Belgisch voetbal

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 10 jun 2022, 10:00 Tja, nu krijgen we een semantische discussie over wereldtop. Maar als ik aan wereldtop denk, dan denk ik aan spelers die je naar Europese of wereldtitels of finales schieten. Op nationaal niveau aanmodderen tegen Wolves vind ik geen wereldtop. Dat kan een Van Persie ook. En die noemen wij - nuchtere Nederlanders - ook geen absolute wereldtop.

Noem eens een echte topwedstrijd (halve finale of finale EK, WK, Champions League) waar Debruyne of Hazard doorslaggevend was. Dan kom je echt niet ver.

Dan sla ik spelers als Sneijder, Robben, Van der Sar of - pak 'm beet - Koeman, Rijkaard echt veel hoger aan. Om over een Van Basten, Gullit maar te zwijgen. Dát is wereldtop.

Courtois vind ik wereldtop.

Debruyne en Hazard zijn twijfelaars. Te groot voor het servet en te klein voor het tafellaken.

Lukaku is hooguit Europese subtop.

Kompany schaar ik in één rijtje met een Stefan de Vrij.

Ik vermoed dat ze in België in een soort van media - echokamer zitten waar ze constant hun eigen 'sterren' ophemelen. Maar als je naar de feiten kijkt valt het allemaal gewoon bitter mee. Of tegen. Ik vind het prima dat je het een goede of aardige lichting noemt. Maar niets om al te interessant over te doen.
Belachelijke redenering. Zo kan Lewandonski nooit wereldtop zijn want hij kan met zijn land niets winnen. Zelfde geldt voor Bale.
Als je bij een team speelt dat regelmatig minimaal halve finale CL speelt en dan uiteindelijk de prijs niet pakt is deels ook geluk. Je kan zelf sterk presteren in zulke wedstrijden maar als de rest het laat afweten ben jij diegene die geen prijs heeft gepakt. Het is geen tennis of 100 meter hardlopen. Dan kan je puur en alleen naar jezelf kijken.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

kuifje schreef: 10 jun 2022, 10:45 Die arrogante kneuzen in dit apenland vinden zich in alles beter maar zijn dat lekker niet, we kijken niet voor niets op die ****** keeskoppen die op alle vlak minderwaardig kankerafval is,

Wij hadden wereldtoppers en jullie lekker niet of moet die domme ongeschoolde arbeider waar heel het land zich op aftrekt, lekker dat die Cruyff onder de grond ligt. Ook zo'n mongool met een spraakgebrek.

Courtois, Hazard, De Bruyne, Kompany en Lukaku zijn gewoon wereldtop en wie dat niet vindt is een achterlijke mongool die een kogel in zijn kop verdient.
Een grammetje coke minder per uur kan geen kwaad voor je :shock:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

kuifje schreef: 10 jun 2022, 10:47 Belachelijke redenering. Zo kan Lewandonski nooit wereldtop zijn want hij kan met zijn land niets winnen.
In de Champions League iets wezenlijks doen mag van mij ook. En je kan niet zeggen dat Debruyne en Hazard bij totale flopclubs zaten. Helaas deelden ze gewoon in de malaise als het er écht om ging. Ofwel: geen wereldtoppers.

Ik vind de vergelijking verder bijzonder krom. Want Lewandowski zit bij Polen terwijl bijvoorbeeld een Hazard werd omringd door - naar ik vandaag weer heb geleerd - vier wereldtoppers.

(En dan heb je trouwens ook nog vogels die Vertonghen en Alderweireld op een voetstuk gingen plaatsen.)

Laten we gewoon naar de feiten kijken: dit was - met hangen een wurgen en op een goede dag - een bronzen lichting. Op clubniveau niets bijzonders laten zien en internationaal was het ook weinig.

Vergelijkbaar met elke beetje lichting van het Nederlands elftal.

Maar omdat het in België plaatsvond werd het opeens een hype.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

kuifje schreef: 10 jun 2022, 10:45 Die arrogante kneuzen in dit apenland vinden zich in alles beter maar zijn dat lekker niet, we kijken niet voor niets op die ****** keeskoppen die op alle vlak minderwaardig kankerafval is,

Wij hadden wereldtoppers en jullie lekker niet of moet die domme ongeschoolde arbeider waar heel het land zich op aftrekt, lekker dat die Cruyff onder de grond ligt. Ook zo'n mongool met een spraakgebrek.

Courtois, Hazard, De Bruyne, Kompany en Lukaku zijn gewoon wereldtop en wie dat niet vindt is een achterlijke mongool die een kogel in zijn kop verdient.
:|

Is dit een bericht van Kuifje of van iemand die zijn account heeft gehackt en een persiflage doet?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

kuifje schreef: 10 jun 2022, 10:45 Die arrogante kneuzen in dit apenland vinden zich in alles beter maar zijn dat lekker niet, we kijken niet voor niets op die ****** keeskoppen die op alle vlak minderwaardig kankerafval is,

Wij hadden wereldtoppers en jullie lekker niet of moet die domme ongeschoolde arbeider waar heel het land zich op aftrekt, lekker dat die Cruyff onder de grond ligt. Ook zo'n mongool met een spraakgebrek.

Courtois, Hazard, De Bruyne, Kompany en Lukaku zijn gewoon wereldtop en wie dat niet vindt is een achterlijke mongool die een kogel in zijn kop verdient.
Een pilletje minder doet wonderen…….wat een idiote misplaatste en gefrustreerde reactie is dit zeg. Er worden wel eens berichten verwijderd; nou deze komt met stip in aanmerking.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Ik vind zo'n post helemaal niet kunnen, mag van mij wel iets meer dan alleen het bericht verwijderen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

kuifje schreef: 10 jun 2022, 10:45 Die arrogante kneuzen in dit apenland vinden zich in alles beter maar zijn dat lekker niet, we kijken niet voor niets op die ****** keeskoppen die op alle vlak minderwaardig kankerafval is,

Wij hadden wereldtoppers en jullie lekker niet of moet die domme ongeschoolde arbeider waar heel het land zich op aftrekt, lekker dat die Cruyff onder de grond ligt. Ook zo'n mongool met een spraakgebrek.

Courtois, Hazard, De Bruyne, Kompany en Lukaku zijn gewoon wereldtop en wie dat niet vindt is een achterlijke mongool die een kogel in zijn kop verdient.
:shock: :roll: :-k
we can come an end
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

kuifje schreef: 10 jun 2022, 10:45 Die arrogante kneuzen in dit apenland vinden zich in alles beter maar zijn dat lekker niet, we kijken niet voor niets op die ****** keeskoppen die op alle vlak minderwaardig kankerafval is,

Wij hadden wereldtoppers en jullie lekker niet of moet die domme ongeschoolde arbeider waar heel het land zich op aftrekt, lekker dat die Cruyff onder de grond ligt. Ook zo'n mongool met een spraakgebrek.

Courtois, Hazard, De Bruyne, Kompany en Lukaku zijn gewoon wereldtop en wie dat niet vindt is een achterlijke mongool die een kogel in zijn kop verdient.
Ben je aan het solliciteren naar een permaban of niet?
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

kuifje schreef: 10 jun 2022, 10:45 Die arrogante kneuzen in dit apenland vinden zich in alles beter maar zijn dat lekker niet, we kijken niet voor niets op die ****** keeskoppen die op alle vlak minderwaardig kankerafval is,

Wij hadden wereldtoppers en jullie lekker niet of moet die domme ongeschoolde arbeider waar heel het land zich op aftrekt, lekker dat die Cruyff onder de grond ligt. Ook zo'n mongool met een spraakgebrek.

Courtois, Hazard, De Bruyne, Kompany en Lukaku zijn gewoon wereldtop en wie dat niet vindt is een achterlijke mongool die een kogel in zijn kop verdient.
Also, also, also!
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

kuifje schreef: 10 jun 2022, 10:45 Die arrogante kneuzen in dit apenland vinden zich in alles beter maar zijn dat lekker niet, we kijken niet voor niets op die ****** keeskoppen die op alle vlak minderwaardig kankerafval is,

Wij hadden wereldtoppers en jullie lekker niet of moet die domme ongeschoolde arbeider waar heel het land zich op aftrekt, lekker dat die Cruyff onder de grond ligt. Ook zo'n mongool met een spraakgebrek.

Courtois, Hazard, De Bruyne, Kompany en Lukaku zijn gewoon wereldtop en wie dat niet vindt is een achterlijke mongool die een kogel in zijn kop verdient.
Allez Les Bleus 8)
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Nooit gedacht oudgediende Kuifje ooit eens permanent van dit forum af te moeten schoppen, maar dat is zojuist gebeurd en heeft hij helemaal aan zichzelf te wijten. Ging van "een beetje raar" naar "totaal ontspoord". Ik hoop dat hij snel een goede psychiater weet te vinden.

Gezien het feit dat het halve forum dit eerder las dan ik maar even deze openbare dienstmededeling.

Nu graag hier weer verder on topic.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MO7 schreef: 11 jun 2022, 20:46 Nu graag hier weer verder on topic.
Nou, hier kan wel een slotje op dan. Belgisch voetbal boeit verder niemand.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

MO7 schreef: 11 jun 2022, 20:46 Nooit gedacht oudgediende Kuifje ooit eens permanent van dit forum af te moeten schoppen, maar dat is zojuist gebeurd en heeft hij helemaal aan zichzelf te wijten. Ging van "een beetje raar" naar "totaal ontspoord". Ik hoop dat hij snel een goede psychiater weet te vinden.

Gezien het feit dat het halve forum dit eerder las dan ik maar even deze openbare dienstmededeling.

Nu graag hier weer verder on topic.
Het was inderdaad een merkwaardige uitglijder en het bericht is ook niet goed (understatement), maar iedereen heeft wel recht op een minder moment. Wat mij betreft kan je na een tijdje wel weer kijken of hij kan wederkeren. Indien hij dat wil natuurlijk.

Sidenote: misschien ook wel eens een goed moment om de moderators te bedanken voor het fijne vrijwillige werk ze doen. Bij deze.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 13 jun 2022, 04:20 Het was inderdaad een merkwaardige uitglijder en het bericht is ook niet goed (understatement), maar iedereen heeft wel recht op een minder moment. Wat mij betreft kan je na een tijdje wel weer kijken of hij kan wederkeren. Indien hij dat wil natuurlijk.

Sidenote: misschien ook wel eens een goed moment om de moderators te bedanken voor het fijne vrijwillige werk ze doen. Bij deze.
=D>
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Antti Opdam schreef: 13 jun 2022, 04:20 Het was inderdaad een merkwaardige uitglijder en het bericht is ook niet goed (understatement), maar iedereen heeft wel recht op een minder moment. Wat mij betreft kan je na een tijdje wel weer kijken of hij kan wederkeren. Indien hij dat wil natuurlijk.

Sidenote: misschien ook wel eens een goed moment om de moderators te bedanken voor het fijne vrijwillige werk ze doen. Bij deze.
Eens 2 X
Vind dat iedereen een herkansing biedt, was een uitglijder en als blijkt dat het niet eenmalig is kun je hem alsnog permanent bannen. Toch?

Kudos voor de moderatoren en anderen die voor dit forum zorgen :bow: :bow:
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 13 jun 2022, 04:20 Het was inderdaad een merkwaardige uitglijder
Het is mij nog steeds niet duidelijk hoe dat bericht tot stand is gekomen. Het leek wel knip- en plakwerk, alsof hij anderen aan het citeren was. Maar goed, we zullen het waarschijnlijk nooit weten.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 13 jun 2022, 09:39 Het is mij nog steeds niet duidelijk hoe dat bericht tot stand is gekomen. Het leek wel knip- en plakwerk, alsof hij anderen aan het citeren was. Maar goed, we zullen het waarschijnlijk nooit weten.
Uit de losse pols en verder totaal ongefundeerd: lijkt me eerder een gevalletje van een korte stoornis.

Aantal jaren geleden had hij ook een soortgelijk bericht over dat de Taliban het hoofd van Van der Gijp en Derksen eraf moest hakken. Of iets in die strekking. Vond ik toen ook al "out of character".

Maar goed. Als het bij woorden en incidenten blijft en iemand op een helder moment netjes wederkeert mag hij van mij wel terugkomen.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

We zien een eventueel terugkeerverzoek te zijner tijd wel tegemoet. In zijn handtekening stond ook aanvankelijk iets over dat een goede concurrent een dode concurrent was. Ook al een wat onbegrijpelijke tekst voor een volwassen man met kinderen, dus ik vrees voor een iets structureler probleem dan een eenmalig gemiste bocht. Wat mij betreft voor nu weer genoeg over geschreven.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Op het gevaar af van een briesende Kuifje in mijn voortuin:

Courtois is de keeper waarvan fans van Real Madrid ooit zeiden dat hij nog geen taxi kon tegenhouden.

Kompany raakte al geblesseerd bij het zien van een bal. Hazard idem dito.

Lukaku heeft bij Chelsea niets afgedwongen. Ook niet bij zijn trainer.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

vriend schreef: 17 jun 2022, 13:30 Op het gevaar af van een briesende Kuifje in mijn voortuin:

Courtois is de keeper waarvan fans van Real Madrid ooit zeiden dat hij nog geen taxi kon tegenhouden.

Kompany raakte al geblesseerd bij het zien van een bal. Hazard idem dito.

Lukaku heeft bij Chelsea niets afgedwongen. Ook niet bij zijn trainer.
Hoe durf je !!

😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie