Dubieuze transfers en andere duistere zaken

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

salmonyappi schreef: 26 mei 2020, 20:23 AZ kruipt naderbij. En heeft meer en meer de sympathie van Nederland. AZ doet heel veel goed en krijgt meer en meer het “recht” om op hetzelfde treedje te kruipen. ajax voelt en merkt dit en gaan van zich af slaan. Zij zijn immers DE club van Nederland (en zelf vinden ze nog steeds ook de top van Europa) en dulden geen tegenwerking. Wacht maar: die gaan nog wat pogingen doen om onze toppers los te weken.......
Ach het is altijd al zo geweest en zal zo blijven. Deze club wil alles voor zichzelf en gunt een ander niks. Dat zit in de aard van die club. Ze doen ook alsof zij de hoeders zijn van het Nederlandse voetbal en de media papt dat na. Kom niet aan ajax, want dan gaat iedereen maar wat roepen. Allemaal in de 'reet' van die club!

Zo ook good-old Kees Kist en Barry van Galen in de ajax-krant Telegraaf. Weten zij de insteek van de actie van AZ? Nee daar geloof ik niks van. En dan gaat Van Galen dit een 'luizenstreek' noemen. Wat een lul!
Is ie vergeten dat ajax te vaak in belangrijke fases van het seizen voor wedstrijden tegen ajax het vuurtje begon op te stoken bij AZ en te leuren om spelers. Denk aan Perez. Of het weghalen Judas van Geel. Wat halen zij elk jaar uit met onze jeugdige talenten? Gek maken en dan wegkapen. Dat 'herenakkoord' stelt geen ruk voor. Er worden afspraken gemaakt om een sterke competitie te behouden en wat doet ajax schendt het gelijk onder het mom de speler wil naar ons. Ja aan de hand van Sjaak Swart of een ajax-gezinde makelaar. Die KNVB en de aanklager kruipen ook voor ajax. En ga zo maar verder.

Waarom mag je niet opkomen voor je recht in het betaalde voetbal? De reglementen worden op een bepaalde manier uitgelegd, want waar staat dat een tussenstand op doelsaldo bij stop zetten van de competitie eindstand is? Waarom reageerde de KNVB de laatste dagen niet voor de zgn. 'stemming' op de mails van AZ?

Het is een hypocriet wereldje dat betaald voetbal omdat het om veel geld gaat en er allerlei duistere figuren zich in bewegen. Soms om te kotsen!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6512
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

In Oostenrijk gaat de competitie binnenkort weer verder. De clubs hadden afgesproken voor een bepaalde datum geen volledige teamtrainingen te houden om aan de Corona-maatregelen van de Oostenrijkse regering te voldoen.
LASK bleek toch voor die datum al te hebben getraind. Als straf hiervoor krijgen ze nu 6 punten aftrek in de kampioenspoule. Hierdoor is hun voorsprong van 3 punten op Salzburg veranderd in een achterstand van 3 punten.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Forza AZ schreef: 28 mei 2020, 17:52 In Oostenrijk gaat de competitie binnenkort weer verder. De clubs hadden afgesproken voor een bepaalde datum geen volledige teamtrainingen te houden om aan de Corona-maatregelen van de Oostenrijkse regering te voldoen.
LASK bleek toch voor die datum al te hebben getraind. Als straf hiervoor krijgen ze nu 6 punten aftrek in de kampioenspoule. Hierdoor is hun voorsprong van 3 punten op Salzburg veranderd in een achterstand van 3 punten.
Dat is pijnlijk voor ze. Forse sanctie.

Ik vind het overigens achteraf ook wel dubieus dat in Nederland alles definitief gestopt is terwijl in andere landen nu toch weer gevoetbald wordt of gaat worden. Zeker nu sportscholen en sauna's toch vanaf 1 juli open mogen begin ik te denken dat voetballen in een leeg stadion (in de buitenlucht) toch mogelijk had moeten kunnen zijn. Maar goed, achteraf is altijd makkelijker praten.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6530
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZuid-Scharwoude schreef: 29 mei 2020, 07:57 Ik vind het overigens achteraf ook wel dubieus dat in Nederland alles definitief gestopt is terwijl in andere landen nu toch weer gevoetbald wordt of gaat worden.
Nee, dat is niet dubieus. Je kunt niet voetballen vanwege de risico's voor de gezondheid. Vond Marc Overmars. [/ironic mode off]
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6512
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ferry schreef: 29 mei 2020, 11:06 Nee, dat is niet dubieus. Je kunt niet voetballen vanwege de risico's voor de gezondheid. Vond Marc Overmars. [/ironic mode off]
Hij bedoelde natuurlijk de financiële gezondheid van ajax. :wink:
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Forza AZ schreef: 29 mei 2020, 11:36 Hij bedoelde natuurlijk de financiële gezondheid van ajax. :wink:
Iedereen in Amsterdam is het erover eens dat dat cruciaal is voor ajax, eh bedoel NL voetbal ;-)
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ja dat dus. Maar ook een overheid die eerst heel stellig dingen verbiedt tot 1 september, maar vervolgens blijkt 1 juli ook mogelijk te zijn. Dat zou met de nieuwe inzichten en ontwikkelingen nu wellicht met betaald voetbal ook mogelijk zijn. Maar dat gaan ze natuurlijk nooit meer doen.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6512
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bij Rostov uit Rusland zijn 6 spelers positief bevonden op Corona. En daarom is de hele selectie in quarantaine gegaan.

De Russische bond eiste echter dat ze toch hun wedstrijd speelden vanavond tegen Sochi. Dus werd een jeugdelftal opgesteld door Rostov, dat met 10-1 in de pan werd gehakt.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5430
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Forza AZ schreef: 19 jun 2020, 21:04 Bij Rostov uit Rusland zijn 6 spelers positief bevonden op Corona. En daarom is de hele selectie in quarantaine gegaan.

De Russische bond eiste echter dat ze toch hun wedstrijd speelden vanavond tegen Sochi. Dus werd een jeugdelftal opgesteld door Rostov, dat met 10-1 in de pan werd gehakt.
Lekkere bond daar.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9151
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

ajax trekt Stekelenburg aan als keeper nummer 3-4-5 i.p.v. Heerenveen dat hem als eerste aantrekt.
Nu snap ik de verbinding Stekelenburg-ajax nog wel, maar die jongen heeft daar helemaal niks te doen anders dan de doelen dragen.
Het valt mij op dat ajax en PSV zodra het maar even kan het gros van het keeperstalent/ervaren keepers in de eredivisie naar zich toe trekt.

Wat moest PSV bijvoorbeeld met Zoet (1e doelman) Unnerstal, Pasveer, Room, Ruiter (ervaren doelmannen) Koopmans,Jurjus (talenten buiten hun eigen talenten) op sommige momenten tegelijkertijd in dezelfde selectie? (en dan wilden ze Maarten Paes die nu bij Utrecht op doel staat ook nog in diezelfde periode). ajax net zo goed, wat moe(s)ten die nou met zowel Van Leer, Lamprou als Scherpen terwijl ze zelf doelmannen als Kotarski en Varela hadden. Jong ajax heeft bijvoorbeeld momenteel 5 keepers, dat is toch vreemd?

Als je bij ajax en PSV de afgelopen jaren een soort vordering van doelmannen had gedaan was de volledige eredivisie voorzien geweest.


Goed ik wilde even mijn gal spuwen en het zal wel een eenpersoons kruistocht zijn dit, maar moest het even kwijt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

DeZuivelDuivel schreef: 22 jun 2020, 15:14 ajax trekt Stekelenburg aan als keeper nummer 3-4-5 i.p.v. Heerenveen dat hem als eerste aantrekt.
Nu snap ik de verbinding Stekelenburg-ajax nog wel, maar die jongen heeft daar helemaal niks te doen anders dan de doelen dragen.
Het valt mij op dat ajax en PSV zodra het maar even kan het gros van het keeperstalent/ervaren keepers in de eredivisie naar zich toe trekt.

Wat moest PSV bijvoorbeeld met Zoet (1e doelman) Unnerstal, Pasveer, Room, Ruiter (ervaren doelmannen) Koopmans,Jurjus (talenten buiten hun eigen talenten) op sommige momenten tegelijkertijd in dezelfde selectie? (en dan wilden ze Maarten Paes die nu bij Utrecht op doel staat ook nog in diezelfde periode). ajax net zo goed, wat moe(s)ten die nou met zowel Van Leer, Lamprou als Scherpen terwijl ze zelf doelmannen als Kotarski en Varela hadden. Jong ajax heeft bijvoorbeeld momenteel 5 keepers, dat is toch vreemd?

Als je bij ajax en PSV de afgelopen jaren een soort vordering van doelmannen had gedaan was de volledige eredivisie voorzien geweest.


Goed ik wilde even mijn gal spuwen en het zal wel een eenpersoons kruistocht zijn dit, maar moest het even kwijt.
Stekelenburg heeft genoeg ego om te veronderstellen dat hij bij vertrek van Onana eerste keeper wordt.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9151
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Lecompte schreef: 22 jun 2020, 16:24 Stekelenburg heeft genoeg ego om te veronderstellen dat hij bij vertrek van Onana eerste keeper wordt.
Ik wens hem succes en hoop heel vurig met hem mee :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6530
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Vorige week hengelde FC Twente Ron Jans en een assistent en performance coach binnen. Gister kwam dit (haast schizofrene) bericht naar buiten.
FC Twente ontslaat echte clubman Bleuming opnieuw
FC Twente zoekt voor het nieuwe seizoen zeker een elftal nieuwe spelers en heeft één scout fulltime in dienst. Werk genoeg dus, zou je denken. Uitgerekend Evert Bleuming – de enige scout – valt onder de achttien medewerkers die de Enschedese club vandaag vanwege economische redenen ontslag aanzegde.

Wat het extra wrang maakt voor de zestigjarige Bleuming is dat het tweede keer in vijf jaar is dat hem hetzelfde lot treft. Ook in 2015 ging een bezuinigingsoperatie binnen FC Twente niet aan hem voorbij. In 2018 haalden de Enschedeërs hem terug van FC Utrecht waar hij toen werkzaam was. De club had er zelfs een vergoedingssom van enkele tienduizenden euro's voor over. Na de degradatie moest FC Twente destijds in technisch opzicht helemaal opnieuw beginnen. Omdat een trainer en een technisch directeur nog ontbraken moest Bleuming het vlot drijvende houden.

Ook nadat FC Twente eind april de samenwerking met technisch directeur Ted van Leeuwen opzegde, was Bleuming de enige binnen de club die gericht bezig was om potentiële versterkingen voor het nieuwe seizoen in kaart te brengen. Dat die nodig zijn in de Grolsch Veste is evident, want van de eerste selectie lopen per 1 juli maar liefst zestien contracten af. Bleuming had al enkele overlegrondes over de invulling van de selectie achter de rug met de nieuwe technisch directeur Jan Streuer en trainer Ron Jans.
[..]
https://www.vi.nl/nieuws/fc-twente-onts ... ng-opnieuw

Het technisch beleid ligt nu volledig in handen van Streuer en Jans - allebei met een 1 jarig contract.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9151
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De transfer van Arthur van Barcelona naar Juventus en de omgekeerde transfer van Pjanic van Juventus naar Barcelona zouden een poging zijn om de boeken te saneren.

Ik vraag mij af of die spontane transfer van Correia naar Juventus waarbij Pablo Moreno de omgekeerde weg bewandelt er niet ook zo eentje is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

DeZuivelDuivel schreef: 29 jun 2020, 12:36 De transfer van Arthur van Barcelona naar Juventus en de omgekeerde transfer van Pjanic van Juventus naar Barcelona zouden een poging zijn om de boeken te saneren.

Ik vraag mij af of die spontane transfer van Correia naar Juventus waarbij Pablo Moreno de omgekeerde weg bewandelt er niet ook zo eentje is.
Die vreemde jeugdhandel van Portugal naar City naar Juventus voor een speler die nog in de verste verte geen minuten gaat maken voor het eerste elftal van die clubs kan onmogelijk zuivere koek zijn.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ik zet em hier neer:

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ps ... ~a3b82802/
90 euro voor een echt nep shirt....
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6530
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Kilkenny schreef: 01 jul 2020, 12:13 90 euro voor een echt nep shirt....
Het is nog dubieuzer. Er is een 'authentic' PSV shirt, dat 'het officiële shirt is dat gedragen zal gaan worden door de PSV-spelers tijdens de wedstrijden. Met dit shirt wordt de band tussen PSV en Eindhoven extra benadrukt. Dit zie je ook terug in de ‘’Vibe’’; het beeldmerk van Eindhoven dat is verwerkt in de rode banen'.
Kosten van dit shirt - 140 euro! Wil ik de naam van Baumgartl erop: 160 euro!

https://www.psvfanstore.nl/catalog/prod ... tic-20-21/
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Waterontharder.com is de nieuwe hoofdsponsor van Vitesse. Ik kan niet beschrijven op hoeveel vlakken mijn bullshitmeter afgaat.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5430
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

MO7 schreef: 03 jul 2020, 16:33 Waterontharder.com is de nieuwe hoofdsponsor van Vitesse. Ik kan niet beschrijven op hoeveel vlakken mijn bullshitmeter afgaat.
Probeer het eens. Lucht je hart maar. ;)
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Even de hoofdlijnen dan:

A: Het gaat om een product dat waarschijnlijk beter onder de naam volksverlakkerij.com had kunnen worden verkocht. Vitesse heeft kennelijk geen enkele gene om daarmee geassocieerd te worden.
B: Er zullen toch meerdere miljoenen per jaar moeten worden betaald om hoofdsponsor van zo'n club te kunnen worden. Ik kan mij niet voorstellen dat dit bedrijf een omzet maakt om dat te rechtvaardigen.
C: Vitesse heeft natuurlijk een historie qua dubieuze geldstromen. Het lijkt mij dan ook niet ondenkbaar dat dit een groot luchtkasteel, danwel witwaspraktijk blijkt te zijn.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Plaats reactie