Europa League & Conference League overig

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AlkmaarForever schreef: 29 okt 2020, 18:12 Goed zo Feyenoord, zorg maar weer niet voor de Europese punten. 8)
Ze spelen beroerd, maar die scheidsrechter geeft 3x een geheel onterechte penalty aan die Oostenrijkse Schwalbe-Queens. Als je Feyenoord supporter bent word je he-le-maal gek , wat een kunstfluiter!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 29 okt 2020, 19:40 Wat een kunstfluiter!
Echt genant. Als dit niet verkocht is...
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11142
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 29 okt 2020, 19:40
3x een geheel onterechte penalty!
Die 1e was terecht hoor. Die 2e niet maar wel dom gelopen van die Nieuwkoop. En die 3e was lachwekkend.

Trouwens: PSV wordt ook genaaid want die bal rolde nog. Dit hele toernooi wordt gewoon niet serieus genomen door de UEFA. Er is geen VAR en de slechtste arbiters worden aangesteld. Niet belangrijk genoeg voor de bobo’s.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik snap echt niet waarom er geen VAR is in de groepsfase. Totaal idioot.
Nouja, eigenlijk het enige wat ik kan bedenken: anders kan de maffia geen geld wit wassen?
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

pAZcal schreef: 29 okt 2020, 21:06 Ik snap echt niet waarom er geen VAR is in de groepsfase. Totaal idioot.
Vanaf volgend seizoen is er pas een VAR in de EL-groepsfase. Die bestaat dan wel nog maar uit 32 clubs in plaats van 48. Geen idee of er in de Conference League groepsfase ook VAR komt.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Forza AZ schreef: 29 okt 2020, 22:19 Vanaf volgend seizoen is er pas een VAR in de EL-groepsfase. Die bestaat dan wel nog maar uit 32 clubs in plaats van 48. Geen idee of er in de Conference League groepsfase ook VAR komt.
Dus tóch weer drie Europese toernooien. Ik vraag me af wat de meerwaarde van zo’n ConL is als je de EL met minder clubs gaat spelen. Een soort Ere-, Eerste en Tweede Europese divisie?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 30 okt 2020, 08:19 Dus tóch weer drie Europese toernooien. Ik vraag me af wat de meerwaarde van zo’n ConL is als je de EL met minder clubs gaat spelen. Een soort Ere-, Eerste en Tweede Europese divisie?
Ik hoop dat ze hiermee de aanvang van de voorrondes voor deze toernooien niet zo enorm vroeg in het seizoen van start hoeven te laten gaan omdat er totaal meer clubs aan de Europese hoofdtoernooien mee kunnen doen. Maar ik laat me in deze graag corrigeren door Forza AZ indien nodig. :wink:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kilkenny schreef: 30 okt 2020, 10:07 Ik hoop dat ze hiermee de aanvang van de voorrondes voor deze toernooien niet zo enorm vroeg in het seizoen van start hoeven te laten gaan omdat er totaal meer clubs aan de Europese hoofdtoernooien mee kunnen doen. Maar ik laat me in deze graag corrigeren door Forza AZ indien nodig. :wink:
Nu zijn er in de EL 5 voorrondes (kwalificatie, 1e, 2e, 3e en 4e). In de CoL zijn er nog maar 4 (1e, 2e, 3e en 4e). Voor de Nederlandse deelnemers veranderd er qua startdatum niet veel. De deelnemer aan de EL start in de 4e voorronde (nu groepsfase EL), maar gaat bij verlies daarin wel naar de CoL-groepsfase. De 2 deelnemers aan de CoL starten in dezelfde ronde waarin ze nu starten in de EL (1x 3e voorronde, 1x 2e voorronde).
Voor de nummer 2 is er wel een voordeel dat als je uitgeschakeld wordt in de 2e voorronde CL je daarna nog 2 kansen hebt. Want nu ben je al uitgeschakeld voor de groepsfase als je verliest in de 3e of 4e voorronde EL. Vanaf volgend seizoen heb je daarna nog een 3e kans in de CoL.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Forza AZ schreef: 30 okt 2020, 11:08 Nu zijn er in de EL 5 voorrondes (kwalificatie, 1e, 2e, 3e en 4e). In de CoL zijn er nog maar 4 (1e, 2e, 3e en 4e). Voor de Nederlandse deelnemers veranderd er qua startdatum niet veel. De deelnemer aan de EL start in de 4e voorronde (nu groepsfase EL), maar gaat bij verlies daarin wel naar de CoL-groepsfase. De 2 deelnemers aan de CoL starten in dezelfde ronde waarin ze nu starten in de EL (1x 3e voorronde, 1x 2e voorronde).
Voor de nummer 2 is er wel een voordeel dat als je uitgeschakeld wordt in de 2e voorronde CL je daarna nog 2 kansen hebt. Want nu ben je al uitgeschakeld voor de groepsfase als je verliest in de 3e of 4e voorronde EL. Vanaf volgend seizoen heb je daarna nog een 3e kans in de CoL.
Dus het is een vangnet voor de net niet topclubs ? Zo kan je wel aan de gang blijven.....uitgeschakeld is uitgeschakeld! Ik heb het altijd heel raar gevonden dat als je de groepsfase CL niet overleefd je alsnog naar de EL mag. Een vangnet voor de rijkere clubs. Daar komt nu dus nog een escaperoute bij.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 30 okt 2020, 13:25 Dus het is een vangnet voor de net niet topclubs ? Zo kan je wel aan de gang blijven.....uitgeschakeld is uitgeschakeld! Ik heb het altijd heel raar gevonden dat als je de groepsfase CL niet overleefd je alsnog naar de EL mag. Een vangnet voor de rijkere clubs. Daar komt nu dus nog een escaperoute bij.
Ja, als je verliest in de EL-voorronde (die begint overigens pas bij de 3e voorronde), dan ga je verder naar de Conference League:

-verlies in 3e voorronde EL --> 4e voorronde CoL
-verlies in 4e voorronde EL --> groepsfase CoL
-3e in groepsfase EL --> 2e ronde CoL
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik vind het echt helemaal niks die nieuwe conference league. Ja, je hebt nu nog een extra vangnet als je de voorrondes verliest. Maar alleen de bekerwinnaar heeft nog kans op de EL. De rest gaat nu sws die conference league in (mits de beker winnaar geen 1 of 2 is). Voor AZ als frequente EL deelnemer ga je er dus qua inkomsten op achteruit, en ook de affiches zullen niet meer zijn wat het nu is. Als een Napels, Zenit, ManU of Sevilla onverhoopt in de conference league terecht komt nemen ze dat toch niet serieus. Een gemiddelde speler verdient daar waarschijnlijk meer dan het prijzengeld dat je kunt winnen. 1e of 2e zit er niet in dit jaar, en met de beker moet je beetje mazzel hebben. Oftwel dit wordt ons nieuwe toernooi. Oostblok here we come!
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

Sportief is het misschien ruk en is er amper een rooie cent te verdienen, maar waarom moet een conference league ten koste gaan van de kleinere landen? Je kan een heel leuk toernooitje maken met teams uit de vCL en vEL. Aangevuld met de nummers 3 uit de EL heb je echt iets wat ook echt niet makkelijk is. Kijk bijvoorbeeld naar de voorrondes van de afgelopen jaren, Antwerp en Pilsen deden toen niet eens mee in de EL terwijl het gewoon prima ploegen zijn. Zo maken clubs uit kleine landen ook enigszins kans om een Europees toernooi te winnen. De EL is bijvoorbeeld in 2011 voor het laatst gewonnen door een team buiten de top-5 en de CL in 2004 (beide gevallen FC Porto, daarvoor Shaktar Donetsk 2009 en ajax 1995).

Wellicht geen vetpot, maar wel een mooie ervaring voor kleine clubs, spelers en supporters. Daarnaast zouden de grote clubs zich niet zo moeten verrijken aan de kleintjes. Daar halen ze immers hun spelers vandaan en wanneer de topclubs enigzins fatsoenlijk beleid voeren hebben ze toch niets te maken met het 3e niveau (een beetje alsof wij bang worden wanneer TEC promoveert naar de tweede divisie ;) ). Maar kennelijk zijn bepaalde clubs in de top erg bang voor Antwerp of Pilsen.
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

MarkusHenriksen19 schreef: 01 nov 2020, 17:12 Sportief is het misschien ruk en is er amper een rooie cent te verdienen, maar waarom moet een conference league ten koste gaan van de kleinere landen? Je kan een heel leuk toernooitje maken met teams uit de vCL en vEL. Aangevuld met de nummers 3 uit de EL heb je echt iets wat ook echt niet makkelijk is. Kijk bijvoorbeeld naar de voorrondes van de afgelopen jaren, Antwerp en Pilsen deden toen niet eens mee in de EL terwijl het gewoon prima ploegen zijn. Zo maken clubs uit kleine landen ook enigszins kans om een Europees toernooi te winnen. De EL is bijvoorbeeld in 2011 voor het laatst gewonnen door een team buiten de top-5 en de CL in 2004 (beide gevallen FC Porto, daarvoor Shaktar Donetsk 2009 en ajax 1995).

Wellicht geen vetpot, maar wel een mooie ervaring voor kleine clubs, spelers en supporters. Daarnaast zouden de grote clubs zich niet zo moeten verrijken aan de kleintjes. Daar halen ze immers hun spelers vandaan en wanneer de topclubs enigzins fatsoenlijk beleid voeren hebben ze toch niets te maken met het 3e niveau (een beetje alsof wij bang worden wanneer TEC promoveert naar de tweede divisie ;) ). Maar kennelijk zijn bepaalde clubs in de top erg bang voor Antwerp of Pilsen.
Er moet gewoon een streep door die rare verdeling van Europese plekken voor de grotere competities. er staan inmiddels wat 7? clubs uit Spanje, Duitsland en Engeland in die competities? met alle respect voor Wolves bijvoorbeeld, maar als ik die wil zien spelen dan kijk ik lekker Premier League waar de sfeer 100% is. Juist ook doordat die clubs aan het prijzengeld trekken worden de gaten Europees alleen maar groter in plaats van kleiner. Het zorgt dan ook er voor dat een club als AZ voor bepaalde spelers interessanter blijft dan zo'n snelle transfer naar een nummer 6-7 van uit zo'n competitie puur vanwege de sportieve kansen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 02 nov 2020, 17:04 Er moet gewoon een streep door die rare verdeling van Europese plekken voor de grotere competities. er staan inmiddels wat 7? clubs uit Spanje, Duitsland en Engeland in die competities?
Dat die landen 7 clubs af mogen vaardigen vindt ik niet zo'n probleem, wel dat 6 van die 7 direct geplaatst zijn voor de groepsfase. Die zouden net als clubs uit andere landen in de voorrondes moeten beginnen en daarin laten zien dat ze goed genoeg zijn om de groepsfase te halen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Forza AZ schreef: 02 nov 2020, 18:24 Dat die landen 7 clubs af mogen vaardigen vindt ik niet zo'n probleem, wel dat 6 van die 7 direct geplaatst zijn voor de groepsfase. Die zouden net als clubs uit andere landen in de voorrondes moeten beginnen en daarin laten zien dat ze goed genoeg zijn om de groepsfase te halen.
Dat zou al een goed begin zijn inderdaad.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 02 nov 2020, 18:56 Dat zou al een goed begin zijn inderdaad.
Helaas gaat het juist de andere kant op, want nu moest de nummer 7 nog 3 voorrondes winnen om de EL-groepsfase te halen, en vanaf volgend jaar nog maar slechts 1 voorronde om de CoL-groepsfase te halen.
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

Forza AZ schreef: 02 nov 2020, 18:24 Dat die landen 7 clubs af mogen vaardigen vindt ik niet zo'n probleem, wel dat 6 van die 7 direct geplaatst zijn voor de groepsfase. Die zouden net als clubs uit andere landen in de voorrondes moeten beginnen en daarin laten zien dat ze goed genoeg zijn om de groepsfase te halen.
Het probleem als AZ toevallig een Wolves of Leverkussen loot in de vEL is dat de kans dat ze doorgaan een stuk kleiner is dan clubs waar ze in het verleden tegen hebben geloot. Het meest storend blijven de gigantische financiële verschillen tussen de EL en CL en de 4 vaste deelnemers aan de poulefase CL terwijl in theorie het er zelfs 6 direct geplaatst voor de pCL kunnen zijn! Vooral dat jaar dat AZ de kwartfinale haalde tegen Benfica en ajax na de CL ook meteen uit de EL gegooid werd door Steaua Bukarest of zo maar veel en veel meer geld kreeg.
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

MarkusHenriksen19 schreef: 03 nov 2020, 06:33 ... de 4 vaste deelnemers aan de poulefase CL terwijl in theorie het er zelfs 6 direct geplaatst voor de pCL kunnen zijn!...
Het maximum aantal deelnemers aan de CL is 5 per land. Ik denk dat jij doelt op de mogelijkheid dat de winnaars van de CL en EL uit hetzelfde land komen en beide niet in de nationale top 4 eindigen. In dat geval moet de nummer 4 van dat land in de EL spelen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Forza AZ schreef: 03 nov 2020, 08:21 Het maximum aantal deelnemers aan de CL is 5 per land.
Wat natuurlijk al complete waanzin is. Hoezo is de nr. 5 van een land een “champion”?
Wat mij betreft gaan we weer lekker terug naar toen alleen de echte “champion” van een land aan de EC1 mocht meedoen.

In my dreams.........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 03 nov 2020, 08:41 Wat natuurlijk al complete waanzin is. Hoezo is de nr. 5 van een land een “champion”?
Wat mij betreft gaan we weer lekker terug naar toen alleen de echte “champion” van een land aan de EC1 mocht meedoen.

In my dreams.........
Die nummer 5 is wel de winnaar van een Europacup. Dus dat die dan het volgende seizoen weer mee mag doen vind ik niet raar. Dat is overigens altijd al zo geweest dat de winnaar van de Europacup I ook het volgende seizoen weer mee mocht doen, ook toen alleen de kampioenen zich plaatsten.
Plaats reactie