Dubieuze transfers en andere duistere zaken

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Denk dat gemiddeld genomen (AZ is bijvoorbeeld wel in bepaalde zin een uitzondering met wat hogeropgeleide jongens) jonge voetballers toch in zeer grote mate beïnvloedbaar zijn. Het is ook voor armere jongens een weg om snel zich naar een financieel betere positie te werken. Zaakwaarnemers maken daar gretig gebruik en misbruik van.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

[tweet]
https://twitter.com/Teletekst/status/13 ... 6421402624
[/tweet]

Kan Jordy niet zijn, die heeft nog geen geel gepakt dit jaar :lol:
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Tom Beugelsdijk dus.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210516_93906414

Fortuna stelt een aanmoedigingspremie aangeboden te hebben gekregen van FC Emmen.

Wat vinden we daar van?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Ted_AZ
Supporter
Berichten: 235
Lid geworden op: 07 jan 2008, 11:13

ajax beloofde Excelsior winstpremie'
7 mei 2007 – Excelsior-speler Robert Braber stelt dat ajax vorig weekeinde zijn winstpremie heeft uitgeloofd aan Excelsior als de Rotterdammers van AZ zouden winnen. Het zou gaan om een bedrag van circa zevenduizend euro per speler.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ted_AZ schreef: 16 mei 2021, 20:08 ajax beloofde Excelsior winstpremie'
7 mei 2007 – Excelsior-speler Robert Braber stelt dat ajax vorig weekeinde zijn winstpremie heeft uitgeloofd aan Excelsior als de Rotterdammers van AZ zouden winnen. Het zou gaan om een bedrag van circa zevenduizend euro per speler.
Toen mocht het nog. De regels zijn later aangepast.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Vannacht gekeken naar Monterrey (Vincent Janssen) tegen Santos (Celso Ortiz). Wat daar vooral dubieus aan was was dat er twee spelers bij Santos speelden met respectievelijke rugnummers 190 en 192. Ik zal wel een conservatieve zak zijn, maar dat trek ik niet.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Hoe was de wedstrijd verder ??
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Vermakelijk. Monterrey heeft een mooi en mooi gelegen stadion. Wedstrijd in hoog tempo, veel inzet en harde overtredingen. Het leek net alsof er geen middenvelders meededen, 5 verdedigers op lijn en 5 aanvallers op lijn daarvoor en de eerste vijf probeerden de bal zo snel mogelijk naar die vijf anderen te peren. Resultaat was vooral elke 10 seconden balverlies. Janssen liet zich soms iets inzakken, maar stond uiterst links en moest soms meeverdedigen. Aan zijn inzet ligt het nog steeds niet, maar het verschil kon hij ook niet maken. Hij is er wel het mannetje, dus ik denk dat hij het er wel aardig naar zijn zin heeft.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Barcelona heeft in financieel opzicht weer wat lucht. Een krediet van ruim een half miljard mag worden afgesloten.
'De club staat er slechter voor dan ik had verwacht. En ik had al een complexe situatie verwacht', zei president Joan Laporta bij zijn eerste algemene vergadering sinds zijn herverkiezing.
Laporta kreeg een ruime meerderheid voor een overbruggingskrediet van 525 miljoen euro, die Barcelona krijgt bij Goldman en Sachs om de financiële behoeftes te dekken. In vijftien jaar moet de lening zijn afgelost. 'Deze lening is noodzakelijk. Het geld gaat daarbij niet naar transfers, maar geeft ons rust om de club te kunnen beheren', aldus Laporta.
Dit vind ik dus op z’n minst dubieus en complete competitievervalsing. Met dit budget moet de hele eredivisie + KKdivisie het doen (38 clubs), maar Barca mag het in z’n eentje opsnoepen. Terugbetaling in 15 jaar. Ze hebben al torenhoge schulden. Eerlijk gezegd begrijp ik hier helemaal niets van………(en wil ik het ook niet begrijpen).
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

salmonyappi schreef: 20 jun 2021, 19:30 Dit vind ik dus op z’n minst dubieus en complete competitievervalsing. Met dit budget moet de hele eredivisie + KKdivisie het doen (38 clubs), maar Barca mag het in z’n eentje opsnoepen. Terugbetaling in 15 jaar. Ze hebben al torenhoge schulden. Eerlijk gezegd begrijp ik hier helemaal niets van………(en wil ik het ook niet begrijpen).
Santander is de hoofdsponsor van die boevencompetitie toch? Alsof iemand de illusie heeft dat de Spaanse clubs die miljarden schuld ooit terug gaan betalen. Het is inderdaad pure competitievervalsing. Maarja in Frankrijk en Engeland zitten ze met de oliedollars van semi-slavendrijvers. Net zo kwalijk.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SimonPoulsen schreef: 20 jun 2021, 20:46 Santander is de hoofdsponsor van die boevencompetitie toch? Alsof iemand de illusie heeft dat de Spaanse clubs die miljarden schuld ooit terug gaan betalen. Het is inderdaad pure competitievervalsing. Maarja in Frankrijk en Engeland zitten ze met de oliedollars van semi-slavendrijvers. Net zo kwalijk.
Klopt!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Aandeelhouders NAC stappen op

Dat lees je toch niet vaak, dat de aandeelhouders opstappen.

"Bij een club, waarbij dit soort exorbitante en kwalijke praktijken niet als volstrekt onacceptabel worden benoemd en het risico in zich dragen om te verworden tot norm, voelen wij ons niet meer thuis"
Glory Hunter
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 20 jun 2021, 19:30 Dit vind ik dus op z’n minst dubieus en complete competitievervalsing. Met dit budget moet de hele eredivisie + KKdivisie het doen (38 clubs), maar Barca mag het in z’n eentje opsnoepen. Terugbetaling in 15 jaar. Ze hebben al torenhoge schulden. Eerlijk gezegd begrijp ik hier helemaal niets van………(en wil ik het ook niet begrijpen).
Vooral ook omdat Barcelona nog altijd torenhoge bedragen uitgeeft. in plaats van de hand op de knip zijn inmiddels weer 4 spelers aangetrokken, ja een paar transfervrij, maar wel voor hoge salarissen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SimonPoulsen schreef: 20 jun 2021, 20:46 Het is inderdaad pure competitievervalsing.
Het is bijzonder dat de Spaanse voetbalbond hier niet op de rem trapt. Kom maar eens met een plan voor je financiele wanbeheer. Want inmiddels groeit de schuldenberg alleen maar.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 21 jun 2021, 14:19 Het is bijzonder dat de Spaanse voetbalbond hier niet op de rem trapt. Kom maar eens met een plan voor je financiele wanbeheer. Want inmiddels groeit de schuldenberg alleen maar.
Precies. Er wordt beweerd dat het niet is bedoeld voor transfers, maar hoe kan je met een schuld van een half miljard anders spelers kopen?
Mij wordt hier vaak verweten dat ik naïef ben als ik weer eens verontwaardig ben als het gaat over rollend geld in de voetbalwereld : “zo gaat het nu eenmaal in voetballand” maar als je dit leest kán je toch alleen maar hoofdschuddend toekijken?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 21 jun 2021, 19:48 Er wordt beweerd dat het niet is bedoeld voor transfers, maar hoe kan je met een schuld van een half miljard anders spelers kopen?
Dat zou niet zoveel uitmaken. Je moet als Spaanse bond ervoor zorgen dat er wel een gelijk speelveld is voor clubs. Het kan niet zo zijn dat de ene club 1,5 miljard schuld heeft gemaakt. En de andere club binnen de lijntjes kleurt.
Wat dat betreft doet de KNVB het wel goed met het licentiesysteem, puntenaftrek, etc.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 22 jun 2021, 05:46 Dat zou niet zoveel uitmaken. Je moet als Spaanse bond ervoor zorgen dat er wel een gelijk speelveld is voor clubs. Het kan niet zo zijn dat de ene club 1,5 miljard schuld heeft gemaakt. En de andere club binnen de lijntjes kleurt.
Wat dat betreft doet de KNVB het wel goed met het licentiesysteem, puntenaftrek, etc.
Ik weet niet hoe de andere Spaanse clubs er voor staan, qua schulden en “financial fairplay”. Ik weet alleen dat Real Madrid net als Barca eeuwig krediet heeft.
Ik ben ook blij dat wij het wel zo eerlijk mogelijk doen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Dit lijkt mij wel een mooi topic voor het volgende nieuwsbericht:
https://www.gelderlander.nl/nederlands- ... ~aec8e765/


Wordt overenthousiaste Pedersen eerste Feyenoorder die tegenover ‘Ajacied Berghuis’ staat?

Feyenoord wil met volle kracht vooruit dit seizoen. Rechtsback Marcus Pedersen liet dat bij zijn debuut meteen al zien. Zijn ploeggenoten en trainer Arne Slot moesten tijdens het gewonnen oefenduel met AEK Athene zelfs op de rem trappen bij de Noor.

Mikos Gouka 05-07-21, 07:13
Door Mikos Gouka

De kans dat Marcus Pedersen straks de eerste speler van Feyenoord is die in wedstrijdverband tegenover Steven Berghuis zou kunnen staan? De 20-jarige rechtsback heeft geen idee. Dat de aanvoerder van Feyenoord graag naar ajax verkast, het lijkt hem te zijn ontgaan. En dat Oranje op 1 september in Oslo in het Ullevaal Stadion tegenover Noorwegen staat? Ook daar is Pedersen niet van op de hoogte. ,,Ik speel ook nog in het nationale elftal onder 21 jaar’’, zegt Pedersen. ,,Of ik snel debuteer in de nationale ploeg of dat het nog even duurt, we zien het wel.’'

Maar toch. Jonas Svensson (ex-AZ) is de rechtsback van Noorwegen en die heeft voor komend seizoen nog geen club gevonden. De weg naar de Noorse ploeg lijkt open te liggen. Goed starten bij Feyenoord en de uitnodiging valt op de deurmat. ,,Heeft Svensson nog geen club?’’, zegt Pedersen. Het is begrijpelijk dat Pedersen de laatste weken het een en ander heeft gemist. Twee weken geleden speelde hij nog met zijn club Molde tegen FK Bodø/Glimt in de Noorse competitie. En toen kwam Feyenoord.

,,Ik hoorde twee maanden geleden al eens dat Feyenoord mij volgde’’, zegt Pedersen. ,,De transfer naar Rotterdam is uiteindelijk in een week of twee beklonken. Ik ben fit, begin nu aan mijn tweede voorbereiding op een seizoen in korte tijd, want de Noorse competitie is een paar wedstrijden ver. Toen Feyenoord kwam, kon ik nauwelijks wachten. Vanuit Noorwegen naar de eredivisie, dat is een mooie stap. Hier hebben ze veel goede spelers opgeleid en het is een grote club.’’

De speelwijze van trainer Arne Slot, dat is Pedersen op het lijf geschreven, vindt de Noor zelf. ,,Dat pressen, de tegenstander onder druk zetten, dat ben ik gewend. Zo wilde Molde ook spelen’’, zegt hij. Op die manier schakelde de ploeg Hoffenheim uit in de knock-outfase van de Europa League. Granada ontsnapte maar net aan de Noorse dadendrang.

Zaterdagmiddag tegen AEK Athene op Varkenoord stoomde de Noor met regelmaat vooruit. Al leek hij bij zijn vuurdoop van één helft af en toe wel een tikkeltje overenthousiast. ,,Dat is waarom het goed is als nieuwe spelers er nu al zijn’’, zegt Slot. ,,Pedersen heeft 2,5 week om te wennen aan onze manier van spelen. En dat is goed, want er zijn wel wat dingen om aan te schaven. Zo stond hij soms wel heel erg diep, eigenlijk meteen al tegen de back van AEK aan.’’

Dat is zelfs Slot een tikkeltje te gortig. Dat Feyenoord met volle kracht vooruit moet van de nieuwe trainer, is duidelijk. Maar Pedersen is in eerste instantie wel rechtsback. Bij AZ kwam de verdediger ook voor in de scoutingsrapporten, maar Slot haast zich om te zeggen dat Feyenoord zelf met deze speler op de proppen kwam. ,,De scouting van Feyenoord, en uiteraard heb ik toen ook zelf beelden van hem bekeken’’, zegt Slot.

Feyenoord wint uiteindelijk met 3-1 van AEK. Bryan Linssen, Naoufal Bannis en Luis Sinisterra scoren namens de Rotterdammers. Eigenlijk ontbreken alleen Róbert Bozeník en Orkun Kökçü nog bij Feyenoord, maar technisch directeur Frank Arnesen blijft volop naar nieuwe spelers zoeken. De rechtsback is er in de persoon van Pedersen in elk geval al. Met jeugdspeler Denzel Hall en Lutsharel Geertruida is die plek in de ogen van technische staf nu goed bezet. Al is Geertruida, die ook als centrumverdediger kan gaan spelen, voorlopig nog herstellende van een knieblessure en bovendien moet de speler nog bijtekenen.
Is er echt nog iemand die gelooft dat Feyenoord deze speler helemaal zelf gescout heeft? Het lijkt mij overduidelijk dat deze rechtsstreeks van de scoutingslijst van AZ komt.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Natuurlijk komt deze speler rechtstreeks van onze scoutingslijst.
Plaats reactie