De trainerscarrousel / trainers van andere clubs

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Barra
Fanatic
Berichten: 711
Lid geworden op: 03 jan 2004, 14:05
Locatie: Vak S

Het seizoen is bijna afgelopen. Tijd voor de eindafrekening en de onvermijdelijke geruchten over de trainerscarrousel.

Voorlopig zie ik dit voor mij voor 2006/7:

1. PSV - Ten Cate (& Vanenburg)
2. AZ - Van Gaal
3. Feyenoord - E. Koeman
4. FC Utrecht - Booy
5. 020 - Neeskens? Van Basten (& Van 't Schip)?
6. FC Groningen - Jans
7. Heerenveen - Verbeek

Nieuws, suggesties en geruchten hieronder s.v.p.
brett
Seizoenkaarthouder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 dec 2004, 20:07
Locatie: Rekerbuurt

Gewoon Barry schreef:Het seizoen is bijna afgelopen. Tijd voor de eindafrekening en de onvermijdelijke geruchten over de trainerscarrousel.

Voorlopig zie ik dit voor mij voor 2006/7:

1. PSV - Ten Cate (& Vanenburg)
2. AZ - Van Gaal
3. Feyenoord - E. Koeman
4. FC Utrecht - Booy
5. 020 - Neeskens? Van Basten (& Van 't Schip)?
6. FC Groningen - Jans
7. Heerenveen - Verbeek

Nieuws, suggesties en geruchten hieronder s.v.p.
'Gerets bovenaan lijstje Vitesse'

Denk ook dat het voor Booy zijn laatste seizoen was in de DOMstad.
Heb je ook een hekel aan die Stewards van AZ.


WEST-SIDE
Gebruikersavatar
AZRulezz
Seizoenkaarthouder
Berichten: 329
Lid geworden op: 18 dec 2005, 15:30
Locatie: Delft

Blind voelt ontslag aankomen
11 april 2006, 19:14
Door: Jelmer Geerds
Danny Blind houdt er sterk rekening mee komende zomer te moeten vertrekken als hoofdtrainer van 020. De Zeeuwse oefenmeester liet dat doorschemeren in een interview met RTV Noord Holland.
De afgelopen weken nemen de geruchten over een op handen zijnde opvolging in de lucht. Diverse namen deden al de ronde, waarbij de naam van Henk ten Cate het meest genoemd wordt als nieuwe coach van de 020ers.

Blind liet in het interview met de regionale zender openlijk zijn frustratie blijken over de handelwijze van voorzitter John Jaakke en technisch directeur JvG. "Als ze zo reageren, weet je genoeg", sprak Blind veelzeggend
Zijn handelswijze was al zo geweldig :?
Laatst gewijzigd door AZRulezz op 11 apr 2006, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
"Helemaal niets in amsterdam"
De supporters van AZ
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Hiddink neemt Neeskens mee naar Rusland.
...-
Barra
Fanatic
Berichten: 711
Lid geworden op: 03 jan 2004, 14:05
Locatie: Vak S

Het laatste bericht uit 020:

Blind heeft vandaag een gesprek over zijn toekomst gehad, met Van Geel en Jaake. De sfeer is niet best, Van Geel heeft Ten Cate al benaderd maar Blind zal de play-offs moeten afmaken.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Arme Henk ten Cate...................
Zo succesvol in Barcelona............
Voortaan aan het handje van Ome Johan en gevolgd door de priemende boze blik van Papa Jaake de zoveelste veelbelovende trainer die compleet ondergesneeuwd gaat raken door het vermaledijde ajax-systeem.
Zonde van zo'n man...........
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Henk ten Cate is ook niet de makkelijkste in de interviews, voelt zich snel aangevallen zoals gister te zien was bij Studio Voetbal.. hij zal het nog zwaar krijgen...

maarre heb ik iets gemist of heeft Vitesse nog steeds geen trainer?
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

AZ Twello schreef:Henk ten Cate is ook niet de makkelijkste in de interviews, voelt zich snel aangevallen zoals gister te zien was bij Studio Voetbal.. hij zal het nog zwaar krijgen...

maarre heb ik iets gemist of heeft Vitesse nog steeds geen trainer?
NAC en Vitesse hebben inderdaad nog geen trainer. Aandewiel van Haarlem wordt genoemd bij NAC en bij Vitesse zaten ze achter Boskamp aan maar dat ging niet door i.v.m. zijn papieren. Bij Noord Holland Sport werd gisteravond de naam van Blind al min of meer gekoppeld aan Vitesse.
NIL SATIS NISI OPTIMUM
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

De held van LSC heeft ook weer onderdak gevonden.
Boca Juniors in zee met Ricardo La Volpe

Boca Juniors heeft eindelijk een nieuwe coach aangesteld. Ricardo La Volpe tekende voor één jaar en volgt Alfio Basile op, die de Argentijnse nationale ploeg gaat leiden. La Volpe was sinds februari 2003 bondscoach van Mexico.
Een maand geleden bedankte La Volpe (54) nog vriendelijk voor het aanbod om aan de slag te gaan bij de landskampioen omdat hij te weinig zou weten van het Argentijnse voetbal. Nu begint hij op 15 september aan zijn nieuwe baan, een dag na de return om de Zuid-Amerikaanse Super Cup tegen São Paulo.

La Volpe trainde nooit eerder in zijn vaderland. Hij leidde acht Mexicaanse clubs nadat hij zijn actieve carrière ook al in Mexico had afgesloten. In eigen land kwam de doelman uit voor Banfield, San Lorenzo en de nationale ploeg.

Boca heeft sinds 1931 voor de vijfde keer een voormalige keeper als hoofdtrainer. La Volpe's voorgangers slaagden er nooit in kampioen te worden met de club uit Buenos Aires. Volgens clubadviseur en hardcore fan Diego Armando Maradona is dat een slecht voorteken.
'Not in the face, ok?'
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Apollon Limassol heeft een Nederlandse trainer aangesteld. Gerard van der Lem kreeg de voorkeur boven Henk Wisman, die eveneens hoog op het kandidatenlijstje van de Cypriotische club prijkte.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Hoofd opleidingen Liverpool hekelt Benítez
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op vrijdag, 4 mei om 16:14

De afgelopen dagen kreeg Rafa Benítez alleen maar dan lovende woorden over zich heen. Voor de tweede keer in drie jaar wist hij namelijk Liverpool te plaatsen voor de finale van de Champions League, maar intern blijkt nu echter niet alles koek en ei te zijn.

Hoofd opleidingen Steve Heighway, zelf in het verleden een mythische speler, heeft namelijk na negentien jaar zijn ontslag ingediend omdat hij het niet eens is met het beleid van de Spaanse oefenmeester. Heighway is namelijk van mening dat Benítez geen gebruik maakt van het potentieel van de aanstormende talenten.

“Rafa is een geweldige trainer met uitzonderlijke kwaliteiten en tactisch gezien meesterlijk, maar ik beschouw mijzelf als de beste trainer voor spelers van zeventien en achtien jaar. Hij laat mij echter niet mijn werk doen”, vertelde Heighway aan The Times.

“Het is gekkenwerk”, vervolgde Heighway. “Rafa heeft jammer genoeg niet door wie over welke kwaliteiten beschikt. Onze jeugdploeg heeft nu voor de tweede opeenvolgende maal de beker gewonnen en is in staat om welke jeugdploeg dan ook ter wereld te verslaan.”
Benítez wil namelijk dat de spelers in deze leeftijdscategorie voor de reserves gaan spelen, maar dit is tegen het zere been van Heighway. “De reserve-elftallen zijn een verspilling van tijd. Of hij moet ze bij het eerste halen of ze moeten gewoon in de jeugd blijven spelen. Ze worden niet opgeleid om in het reserveteam te blijven hangen.”

opmerkelijk. Steve Heighway..

Puur op basis van dit berichtje lijjkt het me een vent met karakter die zijn vak serieus neemt en opkomt voor zijn spelertjes en de consequenties neemt als hij niet serieus genomen wordt. Een verantwoordelijk mens.

Een aanwinst voor elke ambitieuze opleiding lijkt mij.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Jack schreef:
Bij Inholland zou een persoon met goede managent vaardigheden niet misstaan nee..
Hup AZ.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Benieuwd hoe lang Wiljan Vloet het nog gaat uitzingen bij ADO Den Haag.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

kuifje schreef:Benieuwd hoe lang Wiljan Vloet het nog gaat uitzingen bij ADO Den Haag.
Daar heb ik ook aan zitten denken, en als ik hem was zou ik het zinkend schip als de zodemieter verlaten. Dat zootje ongemotiveerde onverlaten is toch niet aan het voetballen te krijgen.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

Van Wijk stapt op als trainer Willem II


Dennis van Wijk is niet langer trainer van Willem II. De coach heeft zijn functie neergelegd, zo meldt de Tilburgse club op haar officiële website. Ook bestuurslid technische zaken Pieter-Jan Wassing is opgestapt. Het vertrek van Van Wijk en Wassing volgt drie dagen na de thuisnederlaag tegen VVV Venlo (1-2).

Volgens een persverklaring van de clubleiding is de breuk in "goed overleg" tot stand gekomen. Technisch manager Andries Jonker neemt voorlopig de taken van Van Wijk over. Van Wijk, die sinds medio 2006 hoofdcoach was in Tilburg, is de eerste Eredivisietrainer dit seizoen die wegens tegenvallende resultaten vertrekt. Eerder werkte hij voor de Belgische clubs Oostende en Roeselare.

Van Wijk wil op de website van Willem II niet reageren op zijn vertrek, maar directeur Wassing wel. "Binnen de club heb ik de afgelopen jaren een belangrijke bijdrage geleverd aan het financieel gezond maken van de club en de wijzigingen binnen de technische organisatie. Ondanks aantoonbare verbeteringen, die op termijn zeker zullen bijdragen aan de groei van de club, is niet tegen te spreken dat de sportieve resultaten tegenvallen. Derhalve heb ik als verantwoordelijk portefeuillehouder en Willem II-man besloten mijn functie ter beschikking te stellen. Ik ben er van overtuigd dat de club op de goede weg is en ook dat de huidige organisatie en de nu aanwezige financiële middelen zullen leiden tot betere sportieve resultaten. Ik betreur het echter dat de gewenste prestaties tot op heden nog zijn uitgebleven."

Willem II staat momenteel op de vijftiende plaats in de Eredivisie

Bron: www.fcupdate.nl

Wat een vaag gelul dit. Gisteren zit van Wijk nog zielig te doen dat ie nooit ontslag zal nemen omdat ie kinderen en een vrouw heeft blablabla en een paar uur later stapt ie op. Weg geloofwaardigheid.
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

cAZtricum schreef:Van Wijk stapt op als trainer Willem II


Dennis van Wijk is niet langer trainer van Willem II. De coach heeft zijn functie neergelegd, zo meldt de Tilburgse club op haar officiële website. Ook bestuurslid technische zaken Pieter-Jan Wassing is opgestapt. Het vertrek van Van Wijk en Wassing volgt drie dagen na de thuisnederlaag tegen VVV Venlo (1-2).

Volgens een persverklaring van de clubleiding is de breuk in "goed overleg" tot stand gekomen. Technisch manager Andries Jonker neemt voorlopig de taken van Van Wijk over. Van Wijk, die sinds medio 2006 hoofdcoach was in Tilburg, is de eerste Eredivisietrainer dit seizoen die wegens tegenvallende resultaten vertrekt. Eerder werkte hij voor de Belgische clubs Oostende en Roeselare.

Van Wijk wil op de website van Willem II niet reageren op zijn vertrek, maar directeur Wassing wel. "Binnen de club heb ik de afgelopen jaren een belangrijke bijdrage geleverd aan het financieel gezond maken van de club en de wijzigingen binnen de technische organisatie. Ondanks aantoonbare verbeteringen, die op termijn zeker zullen bijdragen aan de groei van de club, is niet tegen te spreken dat de sportieve resultaten tegenvallen. Derhalve heb ik als verantwoordelijk portefeuillehouder en Willem II-man besloten mijn functie ter beschikking te stellen. Ik ben er van overtuigd dat de club op de goede weg is en ook dat de huidige organisatie en de nu aanwezige financiële middelen zullen leiden tot betere sportieve resultaten. Ik betreur het echter dat de gewenste prestaties tot op heden nog zijn uitgebleven."

Willem II staat momenteel op de vijftiende plaats in de Eredivisie

Bron: www.fcupdate.nl

Wat een vaag gelul dit. Gisteren zit van Wijk nog zielig te doen dat ie nooit ontslag zal nemen omdat ie kinderen en een vrouw heeft blablabla en een paar uur later stapt ie op. Weg geloofwaardigheid.
Omdat hij financieel niet onafhankelijk is,weet jij welke afvloeingsregeling hij krijgt?
Vak S
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

De aanhang van w2 roept om Erwin Koeman als opvolger.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

Bolmi schreef:[..]


Omdat hij financieel niet onafhankelijk is,weet jij welke afvloeingsregeling hij krijgt?
Als ik de financiele situatie in Tilburg enigzins inschat zal het niet veel meer zijn dan een shirt van Willem II met alle handtekeningen en een SCC voor het leven.
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

cAZtricum schreef:[..]


Als ik de financiele situatie in Tilburg enigzins inschat zal het niet veel meer zijn dan een shirt van Willem II met alle handtekeningen en een SCC voor het leven.
Ik denk dat je dat onderschat.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

pAuluZ schreef:[..]
Ik denk dat je dat onderschat.
Leg 's uit dan?
Plaats reactie