De trainerscarrousel / trainers van andere clubs

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

4-0 verloren van.......Emmen :shock:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Oud ajaxtrainer Keizer misschien naar Al-Jazira als opvolger van Ten Cate. Het is daar zeker een opvanghuis voor mislukte ajaxtrainers :D

Eén (voorzien) mislukt avontuurtje in Nederland en meteen naar Verweggistan voor de poen......Abu Dhabi, ik weet eigenlijk niet eens uit mijn hoofd waar het ligt.....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Ten Cate is nou niet echt een mislukte trainer. Als je ziet wat die heeft mogen doen met de clubs en elftallen die hij heeft gecoacht. Zelfs met dit verweggiestan team stond hij in de wereldbeker finale geloof ik :wink:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Geest van Dirk schreef: 04 jun 2018, 12:42 Ten Cate is nou niet echt een mislukte trainer. Als je ziet wat die heeft mogen doen met de clubs en elftallen die hij heeft gecoacht. Zelfs met dit verweggiestan team stond hij in de wereldbeker finale geloof ik :wink:
Als hoofdtrainer?
Poeh poeh jaartje sparta hier Go Ahead eagles daar, jaartje Panathinaikos(en ontslagen), jaartje vitesse, jaartje ajax en dan van die toppers als Uerdingen,Hungaria, Al Ahli,Um Salal, Al Jazira en Rheden, om je vingers bij af te likken.
Nu snap ik waarom wij soms zo lijnrecht tegenover elkaar komen te staan.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Henk ten Cate is een leuke veldtrainer (naar het schijnt) en dan houdt het op.

Hij heeft trouwens ook een hypnotiserende stem. Daarin schuilt veel potentie.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Last Scout schreef: 05 jun 2018, 18:57 Als hoofdtrainer?
Poeh poeh jaartje sparta hier Go Ahead eagles daar, jaartje Panathinaikos(en ontslagen), jaartje vitesse, jaartje ajax en dan van die toppers als Uerdingen,Hungaria, Al Ahli,Um Salal, Al Jazira en Rheden, om je vingers bij af te likken.
Nu snap ik waarom wij soms zo lijnrecht tegenover elkaar komen te staan.
Omdat jij alleen in jou "denkbeeldige" straatje kan denken. Geloof jij nou echt dat alle trainers die niet Klopp, van Gaal of bijv. Guardiola heten zich mislukt voelen ? Gaat toch weg man :lol:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Geest van Dirk schreef: 06 jun 2018, 09:11 Omdat jij alleen in jou "denkbeeldige" straatje kan denken. Geloof jij nou echt dat alle trainers die niet Klopp, van Gaal of bijv. Guardiola heten zich mislukt voelen ? Gaat toch weg man :lol:
Nee? wat een onzin en een vage opmerking ik heb het nog nooit over die grote trainers gehad (nouja buiten Van Gaal omdat die onze trainer was voor een tijd).

Ten Cate is nergens veel langer dan 2 seizoenen geweest en dan allemaal bij kleine clubs als hoofdtrainer, hij is een van die mensen binnen het voetbal waarvan ik mij afvraag hoe ze ooit uberhaupt bij een grotere club zijn binnen gekomen.
John van den Brom had dan bijvoorbeeld een veel beter CV. Ron Jans heeft een beter CV.

Henk Ten Cate als hoofdtrainer deel ik in bij de categorie trainers van Wiljan Vloet.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Moet je helemaal zelf weten, maar het zegt helemaal niets waar jij of ik ze indeelt.
maar goed dit is wat hij in zijn cariere als trainer heeft meegemaakt. Een gemiddelde voetbaltrainer zou zijn vingers aflikken bij zo'n carriere.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Henk_ten_Cate

maar goed misschien is het leven van meesterscout op AZfanpage een pad bezaaid met meer hoogtepunten :roll:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Geest van Dirk schreef: 06 jun 2018, 12:58 maar goed misschien is het leven van meesterscout op AZfanpage een pad bezaaid met meer hoogtepunten :roll:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Cetero censeo birrum bibendum esse
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Geest van Dirk schreef: 06 jun 2018, 12:58 Moet je helemaal zelf weten, maar het zegt helemaal niets waar jij of ik ze indeelt.
maar goed dit is wat hij in zijn cariere als trainer heeft meegemaakt. Een gemiddelde voetbaltrainer zou zijn vingers aflikken bij zo'n carriere.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Henk_ten_Cate

maar goed misschien is het leven van meesterscout op AZfanpage een pad bezaaid met meer hoogtepunten :roll:
Er is een verschil in waar we het over hebben.
Ik geef toch een aardige analyse van wat hij als HOOFDtrainer gedaan heeft?
En als HOOFDtrainer heeft hij gewoon buitengewoon beroerde prestaties neergezet en kun je zijn toppunt balanceren tussen uberhaupt aangesteld zijn bij Panathinaikos en ajax (En compleet gefaald zijn bij beiden) of zijn periodes bij NAC,Sparta en Go Ahead Eagles.

Wat mij betreft heb je dan geen topcarriere, niet eens een bovengemiddelde carriere.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Als Hoofdtrainer twee keer een landskampioenschap winnen en de KNVB beker winnen. Dat kunnen niet alle coaches zeggen. Hoogste klassering ooit met Vitesse bovendien.Hij had bovendien een enorm aandeel in het spel van het Barcelona van Frank Rijkaard, waar ze twee keer landskampioen werden en voor de tweede keer de Champions League wonnen waar het sinds Cruijff niet meer was gelukt en stond als assistent ook nog met Chelsea in de finale van de Champions League.

Hij is gewoon een vakman, een van de betere die Nederland had
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Een behoorlijk goed stuk over de (teleurstellende) eerste weken van van Bommel. Ik zie veel Brom dingen terug komen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

~AZ~ schreef: 27 jul 2018, 15:36 Een behoorlijk goed stuk over de (teleurstellende) eerste weken van van Bommel. Ik zie veel Brom dingen terug komen.
En waar staat dat stuk?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Goed punt, hier:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

~AZ~ schreef: 27 jul 2018, 17:25 Goed punt, hier:
Thanks :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Het is een vrij lang stuk maar hij maakt de connectie tussen datgeen van Bommel zegt en wat hij doet in trainingen en oefenwedstrijden in het artikel. En dan blijkt eens te meer wat ook bij AZ zo vaak is gebleken: als je in clichés en dooddoeners lult, dan is de kans heel erg klein dat je in andere termen denkt. Ook al zijn er forummers die nog steeds denken dat Brom een tactisch genie is achter de schermen. Het was me al vaker opgevallen dat van Bommel weinig moeite wilt doen om een goede trainer te worden en zichzelf vooral als volbloed voetballer ziet in een ivoren toren en dit stuk bevestigt dat beeld. En dat is jammer voor het betaalde voetbal want we hebben best behoefte aan een trainer die ervaring en uitstraling zoals van Bommel dat heeft combineert met oprechte interesse en intelligentie.

Overigens raad ik je aan om uitslagen uit oefencampagnes niet zo serieus te nemen.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Het is jammerlijk stil rondom Louis van Gaal.
Hij had verkondigt iets te kunnen doen wat hij eigenlijk niet kon weigeren, maar we tasten helaas allemaal in het duister om wat dat dan ging.
A.s. zondag wel in Zomergasten waar we wellicht wat meer duidelijkheid gaan krijgen.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Leuke schnabbel voor 2 mensen die als trainer nog niets gepresteerd hebben. Puur op naam. Africa Cup in eigen land volgend jaar en een mooi avontuur.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Utrecht zet Jean-Paul de Jong op straat na de toch al vreemde stappen die eerder waren gezet. Wat een amateuristische gang van zaken, gooi hem er dan gewoon in mei uit en ga bouwen vanaf het nieuwe seizoen.
Plaats reactie