Anti 010 topic

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje

Anti 010 topic...

Doe niet zo kinderachtig
7
15%
Nou even dan...
11
23%
Prima!
29
62%
 
Totaal aantal stemmen: 47
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 19 feb 2021, 21:28 Ik denk het niet. Bij AZ liggen de salarissen een stuk lager. Dat krijg je als je Feyenoord zijnde, altijd boven je stand leeft omdat je vindt dat je bij de top moet blijven horen. Heel geforceerd proberen aan te haken.
Misschien worden de gesprekken met Slot ook wel heropend met een lager salarisbod 😂
Daar komt bij dat verreweg de meeste seizoenkaarthouders voor de gouden optie hebben gekozen dus zal de vraag van restitutie een stuk lager zijn. Als de situatie nog onvoorzien veel langer duurt misschien wel, maar daar hebben dan alle clubs last van.
_________________
"I don't know that!"
Reservoir Dog
Dagjesmens
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 mei 2009, 09:36
Locatie: Alkmaar

Jaap de Groot in Het Parool:
Het slijmspoor van Arne Slot wordt steeds langer

"11 december stond in de column ‘Advocaat krijgt last van Slot’ dat niet alleen AZ door zijn trainer was benadeeld, maar dat ook voor zijn collega in De Kuip problemen opdoemden. Inmiddels wordt het slijmspoor dat Arne Slot achterlaat steeds langer.

Begin december sprak de lichaamstaal van Advocaat al voor zich. Door het vroegtijdig uitlekken van zijn opvolging zag de doorgewinterde coach de bui al hangen. Wat hij voorzag, kwam eind januari aan de oppervlakte, toen een deel van de selectie openlijk stelling tegen hem nam. Dit is vaak het geval als spelers zich zeker van hun zaak voelen.

Er vond een gesprek plaats tussen clubleiding, trainer en spelers. Voor iemand als Advocaat de ultieme vernedering, omdat het er eigenlijk om ging of de spelers nog met hem door wilden. Naar buiten toe werd weliswaar gecommuniceerd dat de rijen gesloten waren, maar het was duidelijk hoe de verhoudingen waren veranderd.

Intussen merk je dat Advocaat goed in de gaten heeft dat de in december door AZ ontslagen Slot binnen Feyenoord al volop actief is. Zo werd enkele dagen na het verzoeningsgesprek bekend dat de Alkmaarse assistent-trainer Marino Pusic zijn voormalige baas naar Rotterdam-Zuid zou volgen. Daarmee was AZ binnen zeven weken en halverwege het seizoen zijn eerste en tweede coach kwijt aan een naaste concurrent. Vervolgens kleineerde Slot zijn opvolger Pascal Jansen door in een interview met De Telegraaf op te merken dat ‘Pascal een heel ­goede veldtrainer is.’ Nadat hij eerder het werk­proces tussen Advocaat en zijn spelers had aan­getast, deed Slot daar ook een poging toe richting coach en selectie bij AZ.

Inmiddels richt Feyenoord het vizier op de Alkmaarse selectie. De flirt met de transfervrije verdediger Jonas Svensson is al uitgelekt en verwacht wordt dat anderen gaan volgen. Zo lijkt het alsof Feyenoord een naaste concurrent aan het verzwakken is, maar inmiddels komt de boemerang venijnig terug. De overwinningen op PSV en Willem II hebben de druk even van de ketel gehaald, maar de zeperd in de beker tegen Heerenveen is weer snoeihard aangekomen. Daarom moet Advocaat balen als een stekker. Zijn autoriteit is hoe dan ook aan­getast en hij wantrouwt wat er achter de schermen bij de club gaande is. Er hoeft nog maar iets te gebeuren en de boel implodeert en dan is straks niet AZ, maar Feyenoord de echte pineut.

Intussen is het de waanzin ten top dat dit überhaupt mogelijk is. Dat iedere vorm van regelgeving ontbreekt om clubs en de eredivisie hiertegen te beschermen. Aan het begin van het seizoen de trainer van een concurrent te benaderen en daar in januari richting zijn assistent en een basisspeler een vervolg aan te geven, is je reinste competitievervalsing. Feyenoord en Arne Slot valt daarbij alleen moreel iets te verwijten, want formeel zijn ze niet in overtreding. Wat weer veel zegt over de bedrijfstak betaald voetbal."
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

"En verwacht wordt dat anderen gaan volgen"

Hahahahahahahahahahahahahahah :lol:
Wat een onzinverhaal.
Ze vragen ondertussen aan de hele roedel of ze wat extra salaris in de spaarpot willen doen dankzij dat financiele wanbeleid daar.

Hooguit Leeuwin kunnen ze ophalen.

Wat hoop ik toch zo dat de hele zooi daar volgend seizoen instort. Dat ze Slot opzadelen met dat zooitje jeugdspelers dat nu bij Dordrecht/Roda speelt en wat vage buitenlandse aankopen. En dan een mooie 7e plaats, een hoop intern gedonder en een financiele puinhoop. En natuurlijk een AZ dat glansrijk van Feyenoord wint in ons nieuwe theater.
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 181
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

SimonPoulsen schreef: 21 feb 2021, 01:33 "En verwacht wordt dat anderen gaan volgen"

Hahahahahahahahahahahahahahah :lol:
Wat een onzinverhaal.
Ze vragen ondertussen aan de hele roedel of ze wat extra salaris in de spaarpot willen doen dankzij dat financiele wanbeleid daar.

Hooguit Leeuwin kunnen ze ophalen.

Wat hoop ik toch zo dat de hele zooi daar volgend seizoen instort. Dat ze Slot opzadelen met dat zooitje jeugdspelers dat nu bij Dordrecht/Roda speelt en wat vage buitenlandse aankopen. En dan een mooie 7e plaats, een hoop intern gedonder en een financiele puinhoop. En natuurlijk een AZ dat glansrijk van Feyenoord wint in ons nieuwe theater.
Geloof je nou zelf dat Feyenoord weer een topclub gaat worden dankzij Slot? Die algemeen directeur van ze had er eerst bij Anderlecht een troep van gemaakt. Svensson wil naar het buitenland en Midsjø ook en Stengs en Boadu mogen ze van mij wel hebben omdat ze daar toch tegen gaan vallen. Voor Senesi krijgen ze nooit 30 miljoen en zelfs dan gaat er nog heel veel naar 3e partijen. Zolang de basis niet goed staat....
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Is dit normaal? Dat de coach van volgend seizoen nu al contractbesprekingen houdt met de spelers? Ik vind dit eigenlijk heel raar....
Van VP:
'Berghuis spreekt met Slot over het uitdienen van zijn contract bij Feyenoord'

Arne Slot en zijn staf, die volgend seizoen aan de slag gaan bij Feyenoord, hebben geprobeerd om Steven Berghuis voor de club te behouden. De captain van de Rotterdammers heeft nog een contract voor een jaar in De Kuip.

Berghuis sprak al meerdere malen uit een transferwens te hebben en zou volgens het Algemeen Dagblad deze zomer voor een bedrag van maar vier miljoen euro opgehaald kunnen worden in Rotterdam. Feyenoord Transfermarkt weet echter dat de technische staf van volgend seizoen, die onder leiding zal staan van Arne Slot, in gesprek is gegaan met de aanvaller.
Doel van dat gesprek was om Berghuis ervan te overtuigen in Rotterdam te blijven en zijn Feyenoord-contract uit te dienen. Volgens het doorgaans betrouwbare medium staat de captain van de Stadionclub daar 'niet onwelwillend' tegenover, maar dat zou wel betekenen dat Feyenoord geen transfersom zal ontvangen voor Berghuis.

De Rotterdammers namen Berghuis in 2016 voor ruim zes miljoen euro over van Watford. In De Kuip werd hij al snel onmisbaar en was hij basisspeler van het elftal dat in 2017 kampioen van Nederland werd. In totaal heeft de Apeldoorner al 65 competitiegoals gemaakt voor Feyenoord.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
palaver
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 30 mei 2019, 11:00

Loonoffer luidt tot onrust bij Feyenoord: “Er is een bommetje gebarsten”.
https://nos.nl/artikel/2369861-loonoff ... rsten.html
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 22 feb 2021, 15:59 Is dit normaal? Dat de coach van volgend seizoen nu al contractbesprekingen houdt met de spelers?
Berghuis heeft nog een contract voor volgend seizoen. De nieuwe coach vraagt wat zijn plan is - want hij zal hem er graag bij willen hebben. Dat is toch niet zo raar?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 23 feb 2021, 14:41 Berghuis heeft nog een contract voor volgend seizoen. De nieuwe coach vraagt wat zijn plan is - want hij zal hem er graag bij willen hebben. Dat is toch niet zo raar?
Wel, want hij is er nog niet in dienst. Ik vind het heel raar.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Zag ik Koen Stam als assistent bij Dick Advocaat zitten?
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Ferry schreef: 23 feb 2021, 14:41 Berghuis heeft nog een contract voor volgend seizoen. De nieuwe coach vraagt wat zijn plan is - want hij zal hem er graag bij willen hebben. Dat is toch niet zo raar?
Ik kan mij niet voorstellen dat dit de overeenkomst waarbij Slot op non actief is gezet niet is verboden.
}
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Lecompte schreef: 24 feb 2021, 19:05 Ik kan mij niet voorstellen dat dit de overeenkomst waarbij Slot op non actief is gezet niet is verboden.
}
Ik snap niet wat je hier bedoeld.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Lecompte schreef: 24 feb 2021, 19:03 Zag ik Koen Stam als assistent bij Dick Advocaat zitten?
Ja, was al bekend toch. Vervangt Petrovic tot einde seizoen.

Fijne puntendeling trouwens.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Lecompte schreef: 24 feb 2021, 19:05 Ik kan mij niet voorstellen dat dit de overeenkomst waarbij Slot op non actief is gezet niet is verboden.
}
Ik snap ‘t ook niet. Wonderlijke zinsconstructie.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Ferry schreef: 24 feb 2021, 19:44 Ik snap niet wat je hier bedoeld.
Het woordje ‘ in’ is weggevallen

Ik kan mij niet voorstellen dat in de overeenkomst die met Slot is gesloten toen hij op non actief werd gezet geen concurrentiebeding is opgenomen of dat hij op andere wijze werkzaamheden tot 1 juli voor Feyenoord mag verrichten.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Huh? Hij praat als toekomstig trainer met een <waarschijnlijk> toekomstig speler van hem. Wat heeft dat met concurrentiebeding te maken?
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Lecompte schreef: 25 feb 2021, 07:25
Ik kan mij niet voorstellen dat in de overeenkomst die met Slot is gesloten toen hij op non actief werd gezet geen concurrentiebeding is opgenomen of dat hij op andere wijze werkzaamheden tot 1 juli voor Feyenoord mag verrichten.
Een concurrentiebeding komt uiteraard te vervallen bij ontslag. Maar dat beding was er sowieso al niet want anders had hij nooit naar Feyenoord gekund. Ook niet gebruikelijk bij tijdelijke contracten.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Langedijk schreef: 25 feb 2021, 08:04 Een concurrentiebeding komt uiteraard te vervallen bij ontslag. Maar dat beding was er sowieso al niet want anders had hij nooit naar Feyenoord gekund. Ook niet gebruikelijk bij tijdelijke contracten.
Hij is niet ontslagen maar op non actief gesteld.
Hij is dus vrijgesteld van werk maar krijgt wel doorbetaald.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Concurrentiebeding kan niet in het trainersvak. Een van de dingen die eigenlijk best vreemd zijn in het voetbal.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Lecompte schreef: 25 feb 2021, 16:26 Hij is niet ontslagen maar op non actief gesteld.
Hij is dus vrijgesteld van werk maar krijgt wel doorbetaald.
Komt op hetzelfde neer maar is financieel aantrekkelijker. En geeft hem gewoon de vrijheid om met een nieuwe werkgever bezig te zijn.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Lecompte schreef: 25 feb 2021, 16:26 Hij is niet ontslagen maar op non actief gesteld.
Hij is dus vrijgesteld van werk maar krijgt wel doorbetaald.
Volgens mij is Pusic op non-actief gezet. Slot is echt ontslagen: 'per direct afscheid genomen van...'
https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-neemt-pe ... d-van-slot
Plaats reactie