Anti 010 topic

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje

Anti 010 topic...

Doe niet zo kinderachtig
7
15%
Nou even dan...
11
23%
Prima!
29
62%
 
Totaal aantal stemmen: 47
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kilkenny schreef: 20 dec 2021, 08:05 Omdat wij een ex-speler die zowel voor 010 als 020 heeft gespeeld het liefst compleet negeren? :lol:
:mrgreen: . Dat is inderdaad wel een spelertje die ze een beetje missen. Maar dat zijn er nog steeds 4 minder dan ons.

Ik moet trouwens bekennen dat ik Feyenoord tegenwoordig irritanter vind dan ajax. Blij dus dat ze verloren gister.

Wel weer doodgeirriteerd aan de tactische zelfverheerlijking van Slot. Iedereen kon zien dat het een draak van een wedstrijd was met een bedroevend laag niveau. Feyenoord was alleen maar bezig met het lamleggen van ajax. ajax is uit vorm en mistte 75% van de verdediging waardoor er onzekerheid in de opbouw kwam. En ten hag wilde ook vooral niet verliezen.

Na de wedstrijd kwamen Slot en Til met een lulverhaal over dat beide teams tactisch zo geweldig zijn dat het daarom een wedstrijd zonder veel kansen was. Terwijl aan beide kanten wel 50 vrije ballen zonder enige vorm van druk de tribune in zijn geschoten of verkeerd werden aangenomen. Gewoon puur slecht in de uitvoering dus, niets met tactiek te maken. Hoogstens met zenuwen.
Daarnaast maakte Senesi zijn zoveelste gigantische blunder, die al voorafging aan een blunder van Toornstra. En tussendoor werd nog even de ene na de andere schandalige overtreding gemaakt.

En dan nog na afloop durven beweren dat het tactisch écht heel hoogstaand was allemaal. Wat een armoedige vertoning was dit zeg.
Hup AZ.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Bob Ross schreef: 20 dec 2021, 13:41 :mrgreen: . Dat is inderdaad wel een spelertje die ze een beetje missen. Maar dat zijn er nog steeds 4 minder dan ons.

Ik moet trouwens bekennen dat ik Feyenoord tegenwoordig irritanter vind dan ajax. Blij dus dat ze verloren gister.

Wel weer doodgeirriteerd aan de tactische zelfverheerlijking van Slot. Iedereen kon zien dat het een draak van een wedstrijd was met een bedroevend laag niveau. Feyenoord was alleen maar bezig met het lamleggen van ajax. ajax is uit vorm en mistte 75% van de verdediging waardoor er onzekerheid in de opbouw kwam. En ten hag wilde ook vooral niet verliezen.

Na de wedstrijd kwamen Slot en Til met een lulverhaal over dat beide teams tactisch zo geweldig zijn dat het daarom een wedstrijd zonder veel kansen was. Terwijl aan beide kanten wel 50 vrije ballen zonder enige vorm van druk de tribune in zijn geschoten of verkeerd werden aangenomen. Gewoon puur slecht in de uitvoering dus, niets met tactiek te maken. Hoogstens met zenuwen.
Daarnaast maakte Senesi zijn zoveelste gigantische blunder, die al voorafging aan een blunder van Toornstra. En tussendoor werd nog even de ene na de andere schandalige overtreding gemaakt.

En dan nog na afloop durven beweren dat het tactisch écht heel hoogstaand was allemaal. Wat een armoedige vertoning was dit zeg.
Ik dacht serieus dat ik de enige was die zo dacht. Een draak van een wedstrijd die echt helemaal niks te maken had met 2 ploegen die elkaar tactische uitschakelden. Stel je voor dat Pascal Jansen het Hilton had afgehuurd om de ploeg op scherp te zetten en dat dit dan op de mat was gelegd. Dan werd hij hier op het forum gefileerd. Dit zet onze winst op ajax toch even in een ander daglicht. Het is wel een bijzonder manipulatief ventje hoor die Slot, hij weet het altijd zo te lullen in de media dat zijn eigen ploeg het uitstekend heeft gedaan. Met 1 schot op doel de hele wedstrijd. :lol: Deze man vertrekt aan het einde van het seizoen naar onze zuiderbuurtjes hoor.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Het is net een politicus, alleen maar bezig met beeldvorming in zijn jacht naar populariteit.
Het mooie is dat ik hem inderdaad zo naar Amsterdam zie vertrekken als Ten Hag vertrekt. Dan kan de politie weer een nieuwe list verzinnen als de ajaxbus aankomt bij de Kuip. :mrgreen:

Hopelijk verliezen ze ook meteen even in Heerenveen, slaat die hosannastemming meteen weer om in ouderwets Rotterdams cynisme.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 20 dec 2021, 16:14 als de ajaxbus aankomt bij de Kuip. :mrgreen:
Gisteren bij VI vond iemand (weet niet meer wie) het nodig om feyenoord enigzins te ontzien door te zeggen dat die mafketels geen feyenoord supporters waren maar alleen voor rellen kwamen. Ja tuurlijk. En anders nog, dan is het die hele verrotte kutstad zo sneu om te proberen een spelersbus aan te vallen. Wat een idioterie.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kilkenny schreef: 21 dec 2021, 08:12 Gisteren bij VI vond iemand (weet niet meer wie) het nodig om feyenoord enigzins te ontzien door te zeggen dat die mafketels geen feyenoord supporters waren maar alleen voor rellen kwamen. Ja tuurlijk. En anders nog, dan is het die hele verrotte kutstad zo sneu om te proberen een spelersbus aan te vallen. Wat een idioterie.
Ja maar de jeugd (want het zijn vnl. 15 tot 25-jarigen) heeft het zó ontzettend zwaar……..zit de hele dag thuis te gamen in een huis met een dak en verwarming, eten wordt verzorgd, lekker tv-kijken in plaats van naar school, dat is toch vréselijk!? En dan woon je ook nog in Rotterdam! Logisch dat je je dan dood gaat vervelen; ze moeten toch een uitlaatklep hebben in deze gruwelijk zware tijd?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Arne Slot vindt dat er te weinig gesproken wordt over wat Feyenoord wél goed deed in de Klassieker tegen ajax. De trainer van de Stadionclub erkent dat het niveau van de wedstrijd niet al te hoog was, maar vindt wel dat zijn team meer credits verdient.

Feyenoord hield ajax onder controle, zo betoogde Slot dinsdag op een persconferentie. "ajax heeft voor het eerst in zes jaar maar een keer op doel geschoten en dat was nog een penalty ook", tekende Voetbal International op uit zijn mond. "Dat betekent dat we het zonder bal heel goed gedaan hebben, dat we ajax er heel slecht hebben laten uitzien. En dat is nog geen team gelukt in dit seizoen."

"Tot de 0-2 hebben we constant het initiatief gehad, vond ik", zette Slot zijn analyse voort. Ddan zie je wel dat ajax, in tegenstelling tot in andere wedstrijden, vaak met zeven, acht of negen man in het eigen strafschopgebied stond. Het lukte ons niet om de vrije man te vinden. Verder hebben we aangetoond dat we fitter waren dan ajax, in ieder geval in deze wedstrijd, dus er waren ook positieve dingen."
Slot moet weer even indirect aangeven dat hij toch wel echt een wereldtrainer is. Alsof Utrecht en AZ niet terecht hebben gewonnen van ajax en dit afbraakvoetbal van Feyenoord een unieke prestatie was. En dat Feyenoord fitter was,.was ook echt goed te zien bij het dreigende slotoffensief van Feyenoord... wat een marketingmannetje.
Hup AZ.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bob Ross schreef: 20 dec 2021, 16:14 Het is net een politicus, alleen maar bezig met beeldvorming in zijn jacht naar populariteit.
Het mooie is dat ik hem inderdaad zo naar Amsterdam zie vertrekken als Ten Hag vertrekt. Dan kan de politie weer een nieuwe list verzinnen als de ajaxbus aankomt bij de Kuip. :mrgreen:

Hopelijk verliezen ze ook meteen even in Heerenveen, slaat die hosannastemming meteen weer om in ouderwets Rotterdams cynisme.
Sterker nog, zie ook niet in waarom hij het niet zou doen. Loyaliteit heeft ie niet en Feyenoord past in beginsel helemaal niet bij zijn voetbalplaatje (aangenomen dat het serieus is). Dan kan hij toch mooi roepen dat hij 3 Nederlandse topclubs heeft gehad 😉
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Links- of rechtsom: Slot heeft het bij Feyenoord toch aardig op een rij gekregen. Niemand heeft het meer over Advocaat, terwijl Slot het voor een groot deel met dezelfde spelersgroep doet + een paar goede aankopen (o.a. Dessers en Aursnes).

Ik ben wel benieuwd of Feyenoord inderdaad Bazoer gaat halen (i.p.v. Veerman). Het zou Vitesse aanzienlijk verzwakken, wat goed voor ons uit komt. Als we Feyenoord echter nog mogelijk zouden willen inhalen, zou Bazoer wel echt een versterking voor ze zijn.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DiepeMast schreef: 08 jan 2022, 16:41 Links- of rechtsom: Slot heeft het bij Feyenoord toch aardig op een rij gekregen. Niemand heeft het meer over Advocaat, terwijl Slot het voor een groot deel met dezelfde spelersgroep doet + een paar goede aankopen (o.a. Dessers en Aursnes).

Ik ben wel benieuwd of Feyenoord inderdaad Bazoer gaat halen (i.p.v. Veerman). Het zou Vitesse aanzienlijk verzwakken, wat goed voor ons uit komt. Als we Feyenoord echter nog mogelijk zouden willen inhalen, zou Bazoer wel echt een versterking voor ze zijn.
Een paar goede aankopen? Een half elftal bedoel je. Trauner, Jahanbaksch, Til, Pedersen, Aursnes, Dessers, Gelson.. Meer dan de helft zelfs. Slot staat 3e, ligt uit de beker en en ik las ergens dat Slot maar 1 punt meer dan Advocaat heeft gehaald. En Jansen haalt met een mindere selectie zelfs meer punten dan Slot. Laten we alsjeblieft stoppen met die onterechte verheerlijking, alleen omdat het er leuk uitziet en Slot een goede autoverkoper is.

Overigens is de toekomst van Bazoer inderdaad best belangrijk voor ons. Vitesse kan dan weleens instorten en voor Feyenoord zou het een topaankoop zijn. Zo goed schat ik hem wel in.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Bob Ross schreef: 08 jan 2022, 18:11 Een paar goede aankopen? Een half elftal bedoel je. Trauner, Jahanbaksch, Til, Pedersen, Aursnes, Dessers, Gelson.. Meer dan de helft zelfs. Slot staat 3e, ligt uit de beker en en ik las ergens dat Slot maar 1 punt meer dan Advocaat heeft gehaald. En Jansen haalt met een mindere selectie zelfs meer punten dan Slot. Laten we alsjeblieft stoppen met die onterechte verheerlijking, alleen omdat het er leuk uitziet en Slot een goede autoverkoper is.

Overigens is de toekomst van Bazoer inderdaad best belangrijk voor ons. Vitesse kan dan weleens instorten en voor Feyenoord zou het een topaankoop zijn. Zo goed schat ik hem wel in.
Lekker overtrokken. Als je de laatste paar opstellingen doorneemt zijn alleen Til, Aursnes en Pedersen basisspelers qua nieuwe aankopen. 3/11. De overige spelers waren vorig jaar ook van de partij. Dessers blijkt een goede supersub en de rest zijn wisselspelers.

Vorig seizoen had Feyenoord na 18 wedstrijden 35 punten, t.o.v. 39 nu. Helaas meer dan het huidige AZ. Het aantal punten van het huidige Feyenoord blijkt ook terecht als je kijkt naar Expected Goals, waar ze praktisch gelijk staan met PSV (btw AZ vecht samen met Utrecht op een afstandje voor de 4e plek).

Europees won Feyenoord vorig seizoen 1 wedstrijd in de groepsfase (tegen o.a. Zagreb en Wolfsberger). Nu zijn ze groepswinnaar tegen gelijksoortige clubs (tegen Slavia Praag en Union Berlin).

Het is duidelijk dat je geen fan bent van Slot, maar de man levert wel. Misschien wel de beste aankoop van Arnesen (hoe laf ook).
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Je vergeet Trauner. 4 van de 11 nieuw in de basis, en een veel sterkere bank met een oud sterspeler van AZ. Knap hoor dat het dan ietsje beter gaat..

Ook blijft het gewoon overeind dat Jansen het cijfermatig gewoon beter doet dan Slot.

Voetballend ziet het er inderdaad verfrissend uit, dat heeft Feyenoord lange tijd niet gehad en is een verbetering. Slot levert voorlopig nog helemaal niets behalve dat het voetbal wat verzorgder en aanvallender is. Hij heeft nog geen prijs gepakt en nog niets noemenswaardigs bereikt in Europa, zowel bij AZ als Feyenoord.

Dat beeld van geweldenaar komt alleen maar omdat iedereen elkaar napraat en de kinderhand van het Legioen na zoveel armoede blijkbaar al gevuld is met een 3e plek, een 0-2 verlies tegen de aartsvijand en en uitschakeling in de beker tegen een subtopper... Het zegt allemaal vooral veel over Feyenoord en hoe weinig Advocaat er van kan. Zo zie ik het in ieder geval, en jij ziet het anders en dat is overigens prima. Over 5 jaar zullen we zien waar Slot dan staat.
Hup AZ.
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 181
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

DiepeMast schreef: 08 jan 2022, 16:41 Ik ben wel benieuwd of Feyenoord inderdaad Bazoer gaat halen (i.p.v. Veerman). Het zou Vitesse aanzienlijk verzwakken, wat goed voor ons uit komt. Als we Feyenoord echter nog mogelijk zouden willen inhalen, zou Bazoer wel echt een versterking voor ze zijn.
Bazoer doet het zeker geweldig bij Vitesse, maar doet dat als centrale verdediger in een driemansverdediging met een vrije rol. Bij Feyenoord staan daar al twee hoge salarissen en wat moet hij dan doen naast de opkomende backs? Op het middenveld is de basisbezetting ook gewoon goed voor een club als Feyenoord en Bazoer is niet zo geweldig/aanzienlijk beter worden dan wat nu rondloopt. Tenzij Kökcu vertrekt hoeft Feyenoord eigenlijk geen spelers te halen
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bob Ross schreef: 08 jan 2022, 19:10
Dat beeld van geweldenaar komt alleen maar omdat iedereen elkaar napraat en de kinderhand van het Legioen na zoveel armoede blijkbaar al gevuld is met een 3e plek, een 0-2 verlies tegen de aartsvijand en en uitschakeling in de beker tegen een subtopper... Het zegt allemaal vooral veel over Feyenoord en hoe weinig Advocaat er van kan. Zo zie ik het in ieder geval, en jij ziet het anders en dat is overigens prima. Over 5 jaar zullen we zien waar Slot dan staat.
Ik ben het volledig met je eens. Zijn tweede seizoen bij AZ begon hij desastreus met talloze tactische blunders. Laat hem eerst eens 2 jaar bij Feyenoord blijven om te zien wat hij echt kan.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 08 jan 2022, 19:10 Je vergeet Trauner. 4 van de 11 nieuw in de basis, en een veel sterkere bank met een oud sterspeler van AZ. Knap hoor dat het dan ietsje beter gaat..

Ook blijft het gewoon overeind dat Jansen het cijfermatig gewoon beter doet dan Slot.

Voetballend ziet het er inderdaad verfrissend uit, dat heeft Feyenoord lange tijd niet gehad en is een verbetering. Slot levert voorlopig nog helemaal niets behalve dat het voetbal wat verzorgder en aanvallender is. Hij heeft nog geen prijs gepakt en nog niets noemenswaardigs bereikt in Europa, zowel bij AZ als Feyenoord.

Dat beeld van geweldenaar komt alleen maar omdat iedereen elkaar napraat en de kinderhand van het Legioen na zoveel armoede blijkbaar al gevuld is met een 3e plek, een 0-2 verlies tegen de aartsvijand en en uitschakeling in de beker tegen een subtopper... Het zegt allemaal vooral veel over Feyenoord en hoe weinig Advocaat er van kan. Zo zie ik het in ieder geval, en jij ziet het anders en dat is overigens prima. Over 5 jaar zullen we zien waar Slot dan staat.
Grappige statistiek bij Feyenoord-Vitesse dat Slot tegen Vitesse nog nooit een punt heeft gehaald, niet met AZ en niet met Feyenoord . Hoezo geniaal brein :lol:
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Misschien niet de beste uitslag voor AZ maar wel lekker hoor
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Heerlijk die chagrijnige kutkop van Slot.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Langedijk schreef: 15 jan 2022, 21:22 Misschien niet de beste uitslag voor AZ maar wel lekker hoor
Juist wel een goede uitslag en daar zullen spelers zoals Wijndal het met me eens zijn. Je wilt toch op zijn minst naar plek 3.
Vitesse en Feyenoord tref je gewoon nog thuis, met wellicht dan weer publiek. Je hebt het zo bijna weer allemaal in eigen hand.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 15 jan 2022, 22:52 Juist wel een goede uitslag en daar zullen spelers zoals Wijndal het met me eens zijn. Je wilt toch op zijn minst naar plek 3.
Vitesse en Feyenoord tref je gewoon nog thuis, met wellicht dan weer publiek. Je hebt het zo bijna weer allemaal in eigen hand.
Hij zegt toch niet dat het geen goede uitslag is? Maar als je voldoende vertrouwen hebt dat je aan het einde van de rit evengoed wel boven Vitesse staat, dan is elk punt extra winst op Feyenoord inderdaad welkom.

Overigens weer een voorbeeld dat Slot tactisch moeite heeft met verdedigend goed georganiseerd ingestelde teams die goed omschakelen met diepe ballen op uiteraard diepgaande snelle spelers.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Kilkenny schreef: 16 jan 2022, 10:11 Overigens weer een voorbeeld dat Slot tactisch moeite heeft met verdedigend goed georganiseerd ingestelde teams die goed omschakelen met diepe ballen op uiteraard diepgaande snelle spelers.
Slotje is er ook nog niet. Iedereen is lovend maar met AZ en Vitesse op zijn huid kan hij ook nog zomaar op een 5e eindpositie belanden.
Linke boel van Arnesen om nu al ettelijke miljoenen uit te geven met de verwachting dat bij sportieve prestaties spelers als Senesi (die 6 miljoen heeft gekost), Kokcü, Malacia en Sinistera hoofdprijzen gaan opleveren.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Uit topic Schaduwelftal:
MB80 schreef: 17 jan 2022, 12:43 Salaris zal het probleem zijn, de transfersom (nu) of tekenpremie (zomer) zou dat niet hoeven zijn. Een Feyenoord kan zo het dubbele bieden en die Portugese clubs met interesse het 3/4 voudige. Dus ik reken er niet op, het is overigens wel bij al zijn clubs een stoorzender maar misschien is dat eruit met de jaren. Zou Bazoer overigens al niet een “AZ salaris” verdienen bij Vitesse? Die Rus past wel geld bij net als bij Utrecht.
Hoe zit het eigenlijk bij Feyenoord? Ik begrijp dat ze zelf de salarissen betalen en de 'Vrienden' van Feyenoord de transfersommen. Feyenoord zal niet eindeloos salarissen kunnen betalen. Inmiddels zijn er toch weer een aantal spelers aangetrokken maar gaat er ook bijna niemand weg en vallen er dus ook geen salariskosten weg.
Feyenoord kan Bazoer dus wellicht helemaal niet betalen vanwege het salaris. Die ruimte heeft AZ mogelijk weer wel (ff los van of salaris van Bazoer icm transfersom uberhaupt betaald kan/wil worden door AZ)
Plaats reactie