Belgisch voetbal

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 07 jun 2022, 09:05 Ik volg die interlands te weinig om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. Ik herinner me wel dat jij ook iemand bent die regelmatig dingen afmeet aan ontmoetingen van AZ met teams van de top van de eredivisie. Uiteindelijk zegt ook consistentie iets over kwaliteiten van een team.
Nou ja. Ze hebben wel vrij consistent gespeeld tegen de zwakkere broeders. Dat moet ik ze nageven.

Maar als je uiteindelijk elke keer op een moment supreme faalt ben je - wat mij betreft - geen "gouden generatie". Het was hoogstens een (redelijk) goede lichting.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 07 jun 2022, 09:05
Uiteindelijk zegt ook consistentie iets over kwaliteiten van een team.
Maar met consistentie win je geen prijzen. En dat is wel wat je verwacht van een ‘gouden generatie’. Je kunt online een lijst vinden van alle Belgische interlands in de afgelopen 10 jaar. Bijna geen serieuze pot gewonnen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 05 jun 2022, 08:38 Hij heeft anders wel gelijk. Nummer 1 op de ranglijst zijn ze geworden door veel te winnen van B en C landen. Maar van serieuze landen winnen ze nog steeds zelden of nooit. Zelfs met die droomloting in 2016 haalden ze geen finale.
Maar als het allemaal niets voorstelt om nummer één te staan waarom staan Frankrijk, Engeland, Spanje, Italië, Duitsland of Nederland dan niet nummer één al die jaren?
De regels en voorwaarden zijn voor iedereen hetzelfde.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 07 jun 2022, 09:29 Nou ja. Ze hebben wel vrij consistent gespeeld tegen de zwakkere broeders. Dat moet ik ze nageven.

Maar als je uiteindelijk elke keer op een moment supreme faalt ben je - wat mij betreft - geen "gouden generatie". Het was hoogstens een (redelijk) goede lichting.
Als je in één lichting vijf wereldtoppers hebt/had, dan heb je een extreem goede lichting. Dat zou ook voor Duitsland en andere grote landen een gouden lichting zijn geweest.
Prijzen pakken moet je ook wat geluk mee hebben. Griekenland en Denemarken hebben het EK gewonnen met amper een goede speler in de ploeg.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

kuifje schreef: 09 jun 2022, 11:55 Maar als het allemaal niets voorstelt om nummer één te staan waarom staan Frankrijk, Engeland, Spanje, Italië, Duitsland of Nederland dan niet nummer één al die jaren?
De regels en voorwaarden zijn voor iedereen hetzelfde.
Nederland heeft in 2011 ook een tijdje op 1 gestaan. Omdat ze tegen dwergen gingen oefenen en Spanje een serieus oefenpotje van Italië verloor. Het is echt een nietszeggende ranglijst.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 09 jun 2022, 12:20 Nederland heeft in 2011 ook een tijdje op 1 gestaan. Omdat ze tegen dwergen gingen oefenen en Spanje een serieus oefenpotje van Italië verloor. Het is echt een nietszeggende ranglijst.
Een tijdje, België vijf jaar of zo; dat is een flink verschil, met ook nog een aantal EK's en WK's.

En het is ook niet zo dat België met opzet tegen kleintjes ging oefenen.

Zo vaak krijg je ook niet de kans om tegen serieuze tegenstanders te spelen. Door de hoge ranking kom je altijd als groepshoofd in de poule terecht.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

kuifje schreef: 09 jun 2022, 12:40
Zo vaak krijg je ook niet de kans om tegen serieuze tegenstanders te spelen. Door de hoge ranking kom je altijd als groepshoofd in de poule terecht.
Dus ondanks een beschermde status vrijwel niets laten zien terwijl die gouden generatie 5 jaar lang op 1 heeft gestaan. Dat zegt toch genoeg. Als het moet gebeuren dan gebeurt het niet. Nederland ging van de ene wanprestatie naar de andere maar werd wel tussendoor wel 2e en 3e op een WK.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Goede toernooiprestaties zijn niet noodzakelijk een afspiegeling van een sterke lichting. In 2014 was het NL elftal zeker niet zo goed. Ik denk dat consistentie een betere graadmeter is van een sterke lichting. Een mindere groep kan in een toernooi overperformen of ook gewoon geluk hebben met loting of situaties (penalty door duik Robben tegen Mexico, gewonnen penaltyserie tegen Costa Rica)
Laatst gewijzigd door differentcook op 09 jun 2022, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 09 jun 2022, 12:57 Dus ondanks een beschermde status vrijwel niets laten zien terwijl die gouden generatie 5 jaar lang op 1 heeft gestaan. Dat zegt toch genoeg. Als het moet gebeuren dan gebeurt het niet. Nederland ging van de ene wanprestatie naar de andere maar werd wel tussendoor wel 2e en 3e op een WK.
Dat heet de factor geluk. Bij België zat het wat tegen en bij Nederland viel alles op zijn plaats, terwijl Holland maar een verzameling was van waterdragers en twee sterren.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

differentcook schreef: 09 jun 2022, 13:13 Goed toernooiprestaties zijn niet noodzakelijk een afspiegeling van een sterke lichting. In 2014 was het NL elftal zeker niet zo goed. Ik denk dat consistentie een betere graadmeter is van een sterke lichting. Een mindere groep kan in een toernooi overperformen of ook gewoon geluk hebben met loting of situaties (penalty door duik Robben tegen Mexico, gewonnen penaltyserie tegen Costa Rica)
Dat bedoel ik met Griekenland en Denemarken. Voetbal is geen atletiek of wielrennen waar doorgaans de besten ALTIJD winnen. Voetbal is een sport waar je slecht kan zijn, veel minder kan zijn dan de tegenstander en toch als winnaar van het veld kan lopen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

kuifje schreef: 09 jun 2022, 11:58 Als je in één lichting vijf wereldtoppers hebt/had, dan heb je een extreem goede lichting.
Courtois en .... ?

Wie heeft er nog meer een knappe Europese prijs gewonnen of heeft echt een aanzelijke periode op wereldtop gespeeld?

Met een heel klein beetje fantasie kan je Debruyne en Hazard dan nog goed rekenen, maar verder .... ?

Lukaku??? Die wordt op elk beetje niveau afgeschreven ...

Anders gaan we de term 'wereldtop' wel heel ver oprekken. Als je een beetje nationaal aankloten ook als wereldtop rekent dan kan je nu Van Dijk, Wijnaldum, De Ligt, De Jong, De Vrij en Depay ook wel bij de wereldtop gaan rekenen.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Antti Opdam schreef: 10 jun 2022, 06:29 Courtois en .... ?

Wie heeft er nog meer een knappe Europese prijs gewonnen of heeft echt een aanzelijke periode op wereldtop gespeeld?

Met een heel klein beetje fantasie kan je Debruyne en Hazard dan nog goed rekenen, maar verder .... ?

Lukaku??? Die wordt op elk beetje niveau afgeschreven ...

Anders gaan we de term 'wereldtop' wel heel ver oprekken. Als je een beetje nationaal aankloten ook als wereldtop rekent dan kan je nu Van Dijk, Wijnaldum, De Ligt, De Jong, De Vrij en Depay ook wel bij de wereldtop gaan rekenen.
De Bruyne zonder meer wereldtop, dragende speler van City, Hazard was wereldtop
Lukaku mogelijk, maar die blijkt sterk afhankelijk van hoe de coach hem gebruikt

Van Dijk wordt door heel veel kenners en ook spitsen sowieso als beste verdediger van Engeland gezien
De Vrij is 2x gekozen tot beste verdediger van Italie, is dat wat waard voor jou?
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

kuifje schreef: 09 jun 2022, 11:58 Als je in één lichting vijf wereldtoppers hebt/had, dan heb je een extreem goede lichting.
Ik weet niet precies welke 5 je bedoelt maar Nederland heeft met Van Dijk, De Vrij en misschien De Jong, Wijnaldum, De Ligt ook wel 5 spelers die in de top actief zijn of zijn geweest. Maar is dit onze 'gouden generatie'? Nou, nee.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 10 jun 2022, 06:29 Courtois en .... ?

Wie heeft er nog meer een knappe Europese prijs gewonnen of heeft echt een aanzelijke periode op wereldtop gespeeld?

Met een heel klein beetje fantasie kan je Debruyne en Hazard dan nog goed rekenen, maar verder .... ?

Lukaku??? Die wordt op elk beetje niveau afgeschreven ...

Anders gaan we de term 'wereldtop' wel heel ver oprekken. Als je een beetje nationaal aankloten ook als wereldtop rekent dan kan je nu Van Dijk, Wijnaldum, De Ligt, De Jong, De Vrij en Depay ook wel bij de wereldtop gaan rekenen.
Lukaku, Kompany, Hazard, De Bruyne en Courtois waren of zijn wereldtop.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 10 jun 2022, 08:57 Ik weet niet precies welke 5 je bedoelt maar Nederland heeft met Van Dijk, De Vrij en misschien De Jong, Wijnaldum, De Ligt ook wel 5 spelers die in de top actief zijn of zijn geweest. Maar is dit onze 'gouden generatie'? Nou, nee.
Lukaku, Courtois, Kompany, Hazard en De Bruyne absoluut. Die zijn tot nog toe van een hoger niveau geweest.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

kuifje schreef: 10 jun 2022, 09:02 Lukaku, Kompany, Hazard, De Bruyne en Courtois waren of zijn wereldtop.
De piek van Kompany viel wat voor die van de meeste anderen, maar ik vind deze ook wel wereldtop
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ-073 schreef: 10 jun 2022, 07:39 De Bruyne zonder meer wereldtop, dragende speler van City, Hazard was wereldtop
Tja, nu krijgen we een semantische discussie over wereldtop. Maar als ik aan wereldtop denk, dan denk ik aan spelers die je naar Europese of wereldtitels of finales schieten. Op nationaal niveau aanmodderen tegen Wolves vind ik geen wereldtop. Dat kan een Van Persie ook. En die noemen wij - nuchtere Nederlanders - ook geen absolute wereldtop.

Noem eens een echte topwedstrijd (halve finale of finale EK, WK, Champions League) waar Debruyne of Hazard doorslaggevend was. Dan kom je echt niet ver.

Dan sla ik spelers als Sneijder, Robben, Van der Sar of - pak 'm beet - Koeman, Rijkaard echt veel hoger aan. Om over een Van Basten, Gullit maar te zwijgen. Dát is wereldtop.

Courtois vind ik wereldtop.

Debruyne en Hazard zijn twijfelaars. Te groot voor het servet en te klein voor het tafellaken.

Lukaku is hooguit Europese subtop.

Kompany schaar ik in één rijtje met een Stefan de Vrij.

Ik vermoed dat ze in België in een soort van media - echokamer zitten waar ze constant hun eigen 'sterren' ophemelen. Maar als je naar de feiten kijkt valt het allemaal gewoon bitter mee. Of tegen. Ik vind het prima dat je het een goede of aardige lichting noemt. Maar niets om al te interessant over te doen.
Laatst gewijzigd door Antti Opdam op 10 jun 2022, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 10 jun 2022, 08:57 Ik weet niet precies welke 5 je bedoelt maar Nederland heeft met Van Dijk, De Vrij en misschien De Jong, Wijnaldum, De Ligt ook wel 5 spelers die in de top actief zijn of zijn geweest. Maar is dit onze 'gouden generatie'? Nou, nee.
Wij noemen dit een aardige lichting en mogelijk kansrijk.

In België zou je met een zelfde groep plots dé kanshebber voor de titel zijn... En bij elke overwinning de vlag uithangen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 10 jun 2022, 10:02 Wij noemen dit een aardige lichting en mogelijk kansrijk.

In België zou je met een zelfde groep plots dé kanshebber voor de titel zijn... En bij elke overwinning de vlag uithangen.
Ze vinden in België hun competitie ook minstens net zo sterk als de Eredivisie. Terwijl geen enkele Belgische club ook maar iets presteert in Europa. Het is vooral het eeuwige minderwaardigheidscomplex ten opzichte van de 'Hollanders' waardoor ze (totaal onnodig) met superlatieven strooien.

Zelfs Van Aert moet het meestal afleggen tegen Van der Poel :P
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 10 jun 2022, 10:10 Ze vinden in België hun competitie ook minstens net zo sterk als de Eredivisie. Terwijl geen enkele Belgische club ook maar iets presteert in Europa. Het is vooral het eeuwige minderwaardigheidscomplex ten opzichte van de 'Hollanders' waardoor ze (totaal onnodig) met superlatieven strooien.

Zelfs Van Aert moet het meestal afleggen tegen Van der Poel :P
Die arrogante kneuzen in dit apenland vinden zich in alles beter maar zijn dat lekker niet, we kijken niet voor niets op die ****** keeskoppen die op alle vlak minderwaardig kankerafval is,

Wij hadden wereldtoppers en jullie lekker niet of moet die domme ongeschoolde arbeider waar heel het land zich op aftrekt, lekker dat die Cruyff onder de grond ligt. Ook zo'n mongool met een spraakgebrek.

Courtois, Hazard, De Bruyne, Kompany en Lukaku zijn gewoon wereldtop en wie dat niet vindt is een achterlijke mongool die een kogel in zijn kop verdient.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Plaats reactie