Europa League & Conference League overig

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZuid-Scharwoude schreef: 12 aug 2021, 20:52 Vitesse met pijn en moeite een ronde verder. Maar wat een matig voetbal zeg...
Anderlecht wordt een flink obstakel als ze dan ook zo voor de dag komen.
_________________
"I don't know that!"
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Kilkenny schreef: 13 aug 2021, 04:25 Anderlecht wordt een flink obstakel als ze dan ook zo voor de dag komen.
Nou en of. Ik zie ze Anderlecht eerlijk gezegd niet uitschakelen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rotterdammers staan mede met behulp van onze Alireza inmiddels met 4-0 voor tegen Elfsborg.
De Arnhemmers hebben een zware kluif aan het Anderlecht waar Wesley Hoedt in de verdediging speelt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 19 aug 2021, 19:09 De Arnhemmers hebben een zware kluif aan het Anderlecht waar Wesley Hoedt in de verdediging speelt.
3-3 is een mooi resultaat voor Vitesse. Zou zomaar kunnen dat alle Nederlandse clubs zich gaan plaatsen voor de groepsfase. =D>
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Forza AZ schreef: 19 aug 2021, 20:57 3-3 is een mooi resultaat voor Vitesse. Zou zomaar kunnen dat alle Nederlandse clubs zich gaan plaatsen voor de groepsfase. =D>
AZ ook? Maar dan toch in de ConLeague? 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 19 aug 2021, 22:08 AZ ook? Maar dan toch in de ConLeague? 😉
Ja, AZ was al zeker van groepsfase voor het seizoen begon. Hopelijk nog EL, maar de CoL is in ieder geval zeker.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Als ik het zo allemaal hoor in andere topics is AZ eigenlijk de grote winnaar. Celtic mag (waarschijnlijk) naar de inferieure EuropaLeague terwijl wij puntjes en geld gaan harken in het nieuwe Walhalla. Voortaan maar gelijk onze plek afstaan aan bijvoorbeeld Feyenoord?, of gaan we straks ook expres vierde/vijfde worden zodat we gelijk conference league kunnen spelen?
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ik dacht eerder gelezen te hebben dat er financieel juist wel behoorlijk verschil zit tussen de Europa League en de Conference League. Maar ik las op het forum vandaag dus dat dit niet zo is. Vreemd dat er zo weinig verschil is.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Dank.

Totale prijzenpot van de Europa League is wel ongeveer het dubbele van de Conference League.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik wist even niet in welke topic ik deze reactie moest plaatsen…..

Ik zag dat er in de Nations League ook een wedstrijd is om de 3e en 4e plaats. Wat een onzin in de al zo overvolle voetbalagenda. Tenzij de 3e plaats nog iets oplevert, qua plaatsing voor EK of WK, maar dat kon ik al googlend niet vinden.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Er zit alleen een verschil in prijzengeld.

1e: € 10.500.000
2e: € 9.000.000
3e: € 8.000.000
4e: € 7.000.000
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AlkmaarForever schreef: 10 okt 2021, 13:49 Er zit alleen een verschil in prijzengeld.

1e: € 10.500.000
2e: € 9.000.000
3e: € 8.000.000
4e: € 7.000.000
Ok. Thanks.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 10 okt 2021, 13:36 Ik wist even niet in welke topic ik deze reactie moest plaatsen…..

Ik zag dat er in de Nations League ook een wedstrijd is om de 3e en 4e plaats. Wat een onzin in de al zo overvolle voetbalagenda. Tenzij de 3e plaats nog iets oplevert, qua plaatsing voor EK of WK, maar dat kon ik al googlend niet vinden.
De beste 2 groepswinnaars uit de Nations League die niet bij de eerste 2 eindigen in hun WK-kwalificatiegroep plaatsen zich voor de play-offs. Daarbij zou het voordelig kunnen zijn als je 3e wordt in plaats van 4e. Al is de kans natuurlijk wel heel erg groot dat alle halve finalisten wel "gewoon" in de top 2 eindigen van hun kwalificatiegroep.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Bodø Glimt - AS Roma 6-1 :shock:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

En het arrogante Spurs denkt met een C-team nog wel een goed resultaat tegen Vitesse te boeken, maar Vitesse wint. Lekker puh.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Het blijkt dat je in de ronde waar AZ zich voor heeft gekwalificeerd nog niet je eigen landgenoten kan loten.

Wat dat betreft zou het interessant kunnen worden als Vitesse wint en nog door mag en PSV het niet red tegen Real Sociedad. Dat zou namelijk betekenen dat hoe beter de clubs het doen in de Conference League des te groter dat een wedstrijd voor de echt belangrijke plekken een Nederlands onderonsje zou kunnen worden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Vitesse is ook definitief verder nu Tottenham een reglementaire 0-3 nederlaag heeft gekregen voor hun afgelaste wedstrijd tegen Stade Rennais.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3393
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Vitesse zal in de tussenronde tegen Rapid Wien spelen, terwijl PSV tegen Maccaba Tel Aviv speelt.

Beide tegenstanders waarin zowel Vitesse als PSV mogelijkheden heeft. En dan te bedenken dat ze ook o.a. Celtic, Fenerbahce, Leicester City of Slavia Praag hadden kunnen loten. Het had slechter gekund. Als het een beetje mee zit heb je bij de laatste 16 clubs 4 Nederlandse clubs. Is dat überhaupt ooit een keer eerder voorgekomen in een Europees toernooi?

Erg benieuwd naar de loting.

https://www.uefa.com/uefaeuropaconferen ... /#/dw/1310
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Vandaag is het 5 mei…….
Een datum die nog vaak door mijn kop spookt, helemaal nu Feyenoord op een zelfde punt is: bijna de finale.

Als je nu vraagt naar een moment waarin zo’n beetje alle euforie van 100% naar 0% zakte in één seconde was het wel de goal uit een corner in de verlenging in de laatste seconde van de wedstrijd op 05-05-05

Ik zit er een beetje dubbel in: natuurlijk is het leuk en knap als een Nederlandse club een Europese finale haalt, maar we hebben het wel over Feyenoord………Als ze het redden dan is het sowieso knap, maar héél stiekem hoop ik op een goaltje van OM in de laatste minuut van de verlenging……. 😎
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie