De trainerscarrousel / trainers van andere clubs

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

VI schreef:Van Seumeren: 'Vertrouwen spelersgroep in De Jong was broos'

Grootaandeelhouder Frans van Seumeren heeft op de website van FC Utrecht gereageerd op het vroegtijdige vertrek van Jean-Paul de Jong. De Domstedelingen beëindigden de samenwerking met de hoofdcoach dinsdagochtend.

De Jong werd halverwege het vorig seizoen aangesteld na het vertrek van trainer Erik ten Hag naar ajax. 'Het vertrouwen van de spelersgroep was bij de aanstelling van Jean-Paul broos, maar we hebben toch besloten om hem een kans te geven. Hierbij speelde, naast de ongelukkige timing van de trainerswissel, de wederzijdse loyaliteit een belangrijke rol', zegt Van Seumeren.
'Tijdens de evaluatie deze zomer bleek dat de chemie en communicatie met spelers en staf nog steeds niet optimaal was', vervolgt Van Seumeren zijn toelichting. 'Daarop werd door Jean-Paul de staf anders ingericht (de oud-speler kreeg een manager-achtige rol, red.). Helaas heeft dit niet het gewenste resultaat gehad, de progressie is niet in lijn met onze sportieve ambities.'
Utrecht meldt dat 'met pijn in het hart' is besloten afscheid te nemen van De Jong. Directeur voetbalzaken Jordy Zuidam: 'We hebben er met z'n allen de afgelopen tijd alles aan gedaan om een werkbare situatie te creëren. Het is voor iedereen een enorme teleurstelling dat het toch niet blijkt te werken. Uiteindelijk hebben Jean-Paul en de club in goed overleg besloten de samenwerking te beëindigen.'
Het duo Marinus Dijkhuizen-Rick Kruys, dat al verantwoordelijk was voor de dagelijkse trainingen én de voetbalinhoudelijke ontwikkelingen, zal op interim-basis het elftal gaan leiden. Zuidam gaat de komende periode gebruiken om een nieuwe hoofdtrainer te vinden. Utrecht, momenteel elfde in de Eredivisie met vijf punten, vervolgt het seizoen op 16 september met een thuiswedstrijd tegen FC Emmen.
Het gebruiken van concepten als loyaliteit, status, respect en traditie als raadgever is nooit een goed idee bij beslissingen die moeten leiden tot prestaties in de echte wereld in een competitieve omgeving. De realiteit heeft namelijk niets te maken met jouw loyaliteit en respect. Hier hebben wij bij ons eerste elftal ook last van.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Dat wordt toch ook nooit écht wat met dat Utrecht.........
Die gaan de komende maanden weer bouwen aan een beter elftal met meer saamhorigheid bla bla bla.
Nu alweer een verloren seizoen........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

salmonyappi schreef: 04 sep 2018, 09:41 Dat wordt toch ook nooit écht wat met dat Utrecht.........
Die gaan de komende maanden weer bouwen aan een beter elftal met meer saamhorigheid bla bla bla.
Nu alweer een verloren seizoen........
Als Utrecht aan het eind van het seizoen de play-offs wint is er niks aan de hand. Vitesse en AZ verspelen ook zo nu en dan wat onnodige punten. Ik denk niet dat je nu al kan spreken van een verloren seizoen voor Utrecht.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Tim schreef: 04 sep 2018, 09:57 Als Utrecht aan het eind van het seizoen de play-offs wint is er niks aan de hand. Vitesse en AZ verspelen ook zo nu en dan wat onnodige punten. Ik denk niet dat je nu al kan spreken van een verloren seizoen voor Utrecht.
Ik doel meer op een nieuwe trainer. Die moet weer bouwen.
AZ heeft al 5 jaar een consistente lijn. Vandaar dat we steeds bij de bovenste 3-6 eindigen. Dit gaat weer tijd kosten om ze goed aan het voetballen te krijgen lijkt me. Ze hebben ook nog geen trainer.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Utrecht wilt Jaap Stam als nieuwe trainer. Over Stam heb nog nooit iets interessants gelezen, ik kan me moeilijk voorstellen dat daar een goede coach in zit maar wie weet. Ik bekn al blij zat als ze niet AZ-hersenen Arne Slot ophalen.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

~AZ~ schreef: 05 sep 2018, 19:08 Utrecht wilt Jaap Stam als nieuwe trainer. Over Stam heb nog nooit iets interessants gelezen, ik kan me moeilijk voorstellen dat daar een goede coach in zit maar wie weet. Ik bekn al blij zat als ze niet AZ-hersenen Arne Slot ophalen.
Heeft het in beginsel aardig gedaan bij Reading.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

De opleiding CBV is een beetje meer geindividualiseerd. De cursisten krijgen een programma op maat waarvan ze het verdiepings onderwerp zelf aandragen.

Uitstromende coaches hebben dus minder algemene basiskwaliteiten maar meer specifieke vaardigheden.

Intussen worden bij eredivisieclubs trainers aangesteld die weinig ervaring hebben en zelfs op basis van supporterssentimenten worden aangesteld. Aanstellingen die niets met kwaliteiten te maken hebben.

Het niveau in de eredivisie zakt daardoor steeds verder naar beneden.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Jack schreef: 22 sep 2018, 03:58 Intussen worden bij eredivisieclubs trainers aangesteld die weinig ervaring hebben en zelfs op basis van supporterssentimenten worden aangesteld. Aanstellingen die niets met kwaliteiten te maken hebben.

Het niveau in de eredivisie zakt daardoor steeds verder naar beneden.
Over welke trainers heb je het dan?

Er zijn goede en slechte voorbeelden van aanstellingen de laatste tijd maar de algemene tendens vind ik juist positief.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

~AZ~ schreef: 22 sep 2018, 07:17 Over welke trainers heb je het dan?

Er zijn goede en slechte voorbeelden van aanstellingen de laatste tijd maar de algemene tendens vind ik juist positief.
Vreven, Buijs, de Jong. heel veel.
Laatst gewijzigd door Jack op 22 sep 2018, 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Jack schreef: 22 sep 2018, 07:26 Vreven, Buijs, de Jong.
Dat zijn goede voorbeelden, alhoewel ik dat bij Buijs nog te vroeg vind om over te oordelen en twee van de drie zijn alweer vertrokken natuurlijk.

En waarom noem je van Bommel en Poldervaart niet in deze lijst?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

~AZ~ schreef: 22 sep 2018, 08:24 Dat zijn goede voorbeelden, alhoewel ik dat bij Buijs nog te vroeg vind om over te oordelen en twee van de drie zijn alweer vertrokken natuurlijk.

En waarom noem je van Bommel en Poldervaart niet in deze lijst?
Omdat het meer in het algemeen geldt.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Jack schreef: 22 sep 2018, 08:36 Omdat het meer in het algemeen geldt.
Was dat ook niet het verschil tussen pril succes en pril geen succes?
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Jack schreef: 22 sep 2018, 07:26 Vreven, Buijs, de Jong. heel veel.
Vreven is misschien gek, maar hij kreeg NAC wel aan het draaien.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Last Scout schreef: 23 sep 2018, 15:51 Vreven is misschien gek, maar hij kreeg NAC wel aan het draaien.
Je hebt meer aan voetballen dan aan draaien.....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

salmonyappi schreef: 23 sep 2018, 17:07 Je hebt meer aan voetballen dan aan draaien.....
zoek nog maar een trainer die van NAC een middenmotor maakt.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Last Scout schreef: 23 sep 2018, 17:25 zoek nog maar een trainer die van NAC een middenmotor maakt.
Wat dat betreft heb je gelijk. Nú staan ze helemaal onderaan.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Geen medelijden, dat weet je als je daar tekent.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Last Scout schreef: 23 sep 2018, 17:25 zoek nog maar een trainer die van NAC een middenmotor maakt.
Heb jij een elektrische fiets?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 10 okt 2018, 21:50 Heb jij een elektrische fiets?
:lol:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Cocu (eindelijk) ontslagen. Bewust niet in het schaduwtrainer topic geplaatst.
Plaats reactie