Belgisch voetbal

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

pAZcal schreef:Hé Antti en vriend, komen jullie al terug op jullie mening over De Bruyne na vanavond?
Eén counterzwaluw maakt nog geen zomer.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Flauwerik. ;)
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

pAZcal schreef:Hé Antti en vriend, komen jullie al terug op jullie mening over De Bruyne na vanavond?
Nee hoor. Dit soort b - wedstrijden kijk ik niet eens meer. De poulefase van de Champions League. Dan doet nog niemand zijn best. Als de Debruyne beslissend wordt bij een top 4 club of in echt grote wedstrijden (premier league telt dus niet mee) ga ik hem misschien wat serieuzer nemen.

Nu schaar ik hem in of onder een rijtje met Zlatan en Pogba. Heel veel gelul, heel weinig wol.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

City werd de eerste helft aardig weggespeeld tot die fout van die rechtsback. Bij die goal van De Bruyne ging Ter Stege ook heerlijk in de fout.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Als je in de Engelse competitie speelt ben je bijna per definitie geen wereldtopper. Ik heb dan ook geen idee waar dit allemaal over gaat.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Hij wordt eindelijk op zijn enige kwaliteit (die ik altijd erkend heb) geschat: blind - balvast - draven met een bal aan de voet vanuit het middenveld. In de jaren negentig kon je daar nog prijzen mee winnen.

En dat bij de nummer 5 van een b-competitie.

Leuk en grappig om te lezen.

Maar als ik echt wil lachen blader ik nog even van begin tot einde door het EK 2016 topic.

Edit:

Voor de liefhebbers nog even twee prachtige upjes die dit alles onderstrepen:

http://forum.azfanpage.nl/viewtopic.php ... 77#p593477

http://www.azfanpage.nl/forum/viewtopic ... 56#p229456
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Ongekend eigenlijk. Lager spelende clubs flikkeren in de eerste ronde de hele klassieke Belgische top 3 uit de beker

https://sporza.be/nl/matches/voetbal/cr ... cht-union/

Dit kun je je in Nederland nauwelijks voorstellen
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

zeekomkommer schreef: 28 sep 2018, 09:26 Toeval of heeft de beker in Belgie nog minder betekenis dan in Nederland?
In jouw ogen. Ik vind de beker wél van betekenis en een echte prijs.
En ook gewoon leuk met de combi met amateurs en 1e divisie.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Alleen maar positief dat België straks een Europese deelnemer heeft die snel exit is. Maar verwonderlijk in een bedrijfstak waarin je bar weinig prijzen kunt winnen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

zeekomkommer schreef: 28 sep 2018, 14:05 Maakt niet wat voor prijs. :roll:
???
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef: 28 sep 2018, 12:41 Alleen maar positief dat België straks een Europese deelnemer heeft die snel exit is. Maar verwonderlijk in een bedrijfstak waarin je bar weinig prijzen kunt winnen.
Je hebt natuurlijk altijd nog Genk en Gent die de beker kunnen winnen, dus het is helemaal niet zeker dat een kleine club met een EL-ticket aan de haal gaat.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

zeekomkommer schreef: 28 sep 2018, 14:40 Ik ga altijd steigeren bij opmerkingen die me de indruk geven van een fixatie op prijzen boven prestaties. Doet mij denken aan een kermisact met 'altijd prijs!' Zie ook mijn onderschrift.
Het ging mij om de kreet op zich. Ik denk dat je een woordje bent vergeten nu ik het nog eens teruglees........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

zeekomkommer schreef: 28 sep 2018, 14:40 Ik ga altijd steigeren bij opmerkingen die me de indruk geven van een fixatie op prijzen boven prestaties. Doet mij denken aan een kermisact met 'altijd prijs!' Zie ook mijn onderschrift.
Ik weet nog steeds niet wat je bedoelt. De Belgische topclubs laten de beker bewust lopen door met reserves aan te reden, net zoals dat in Nederland vaak gebeurt. Terwijl Feyenoord juist door die bekers verloren seizoenen heeft gered en ajax straks 5 jaar niks wint omdat ze denken dat ze grotere prijzen kunnen pakken. Topclubs hebben per definitiev niet goed gepresteerd als ze niks winnen, zo simpel is het.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

zeekomkommer schreef: 28 sep 2018, 14:40 Ik ga altijd steigeren bij opmerkingen die me de indruk geven van een fixatie op prijzen boven prestaties. Doet mij denken aan een kermisact met 'altijd prijs!' Zie ook mijn onderschrift.
Ook ik blijf nadenken over je zin “fixatie op prijzen boven prestaties”.

Mij lijkt het dat als je goed presteert daar automatisch op een gegeven moment een prijs uit voortkomt. En als je als club (of persoon) geen prijs nastreeft heeft het voetbal, of elke sport eigenlijk, geen enkele zin.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

In België is op dit moment veel aan de gang. De federale politie heeft invallen gedaan bij o.a. spelersmakelaar Bayat, maar ook bij Club Brugge, Anderlecht, Standard, Genk, Kortrijk en Lokeren. Ook twee scheidsrechters zijn meegenomen voor verhoor.

Verdenking:fraude, witwassen en matchfixing.

https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... ~a5983d74/
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Zwitserland-Belgie 5-2.

Kom er maar in Antti.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

vriend schreef: 19 nov 2018, 08:33 Zwitserland-Belgie 5-2.

Kom er maar in Antti.
Tja. Verbaast mij niets.

Maar ik moest er wel om lachen.

Als zulke matige tot redelijke voetballers zo omhoog worden geschreven dan moet het een keer fout gaan. Hoogmoed komt voor de val. Zelfs het Nederlands elftal - in zijn duisterste jaren - is dit nooit gelukt. Tegen een land als Zwitserland nota bene.

En zo blijft 'de gouden generatie van' België hangen op één knappe overwinning in een officiële wedstrijd: tegen Brazilë. Door een uitblinkende Courtois. De enige speler die ik altijd wel verdedigd heb en ook daadwerkelijk wereldtop vind.

Maar een keer overtuigend winnen - met twee doelpunten verschil - tegen een gerenommeerd top land is er niet bij.

Óf je moet (met heel veel fantasie) de 2-0 overwinning op Engeland goed rekenen.

Wat dat betreft zijn ze nog lichtjaren verwijdert van dit Nederlands elftal. Misschien dat de Belgische bond eens bij onze jeugdopleiding kan komen kijken. Anders wordt het nooit wat.
Plaats reactie