Dubieuze transfers en andere duistere zaken

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kuifje schreef: 14 sep 2020, 13:47 Bölöni er alweer uit na 25 dagen bij Gent.
Maandje werken en twee jaar salaris opstrijken.
Dat is de tweede trainer dit seizoen al toch?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

MO7 schreef: 26 sep 2020, 13:28 Dit wisten we al:

https://www.ftm.nl/artikelen/vitesse-h ... e=twitter
Ik moest er ook al aan denken. :)

Dit vind ik wel een opvallend stukje:
Dat Vitesse noch de KNVB zicht hadden op de financiën van Rosiers bedrijf, was geen reden om Waterontharder.com te weigeren als hoofdsponsor. De club en de bond gingen af op de brede lach, het goede gevoel – de ‘klik’, zoals dealmaker Van der Knaap dat omschrijft.
En verplaats je dan eens in FC Emmen en hun shirtsponsor...
Lekker meten met 2 maten..
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ferry schreef: 26 sep 2020, 16:20 Ik moest er ook al aan denken. :)

Dit vind ik wel een opvallend stukje:


En verplaats je dan eens in FC Emmen en hun shirtsponsor...
Lekker meten met 2 maten..
Meten met 2 maten en de shirtsponsor van Emmen samen in één reactie. Hulde. :lol:
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

MO7 schreef: 04 jul 2020, 14:44 Wat ik kan vinden over de vorige shirtsponsors van Vitesse is dat ze zo rond een miljoen per jaar opbrachten.
Overigens volgens FTM:
Voor zijn hoofdsponsorschap bij Vitesse betaalt hij tussen de acht ton en een miljoen euro.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

leszz schreef: 27 sep 2020, 07:38 Moet zeggen dat het langzaam aan begint te voelen alsof we de arbitrage/KNVB tegen ons in het harnas hebben gejaagd na de brief naar de UEFA. Veel belangrijke beslissing lijken niet onze kant meer op te vallen. Nu tegen Fortuna bij de tweede goal wordt Koopmeiners echt hard in zijn rug gelopen wat normaal altijd een overtreding is, er wordt niet eens naar gekekekn door de VAR. Vorige week tegen PEC aardig wat discutabele momenten
Ja. Dit roep ik ook al 2 wedstrijden lang. Helemaal met je eens.
KNVB = maffia. Ga jij iets tegen ons proberen te doen, dan gaan we jou het leven zuur maken. Was er niet een citaat van Gudde dat dit bevestigde?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=377875

Deze moeten ze toch eens uitleggen bij NEC.

Duister nee, maar dubieus vind ik die verhuren van NEC naar Willem 2 wel. Je zou denken dat NEC die spelers zelf zou kunnen gebruiken.
De persberichten doen het altijd lijken alsof de situatie tussen beide clubs volkomen omgekeerd is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Dat is gewoon huren met optie tot koop. Dat is gewoon slim van Joris.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

pAZcal schreef: 27 sep 2020, 10:44 Ja. Dit roep ik ook al 2 wedstrijden lang. Helemaal met je eens.
KNVB = maffia. Ga jij iets tegen ons proberen te doen, dan gaan we jou het leven zuur maken. Was er niet een citaat van Gudde dat dit bevestigde?
Jongens, kom op zeg.......denk je nou echt dat arbiters het veld in worden gestuurd met de opdracht: “ga AZ aan alle kanten benadelen; ga expres tegen ze fluiten” ??
Ik geloof daar niet in. Soms zit het mee, soms zit het tegen.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 01 okt 2020, 09:35 Jongens, kom op zeg.......denk je nou echt dat arbiters het veld in worden gestuurd met de opdracht: “ga AZ aan alle kanten benadelen; ga expres tegen ze fluiten” ??
Ik geloof daar niet in. Soms zit het mee, soms zit het tegen.......
Dan geloof je er niet in. Maar dat wij geen vrije trap krijgen maar een goal tegen na die beuk in de rug van Koopmeiners blijft wel bizar. Op zijn minst hadden we de bv Kuipers weer eens tegen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Kilkenny schreef: 01 okt 2020, 15:29 Dan geloof je er niet in. Maar dat wij geen vrije trap krijgen maar een goal tegen na die beuk in de rug van Koopmeiners blijft wel bizar. Op zijn minst hadden we de bv Kuipers weer eens tegen.
Is er een statistiek van de wedstrijden die Kuipers de laatste 5 jaar bij ons gefloten heeft. Ik heb zelf het gevoel dat wij al met 1-0 achter staan als deze man ons fluit.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

salmonyappi schreef: 01 okt 2020, 09:35 Jongens, kom op zeg.......denk je nou echt dat arbiters het veld in worden gestuurd met de opdracht: “ga AZ aan alle kanten benadelen; ga expres tegen ze fluiten” ??
Ja.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

pAZcal schreef: 01 okt 2020, 19:37Ja.
Zielig.
Dit puntenverlies heeft AZ volledig aan zichzelf te danken.

We hebben het hier over f*cking Fortuna.........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 01 okt 2020, 22:19 Zielig.
Dit puntenverlies heeft AZ volledig aan zichzelf te danken.

We hebben het hier over f*cking Fortuna.........
Dat is zo, maar dat was de discussie even niet...
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Iedereen constant de mond vol over hoe geld het voetbal kapot maakt, doet Real Madrid een keer normaal, gaan mensen artikelen schrijven over hoe vreemd het is dat ze niks kopen. Ze geven toch al jaren minimaal 30 miljoen per jaar uit klinkt het dan (alsof dat de normaalste zaak van de wereld is). Ik zou er juist een applausje voor willen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 28 jan 2021, 11:22 Kinderhandel van Nike...

https://www.hln.be/buitenlands-voetbal/ ... ~ad307b32/
Volslagen belachelijk........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Competitie in Brazilië wordt vandaag op 1 punt beslist door de VAR. Koploper Flamengo verliest en nummer 2 Internacional heeft aan een overwinning genoeg. Het blijft 0-0 omdat een strafschop wordt herroepen door de VAR en 2 goals vanwege buitenspel worden afgekeurd. Waarvan de laatste in de 97e minuut! Kijk en oordeel zelf maar volgens mij had Internacional in Nederland gewoon met 2-0 of 3-0 gewonnen:

https://youtu.be/tTHWhTTHaSA
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ferry schreef: 01 mei 2021, 06:23 Er staat op FTM een mooi stuk over de schimmige wereld van zaakwaarnemers. Daarbij wordt een casus van SEG & Stefan de Vrij mooi beschreven.

SEG behartigde de belangen van De Vrij - maar ten tijde van de overstap naar Inter bleek SEG namens Internazionale te opereren. En opeens niet meer namens De Vrij. Gevolg is dat de speler eigenlijk een suboptimaal contract krijgt, Internazionale een goede deal, en SEG de beste deal...

Ik heb het artikel even ge-PDF-d en hier neergezet:

https://wetransfer.com/downloads/037d5b ... 011/7444d2

Net het artikel gelezen en heel interessant. Dat het ongeveer op deze manier ging, dat weten wij natuurlijk wel, maar nu zie je het een keer duidelijk opgeschreven door onderzoeksjournalisten.

Er zijn een paar hele grote problemen:
- de zaakwaarnemers strijken veel te veel geld op, wat clubs eigenlijk in hun jeugdopleiding of andere faciliteiten zouden moeten stoppen.
- spelers denken dat de zaakwaarnemers het beste met ze voor hebben, maar brengen ze naar de clubs waar die zaakwaarnemers de hoogste commissie van vangt.
- spelers denken dat de zaakwaarnemers hun vertegenwoordigen, maar eigenlijk vertegenwoordigen ze stiekem de club waar de speler naar toe wordt gebracht.

Het is duidelijk dat (een deel van) de zaakwaarnemers van nu de nieuwe mafioso zijn.

Het is onbegrijpelijk dat de Fifa hier geen goede actie tegen ondernomen heeft. Ik maak daaruit op dat een paar hoge bobo's bij de Fifa ook een soort van commissie ontvangen van een paar grote zaakwaarnemers.

acties die ondernomen zouden moeten worden:
- zaakwaarnemers die spelers vertegenwoordigen mogen geen clubs vertegenwoordigen (dus helemaal geen clubs, je bent of spelerzaakwaarnemer of clubzaakwaarnemer).
- belangenvereniging en keurmerk voor zaakwaarnemers.
- opleiding en diploma's voor zaakwaarnemers.
- maximale vergoedingen voor zaakwaarnemers onafhankelijk bij welke club er getekend wordt.
- spelerszaakwaarnemers moeten door de spelers zelf betaald worden, niet door de clubs.
- echte financial fairplay met o.a. maximum salarissen voor spelers en een maximaal spelersbudget per club.
- alle documenten moeten ter beschikking vd spelers gesteld worden (dus geen geheime documenten meer toestaan die over die speler gaan).
- minimum leeftijd (minimaal 18) waarop spelers door een spelersagent benaderd mogen worden, hoge boetes voor agents die zich daar niet aan houden. Jongere spelers laten bijstaan door de spelersvakbond die daarvoor een lage vaste commissie van de bond krijgen.

Om dit voor elkaar te krijgen moet waarschijnlijk eerst de top van de fifa weer vernieuwd worden en een aparte commissie ingesteld worden (liefst ook met een paar mensen van buiten de voetbalwereld erin).

Als het doorgaat zoals het nu gaat (met de huidige "financial fairplay" en het graaien van de zaakwaarnemers gaat het voetbal steeds meer kapot.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

multatuli schreef: 01 mei 2021, 09:04
Het is onbegrijpelijk dat de Fifa hier geen goede actie tegen ondernomen heeft. Ik maak daaruit op dat een paar hoge bobo's bij de Fifa ook een soort van commissie ontvangen van een paar grote zaakwaarnemers.

Als het doorgaat zoals het nu gaat (met de huidige "financial fairplay" en het graaien van de zaakwaarnemers gaat het voetbal steeds meer kapot.
Tja FiFA en maffiosi, wat denk je zelf.....
Wat wel opmerkelijk is dat de hier vaak benoemde Raiola samen met nog een aantal soortgenoten bezig is met allerlei acties tegen de FiFA
Het lastige voor een speler is wel natuurlijk dat de meeste spelers en ook trainers niet zonder deze graaiers kunnen als ze stappen willen maken omdat ze heel veel "lijntjes" naar (grote) clubs kennen / beheren,
Maar eens dat de voetbalwereld veel beter af zou zijn zonder deze mannen
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Plaats reactie