaar

Nec zit onder je hoofd, AZ in je hart!
Gebruikersavatar
AZo
Dagjesmens
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 mei 2006, 11:49
Locatie: Anna Paulowna

Van PSVZuipsite.nl
Heel lang heb ik over deze keuze nagedacht de laatste weken. Eigenlijk was dit de keuze voor de bekerfinale, toen PSV uit de beker lag. Toen in de veronderstelling dat wij kampioen zouden worden mocht ajax van mij die beker wel hebben. Ik kon het niet verdragen dat zo`n klein clubje na een paar leuke jaren zo gehyped wordt alsof ze jaren lang topclub zijn. Maar nu is het dus ook een keuze voor het kampioenschap. Ik kom na gisteren en vandaag toch echt tot de conclussie dat ik dan toch maar AZ 'hoop'. Tegen beter weten in heb ik nog steeds 0,0001% hoop dat wij het worden maar goed. Ik moet er niet aan denken als een Stam of Sneijder met de schaal staan. Om maar te zwijgen over de ajax supporters die opeens weer trots op hun ajax zijn. Dat trekt me toch net een stuk minder dan heel die successupporterstjes die 'plotseling' ineens voor AZ zijn.

Daarom gun ik het AZ toch meer. Vooral voor de supporters die er op de maandagen naar Leeuwarden en Maastricht gingen en hun club bleven steunen. Voor hun is het gewoon super mooi dat ze zo snel een club uit het niets naar een kampioenschap zien komen. Daarbij heeft AZ gewoon een goed beleid gevoerd en een goed seizoen gedraait met goed voetbal. Iets wat bij ajax en PSV gewoon over het algemeen ontbrak. AZ, pak de dubbel maar en doe volgend jaar weer mee. Dat is alleen maar leuk voor de competitie. Maar beloof dan wel een ding, ga niet arroganter worden alsjeblieft!!
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
Kermit
Ben-Sider
Berichten: 844
Lid geworden op: 22 nov 2005, 14:49
Locatie: Alkmaar

Allemaal leuk en aardig, maar PSV kan toch best eens een kampioenschap missen. Dat zou geen ramp moeten zijn, als PSV de play-offs wint is toch gewoon weer alles koek en ei? Spelers hebben weer de "chemie" terug en meer van dat soort verhalen.
Zou de UEFA Europa League óns al missen? :roll: Ben d'r bar bloid mee!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Kermit schreef:Allemaal leuk en aardig, maar PSV kan toch best eens een kampioenschap missen. Dat zou geen ramp moeten zijn, als PSV de play-offs wint is toch gewoon weer alles koek en ei? Spelers hebben weer de "chemie" terug en meer van dat soort verhalen.
Inderdaad, wat hebben die supporters nou te treuren. Ze hebben de laatste jaren alleen maar succes gekend, zowel nationaal als in de CL. Ze grijpen nu wellicht één keer naast een prijs en meteen breekt de pleuris uit. Stelletje ondankbaren daar in Brabant.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Plaats reactie