Dubieuze transfers en andere duistere zaken

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Net zoals de vermeende interesse van Judas Slot in Bjørkan.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Voor de mensen die nog twijfelden over het ontslag:

Slot = 🐍 en doet dus precies de dingen waarom AZ hem heeft ontslagen. Feyenoord shopt nooit in scandinavie en nu ineens 3/4 spelers uit scandinavie in de geruchten.
Bjorkan alsnog kopen en laten zien wie de baas is haha😁
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SimonPoulsen schreef: 05 jul 2021, 09:31 Voor de mensen die nog twijfelden over het ontslag:

Slot = 🐍 en doet dus precies de dingen waarom AZ hem heeft ontslagen. Feyenoord shopt nooit in scandinavie en nu ineens 3/4 spelers uit scandinavie in de geruchten.
Bjorkan alsnog kopen en laten zien wie de baas is haha😁
Ik ga het zeker niet voor feyenoord opnemen, die rattenclub, en het is opvallend dat ze nu ook in Noorwegen shoppen, maar wat je zegt is niet waar: feyenoord heeft redelijk wat Skandinavische spelers gehad door de jaren heen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

salmonyappi schreef: 05 jul 2021, 22:35 Ik ga het zeker niet voor feyenoord opnemen, die rattenclub, en het is opvallend dat ze nu ook in Noorwegen shoppen, maar wat je zegt is niet waar: feyenoord heeft redelijk wat Skandinavische spelers gehad door de jaren heen.
Ik doelde meer op de laatste pak en beet 5/10 jaar.
De laatste spelers van een Scandinavische clubs:
Jorgensen(25jr) in 2016
Gustafson(20jr) in 2015
Sing(21) in 2012

En een "scandinavische speler" met Sam Larsson in 2017

Dus no way dat Feyenoord, Pedersen, Bjorkan, Kitolano, een keeper en wie weet wat nog meer plotseling op de radar hebben. Zeker die eerste 3 zijn typische AZ targets. Slot heeft ze met zn kennis van de lijstjes van AZ gewoon aangewezen. Dat vervolgens die 'scouts' daar even wat beelden en data bekijken en denken van dat is een prima speler hoef je geen genie voor te zijn.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Onze vrienden van Waterontharder nemen al na 1 jaar afscheid van het sponsorship van Vitesse.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/98 ... tesse.html
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Barcelona zou ergens nog 58 miljoen euro tussen de bankkussens gevonden hebben om last minute op Dani Olmo te bieden.
Wat een grap.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

FC Barcelona wil zich op het állerlaatste moment gaan versterken met Luuk de Jong, beweert AS. De Nederlandse spits zou andere aanbiedingen - waaronder die van PSV - naast zich neergelegd hebben in de hoop op een transfer naar Barça.

Barcelona heeft op Deadline Day 'in paniek' een telefoontje gepleegd naar Sevilla voor De Jong. De Catalanen zijn nog hard op zoek naar een extra spits. De Jong was al op de hoogte van de interesse van Ronald Koeman en consorten, waardoor hij het PSV-aanbod naast zich neer heeft gelegd.

Ze zijn daar echt totaal van het padje! :lol:
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

G-Vak schreef: 31 aug 2021, 18:18 FC Barcelona wil zich op het állerlaatste moment gaan versterken met Luuk de Jong, beweert AS. De Nederlandse spits zou andere aanbiedingen - waaronder die van PSV - naast zich neergelegd hebben in de hoop op een transfer naar Barça.

Barcelona heeft op Deadline Day 'in paniek' een telefoontje gepleegd naar Sevilla voor De Jong. De Catalanen zijn nog hard op zoek naar een extra spits. De Jong was al op de hoogte van de interesse van Ronald Koeman en consorten, waardoor hij het PSV-aanbod naast zich neer heeft gelegd.

Ze zijn daar echt totaal van het padje! :lol:
Het is wel duidelijk dat Weghorst bij oranje nooit een echte kans zou krijgen van Koeman.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Lachwekkende transfer.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Is er iemand met tijd teveel die mij kan uit leggen hoe je van aanvoerder van Willem 2 in het ene seizoen, naar algemeen directeur van Roda JC in het volgende kan gaan?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Vreemde move, maar dit zal er mee te maken hebben:
Nu gaat Peters naar verluidt dus aan de slag bij Roda JC. Daar is Jurgen Streppel (met wie Peters in Tilburg jarenlang samenwerkte) nu de hoofdtrainer.
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/jo ... ~ae860145/
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

DeZuivelDuivel schreef: 05 okt 2021, 20:50 Is er iemand met tijd teveel die mij kan uit leggen hoe je van aanvoerder van Willem 2 in het ene seizoen, naar algemeen directeur van Roda JC in het volgende kan gaan?
Heeft naast zijn voetbalcarrière een universitaire master in management gehaald. Roda heeft niet de mogelijkheden om een bewezen topper aan te trekken, dus dit is een mooie uitkomst voor beide partijen lijkt mij.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Gatalin schreef: 06 okt 2021, 08:41 Heeft naast zijn voetbalcarrière een universitaire master in management gehaald. Roda heeft niet de mogelijkheden om een bewezen topper aan te trekken, dus dit is een mooie uitkomst voor beide partijen lijkt mij.
Ah kijk, dat is een aardige verklaring.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Newcastle United opgekocht door een Arabier met bloed aan zijn handen. De fans zijn er in ieder geval blij mee.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 906
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

vriend schreef: 11 okt 2021, 12:33 Newcastle United opgekocht door een Arabier met bloed aan zijn handen. De fans zijn er in ieder geval blij mee.
Tsja, bijna al die grote clubeigenaren hebben hun geld wel op zeer dubieuze manieren verdiend. Alleen bij deze ligt het er wat duidelijker bovenop.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

https://www.ad.nl/binnenland/dirk-kuyt ... aeff70c1/
Zou die oud-Feyenoorder die Kuijt niet wil noemen misschien tegenwoordig bij ons spelen? Het zou mij, met zijn geschiedenis, niet verbazen. Zoveel andere opties uit dezelfde kringen (Feyenoord en vermoedelijk Oranje gezien de link naar Sneijder) zijn er niet. Alleen Robin van Persie valt verder nog in dat profiel, maar lijkt mij minder waarschijnlijk.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

MO7 schreef: 06 nov 2021, 13:40 https://www.ad.nl/binnenland/dirk-kuyt ... aeff70c1/
Zou die oud-Feyenoorder die Kuijt niet wil noemen misschien tegenwoordig bij ons spelen? Het zou mij, met zijn geschiedenis, niet verbazen. Zoveel andere opties uit dezelfde kringen (Feyenoord en vermoedelijk Oranje gezien de link naar Sneijder) zijn er niet. Alleen Robin van Persie valt verder nog in dat profiel, maar lijkt mij minder waarschijnlijk.
Iets meer context a.u.b.. Ik kom niet voorbij een betaalmuur.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Meerdere (oud-)profvoetballers, onder wie de ex-internationals Dirk Kuyt en Wesley Sneijder, zijn gehoord in een van de grootste drugszaken van dit moment. Het gaat om het onderzoek Taxus rond de Haagse ’godfather’ Piet S. De spelers zouden zwaar gegokt hebben op een goksite, die volgens justitie mogelijk van Piet S. is.

Het draait allemaal om de goksite Edobet. De profs kwamen in het drugsonderzoek Taxus naar voren door afgeluisterde gesprekken en in beslag genomen computers en gegevensdragers.

Dat blijkt uit vertrouwelijke dossierstukken die De Telegraaf heeft ingezien. De ex-internationals zijn gehoord als getuige en niet als verdachte.

In een van de gesprekken komt Dirk Kuyt ter sprake. ’Die jongen had een limiet van vijf ruggen. Freddy heeft dat limiet verhoogd naar 25 ruggen. Maar hij speelt soms vijf ruggen op een dag’, zegt een afgeluisterd persoon. Freddy is de zoon van Piet S., en een rug is duizend euro.

Dirk Kuyt erkent bij het verhoorkoppel van de recherche meteen dat hij gebruikmaakte van de goksite. Hij kwam, zo verklaart Kuyt, bij Edobet terecht via andere spelers. Inloggegevens om te gokken kreeg hij via ene ’Patrick’. Kuyt had krediet en stortte bij als dat op was. Dat kon ook met contante bedragen. ’Ik gokte alleen op voetbal. De site lijkt erg op Unibet’, verklaart hij bij de rechercheurs. Als de ex-voetballer geld won, sprak hij af bij een tankstation en kreeg dan zijn winst uitbetaald.

Bij Wesley Sneijder dreigden personen in afgeluisterde gesprekken om familieleden van de voetballer zwaar te mishandelen. De rechercheurs houden hem passages uit de getapte gesprekken voor. Eén persoon vertelt: ’Effe dat broertje van hem, voordat we geld gaan vragen, het ziekenhuis in slaan, dus die laat ik effe zijn oogkas breken, gewoon effe goed. Ze hebben vanaf twee adressen gegokt. Vanuit Amsterdam en vanuit Utrecht. Eentje is bij zijn broertje vandaan. Dus die laat ik effe zijn oogkas breken.’

De afgeluisterde personen zijn kennelijk woest dat er niet voldaan is aan een betaling. Er moet iemand boeten. ’We gaan niet meer vragen om geld. Eerst gewoon in het ziekenhuis laten trappen. Mag ook een wijf zijn. Zijn moeder, tante of oma. Kan me niet schelen wie’, zegt een van de twee. De recordinternational kan een bericht met een waarschuwing verwachten. Als hij zijn schuld niet dubbel betaalt, ’wordt het tien keer erger’.

Wesley Sneijder vertelt de Haagse rechercheurs die hem begin dit jaar horen dat de voorgelezen stukken hem bekend voorkomen. „Het is voor ons duidelijk. We gaan meteen eerlijk zijn”, zegt de sportman. Hij wordt bij het gesprek vergezeld door een goede vriend. „lk heb nooit op die website gespeeld, van mijn broertje weet ik dat niet.”

Sneijder steekt van wal. Volgens hem werd hij anderhalf jaar geleden gebeld door een afgeschermd nummer. ’Jij moet betalen omdat je garant staat voor X’, zou hem zijn gezegd. Kort daarna volgde een bijeenkomst waarop de voormalig Oranje-speler duidelijk zou hebben gemaakt dat hij helemaal niet garant stond voor hem. „De mannen boden wel tien keer hun excuses aan. Ik heb nooit meer iets van ze gehoord.”

Het Openbaar Ministerie Den Haag, verantwoordelijk voor het onderzoek Taxus naar Piet S., wil niet reageren. De advocaat van S., Stijn Franken, wil evenmin commentaar geven. Edobet was onder voetballers lange tijd een populaire site om te gokken op wedstrijden. Dat had te maken met gebruiksgemak, maar ook met hoge speelwinsten. Sommige inmiddels ex-profs speelden voor duizenden euro’s per dag. Een aantal spelers kwam in de problemen omdat ze gokschulden niet meer konden voldoen.

Bij politie en justitie zijn meerdere gevallen bekend van spelers die in zulke gevallen ernstig werden bedreigd door onderwereldfiguren. In het geval van Edobet vermoedt justitie dat de site werd gebruikt als witwasvehikel voor een drugsorganisatie. In het Taxus-onderzoek, dat leidde tot het ontdekken van de bemoeienis van profvoetballers, speurt de recherche vooral naar de organisatie van een van ’s lands beruchtste drugscriminelen Piet S. De hoofdverdachte in het Taxus-onderzoek kwam pas echt goed in beeld toen de recherche erin slaagde een groot aantal pgp-berichten te ontcijferen, die aan Piet S. en medeverdachten worden toegeschreven.

Deze krant sprak met Kuyt en Sneijder, die door de recherche als getuigen zijn gehoord. „Ik heb alles naar waarheid verklaard tegenover de politie”, zegt Kuyt. „De periode dat ik gokte via Edobet ligt inmiddels ver achter me en ik word liever niet meer herinnerd aan deze tijd.”

Sneijder wijst erop dat zijn naam ten onrechte in beeld bij de politie kwam omdat een ver familielid suggereerde dat de voetballer garant stond voor diens gokschulden.

„Toen ik keihard kon bewijzen dat dit niet waar was, was dit verhaal afgedaan.”

De Haagse Piet S. (65) werd in september 2020 samen met elf andere verdachten opgepakt op verdenking van witwassen, grootschalige drugshandel en deelname aan een criminele organisatie. Hij zou vele tonnen aan drugs naar ons land hebben vervoerd.

S. figureert al zeker een kwart eeuw in het hoogste segment van de onderwereld. De man met de bijnamen ’De Dikke’ en ’De Ouwe’ gold als ongrijpbaar, maar liep uiteindelijk door vooral onderschepte pgp-berichten tegen de lamp. Hij sliep jarenlang in hotels, afwisselende huizen en liet zich non-stop rondrijden. S. was uitermate voorzichtig.

De Telegraaf onthulde in een vierluik over de Haagse ’godfather’ dat hij een monsterverbond sloot met de motorbende Satudarah die zorgde voor bescherming in ruil voor cocaïne; en ook dat S. met behulp van corrupte contacten tal van havens in zijn zak had.

Uiteindelijk werd hij mede door een infiltratieactie van de Spaanse politie gepakt. Er zijn inmiddels meerdere voorbereidende zittingen geweest. De eerstvolgende is in november. Piet S. heeft zich nog niet laten zien. Een datum voor de inhoudelijke behandeling is er nog niet.

Dit komt van het Premium artikel in de Telegraaf, maar inhoud zal denk vrijwel identiek aan het AD zijn.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

In het AD staat dat Kuijt de inloggegevens had gekregen van een speler waarmee hij bij Feyenoord speelde, maar voor zijn veiligheid en diens privacy wil hij de naam van die medespeler niet noemen. Dat is in dit verband nog wel relevant. Gezien het feit dat er dus ook andere internationals bij zijn betrokken lijkt het logisch dat je dan moet zoeken naar spelers die toen zowel international als Feyenoorder waren en dus iets met gokken hadden. Dan wordt het aantal kandidaten wel vrij klein.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

MO7 schreef: 07 nov 2021, 11:08 In het AD staat dat Kuijt de inloggegevens had gekregen van een speler waarmee hij bij Feyenoord speelde, maar voor zijn veiligheid en diens privacy wil hij de naam van die medespeler niet noemen. Dat is in dit verband nog wel relevant. Gezien het feit dat er dus ook andere internationals bij zijn betrokken lijkt het logisch dat je dan moet zoeken naar spelers die toen zowel international als Feyenoorder waren en dus iets met gokken hadden. Dan wordt het aantal kandidaten wel vrij klein.
Oud feyenoorder/ex international en iets met gokken.... kan mij wel iemand bedenken :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie