Dubieuze transfers en andere duistere zaken

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

MO7 schreef: 06 feb 2020, 22:51 Dingen stelen uit de kleedkamer.
Oeh, dat klinkt bekend.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Dus de KNVB mag onzinbeslissingen nemen en komt er mee weg omdat ze dat zo in het reglement hebben gezet en het over een peiling hadden in plaats van over een stemming. Joe, weten we dat ook weer. Blijft een schande.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

MO7 schreef: 14 mei 2020, 17:17 Dus de KNVB mag onzinbeslissingen nemen en komt er mee weg omdat ze dat zo in het reglement hebben gezet en het over een peiling hadden in plaats van over een stemming. Joe, weten we dat ook weer. Blijft een schande.
Klopt. Als de KNVB allerlei onzin mag uitvoeren kan AZ het ook wel laten een zaak aan te spannen aangaande de verdeling van de Europese tickets.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

MO7 schreef: 14 mei 2020, 17:17 Dus de KNVB mag onzinbeslissingen nemen en komt er mee weg omdat ze dat zo in het reglement hebben gezet en het over een peiling hadden in plaats van over een stemming. Joe, weten we dat ook weer. Blijft een schande.
Er stond juist niets in de reglementen over de huidige situatie, en in situaties waarin niet voorzien is mag de KNVB een beslissing nemen. Dat laatste zinnetje staat er al jaren in, dus de clubs hadden ook eerder daarover kunnen klagen en stellen dat een stemming in zulke gevallen moet bepalen. En dan heb ik het niet specifiek over de huidige situatie, want die had natuurlijk niemand kunnen voorspellen.

Deze beslissing vind ik ook niet de meest eerlijke, maar de clubs hebben dus zelf de macht in handen van de KNVB gelegd.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Dario Hubner schreef: 14 mei 2020, 17:30 Klopt. Als de KNVB allerlei onzin mag uitvoeren kan AZ het ook wel laten een zaak aan te spannen aangaande de verdeling van de Europese tickets.
AZ moet ook niet naar de rechter maar rechtstreeks naar de UEFA. Waarom kiest de Franse bond op sportieve gronden wel voor onderling resultaat terwijl doelsaldo daar normaliter ook leidend is? Het antwoord weten wij natuurlijk wel want ajax is het troetelkindje en dat flutkrantje de mediapartner van de KNVB. Maar wellicht weten die Europese bobo’s dat nog niet.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Langedijk schreef: 14 mei 2020, 21:06 AZ moet ook niet naar de rechter maar rechtstreeks naar de UEFA. Waarom kiest de Franse bond op sportieve gronden wel voor onderling resultaat terwijl doelsaldo daar normaliter ook leidend is?
De UEFA laat de bonden vrij in wat die sportieve gronden zijn. Ik kan me niet voorstellen dat het hanteren van de huidige tussenstand niet als redelijk alternatief wordt gezien, wat grotere bonden dan de KNVB dan ook doen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Dario Hubner schreef: 15 mei 2020, 05:03 De UEFA laat de bonden vrij in wat die sportieve gronden zijn. Ik kan me niet voorstellen dat het hanteren van de huidige tussenstand niet als redelijk alternatief wordt gezien, wat grotere bonden dan de KNVB dan ook doen.
Klopt, daar zou totaal geen grond voor zijn geweest.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 14 mei 2020, 21:06 AZ moet ook niet naar de rechter maar rechtstreeks naar de UEFA. Waarom kiest de Franse bond op sportieve gronden wel voor onderling resultaat terwijl doelsaldo daar normaliter ook leidend is? Het antwoord weten wij natuurlijk wel want ajax is het troetelkindje en dat flutkrantje de mediapartner van de KNVB. Maar wellicht weten die Europese bobo’s dat nog niet.
Laten we alsjeblieft ophouden met dat gezeik over dat onderlinge resultaat. Doelsaldo is altijd leidend geweest, zowel bij de bepaling van de tussenstanden als de eindrangschikking. Natuurlijk is dat nu even zuur omdat wij er nu nadeel van ondervinden, maar dat is niet anders. En ik snap ook wel dat dit een aparte situatie is vanwege het vroegtijdige einde van de competitie, daarom ben ik ook blij dat er geen kampioen is uitgeroepen. Dat zou namelijk wel wat wrang zijn geweest.

Maar de Europese tickets verdelen op basis van de huidige/laatste stand is prima. ajax staat daarin op doelsaldo bovenaan, dus die krijgen het beste CL ticket. Simpel. Stel ook eens even dat het omgekeerd was geweest. Wij hadden eerste gestaan op doelsaldo en ajax had twee keer van ons gewonnen. Als de KNVB dan had gezegd dat ajax het beste CL ticket kreeg op basis van het onderlinge resultaat dan had iedereen in Alkmaar terecht moord en brand geschreeuwd. Dan waren we pas echt genaaid en had je recht van spreken gehad mbt 'het troetelkindje'. Nu niet. Bijkomstig argument vind ik trouwens ook nog de recente prestaties in Europa.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Wat AZ meer had geholpen was één puntje halen tegen Sparta of Twente. Maar dat is niet gebeurd, dus nu de blik met de huidige stand van zaken maar op de toekomst richten lijkt me voor AZ een zinvollere besteding van de energie.
Gebruikersavatar
Ikkyu-San
Supporter
Berichten: 229
Lid geworden op: 06 okt 2013, 13:14
Locatie: Pn'Cras

AZuid-Scharwoude schreef: 15 mei 2020, 10:39 Wat AZ meer had geholpen was één puntje halen tegen Sparta of Twente. Maar dat is niet gebeurd, dus nu de blik met de huidige stand van zaken maar op de toekomst richten lijkt me voor AZ een zinvollere besteding van de energie.
Precies. Dus het dubieuze gedrag van Bizot bij Sparta-uit is het onderzoeken waard. Verhalen die miljoenen!
Kwaliteit voor minder geld, wie is daar niet op gesteld?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef: 15 mei 2020, 08:40 Bijkomstig argument vind ik trouwens ook nog de recente prestaties in Europa.
Dat is totaal geen argument, want staat volledig buiten de resultaten in de nationale competitie, en die zijn in ieder geval leidend.

Misschien kan je uitleggen waarom ze het in Frankrijk andersom doen? Is het in verband met gewenste transparantie van de UEFA niet tegenstrijdig dat er in verschillende landen blijkbaar verschillende regels worden toegepast? Het één of het ander, voor alle bondsleden van de UEFA, lijkt mij het meest logisch.

En ik zie nog steeds niet in dat AZ zich maar neer moet leggen bij dat doelsaldo. Ja, dat is leidend geweest om de tussenstand aan te geven, maar dat is gewoon uit gemakzucht gebeurd omdat die tussenstand er nooit toe gedaan heeft bij welke eindafrekening ooit. Nu dat in dit geval voor het eerst wel zo is, moet je gaan afwegen wat het meest eerlijk is. En het argument dat het doelsaldo in deze situatie niet leidend moet zijn omdat clubs niet hetzelfde programma hebben afgewerkt, heeft nog niemand onderuit gehaald volgens mij.

Kijk, ik geloof ook niet echt dat het veel nut gaat hebben om er tegenin te gaan, al moet je dat juridisch wel afwegen. Maar ik denk eerder dat AZ gewoon voor een financiële compensatie gaat voor de startgelden en liever in een goede verstandhouding met ajax, PSV, Feyenoord en Willem II naar de juiste financiële ondersteuning/compensatie voor de Nederlandse clubs die schade leiden door de Corona crisis toewerkt.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Wat mij ontgaat is waarom er voor de gestaakte competities eind deze maand een deadline is voor Europese inschrijvingen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Kilkenny schreef: 15 mei 2020, 11:39 Dat is totaal geen argument, want staat volledig buiten de resultaten in de nationale competitie, en die zijn in ieder geval leidend.
Dan moet je niet alleen dat ene zinnetje quoten. Ik geef namelijk eerder een heel betoog, waarin ik aangeef waarom ik kan leven met deze ticketverdeling op basis van de resultaten in de nationale competitie. Daarnaast gaf ik de Europese prestaties nog eens als extra argument. Maar dat is dus absoluut niet de hoofdreden.
Misschien kan je uitleggen waarom ze het in Frankrijk andersom doen? Is het in verband met gewenste transparantie van de UEFA niet tegenstrijdig dat er in verschillende landen blijkbaar verschillende regels worden toegepast? Het één of het ander, voor alle bondsleden van de UEFA, lijkt mij het meest logisch.
Geen idee, maar wij hebben verder ook niet veel met Frankrijk te maken. De KNVB maakt de beslissing en doelsaldo is altijd leidend geweest. Wat betreft dezelfde regels in alle landen, dat gaat normaal gesproken ook niet op. In het ene land telt normaliter het doelsaldo, in het andere onderling resultaat. Daar zijn altijd al verschillen in geweest.
En ik zie nog steeds niet in dat AZ zich maar neer moet leggen bij dat doelsaldo. Ja, dat is leidend geweest om de tussenstand aan te geven, maar dat is gewoon uit gemakzucht gebeurd omdat die tussenstand er nooit toe gedaan heeft bij welke eindafrekening ooit. Nu dat in dit geval voor het eerst wel zo is, moet je gaan afwegen wat het meest eerlijk is. En het argument dat het doelsaldo in deze situatie niet leidend moet zijn omdat clubs niet hetzelfde programma hebben afgewerkt, heeft nog niemand onderuit gehaald volgens mij.

Kijk, ik geloof ook niet echt dat het veel nut gaat hebben om er tegenin te gaan, al moet je dat juridisch wel afwegen. Maar ik denk eerder dat AZ gewoon voor een financiële compensatie gaat voor de startgelden en liever in een goede verstandhouding met ajax, PSV, Feyenoord en Willem II naar de juiste financiële ondersteuning/compensatie voor de Nederlandse clubs die schade leiden door de Corona crisis toewerkt.
Juridisch heb je geen poot om op te staan, puur omdat doelsaldo altijd leidend is geweest en dit een unieke situatie is. De KNVB mag in dat soort situaties beslissen wat er gaat gebeuren en die houden gewoon vast aan de ranglijst op het moment dat de competitie werd stilgelegd. Daar kan je dus niks mee. En daar valt ook wat voor te zeggen. Normaals: als het andersom was geweest, en ajax was van de tweede naar de eerste plek gegaan op basis van het onderlinge resultaat, dan was Alkmaar terecht te klein geweest. Dit is nu op zich een logische toewijzing, alleen zuur dat wij aan de verkeerde kant van de medaille staan.

Ik deel overigens je mening dat doelsaldo ook niet alles zegt omdat we niet tegen dezelfde tegenstanders hebben gespeeld. Dat argument valt ook niet te weerleggen. Alleen moest de KNVB een keuze maken die in beide gevallen tot onvrede zou hebben geleid, waarbij beide ploegen inderdaad valide argumenten voor en tegen hebben. ajax kan terecht zeggen dat onderling resultaat nog nooit doorslaggevend is geweest, AZ kan terecht zeggen dat beide ploegen niet tegen dezelfde tegenstanders hebben gespeeld. Vraag is dan welk argument zwaarder weegt... Ik neig naar het eerste, puur omdat je anders de bestaande regelgeving echt totaal overboord gooit.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ikkyu-San schreef: 15 mei 2020, 11:37 Precies. Dus het dubieuze gedrag van Bizot bij Sparta-uit is het onderzoeken waard. Verhalen die miljoenen!

🤣
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

AZ 4 Life schreef: 15 mei 2020, 13:50 Ik deel overigens je mening dat doelsaldo ook niet alles zegt omdat we niet tegen dezelfde tegenstanders hebben gespeeld. Dat argument valt ook niet te weerleggen. Alleen moest de KNVB een keuze maken die in beide gevallen tot onvrede zou hebben geleid, waarbij beide ploegen inderdaad valide argumenten voor en tegen hebben. ajax kan terecht zeggen dat onderling resultaat nog nooit doorslaggevend is geweest, AZ kan terecht zeggen dat beide ploegen niet tegen dezelfde tegenstanders hebben gespeeld. Vraag is dan welk argument zwaarder weegt... Ik neig naar het eerste, puur omdat je anders de bestaande regelgeving echt totaal overboord gooit.
Ik heb een paar weken geleden uitgerekend wat het zou betekenen als ze wel allebei tegen dezelfde tegenstanders zouden hebben gespeeld. Ik heb daarvoor toen de uitslagen van de heenwedstrijden genomen als uitslag van de terugwedstrijden die nog niet gespeeld waren, om te kijken wat de stand dan zou zij. Dan zou je immers een dubbel programma kunnen rekenen (en dan heb je maar pech of geluk met elhet resultaat van eerder dit seizoen, maar dan had je het toen maar beter moeten doen en toen is wel gewoon tegen elkaar gespeeld in ieder geval). Helaas hadden zowel AZ als ajax in dat geval 7 winstpartijen, 1 gelijkspel en 1 verliespartij. We zouden op doelsaldo dan nog steeds tweede zijn geweest.

Ik had gehoopt dat AZ er dan als kampioen uit zou komen, maar helaas niet dus.
Laatst gewijzigd door AZuid-Scharwoude op 15 mei 2020, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef: 15 mei 2020, 13:50 Dan moet je niet alleen dat ene zinnetje quoten. Ik geef namelijk eerder een heel betoog, waarin ik aangeef waarom ik kan leven met deze ticketverdeling op basis van de resultaten in de nationale competitie. Daarnaast gaf ik de Europese prestaties nog eens als extra argument. Maar dat is dus absoluut niet de hoofdreden.



Geen idee, maar wij hebben verder ook niet veel met Frankrijk te maken. De KNVB maakt de beslissing en doelsaldo is altijd leidend geweest. Wat betreft dezelfde regels in alle landen, dat gaat normaal gesproken ook niet op. In het ene land telt normaliter het doelsaldo, in het andere onderling resultaat. Daar zijn altijd al verschillen in geweest.


Juridisch heb je geen poot om op te staan, puur omdat doelsaldo altijd leidend is geweest en dit een unieke situatie is. De KNVB mag in dat soort situaties beslissen wat er gaat gebeuren en die houden gewoon vast aan de ranglijst op het moment dat de competitie werd stilgelegd. Daar kan je dus niks mee. En daar valt ook wat voor te zeggen. Normaals: als het andersom was geweest, en ajax was van de tweede naar de eerste plek gegaan op basis van het onderlinge resultaat, dan was Alkmaar terecht te klein geweest. Dit is nu op zich een logische toewijzing, alleen zuur dat wij aan de verkeerde kant van de medaille staan.

Ik deel overigens je mening dat doelsaldo ook niet alles zegt omdat we niet tegen dezelfde tegenstanders hebben gespeeld. Dat argument valt ook niet te weerleggen. Alleen moest de KNVB een keuze maken die in beide gevallen tot onvrede zou hebben geleid, waarbij beide ploegen inderdaad valide argumenten voor en tegen hebben. ajax kan terecht zeggen dat onderling resultaat nog nooit doorslaggevend is geweest, AZ kan terecht zeggen dat beide ploegen niet tegen dezelfde tegenstanders hebben gespeeld. Vraag is dan welk argument zwaarder weegt... Ik neig naar het eerste, puur omdat je anders de bestaande regelgeving echt totaal overboord gooit.
Het hele punt is juist dat er geen bestaande regelgeving is. Het is een unieke situatie en daarvoor mogen unieke beslissingen voor worden genomen. Die Fransen doen het ook, ook al hebben we er weinig mee te maken. Maar het kan wel en is prima verdedigbaar.

Het komt het er inderdaad wel op uit dat de KNVB mag beslissen en daar gaan ze niet meer van terugkomen. Dat is uiteraard logisch maar onterecht en het is makkelijker praten omdat we aan de verkeerde kant zitten. Maar andersom was het toch ook terecht geweest dat ze naar onderling resultaat hadden gekeken. Dat bijna heel Alkmaar dan moord en brand had geschreeuwd doet er niets aan af.


Dat extra argument is gewoon kolder, geef dat nou toe. Dat mag best, niemand die je dat kwalijk neemt.
Zwakke/slechte argumenten moet je in een discussie gewoon weglaten als het afbreuk doet aan je verhaal en aandacht afleidt van je hoofdargumenten.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

De Amsterdamse club voelt zich opnieuw door AZ in de maling genomen. Twee maanden geleden kwamen de Alkmaarders met een financiële oplossing om de coronacrisis te bestrijden, waarbij de deelnemer aan de groepsfase van de Champions League een aanzienlijk deel moest afstaan. Bij ajax kwam dit over alsof AZ het geld van de Amsterdammers ging verdelen.

De laatste actie van AZ zet meer kwaad bloed bij de clubleiding van ajax. De top 4 trok nauw met elkaar op in de voorbije weken om samen met de KNVB een plan te smeden om in deze zware financiële tijden samen te werken. Vijf meetings vonden plaats, met de term solidariteit als terugkerend thema, maar AZ repte geen woord over de gang naar de UEFA om alsnog de koppositie af te dwingen. De actie en de manier waarop het plaatsvond, wekt veel irritatie en ongenoegen bij ajax.
Bron AD
Laatst gewijzigd door handelaar op 26 mei 2020, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Mooi werk. We hoeven toch geen vriendjes met ajax te zijn?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

handelaar schreef: 26 mei 2020, 09:19 De Amsterdamse club voelt zich opnieuw door AZ in de maling genomen. Twee maanden geleden kwamen de Alkmaarders met een financiële oplossing om de coronacrisis te bestrijden, waarbij de deelnemer aan de groepsfase van de Champions League een aanzienlijk deel moest afstaan. Bij ajax kwam dit over alsof AZ het geld van de Amsterdammers ging verdelen.

De laatste actie van AZ zet meer kwaad bloed bij de clubleiding van ajax. De top 4 trok nauw met elkaar op in de voorbije weken om samen met de KNVB een plan te smeden om in deze zware financiële tijden samen te werken. Vijf meetings vonden plaats, met de term solidariteit als terugkerend thema, maar AZ repte geen woord over de gang naar de UEFA om alsnog de koppositie af te dwingen. De actie en de manier waarop het plaatsvond, wekt veel irritatie en ongenoegen bij ajax.
Als er één achterbakse club is in Nederland dan is het ajax!

Vorig jaar werd de competitie stil gezet om hen in de CL te helpen. Heeft ajax daarna iets aan de clubs terug gegeven?

Clubs waren toen de corona-uitbraak in Nederland begon samen met de KNVB in gesprek hierover. Wie gebruikte de Telegraaf om ondanks daarover gemaakte afspraken een voorzet te geven op de eis van ajax om te stoppen met de competitie? De technisch directeur van ajax Marc Netto himself!

Misschien wel het belangrijkste. Een zaak onder de advocaten ga je toch niet de in's en out's op straat gooien? Alle contacten van ajax met de knvb worden toch ook niet bekend gemaakt aan alle clubs!

K.Tclub! Denkt alleen maar aan eigen belang en mag een andere club dat dan ook!

Geldt voor de media ook natuurlijk. Gaan niet in tegen de almachtige club ajax, want daarmee willen ze in een gespreid bedje blijven!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

ForzAZ schreef: 26 mei 2020, 09:59 Als er één achterbakse club is in Nederland dan is het ajax!

Vorig jaar werd de competitie stil gezet om hen in de CL te helpen. Heeft ajax daarna iets aan de clubs terug gegeven?

Clubs waren toen de corona-uitbraak in Nederland begon samen met de KNVB in gesprek hierover. Wie gebruikte de Telegraaf om ondanks daarover gemaakte afspraken een voorzet te geven op de eis van ajax om te stoppen met de competitie? De technisch directeur van ajax Marc Netto himself!

Misschien wel het belangrijkste. Een zaak onder de advocaten ga je toch niet de in's en out's op straat gooien? Alle contacten van ajax met de knvb worden toch ook niet bekend gemaakt aan alle clubs!

K.Tclub! Denkt alleen maar aan eigen belang en mag een andere club dat dan ook!

Geldt voor de media ook natuurlijk. Gaan niet in tegen de almachtige club ajax, want daarmee willen ze in een gespreid bedje blijven!
AZ kruipt naderbij. En heeft meer en meer de sympathie van Nederland. AZ doet heel veel goed en krijgt meer en meer het “recht” om op hetzelfde treedje te kruipen. ajax voelt en merkt dit en gaan van zich af slaan. Zij zijn immers DE club van Nederland (en zelf vinden ze nog steeds ook de top van Europa) en dulden geen tegenwerking. Wacht maar: die gaan nog wat pogingen doen om onze toppers los te weken.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie