Spelregels en Vernieuwing !

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
Assendelft
Seizoenkaarthouder
Berichten: 495
Lid geworden op: 03 mar 2005, 13:35
Locatie: Assendelft Zaanstreek

Kon zo gauw geen topic vinden over de spelregels en de vernieuwing binnen het voetbal.

Vele zijn bezig in het voetbal met vernieuwing van regels.
Het wel of niet gebruiken van TV beelden, geel trekken bij opstootjes,
zuivere speeltijd of buitenspel opheffen.

Nu zag ik bij het wereldkampioenschap Hockey iets, wat
bij het voetbal ook wel eens toegepast kan gaan worden.

Wanneer een speler geblesseerd raakt en de verzorger moet erbij komen,
moet de speler wanneer hij buiten de lijnen is 2 minuten wachten voor hij er weer in mag. Dit heeft natuurlijk voor en nadelen, maar het spelbederf in de laatste minuten dat er 6 keer een verzorger het veld op moet ben je dan "kwijt". Daar tegenover staat dat wanneer je iemand een rotschop geeft, je zeker 2 minuten van hem af bent.

Er zijn vast wel meer ideeen die tengoede kunnen komen aan
het spel.
Ik heb 70 hobby's : Soixante-Neuf en vissen !!!!!
Gebruikersavatar
Onderhond
Fanatic
Berichten: 648
Lid geworden op: 03 jun 2005, 07:16
Locatie: half uurtje rijden van het stadion
Contacteer:

Assendelft schreef:Kon zo gauw geen topic vinden over de spelregels en de vernieuwing binnen het voetbal.

Vele zijn bezig in het voetbal met vernieuwing van regels.
Het wel of niet gebruiken van TV beelden, geel trekken bij opstootjes,
zuivere speeltijd of buitenspel opheffen.

Nu zag ik bij het wereldkampioenschap Hockey iets, wat
bij het voetbal ook wel eens toegepast kan gaan worden.

Wanneer een speler geblesseerd raakt en de verzorger moet erbij komen,
moet de speler wanneer hij buiten de lijnen is 2 minuten wachten voor hij er weer in mag. Dit heeft natuurlijk voor en nadelen, maar het spelbederf in de laatste minuten dat er 6 keer een verzorger het veld op moet ben je dan "kwijt". Daar tegenover staat dat wanneer je iemand een rotschop geeft, je zeker 2 minuten van hem af bent.

Er zijn vast wel meer ideeen die tengoede kunnen komen aan
het spel.
Dan degene die de blessure veroorzaakte ook maar voor die tijd het veld uit?
It's a joke, not a dick. Don't take it so hard.
Gebruikersavatar
Assendelft
Seizoenkaarthouder
Berichten: 495
Lid geworden op: 03 mar 2005, 13:35
Locatie: Assendelft Zaanstreek

Onderhond schreef:[..]


Dan degene die de blessure veroorzaakte ook maar voor die tijd het veld uit?
Dat heeft Co 2 jaar terug al eens ge-oppert, kreeg geen gehoor.
Natuurlijk heeft het haken en ogen, maar bij het hockey werkt dit uitstekend heb ik begrepen.

Bij het tennis kun je nu een "challenger" ( zo heette het geloof ik ) aanvragen om te kijken of de bal in of uit was. Ook Tv beelden zullen straks in het voetbal gebruikt worden.
Ik heb 70 hobby's : Soixante-Neuf en vissen !!!!!
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

Gewoon met zuivere speeltijd werken.

Dat die spelers voor dood blijven liggen komt ook daar de slappe arbitrale trio`s die wedstrijden "leiden".
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Een heerlijk verfrissend en verrassend goed voorstel :

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=40160

Bij 0-0 geen punten. haha.. briljant.. een Israelisch idee. Lekker simpel en duidelijk.
Gebruikersavatar
Slayer
Seizoenkaarthouder
Berichten: 411
Lid geworden op: 20 dec 2004, 19:06

NU.NL:
Blatter wil vier in plaats van twee grensrechters

Uitgegeven: 27 februari 2007 12:47

RIJSWIJK - President Sepp Blatter van de wereldvoetbalbond (FIFA) wil het aantal grensrechters bij een wedstrijd uitbreiden van twee naar vier. De scheidsrechter zou zich daardoor meer op het spel kunnen concentreren. De bestuurder zegt dat in een interview met het Zwitserse voetbalmaandblad Eurosoccer.

De Zwitser Blatter vindt het niveau van de grensrechters de laatste jaren aanmerkelijk verbeterd, maar de arbiters zijn volgens hem te veel "diagonaal georiënteerd", omdat ze een assistent aan elke zijde van het veld hebben. Een tweede assistent-scheidsrechter aan elke kant moet dat verhelpen.

Eerder pleitte Blatter al voor grotere doelen om de sport aantrekkelijker te maken.
Gebruikersavatar
The North Shield
Seizoenkaarthouder
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 feb 2007, 18:32
Locatie: Noord Hollands Dorp met een L.

Volgens mij moet het echt tijd gaan worden voor de VIDEO scheidsrechter.

Deze zal beslissen in twijfelgevallen en niet correcte beslissingen op het veld direkt corrigeren. Met de huidige techniek moet dit makkelijk kunnen en verlicht je de scheids op het veld. Foutieve ingooien, corner/achterballen, wel of geen buitenspel, bal over de lijn, grove overtredingen ongezien etc etc zullen dan snel tot het verleden horen.

Ook dan zullen er nog discussie gevallen blijven, zoals onze goal tegen 020, maar je perkt het wel in.

Wellicht ook gelijk een goede optie om schone netto-netto speeltijd in te voeren. Ligt het spel-bal stil de klok ook stil zetten. Bij Basketbal en IJshockey doen ze dit ook geloof ik. Tijdtrekken heeft dan echt geen zin meer en de wedstrijdtijd is dan ook vooraf zeker.

Het is soms toch een schande wanneer je ziet hoeveel tijd er soms daadwerkelijk een bal heeft gerold.

Grtz


PS wie stuurt dit door naar de FIFA of UEFA ?
Wil weer naar een AZ voetbalwedstrijd ........ en snel !
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

The North Shield schreef:Wie stuurt dit door naar de FIFA of UEFA ?
Ik ben pertinent tegen élke vorm van digitale hulpmiddelen. Het spelletje heeft de laatste jaren al bijna al zijn charmes over boord moeten gooien "ten gunste" van de commercie. Betonnen, lelijke stadions worden de grond uit gestampt, kunstgras, hoogst irritante aanvangstijden en zelfs op doordeweekse avonden worden er competitiewedstrijden gespeeld.

Als we dan ook nog telkens de beelden moeten raadplegen of het wel een juiste beslissing is genomen én zuivere speeltijd gaan invoeren moet ik op de vraag "hoe laat ben je ongeveer thuis" antwoorden, ik hoop tussen 16:30 en 19:00 uur.

Ik heb het dan nog niet eens gehad over hoe heerlijk het is een scheids uit te kafferen als ie weer een verkeerde beslissing neemt. Het lijkt me beter om je frustraties op de man in het zwart te botvieren dan op je buurman op de tribune.

Ik pleit voor meerdere scheids- danwel grensrechters en niks anders. De ene keer heeft AZ de pech van een scheidsrechterlijke dwaling, de andere keer is het weer een andere club maar per saldo zal het allemaal toch geen fuck uitmaken?
Gebruikersavatar
The North Shield
Seizoenkaarthouder
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 feb 2007, 18:32
Locatie: Noord Hollands Dorp met een L.

cAZtricum schreef:[..]


Ik ben pertinent tegen élke vorm van digitale hulpmiddelen. Het spelletje heeft de laatste jaren al bijna al zijn charmes over boord moeten gooien "ten gunste" van de commercie. Betonnen, lelijke stadions worden de grond uit gestampt, kunstgras, hoogst irritante aanvangstijden en zelfs op doordeweekse avonden worden er competitiewedstrijden gespeeld.

Als we dan ook nog telkens de beelden moeten raadplegen of het wel een juiste beslissing is genomen én zuivere speeltijd gaan invoeren moet ik op de vraag "hoe laat ben je ongeveer thuis" antwoorden, ik hoop tussen 16:30 en 19:00 uur.

Ik heb het dan nog niet eens gehad over hoe heerlijk het is een scheids uit te kafferen als ie weer een verkeerde beslissing neemt. Het lijkt me beter om je frustraties op de man in het zwart te botvieren dan op je buurman op de tribune.

Ik pleit voor meerdere scheids- danwel grensrechters en niks anders. De ene keer heeft AZ de pech van een scheidsrechterlijke dwaling, de andere keer is het weer een andere club maar per saldo zal het allemaal toch geen fuck uitmaken?
Kan echt niet meer joh, doe ff normaal. Je zult in 2008 het kampioenschap maar mislopen door een scheidsrechterijke dwaling. Dan piep je we anders, toch ?
Wil weer naar een AZ voetbalwedstrijd ........ en snel !
bdp
Steward
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:13
Locatie: Alkmaar

Het lijkt mij ook niks zon 'electronische scheids', al die beelden iedere keer terug kijken gaat een hoop tijd kosten tijdens een wedstrijd. Het zou inderdaad zomaar kunnen dat je daardoor het kampioenschap misloop door een fout van de leiding, maar de kans dat je hem op zon vieze manier wint is volgens mij net zo groot. Denk ook dat het tempo flink uit de wedstrijd word gehaald als er 4 keer een korte pauze word ingelast, dat lijkt mij ook niet in het voordeel van AZ.

Laat voetbal lekker zoals het is.. moet er niet aan denken dat meneer wegereef gister beelden had terug gaan kijken en de goal had afgekeurd!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Als je digitale middelen gaat gebruiken, dan moet je dat alleen in zeer beperkte gevallen doen, bijvoorbeeld alleen om te bepalen of een bal over de lijn is of niet, en of het een penalty is of niet. Dan zal het beperkt blijven tot hooguit een paar keer per wedstrijd.
Als je ook buitenspel e.d. gaat bekijken, dan gaat een wedstrijd inderdaad eindeloos duren.

Zuivere speeltijd vind ik op zich wel een goed idee, alleen dan natuurlijk niet 90 minuten zuivere speeltijd, want dan gaat een wedstrijd 1,5 tot 2x zo lang duren. Dan moet je bijvoorbeeld iets van 60-70 minuten zuivere speeltijd nemen (net wat het gemiddelde nu ongeveer is, kwestie van het 1 seizoen bijhouden en het gemiddelde dan invoeren als zuivere speeltijd). Dan voorkom je in ieder geval het tijdrekken bij het nemen van doeltrappen/vrije trappen/ingooien.
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

The North Shield schreef:[..]


Je zult in 2008 het kampioenschap maar mislopen door een scheidsrechterijke dwaling. Dan piep je we anders, toch ?
Het lijkt me sterk dat in een heel seizoen één verkeerde beslissing verantwoordelijk kan zijn voor het mislopen van een kampioenschap. Op een groot toernooi is de kans groter dat je hierdoor uit het toernooi ligt, hier zouden ze dus meerdere scheids-, grens- of lijnrechters kunnen inzetten.
Gebruikersavatar
The North Shield
Seizoenkaarthouder
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 feb 2007, 18:32
Locatie: Noord Hollands Dorp met een L.

Ik snap ook wel dat helemaal doorvoeren niet kan. Maar een smerige overtreding buiten het gezichtsveld van de scheids maar wel op camara zou dan bv tijdens de wedstrijd nog kunnen worden bestraft. Met geel of wanneer het heel ernstig is zelfs rood.

Wel of geen penalty ? Niet geheel onbelangrijk als je ziet hoevaak dit misgaat de laatste tijd. Kost geen extra tijd, ligt toch altijd een speler te kreperen op de grond of spelers lopen de scheids te belagen.

Wel of geen buitenspel doelpunt ( Spel gewoon doorlaten lopen, video man geeft sein ja of nee ) Kost geen extra tijd want spel gaat gewoon door.

Spelregels zijn er gemaakt om het spelletje leuk te houden voor elkaar. Als er dus mogelijkheden zijn om dit te controleren/checken dan moet je hier toch voor zijn, zelfs als dino supporter zoals ik van boven de 40.

En meer grensrechters maakt geen ruk uit, deze wachten toch vaak op wat de scheids beslist. Zelfs als ze er boven op staan met hun neus.

Wat wel iets is wat zeker het naleven van bepaalde spelregels zal bevorderen is wanneer er spelrechters van boven af op het speelveld kunnen kijken. Ik zeg wel eens een grensrechter zou op de bovenste ring van een stadion moeten lopen. alleen dan kan hij buitenspel op een bijna perfekte manier beoordelen. vanaf de grond is dit als het om kleine verschillen gaat niet te doen. Moment van bal spelen en weglopende man is nooit in 1 oogopslag te zien vanaf de grond. Vanaf de Tribune veel vaker wel !

zo ik stop over dit onderwerp ik heb me zeggie gedaan


Grtz
Wil weer naar een AZ voetbalwedstrijd ........ en snel !
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

Voorstel: geen goals, dan ook geen punten

27/2/2007 17:38

Het opzet van de Israëlische competitie moet op z'n kop om de tanende interesse van het publiek en het saaie schouwspel tegen te gaan. Voormalig bondscoach Shlomo Scharf heeft daar een revolutionair idee voor geopperd.
'Negatief spel moet niet beloond worden', begon Shlomo zijn betoog voor Israëls Army Radio. 'Ik wil zelfs zo ver gaan dat teams die doelpuntloos gelijkspelen, geen punten krijgen. We moeten nieuwe regels verzinnen om aanvallend voetbal te realiseren.'

De nationale competitie in Israël blinkt niet uit in doelpuntrijke duels. De meest productieve club - Hapoel Tel Aviv - scoort gemiddeld 1,59 keer per wedstrijd. Hapoel Petach Tikva is met 0,64 goals per duel de slechtst scorende ploeg.

Vooral het verschil met het hoogste gemiddelde is opvallend. In Nederland is AZ de trefzekerste met 2,58 treffer per wedstrijd. Heracles Almelo, de slechtste afmaker van Nederland, is met 0,77 iets minder armoedig dan de Israëlische hekkensluiter.

Shlomo wijst de coaches aan als hoofdschuldigen. 'De meesten sturen hun ploeg het veld in met de opdracht niet te verliezen. Ze denken er niet eens aan om te winnen en begrijpen niet dat het spel drááit om goals.'
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

RULEAZ schreef:Voorstel: geen goals, dan ook geen punten

27/2/2007 17:38

Het opzet van de Israëlische competitie moet op z'n kop om de tanende interesse van het publiek en het saaie schouwspel tegen te gaan. Voormalig bondscoach Shlomo Scharf heeft daar een revolutionair idee voor geopperd.
'Negatief spel moet niet beloond worden', begon Shlomo zijn betoog voor Israëls Army Radio. 'Ik wil zelfs zo ver gaan dat teams die doelpuntloos gelijkspelen, geen punten krijgen. We moeten nieuwe regels verzinnen om aanvallend voetbal te realiseren.'

De nationale competitie in Israël blinkt niet uit in doelpuntrijke duels. De meest productieve club - Hapoel Tel Aviv - scoort gemiddeld 1,59 keer per wedstrijd. Hapoel Petach Tikva is met 0,64 goals per duel de slechtst scorende ploeg.

Vooral het verschil met het hoogste gemiddelde is opvallend. In Nederland is AZ de trefzekerste met 2,58 treffer per wedstrijd. Heracles Almelo, de slechtste afmaker van Nederland, is met 0,77 iets minder armoedig dan de Israëlische hekkensluiter.

Shlomo wijst de coaches aan als hoofdschuldigen. 'De meesten sturen hun ploeg het veld in met de opdracht niet te verliezen. Ze denken er niet eens aan om te winnen en begrijpen niet dat het spel drááit om goals.'
haha.. ik ben helemaal voor de Shlomo Scharf competitie's ...

Dat dit nog niet eerder bedacht is. Het aantal 0-0'en zou erdoor af kunnen nemen.


Een interessante link waarbij de overgang van het 2 naar 3 puntensysteem is onderzocht.. :

http://users.pandora.be/s.a/voetbalkenn ... ysteem.htm
Gebruikersavatar
Padre
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 12 jan 2004, 18:43
Locatie: Alkmaar

cAZtricum schreef:[..]
Ik ben pertinent tegen élke vorm van digitale hulpmiddelen. Het spelletje heeft de laatste jaren al bijna al zijn charmes over boord moeten gooien "ten gunste" van de commercie. Betonnen, lelijke stadions worden de grond uit gestampt, kunstgras, hoogst irritante aanvangstijden en zelfs op doordeweekse avonden worden er competitiewedstrijden gespeeld.

Als we dan ook nog telkens de beelden moeten raadplegen of het wel een juiste beslissing is genomen én zuivere speeltijd gaan invoeren moet ik op de vraag "hoe laat ben je ongeveer thuis" antwoorden, ik hoop tussen 16:30 en 19:00 uur.

Ik heb het dan nog niet eens gehad over hoe heerlijk het is een scheids uit te kafferen als ie weer een verkeerde beslissing neemt. Het lijkt me beter om je frustraties op de man in het zwart te botvieren dan op je buurman op de tribune.

Ik pleit voor meerdere scheids- danwel grensrechters en niks anders. De ene keer heeft AZ de pech van een scheidsrechterlijke dwaling, de andere keer is het weer een andere club maar per saldo zal het allemaal toch geen fuck uitmaken?

:bow: :bow:
Gijki
Dagjesmens
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:18
Locatie: oud-overdie

Jack schreef:Een heerlijk verfrissend en verrassend goed voorstel :

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=40160

Bij 0-0 geen punten. haha.. briljant.. een Israelisch idee. Lekker simpel en duidelijk.
dat is lang zo gek nog niet.
Half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !
El PELADO
Dagjesmens
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 nov 2006, 14:25
Locatie: alkmaar

Alles zo laten zoals het is,moet me wel ergens over op kunnen winden.Heb een heerlijke week op het werk.
You"re Celtic,United but baby I decided AZ ALKMAAR is the best team I ever seen
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Steinsson!!! schreef:[..]
dat is lang zo gek nog niet.
Dit kan aardig spectaculaire slotfases opleveren in ieder geval, waarin 2 ploegen alles-of-niets gaan spelen om toch nog punten te halen. :wink:
En je voorkomt wedstrijdinstellingen zoals NEC in Alkmaar in december. Als je van te voren weet dat je moet scoren om punten mee te nemen heeft het geen zin om de hele wedstrijd massaal te gaan verdedigen.
Gebruikersavatar
real ben side
Seizoenkaarthouder
Berichten: 430
Lid geworden op: 03 feb 2006, 11:40
Locatie: Alkmaar

Waarom niet bij een gelijkspel ......

penalty`s nemen ....de winnende partij kijgt dan 1 punt voor het gelijk spel en 1 punt voor de gewonnenstrafschoppen serie

En de verliezende partij krijgt alleen 1 punt voor het gelijke spel..!

Voordeel is dat het publiek ....een spannend slot krijgt in een soms saaie wedstrijd..!!
Hoe meer mensen tegen mij aanschoppen... hoe leuker ik het vind.
Plaats reactie