Dubieuze transfers en andere duistere zaken

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

En nu valt me op dat de lobby voor het WK in Saoudi Arabië al volop bezig is. Ronaldo die er heen is gegaan (natuurlijk alleen maar daarom: ambassadeurtje spelen) en die Spaanse Supercup wedstrijden die in SA gespeeld worden. Heel toevallig allemaal.
En je zal zien: ze krijgen dat WK! Met geld is alles te koop.

Ik ben vooral ook benieuwd of áls het inderdaad gebeurt de KNVB, die nu roept dat zoiets als in Qatar ons geen tweede keer mag overkomen en dat we dan “toch echt gaan boycotten”, de daad bij het woord voegt…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 19 jan 2023, 13:07 En nu valt me op dat de lobby voor het WK in Saoudi Arabië al volop bezig is. Ronaldo die er heen is gegaan (natuurlijk alleen maar daarom: ambassadeurtje spelen) en die Spaanse Supercup wedstrijden die in SA gespeeld worden. Heel toevallig allemaal.
En je zal zien: ze krijgen dat WK! Met geld is alles te koop.

Ik ben vooral ook benieuwd of áls het inderdaad gebeurt de KNVB, die nu roept dat zoiets als in Qatar ons geen tweede keer mag overkomen en dat we dan “toch echt gaan boycotten”, de daad bij het woord voegt…….
De Italiaanse Supercup was gisteren ook al in Saudi Arabië.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Ferry schreef: 19 jan 2023, 11:34 In veel Amerikaanse sporten is al een vorm van budget/salary cap. Daar zou je toch van kunnen leren. Of de methodiek kopieren.
Maar ja: dan komt het op handhaving.
De FIFA en UEFA gaat een Qatarese eigenaar natuurlijk nooit straffen.
Handhaving is het grote probleem kijk nu naar PSG die hebben afgelopen seizoen alleen al aan salarissen 728 miljoen uitgegeven. Omzet 670 miljoen. Verlies 300 miljoen
BIZAR!!

https://www.vi.nl/nieuws/loonkosten-psg ... edrag-ooit

Maar die UEFA / FIFA laten het gebeuren
En met de PSG president Nasser Al-Khelaïfi in een hoge UEFA functie, komen ze er voorlopig mee weg ook, nou ja boete van paar miljoen, maar dat is een fooitje voor Qatar
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Forza AZ schreef: 19 jan 2023, 15:09 De Italiaanse Supercup was gisteren ook al in Saudi Arabië.
Die lui hebben teveel fossiele vooraden in de schoot geworpen gekregen (met als prijs nu te leven in een dor/droog/warm land)
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6487
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 20 jan 2023, 12:10 Die lui hebben teveel fossiele vooraden in de schoot geworpen gekregen (met als prijs nu te leven in een dor/droog/warm land)
Die woestijn was er al langer hoor...
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 20 jan 2023, 17:20 Die woestijn was er al langer hoor...
De olie is uit de tijd dat er nog veel planten waren
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 19 jan 2023, 11:34 In veel Amerikaanse sporten is al een vorm van budget/salary cap. Daar zou je toch van kunnen leren. Of de methodiek kopieren.
Maar ja: dan komt het op handhaving.
De FIFA en UEFA gaat een Qatarese eigenaar natuurlijk nooit straffen.
Deel van dat systeem zoals bijvoorbeeld in de MLS is dat spelers volgens mij een soort dubbelcontract hebben(het hele fijne weet ik er helaas nog niet van). Eerst met de competitie, vervolgens met de club. Dat is ook hoe ze tot de draft komen en waarom ze spelers zo makkelijk onderling kunnen ruilen en dat ze ook de rechten op een speler kunnen verhandelen.
Het salarislimiet zit overigens niet alleen op de totale salarycap, maar ook in een getrapt systeem van contracten met voorwaarden voor hoeveel van welke soort contracten men mag uitdelen.

Al met al maakt dat voor een stuk eerlijkere competitie en dat uit zich ook wel in de resultaten : in de afgelopen 10 jaar zijn er 9 verschillende kampioenen geweest en de club die twee keer kampioen geworden is, is niet de rijkste club uit het rijtje noch de club met de heftigste Designated Player. Dat team is namelijk Seattle Sounders. De andere kampioenen waar niet het grote geld achter zit waren de Portland Timbers, Colombus Crew, Sporting Kansas en je kunt een discussie voeren over Toronto. New York City FC heeft overigens ook een keer gewonnen en ondanks dat het een City team is, had ook dat team geen grote namen onder contract staan.

Een lang verhaal kort:
Het komt dan helemaal niet aan op handhaving, het systeem is zelfregulerend. Hoewel daar vast op termijn loopholes in gevonden kunnen worden, maar die moet je dan dichten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6487
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Hier ook wel eens eerder genoemd: de voormalige shirtsponsor van Vitesse Waterontharder is failliet.

https://www.quotenet.nl/zakelijk/a42813 ... -failliet/
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Als het aan Al Hilal ligt, speelt niet alleen Cristiano Ronaldo, maar ook Lionel Messi binnenkort in Saoedi-Arabië. Volgens diverse bronnen, waaronder Marca en Fabrizio Romano, heeft de Argentijn een uitzonderlijke aanbieding op zak. Al Hilal zou hem 400 miljoen euro per jaar aan salaris hebben geboden. Ronaldo verdient naar verluidt de helft daarvan.
Er wordt me wel eens geadviseerd me niet zo druk te maken om het geld dat er in het voetbal wordt verkwist.
Nu ben ik benieuwd of er nog mede forummers zijn die vinden dat ie dit wel verdiend…………….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 05 apr 2023, 07:39 Er wordt me wel eens geadviseerd me niet zo druk te maken om het geld dat er in het voetbal wordt verkwist.
Nu ben ik benieuwd of er nog mede forummers zijn die vinden dat ie dit wel verdiend…………….
Hij verdient 100 stokslagen voor zijn gedrag op het WK. Die enge belastingontduiker.

Dus nee
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

https://nos.nl/l/2471789

Knvb heeft het een beetje druk :) . Die zullen voorlopig weinig prioriteit geven aan de brief van AZ
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6487
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Joostess schreef: 17 apr 2023, 18:01 https://nos.nl/l/2471789

Knvb heeft het een beetje druk :) . Die zullen voorlopig weinig prioriteit geven aan de brief van AZ
Tja, je zou haast zeggen: gooi het maar allemaal in de openbaarheid.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

we can come an end
vriend
Basisspeler
Berichten: 2597
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Goh. Utrecht heeft al vijf spelers gehaald. Verrassend.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

vriend schreef: 15 jun 2023, 14:40 Goh. Utrecht heeft al vijf spelers gehaald. Verrassend.
Ja, en elk jaar denk je: zo! Dat wordt en geduchte tegenstander, maar elk jaar laten ze het enorm afweten, gelukkig………
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 19 jan 2023, 11:34 In veel Amerikaanse sporten is al een vorm van budget/salary cap. Daar zou je toch van kunnen leren. Of de methodiek kopieren.
Maar ja: dan komt het op handhaving.
De FIFA en UEFA gaat een Qatarese eigenaar natuurlijk nooit straffen.
Niet enkel een salarycap, maar ook nog eens transparantie over de salarissen https://mlsplayers.org/resources/salary-guide
Een deel daarvan heeft wel ook met fijnere uitwerkingen van het systeem te maken, maar puur qua techniek is het een stuk beter dan het Europese systeem vind ik zelf.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Quincy bleek dus wel degelijk pro-mes.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AlkmaarForever schreef: 03 aug 2023, 14:24 https://www.vi.nl/nieuws/ihattaren-na-t ... samsunspor

Je verwacht het niet heh.
Als je dan al zo’n instabiele klojo bent en al ruim een jaar geen wedstrijd hebt gespeeld en dan bij een club toch nog de kans krijgt te mogen voetballen en vervolgens buitensporige eisen neerlegt dan zit er een behoorlijk steekje aan je los. Einde verhaal voor die gozer, nu écht.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Echt alles daalt bij jou twee jaar later in dan bij de rest van de wereld, hè?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Plaats reactie