Spelregels en Vernieuwing !

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZ zou iets nieuws uit kunnen vinden. Precisievoetbal. Dat lijkt me mooi.

(Zoiets kan goed als term fungeren om het spel op een hoger niveau te krijgen. Het gebruiken van de term, kan als er iets verandert inspireren tot nieuwe ideeën).
Glory Hunter
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Jack schreef:AZ zou iets nieuws uit kunnen vinden. Precisievoetbal. Dat lijkt me mooi.

(Zoiets kan goed als term fungeren om het spel op een hoger niveau te krijgen. Het gebruiken van de term, kan als er iets verandert inspireren tot nieuwe ideeën).
Wat versta je daar onder? Zoiets als wat Barcelona speelt (onder Guardiola)?
we can come an end
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Jack schreef:AZ zou iets nieuws uit kunnen vinden. Precisievoetbal. Dat lijkt me mooi.

(Zoiets kan goed als term fungeren om het spel op een hoger niveau te krijgen. Het gebruiken van de term, kan als er iets verandert inspireren tot nieuwe ideeën).
differentcook schreef:Wat versta je daar onder? Zoiets als wat Barcelona speelt (onder Guardiola)?
Ja, nog niks natuurlijk. In ieder geval geen knoeiwerk wat nu elke eredivisieploeg laat zien. Het moet nog uitgevonden worden. Eerst moet het niveau van AZ omhoog, en dan noem je dat precisievoetbal of onderdeel daarvan. Tijdens die niveauverhoging moet je nieuwe dingen bedenken die je onder precisievoetbal kunt scharen. Een ontwikkeling starten zeg maar.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Meestal komt eerst de uitvinding van iets nieuws en dan pas de naam.
we can come an end
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

differentcook schreef:Meestal komt eerst de uitvinding van iets nieuws en dan pas de naam.
hm. Wat stel jij je dan voor bij precisievoetbal ?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Jack schreef:hm. Wat stel jij je dan voor bij precisievoetbal ?
Jouw term hé. Maar als het me wordt toegeworpen, dan denk ik aan zeer precies voetbal. Alle passes zeer nauwkeurig en snel, alles gecontroleerd, geen fouten.
we can come an end
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Voor Antti is het waarschijnlijk de begroting tot 2 cijfers achter de komma nauwkeurig.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Eredivisie nieuwe stijl is afgeschoten, het blijft bij het oude:
http://www.telegraaf.nl/telesport/28184 ... ten__.html
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Vandaag hebben 12 aanvoerders van eredivisieclubs een manifest tegen kunstgras ondertekend:
http://nos.nl/artikel/2173778-eredivisi ... tgras.html

De zes (!) overige spelen op kunstgras; ook 12 eerste divisieclubs.

Slecht beleid van de KNVB; ik hoop dat het effect sorteert, echte geurende natuurlijke zoden moet het weer zijn, niet die kankerverwekkende plastic veldjes.
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ik wist niet eens dat deze rubriek er was...
Maar ik ben afgelopen zomer bij een EK wedstrijd van het dameshockeyteam geweest. Bedrijf waar ik voor werk is sponsor.
En ik was echt enorm onder de indruk van hoe de regels van het hockey ervoor zorgen dat er vaart in het spel blijft. Het was echt een brok energie. Daar kan het voetbal echt nog zo enorm veel van leren.
  • Een team mag spelen met een vliegende keep
  • Je mag onbeperkt wisselen, inclusief de (vliegende) keeper
  • Bij een strafcorner mogen er maar vijf verdedigers het doel verdedigen; de overige staan achter de middellijn
  • Selfpass is toegestaan
  • 4x 15 minuten zuivere speeltijd
  • Binnen 40 seconden na een goal moet het spel hervat zijn. Ook moet na het geven van de strafcorner de bal binnen 40 seconden geslagen zijn
  • En er is een videoreferee
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Afbeelding
we can come an end
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Ferry schreef: 29 okt 2017, 11:58 Ik wist niet eens dat deze rubriek er was...
Maar ik ben afgelopen zomer bij een EK wedstrijd van het dameshockeyteam geweest. Bedrijf waar ik voor werk is sponsor.
En ik was echt enorm onder de indruk van hoe de regels van het hockey ervoor zorgen dat er vaart in het spel blijft. Het was echt een brok energie. Daar kan het voetbal echt nog zo enorm veel van leren.
  • Een team mag spelen met een vliegende keep
  • Je mag onbeperkt wisselen, inclusief de (vliegende) keeper
  • Bij een strafcorner mogen er maar vijf verdedigers het doel verdedigen; de overige staan achter de middellijn
  • Selfpass is toegestaan
  • 4x 15 minuten zuivere speeltijd
  • Binnen 40 seconden na een goal moet het spel hervat zijn. Ook moet na het geven van de strafcorner de bal binnen 40 seconden geslagen zijn
  • En er is een videoreferee
Tsja, het is schrikbarend dat er in zoveel jaar zo weinig veranderd is in het voetbal. Veranderingen als zuivere-speeltijd, onbeperkte wissels, Voor straf tijdelijk buiten het veld staan (ipv een geeltje pakken). Dit kan het voetbal zoveel aantrekkelijker, sneller en eerlijker maken. En de enige voetbalicoon die er zijn vingers aan wilt branden (Marco van Basten) krijgt een partij stront over zich heen omdat hij daar iets aan wil doen.
Sentimentele argumenten als ‘de charme van het voetbal’ en ‘voetbal moet voetbal blijven’. Laten we dan gelijk de leren ballen met veters terughalen. Zucht..
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Leeuwenhart schreef: 14 jan 2018, 14:22 Tsja, het is schrikbarend dat er in zoveel jaar zo weinig veranderd is in het voetbal. Veranderingen als zuivere-speeltijd, onbeperkte wissels, Voor straf tijdelijk buiten het veld staan (ipv een geeltje pakken). Dit kan het voetbal zoveel aantrekkelijker, sneller en eerlijker maken. En de enige voetbalicoon die er zijn vingers aan wilt branden (Marco van Basten) krijgt een partij stront over zich heen omdat hij daar iets aan wil doen.
Sentimentele argumenten als ‘de charme van het voetbal’ en ‘voetbal moet voetbal blijven’. Laten we dan gelijk de leren ballen met veters terughalen. Zucht..
Het wereldwijde voetbal (FIFA) is lam en corrupt; een shithole. :)
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 14 jan 2018, 15:26 Het wereldwijde voetbal (FIFA) is lam en corrupt; een shithole. :)
Klopt. Voetbal is de grootste maar ook meteen meest verouderde sport. Áls ze al eens iets veranderen is het marginaal, bijv. de keeper mag de bal geen 10 maar 7 seconden vasthouden (en dan nog wordt er werkelijk nooit voor gefloten......). Maar alles wat het voetbal béter en aantrekkelijker zou kunnen maken, zoals boven al geopperd, wordt rücksichtlos weggewoven. Het is toch bijv. onbestaanbaar hoeveel goals er ten onrechte worden goed- en afgekeurd?!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Co Adriaanse had het over de 11 S'en om de aantrekkelijkheid van een wedstrijd uit te drukken.

Als je van elke bal die gespeeld wordt de voorwaartse en zijwaartse component zou nemen en daar een gemiddelde voorwaartse component van een team uit zou halen, dan zou je kunnen zien hoe veel drang naar voren in het voetbal ligt. Dat zou ook als graadmeter voor de aantrekkelijkheid van een wedstrijd kunnen dienen. Dan kun je in één getal de aantrekkelijkheid van het voetbal uitdrukken.

Misschien dat de laffe breedte passjes van de verdedigers dan een keer ophouden.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Als je niet kunt winnen of niet weet hoe je kunt winnen, dan verander je gewoon de regels. Dat gevoel heb ik bij al die vernieuwingen mbt de regels. Ik ben dan ook tegen de video scheidsrechter omdat ik het een uiting van onmacht vind.

Types als Hugo Borst en media maatjes drukken het door ieders strot. Nog meer invloed van media. Het gaat steeds minder over voetbal.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jack schreef: 20 mei 2018, 04:04 Als je niet kunt winnen of niet weet hoe je kunt winnen, dan verander je gewoon de regels. Dat gevoel heb ik bij al die vernieuwingen mbt de regels. Ik ben dan ook tegen de video scheidsrechter omdat ik het een uiting van onmacht vind.
Beter en liever een videoref dan het onmachtige gevoel op de tribune hebben als er een blonde pedante blinde tuindecoratie de leiding heeft en werkelijk elke wedstrijd negatief beïnvloed door niets te zien......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

salmonyappi schreef: 20 mei 2018, 07:48 Beter en liever een videoref dan het onmachtige gevoel op de tribune hebben als er een blonde pedante blinde tuindecoratie de leiding heeft en werkelijk elke wedstrijd negatief beïnvloed door niets te zien......
Ach, het is nooit anders geweest. Het gaat hier niet over voetbal. Deze discussie gaat over het veranderen van regels en nog meer macht van de media. Alsof de media nog niet genoeg vernield heeft.

Een scheidsrechter die in de lucht een beeldscherm staat te tekenen.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jack schreef: 20 mei 2018, 08:02 Ach, het is nooit anders geweest. Het gaat hier niet over voetbal. Deze discussie gaat over het veranderen van regels en nog meer macht van de media. Alsof de media nog niet genoeg vernield heeft.

Een scheidsrechter die in de lucht een beeldscherm staat te tekenen.
“Het is nooit anders geweest” vind ik geen argument om het niet te doen maar juist een reden om er nu eindelijk eens iets aan te veranderen. De spelregels zijn hopeloos ouderwets. Voetbal kan veel sneller, flitsender en bovenal eerlijker.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

salmonyappi schreef: 20 mei 2018, 08:27 “Het is nooit anders geweest” vind ik geen argument om het niet te doen maar juist een reden om er nu eindelijk eens iets aan te veranderen. De spelregels zijn hopeloos ouderwets. Voetbal kan veel sneller, flitsender en bovenal eerlijker.
De jarenlange brainwash op tv heeft zijn werk gedaan.
Glory Hunter
Plaats reactie