Jong Oranje

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Waarom, volgens mij is Riedewald aan de bal een stuk beter dan Luckassen. Die had gewoon op de plek van St. Juste moeten staan. Dan was het duo Luckassen-Hoedt weer verenigd geweest.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

St. Juste speelde wel top. Luckassen is nu aan een hele goede reeks bezig als middenvelder. Zou het dan niet raar zijn om hem opeens weer in de verdediging op te stellen?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Nee, want ik vind hem als middenvelder helemaal niet top spelen. Bij balbezit tegenstander is hij inderdaad top maar bij eigen balbezit is het niet meer dan degelijk. En dat is verder geen verwijt, hij is gewoon een prima centrale verdediger.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

In zijn rol vind ik hem wel degelijk top. In de controle en dan gewoon bal inleveren bij de creatieve spelers. In principe heeft hij ook nog een goede trap dus een lange bal kan hij ook wel geven. Het is inderdaad niet de man van de steekpass, maar dat hoeft ook niet. Enige fout die Van den Brom maakt is om hem wel eens op te stellen naast Rienstra en en Wuytens, dan is je balans weg. Voor de balans zou je op een middenveld met Luckassen Bel Hassani op moeten stellen.

Neemt niet weg dat ik Luckassen ook gewoon een prima centrale verdediger vind.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Als je over top praat dan moet een middenvelder (ook een controlerende) meer kunnen dan enkel balletjes inleveren. Zelfs op niveau Eredivisie. Tien jaar geleden speelden we met de punt naar voren met Landzaat en Buskermolen als rechter- en linkermiddenvelder daarachter. Die jongens hadden toch een behoorlijke inbreng in het voetballende gedeelte. En daar vind ik Luckassen toch in tekort komen op zowat alle aspecten: kort combinatiespel, positiespel, loopacties, scorend vermogen, voorzetten.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

De vraag is of je je het kan veroorloven om een middenvelder op te stellen die alleen kan afpakken en daarna de bal meteen bij iemand inlevert. Ten eerste doet hij dat niet in de praktijk, en ten tweede mis je dan 1/3e voetbal op het middenveld. Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat dat niet kan. We spelen eigenlijk al weken zonder voetbal op het middenveld.

Ik vind ook niet dat hij een goede lange trap heeft. Wedstrijd na wedstrijd probeert hij het weer en bijna iedere keer is zijn pass te hard. Die ene keer dat hij dan goed valt compenseert niet voor al die andere keren dat het fout gaat.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

kuifje schreef:Als je over top praat dan moet een middenvelder (ook een controlerende) meer kunnen dan enkel balletjes inleveren. Zelfs op niveau Eredivisie. Tien jaar geleden speelden we met de punt naar voren met Landzaat en Buskermolen als rechter- en linkermiddenvelder daarachter. Die jongens hadden toch een behoorlijke inbreng in het voetballende gedeelte. En daar vind ik Luckassen toch in tekort komen op zowat alle aspecten: kort combinatiespel, positiespel, loopacties, scorend vermogen, voorzetten.
Misschien moet je van je onderschrift "wereldkampioen 2018" maken? :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ik denk wel dat het kan, afhankelijk van hoe de rest van je middenveld eruit ziet. Kijk naar spelers als Makalele in het verleden, Lassanna Diarra of nog recenter Kante van Leicester. Dat zijn ook geen spelers waar je veel meer van kan verwachten dan bal veroveren en inleveren bij de medespelers. Ik vind wel dat Luckassen nog iets meer fysiek en dynamiek heeft. Vergeet niet dat hij nog geen tien wedstrijden op die positie staat. Ik zie daar nog wel groei in. Of dat op termijn genoeg is voor de (nationale) top is een tweede natuurlijk. En nogmaals, als verdediger zie ik ook een goede toekomst voor hem. Als ik hem echter vergelijk met iemand als Rienstra dan gaat mijn voorkeur als controlerende middenvelder echter wel uit naar Luckassen.

Landzaat was inderdaad buitencategorie vergelijken bij hem. Die had zoveel meer inzicht, balgevoel en techniek. Dan vond ik echt een van de beste middenvelders die we hier de laatste 15 jaar hebben gehad.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Tsja Rienstra... Helaas is dat bij ons de lat op dit moment, maar realistisch gezien is het een vergelijking van niets. Rienstra kan er niets van, dus een vergelijking met hem is niets waard. Dat is net als dat je een rechtsback met Johansson gaat vergelijken. Of een keeper met Rochet of Esteban. Of een rechtsbuiten met Dos Santos. Vergeleken bij hen is iedereen wel een geschikte speler. Je legt de lat dan op een niveau waar je als AZ ver weg van moet blijven maar waar Brom ons helaas op laat steken.

Ik zie zelf liever Wuytens en van Overeem op 6 en 7 en Luckassen naast Vlaar. Of dat we Ouwejan daar wat speeltijd gaan geven in plaats van Rienstra.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ik vergelijk hem met spelers die we nu onder contract hebben staan of in de eredivisie rondlopen. Het is niet alleen onze lat, het is de lat van de eredivisie. Die is een stuk lager dan de periode dat Landzaat hier rondliep. Bovendien zijn het ook andere types en spelen we in een gewijzigd systeem.

Positie 7 is trouwens die van Jahanbakhsh, lijkt me niet dat je Wuytens of Van Overeem als rechtsbuiten wilt zien? Dos Santos is bovendien een linksbuiten en geen rechtsbuiten, maar dat zijn details :wink:
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Ouwejan en Til in de basis tegen Engeland. Zojuist de 1-1 van Nederland na een assist van Ouwejan. Gelukkig maakt hij zo zijn foutje goed, door het opheffen van buitenspel, bij de 0-1 achterstand.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Bijlow
Dumfries, St. Juste, Van Drongelen, Ouwejan
De Jong, Til, Bazoer
Kluivert, Zivkovic, Idrissi

Zoiets maar doen vrijdag?
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Opstelling tegen Jong Paraguay:

Drommel, Dumfries, Rosario, Van Drongelen, Ouwejan
Van Amersfoort, Til (c), Koopmeiners
Groeneveld, Lammers, Kluivert

\:D/
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Heerlijk afstandsschot van Koopmeiners werd net gestopt door de Paraguayaanse keeper.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Goal van Til zorgt voor de 1-1. Knappe goal, moeilijke hoek en weinig ruimte.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

pAZcal schreef: 29 mei 2018, 20:59 Opstelling tegen Jong Paraguay:

Drommel, Dumfries, Rosario, Van Drongelen, Ouwejan
Van Amersfoort, Til (c), Koopmeiners
Groeneveld, Lammers, Kluivert

\:D/
Is Idrissi eigenlijk te oud dan?
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Dromnel? Dat is toch niet die prutser van Twente hoop ik? Ik neem aan dat we ook fatsoenlijke jonge keepers hebben.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Idrissi is 22. Ik weet niet hoe oud je mag zijn. Ik twijfel altijd tussen 21 en 23. Idrissi was op het eind van het seizoen toch geblesseerd?

Drommel en Bijlow waren er bij. Bijlow blunderde in de eerdere wedstrijd afgelopen week.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Op basis waarvan wordt Maduro assistent-trainer bij Jong Oranje? Echt ongelooflijk. Net gestopt met voetballen, geen enkele basis om als trainer aan de slag te gaan. De KNVB leert nooit. Het Peter-principe heerst.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Vriendje van van der Looi (van wie het ook een raadsel is waarom hij daar zit).
Plaats reactie