Belgisch voetbal

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
lennart_
Supporter
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 nov 2005, 21:44

Ik wilde een bericht posten over Club Brugge, dus daarom maar gelijk een topic over Belgisch voetbal aangemaakt.


Ruzie om penalty doet Brugge de das om
06 maart 2006, 16:16
Door: Lodewijk Hekking
Drie Club Brugge spelers kregen afgelopen weekend in het duel met Lokeren ruzie om een penalty. Omdat de vaste nemer Bosko Balaban ontbrak wilden zowel Ivan Leko, Javier Portillo als Sven Vermant de penalty wel nemen. Laatstgenoemde werd gelukkige.
Ten minste, dat moet Vermant gedacht hebben. Echt gelukkig zal hij niet zijn geweest toen hij zag dat zijn inzet van elf meter niet tegen de touwen knalde.

Op het moment van de penalty, net na rust, stond Club al met 1-0 achter. Uiteindelijk maakte Lokeren ook nog 2-0, waardoor de Bruggenaren het zicht op de titel voorlopig kwijt zijn.

Vermant gaf uiteindelijk de voorgaande ruzie de schuld van het missen van de penalty. "Ook ik vond het niet kunnen", aldus de Belg in Het Laatste Nieuws. "Afspraken waren er voor de wedstrijd niet gemaakt. Ik wilde me niet in de discussie mengen die ontstond omdat Balaban niet op het veld stond. Uiteindelijk wees de trainer mij aan. Ik nam mijn verantwoordelijkheid en trapte de bal binnen het bereik van de doelman. Ik was te weinig geconcentreerd door de voorafgaande discussie."

Brugge trainer Jan Ceulemans was verbolgen over de genante ruzie, maar dacht niet dat de misser kwam door het incident. "Belachelijk, ik greep in door Vermant aan te wijzen, maar hij miste. Het gaat mij echter te ver om deze misser toe te schrijven aan de discussie die eraan voorafging", aldus de voormalig international.

Bron: www.voetbalprimeur.nl
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

Het hele Belgische voetbal kan zo de mopic in.
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
AZRulezz
Seizoenkaarthouder
Berichten: 329
Lid geworden op: 18 dec 2005, 15:30
Locatie: Delft

Lennart_ schreef:Ik wilde een bericht posten over Club Brugge, dus daarom maar gelijk een topic over Belgisch voetbal aangemaakt.


Ruzie om penalty doet Brugge de das om
En dit kan zo de stropic in... is die er eigenlijk?
"Helemaal niets in amsterdam"
De supporters van AZ
lennart_
Supporter
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 nov 2005, 21:44

Belgische club failliet
13 maart 2006, 13:40
Door: Edzard van Eeckhout
De Belgische club Koninklijke Beringen Heusden-Zolder, waar Luc Nilis werkzaam was als technisch directeur, is per direct gestopt. Spelers waren al ruim drie maanden niet betaald en de schuld was opgelopen tot 1,3 miljoen euro.
“Wij stoppen met onmiddellijke ingang volledig”, zei voorzitter Leon Frederix van de club. ”Als anderen zich geroepen voelen alsnog te starten in de laagste klasse, dan wens ik hen veel succes, maar voor ons is het definitief voorbij.”

De vereniging ontstond eind jaren negentig uit drie provinciale clubs. De ploeg kwam één seizoen uit in de hoogste Belgische klasse.

Bron: www.voetbalprimeur.nl
Gebruikersavatar
AZRulezz
Seizoenkaarthouder
Berichten: 329
Lid geworden op: 18 dec 2005, 15:30
Locatie: Delft

Lennart_ schreef:Belgische club failliet
13 maart 2006, 13:40
Door: Edzard van Eeckhout
De Belgische club Koninklijke Beringen Heusden-Zolder, waar Luc Nilis werkzaam was als technisch directeur, is per direct gestopt. Spelers waren al ruim drie maanden niet betaald en de schuld was opgelopen tot 1,3 miljoen euro.
“Wij stoppen met onmiddellijke ingang volledig”, zei voorzitter Leon Frederix van de club. ”Als anderen zich geroepen voelen alsnog te starten in de laagste klasse, dan wens ik hen veel succes, maar voor ons is het definitief voorbij.”

De vereniging ontstond eind jaren negentig uit drie provinciale clubs. De ploeg kwam één seizoen uit in de hoogste Belgische klasse.

Bron: www.voetbalprimeur.nl
Wat zullen we ze missen...

Hier kan een club uit Velsen een voorbeeld aan nemen :lol:
"Helemaal niets in amsterdam"
De supporters van AZ
Gebruikersavatar
Onderhond
Fanatic
Berichten: 648
Lid geworden op: 03 jun 2005, 07:16
Locatie: half uurtje rijden van het stadion
Contacteer:

Afbeelding

Stuitte bij toeval op een foto van de selectie van beveren van dit seizoen. Nooit geweten dat Beveren in Afrika ligt!

Vind het trouwens bizar, het aantal buitenlanders in clubteams. Gisteren had ARS geen enkele engelsman binnen de lijnen, zelfs niet na de wissels. Ik pleit voor een minimum van vijf spelers uit het land waar de club vandaan komt aan de aftrap. Ik ben overigens geen rascist of rechts georiënteerde zakkenwasser, gewoon iemand met een bescheiden mening.
It's a joke, not a dick. Don't take it so hard.
Gebruikersavatar
Onderhond
Fanatic
Berichten: 648
Lid geworden op: 03 jun 2005, 07:16
Locatie: half uurtje rijden van het stadion
Contacteer:

http://www.v-bal.nl/jldivisie/voetbal-s ... league.php

Overigens werkt het ook niet echt, zo te zien.[/url]
It's a joke, not a dick. Don't take it so hard.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Onderhond schreef:Afbeelding
Ik pleit voor een minimum van vijf spelers uit het land waar de club vandaan komt aan de aftrap.
Als je de twee keepers wilt opstellen, dan kan je ook 5 blanke spelers opstellen met deze selectie.
Gebruikersavatar
Kermit
Ben-Sider
Berichten: 844
Lid geworden op: 22 nov 2005, 14:49
Locatie: Alkmaar

RULEAZ schreef:Het hele Belgische voetbal kan zo de mopic in.
AZRulezz schreef:En dit kan zo de stropic in... is die er eigenlijk?
Maak er maar de tropic van

Ben benieuwd wat de voertaal is, Swahili? Vraag me af of je zo'n groep ongeschoolden nog wat tactiek kan aanleren. Volgens mij kan je als supporter alles toezingen, ze lachen en zwaaien toch altijd vrolijk terug.
Zou de UEFA Europa League óns al missen? :roll: Ben d'r bar bloid mee!
Gebruikersavatar
Vennie
Supporter
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 dec 2003, 05:02
Locatie: Alkmaar

Boerengoaltje schreef:
Ben benieuwd wat de voertaal is, Swahili? Vraag me af of je zo'n groep ongeschoolden nog wat tactiek kan aanleren. Volgens mij kan je als supporter alles toezingen, ze lachen en zwaaien toch altijd vrolijk terug.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat Beveren een andere weg in wil slaan, maar daar kan Kuifje ons vast meer over vertellen.
Gebruikersavatar
Onderhond
Fanatic
Berichten: 648
Lid geworden op: 03 jun 2005, 07:16
Locatie: half uurtje rijden van het stadion
Contacteer:

Antti Opdam schreef:[..]


Als je de twee keepers wilt opstellen, dan kan je ook 5 blanke spelers opstellen met deze selectie.
OK, maar dan heb je nog maar 4 belgen!

Overigens 15 man ( :!: ) uit Ivoorkust in de selectie, is dat een kolonie van Belgie geweest, nee toch?
It's a joke, not a dick. Don't take it so hard.
Gebruikersavatar
Vennie
Supporter
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 dec 2003, 05:02
Locatie: Alkmaar

Onderhond schreef:[..]


OK, maar dan heb je nog maar 4 belgen!

Overigens 15 man ( :!: ) uit Ivoorkust in de selectie, is dat een kolonie van Belgie geweest, nee toch?
Inderdaad, dat is geen kolonie van Begië geweest.
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Belgentekst schreef:1e klasse klassement
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
1.Standard 31-64
2.Anderlecht 31-63
3.Club Brugge 31-57
4.AA Gent 31-54
5.Racing Genk 31-53
Vanavond Anderlecht-Standard.
Thomaz
Glory-hunter
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:09
Locatie: Red Village

Cruz Azul schreef:[..]


Vanavond Anderlecht-Standard.
Valt dit nog ergens te zien?
Adonis met SV Koedijk, FC Marlène en 't ijzer on Tour 2008

't ijzer 8)!
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Thomaz schreef:

Valt dit nog ergens te zien?
Ja, in Brussel.

Neem de ring rond Brussel (RN0) via de E 40. Vervolgens kiest u de richting Bergen / Charleroi (E19) en verlaat u de ring via afrit 14 onder de brug (aangeduid met 'Anderlecht' en onmiddellijk na afrit 13).
Op het einde van deze afrit rijd je naar links, een brug onderdoor. Na ongeveer 50 m zul je aan de verkeerslichten het shoppingcenter Westland zien. Hier vind je meestal een parkeerplaats. Ook in de omgeving van deze parking is er plaats genoeg.
Ga dan te voet verder tot aan de volgende verkeerslichten (ongeveer 300 m verderop) en daar naar rechts. Zo komt u aan het stadion.

Het is ook te zien op de satellietzender TPS Foot.
hijsz
Supporter
Berichten: 109
Lid geworden op: 31 dec 2003, 17:48
Locatie: Hhw

Cruz Azul schreef:[..]


Ja, in Brussel.

Neem de ring rond Brussel (RN0) via de E 40. Vervolgens kiest u de richting Bergen / Charleroi (E19) en verlaat u de ring via afrit 14 onder de brug (aangeduid met 'Anderlecht' en onmiddellijk na afrit 13).
Op het einde van deze afrit rijd je naar links, een brug onderdoor. Na ongeveer 50 m zul je aan de verkeerslichten het shoppingcenter Westland zien. Hier vind je meestal een parkeerplaats. Ook in de omgeving van deze parking is er plaats genoeg.
Ga dan te voet verder tot aan de volgende verkeerslichten (ongeveer 300 m verderop) en daar naar rechts. Zo komt u aan het stadion.

Het is ook te zien op de satellietzender TPS Foot.
Niet zo mans he stumpertje
Hijsz zo geil als boter ....

`t ijzer!!
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

hijsz schreef:
Niet zo mans he stumpertje
Whuwuwuwuwu.
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

Cruz Azul schreef:[..]


Whuwuwuwuwu.
Hoho, blijven we wel in het Nederlands posten? Die roeitaal begrijpt niemand, behalve Gijs dan.
'Not in the face, ok?'
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Valt er volgende week (1-7 mei) voetbaltechnisch nog wat te beleven in zuidelijk België?
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
NAKZ
Fanatic
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 jan 2004, 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Laatste speelronde in de Jupiler League: Charleroi-Cercle Brugge (vrijdag 5 mei 20.30).

De Tweede Klasse stelt natuurlijk niks voor, maar hier zijn ook wat opties. Zondag 7 mei om 15.00 is Kortrijk-Union SG, Tubize-Verbroedering Geel, en SK Ronse-SK Deinze.
Plaats reactie