Belgisch voetbal

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

kuifje schreef: De grote vraag die je moet stellen is waarom bepaalde spelers ver van hun clubniveau blijven.
Arrogantie. Zelfoverschatting. Angstige spelopvatting van de echte leider Kompany.

Daarnaast vind ik dat de spelers wel hun niveau haalden. Omdat ik het géén bijzondere spelers vind. Alleen Hazard haalde misschien zijn niveau niet. Al heb ik nooit wilde dingen van hem gezien. Maar eerlijk gezegd volg ik Chelsea ook niet zo.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Geldt niet alleen voor Kompany, maar ook voor Lukaku, Dembele, Mertens, Chadli, Luis, Aguero, Ronaldo en zo zijn er nog,
Ik wijt het vooral aan spelsysteem of vind jij het normaal als een coach vijf weken geen tactische training of op stilstaande fases traint? Dan zijn er geen automatismen en gaan spelers op het veld zelf wat verzinnen. Daardoor fungeer je dan niet als een eenheid of met hetzelfde idee/plan.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Onderhond
Fanatic
Berichten: 648
Lid geworden op: 03 jun 2005, 07:16
Locatie: half uurtje rijden van het stadion
Contacteer:

Over Clubliefde (en haat) in België:

• PSV-target Steven Defour tekende woensdag een contract bij Anderlecht. De ex-speler van RC Genk en Standard Luik maakt daarmee opnieuw een stap die in België nogal gevoelig ligt. In 2006 stapte de Belg over van Genk naar Standard, waarmee de middenvelder vele supporters in het hart trof. Nu herhaalt de clubhopper dat kunstje, zij het middels een tussenstap (lees: drie jaar FC Porto). Een naar eigen zeggen apathische Standard-fan schreef een open brief aan Defour. Een passage:

'Vanaf vandaag ben je nergens nog geliefd. (...) De woorden geloofwaardigheid of clubliefde zullen nooit nog met jou in verband gebracht worden. Vanaf heden ben je nergens nog een held. Vanaf heden ben je enkel nog de boeman. Ook in wat voor kort jouw Sclessin heette, zal je nu behandeld worden als een stuk vuil.'
It's a joke, not a dick. Don't take it so hard.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Antti Opdam schreef: De door jou zo geroemde selectie van België zit ook vol met twijfelaars. Mertens.... Dem-be-le. Jij wilt dat alleen niet zien. Maar Hazard is echt nog geen Robben en Fellaini geen Strootman. Etc. Etc.

De marktwaarde van de Belgische selectie is zo hoog omdat ze jong zijn en omdat er wat merkwaardige en onterechte (wat de gek er voor geeft) transfers hebben plaats gevonden. Bijvoorbeeld Dembele, Witsel en Fellaini zijn hun transfersommen natuurlijk nooit waard geweest. Terwijl een Sneijder voetballend gezien drie keer meer waard is.... Zag je hoe België omging met een afgeslagen bal in de negentigste minuut? Die verdween richting de derde ring. Kwaliteit.
UP!!!!!!!!!!!

:wink:
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik verwachte hier wel een post over dat spandoek voor Defour. Zegt volgens mij veel over het niveau van ontwikkeling in dat deel van België.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

http://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/ma ... ~acdac125/

Kuifje, tevreden?

Of wordt straks de hele de tijd de Martinez-troef gespeeld als de Belgische '''sterren''' falen ?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ja, hij bracht bij Wigan en Everton mooi verzorgd attractief aanvallend voetbal. Lijkt mij iemand die tactisch een grote bijdrage heeft en een ploeg kan kneden.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Hij werd bij Everton ontslagen omdat hij te aanvallend voetbal speelde en achterin daarom kwetsbaar was. Een beetje een type Bosz. Hij is ook een groot aanhanger van Cruijff.

Lijkt me niet helemaal datgene wat België, wat vooral bekend stond omdat het open huis hield, helemaal nodig heeft maar op zich is het wel een prima coach. Zeker als je bedenkt dat ze ook Advocaat weer hadden gevraagd.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

~AZ~ schreef:Lijkt me niet helemaal datgene wat België, wat vooral bekend stond omdat het open huis hield, helemaal nodig heeft maar op zich is het wel een prima coach. Zeker als je bedenkt dat ze ook Advocaat weer hadden gevraagd.
Het verwijt was net dat België te defensief speelde.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Je kan defensief spelen en open huis houden en aanvallend spelen en het potdicht houden.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Heerlijke basis van die nieuwe coach:
T. Courtois
T. Meunier, T. Alderweireld, J. Vertonghen, J. Lukaku
R. Nainggolan, A. Witsel
Y. Carrasco, K. De Bruyne, E. Hazard
D. Origi

Gewoon de poppetjes waar ze horen. Eindelijk. Wel jammer dat ze dan meteen 2-0 verliezen van Spanje, maar het is wel een goede opstelling.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

De Bruyne speelt toch wel heel erg goed tegen Manchester United. Iemand beweert hier vaak dat hij het in topwedstrijden nooit laat zien. Vandaag dus echt wel he. Geweldig. Goal en een schot op de paal waarbij iemand anders uit de rebound scoort (Iheanacho).
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

pAZcal schreef:De Bruyne speelt toch wel heel erg goed tegen Manchester United. Iemand beweert hier vaak dat hij het in topwedstrijden nooit laat zien. Vandaag dus echt wel he. Geweldig. Goal en een schot op de paal waarbij iemand anders uit de rebound scoort (Iheanacho).
Engels voetbal, Manchester United. Dat heeft niks met de top te maken.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Wij van WC-eend...
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3390
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Antti Opdam schreef:]

Engels voetbal, Manchester United. Dat heeft niks met de top te maken.
:lol:
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

MO7 schreef:Wij van WC-eend...
Wie bedoel je met wij?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

pAZcal schreef:De Bruyne speelt toch wel heel erg goed tegen Manchester United. Iemand beweert hier vaak dat hij het in topwedstrijden nooit laat zien. Vandaag dus echt wel he. Geweldig. Goal en een schot op de paal waarbij iemand anders uit de rebound scoort (Iheanacho).
Diegene was en ben ik. De Bruyne speelde inderdaad wel OK. Voor het eerst in een wedstrijd van dergelijk belang. Je moet echter wel meenemen dat Man United erg slecht was. En dat Daily Blind een groter aandeel in de goals had dan De Bruyne.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

The Sun schreef:Goals at 23 years old:

Lukaku - 121
Ronaldo - 110
Suarez - 107
Rooney - 100
Ibrahimovic - 65
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Hé Antti en vriend, komen jullie al terug op jullie mening over De Bruyne na vanavond?
Plaats reactie