Belgisch voetbal

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Dat is iets waar wij de komende jaren nog wel een voorsprong op België hebben. Die hebben geen van Gaal of Hiddink.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Antti Opdam schreef: Toch blijf ik me afvragen of België überhaupt kan voetballen. Ik zie ze nog niet zo snel een land met 8-1 van de mat spelen. De enige keer dat ze tegen een (oefenende en experimenterende) grootmacht (Nederland) stonden kwamen ze ook niet verder dan counteren en spelen vanuit de omschakeling. Profiteren van fouten. Nederland scoorde daarbij twee keer vanuit balbezit. Voetballend gezien werd België overklast. Goed, ik geef toe dat dit wat gechargeerd is, maar er wordt nu vaak het tegenovergestelde beweerd en dat is ook zeker niet waar. Tot de 75ste minuut en de gigantische blunders van Nigel de Jong en Stekelenburg was er helemaal niets aan de hand. Ik zie België veel te weinig voetballen en creëren. De wedstrijd tegen Kroatië was daarin ook weer exemplarisch. Daarnaast: ze hebben destijds thuis tegen Kroatië ook echt enorm gezwijnd en ik had nog wel willen zien hoe de poule was verlopen als België telkens had moeten komen.

Uiteraard: ik zie het potentieel ook wel en ik vermoed dat ze op het EK 2016 verder zijn dan Nederland. Nu is dat nog niet zover. Tegen landen als Spanje, Duitsland en Brazilië hebben ze weinig kans en ik ben ook erg benieuwd hoe ze de kleine landen gaan bespelen door een gebrek aan creativiteit voorin en op het middenveld. Ofwel: genoeg om over na te denken voor de Belgen. Terwijl ze zichzelf (met hun dikke nekken) alweer wereldkampioen rekenen.
En UP!

Dan dit:

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cn ... 0_01087786

Van de 'top 5 kanshebbers' na Spanje het minst gepresteerd.

Het reeds voorspelde demasqué heeft plaats gevonden.

Overigens was die goal van Argentinië geen geluksgoal maar het voorbeeld van een verkeerde spelopvatting (verdedigers die naar achter lopen en geen druk durven te zetten) en misplaatste arrogantie (Kompany.) Eigenlijk precies de twee zaken waar ik vooraf al voor waarschuwde.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Antti Opdam schreef: Maar goed. Op mijn van betoog een aantal maanden geleden (Nederland is verder en België is een hype) wordt verder niks afgedongen omdat je inderdaad al stelde dat het bij Nederland beter staat (1 + 1 = 3) en je geeft aan dat er nog heel veel werk aan de winkel is voor België. Dan zijn we het nagenoeg wel eens. Het is alleen jammer dat je daar twee van die zeperds voor nodig hebt om dat ook in te zien.

En je kan wel op zijn Van Gaals kansjes gaan tellen, maar je weet net zo goed als ik (omdat je dat in een eerdere post al zei) dat op het WK alleen de resultaten zullen tellen. En die zijn nu ronduit erbarmelijk. En nogmaals: België werd mij de afgelopen maanden als topfavoriet door de strot geduwd en Nederland was bijkans kansloos. Op die manier blijf ik er tot het WK naar kijken.

Voor nu wacht ik de volgende wedstrijden af. Ik gun jou het laatste woord.

PS. België is aanvallend niet zwak, maar lang niet zo geweldig als Nederland. Nogmaals: laat ze eerst maar eens meer dan 4 keer in een wedstrijd scoren. Dan praten we misschien verder.
UP!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Antti Opdam schreef:Tja, dat soort kritiekjes komen nu weer los, maar toen ze Nederland ´van de mat speelden´ en zich zo fantastisch kwalificeerden in die poule des doods was het één en al hosanna. Er was geen medium die het plots niet over ´dark horse´ of ´outsider´ had. Op het Nederlands elftal wordt bijkans alleen maar gezeken.

http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/272267_ ... er-dan-wij

Olé!

http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/ite ... van-oranje

Olé!

http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/ite ... g-uit-1986

Olé!

http://www.hln.be/hln/nl/16076/De-Rode- ... tbal.dhtml


Gek word je er van. Maar goed. We gaan het aankomend WK wel zien. Ik ga ze in ieder geval analyseren als topfavoriet en in die context kan ik alvast smullen van een snoeiharde thuisnederlaag. Al was het alleen nog maar in een oefenwedstrijd.



"Individueel staan enkel Duitsland en Spanje nog boven ons"

En dan durven stellen dat er geen sprake van een hype was...

:lol:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef:Dan moet Belgie wel gunstig loten, er zijn namelijk zat landen waar ze zomaar van kunnen verliezen. Ik noem even een Spanje, Duitsland, Italie, Uruguay, Colombia, Brazilie en Argentinie. Ik zet mijn geld op de kwartfinale als eindstation voor Belgie. Nog 2 jaar verder kunnen ze wellicht voor de titel spelen in Frankrijk.
En één upje voor AZ 4 Life en dan ben ik mijn zielige frustratie (die ik al weken zit op te kroppen natuurlijk) kwijt.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

De voorspellingen van België zijn gemaakt op basis van het aanwezige talent waarbij het terecht was dat ze tot de outsiders werden gerekend. Heel Nederland gaat nu opeens geil doen als die kneusjes bij Oranje wat voorstellen omdat ze vijf niet slechte wedstrijden hebben gespeeld. De enige reden dat Nederland zo ver kwam was omdat ze vooraan de beschikking hebben over Robben en mindere mate Van Persie. Had daar ene Castaignons of De Jong gestaan, dan was Nederland nog eens de poule doorgekomen. De denkfout die nu wordt gemaakt is omdat Robben goed was is opeens De Vrij ook goed.

België speelde erbarmelijk slecht, maar dat lag aan de coach, niet aan het aanwezige talent. Dat ze pas - met tegenslag - stranden in de kwartfinale was puur op basis van dat talent. Er stond absoluut geen ploeg op het veld maar op basis van individuele kwaliteit hebben ze het nog redelijk lang weten uithouden.

Had Van Gaal trainer van België geweest, dan had het minstens de finale gespeeld.

En Nederland talent. Pffffffff. De Vrij naar Lazio, BMI naar Porto en Janmaat naar het o zo geweldige Newcastle. Ja hoor, heel de top van Europa zit achter hen aan. :lol:
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ga jij nou maar op je knietjes bidden dat Belgie de huidige roerganger kwijt raakt, anders kan je gelijk wel 2020 op je onderschrift zetten. :mrgreen:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

De enige manier om van hem af te raken is dat de spelersgroep in opstand komt. Of dat hij om medische redenen moet afhaken.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

De Belgen hebben een klacht bij de FIFA ingediend dat er voor elke wedstrijd maar 2 goals gemaakt zijn.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

kuifje schreef:De voorspellingen van België zijn gemaakt op basis van het aanwezige talent waarbij het terecht was dat ze tot de outsiders werden gerekend. Heel Nederland gaat nu opeens geil doen als die kneusjes bij Oranje wat voorstellen omdat ze vijf niet slechte wedstrijden hebben gespeeld. De enige reden dat Nederland zo ver kwam was omdat ze vooraan de beschikking hebben over Robben en mindere mate Van Persie. Had daar ene Castaignons of De Jong gestaan, dan was Nederland nog eens de poule doorgekomen. De denkfout die nu wordt gemaakt is omdat Robben goed was is opeens De Vrij ook goed.

België speelde erbarmelijk slecht, maar dat lag aan de coach, niet aan het aanwezige talent. Dat ze pas - met tegenslag - stranden in de kwartfinale was puur op basis van dat talent. Er stond absoluut geen ploeg op het veld maar op basis van individuele kwaliteit hebben ze het nog redelijk lang weten uithouden.
Ja, alles leuk en aardig, maar dit zeiden AZ 4 Life en ik van tevoren ook al. Voor optimisme bij wie dan ook was totaal geen plaats. Maar in plaats van te klappen voor onze posts bleef je die spelers en ploeg maar ophemelen. Je had als onderschrift moeten nemen:

Belgie: de meest overschatte voetbalnatie voor het aankomende WK.

En dan moeten uitleggen dat er geen lijn inzit, de spelers (Kompany en Courtois uitgezonderd) wat tot zwaar overschat (Dembele, Hazard, Mertens, Fellaini) worden en er een zwakke coach staat.

Dat was realistisch geweest. Nu heb je jezelf als objectieve kenner laten kennen als een supporter met blinde vlekken voor zijn favorieten.

Overigens heb je hier niemand horen zeggen dat De Vrij of Janmaat topspelers zijn. Sterker nog; AZ 4 Life en ik zijn samen met Van Gaal tijdig gedraaid. Je zou eigenlijk vaker onze posts moeten lezen. Staat knap veel zinnigs in.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

:lol: heerlijk, kan altijd genieten van die posts van Antti. En niet alleen omdat ik er nu een keertje gunstig van af kom :wink:

Maar Kuifje: Je hebt gelijk over Nederland. Zonder Robben en een goede coach hadden we de groepsfase waarschijnlijk niet overleefd. Maar goed, We hadden Robben en een goede coach. Verder zijn er ook nog wat redelijke spelers thuisgebleven zoals Emanuelson, Van Dijk, Van der Wiel, Pieters etc. Nu moet ik trouwens wel zeggen dat ik De Vrij wel heel goed vond. Dat vond ik echt de verrassing aan Nederlandse kant. Ik had nooit wat met die gozer en zag in hem de zwakste schakel achterin. Totaal verkeerd gezien.

Maar jij moet het als Belg niet over wereldtoppers gaan hebben en lachen om Lazio, Newcastle etc. Op enkele spelers na is dat exact het niveau waarop die Belgische "sterren" acteren.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

De kwaliteit van een De Vrij en dergelijke is juist dat ze hun beperkingen kennen. Op het moment dat je jezelf heel goed gaat vinden gaat het doorgaans juist mis (België, Brazilië...)
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Antti Opdam schreef:
Ja, alles leuk en aardig, maar dit zeiden AZ 4 Life en ik van tevoren ook al. Voor optimisme bij wie dan ook was totaal geen plaats. Maar in plaats van te klappen voor onze posts bleef je die spelers en ploeg maar ophemelen. Je had als onderschrift moeten nemen:

Belgie: de meest overschatte voetbalnatie voor het aankomende WK.

En dan moeten uitleggen dat er geen lijn inzit, de spelers (Kompany en Courtois uitgezonderd) wat tot zwaar overschat (Dembele, Hazard, Mertens, Fellaini) worden en er een zwakke coach staat.

Dat was realistisch geweest. Nu heb je jezelf als objectieve kenner laten kennen als een supporter met blinde vlekken voor zijn favorieten.

Overigens heb je hier niemand horen zeggen dat De Vrij of Janmaat topspelers zijn. Sterker nog; AZ 4 Life en ik zijn samen met Van Gaal tijdig gedraaid. Je zou eigenlijk vaker onze posts moeten lezen. Staat knap veel zinnigs in.
Totaal niet waar, heel Nederland denkt nu dat De Vrij en co toppers zijn :lol: Ja, en Depay is de nieuwe Robben :lol:

Bij België is niemand overschat, anders speel je niet bij de clubs waar ze nu spelen in plaats van in de zielige Eredivisie. Zo lang je in de Eredivisie speelt ben je gewoon een niemendal en sta je onderaan de ladder. Het clubniveau bepaalt de status van de speler en niet het landenniveau. Clubniveau is ook hoger dan landenniveau. Het WK is dan misschien het grootste evenement, de CL is qua niveau gewoon een treetje hoger. Op papier hoort de Belgische selectie tout court tot de top van de wereld. Daar doet wel of niet presteren als ploeg niets aan af. Qua marktwaarde staat België ook in de top en dat is eigenlijk het enige wat echt van tel is. De markt bepaalt wie goed is.

Jij denkt dat spelers voor niks bij Napoli, Man Utd., Tottenham etc. spelen. En opnieuw maak je denkfout door ploegenspel gelijk te trekken aan individuele kunde. Neem Swerts als voorbeeld, een meer matige back heeft bij AZ niet rondgelopen maar hij werd gewoon als basisspeler landskampioen. Maar, blijkbaar is het moeilijk om onderscheid te maken.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZ 4 Life schreef::lol: heerlijk, kan altijd genieten van die posts van Antti. En niet alleen omdat ik er nu een keertje gunstig van af kom :wink:

Maar Kuifje: Je hebt gelijk over Nederland. Zonder Robben en een goede coach hadden we de groepsfase waarschijnlijk niet overleefd. Maar goed, We hadden Robben en een goede coach. Verder zijn er ook nog wat redelijke spelers thuisgebleven zoals Emanuelson, Van Dijk, Van der Wiel, Pieters etc. Nu moet ik trouwens wel zeggen dat ik De Vrij wel heel goed vond. Dat vond ik echt de verrassing aan Nederlandse kant. Ik had nooit wat met die gozer en zag in hem de zwakste schakel achterin. Totaal verkeerd gezien.

Maar jij moet het als Belg niet over wereldtoppers gaan hebben en lachen om Lazio, Newcastle etc. Op enkele spelers na is dat exact het niveau waarop die Belgische "sterren" acteren.
Zowat alle Belgien spelen bij hoger aangeschreven clubs als Lazio en Newcastle.

De Nederlandse verdedigers zijn geen enkele keer echt op de proef gesteld. Het is door het systeem dat ze konden uitblinken. Vijf verdedigers, twee controleurs ervoor, diep inzakkend en korte onderlinge afstanden. Als ze echt op niveau willen gaan spelen, dan wordt er wel wat anders vereist. De topclubs spelen doorgaans met vier verdedigers, ver van het eigen doel, dominant op de helft van de tegenstander. Dan moet je dus kunnen omgaan met de grote ruimtes en echt rechtstreeks de duels aangaan zonder directe hulp dicht in de buurt. Daar hadden deze gassies het al moeilijk mee in de Eredivisie, wat gaat dat wel niet worden als ze straks in een echte competitie spelen?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

MO7 schreef:De kwaliteit van een De Vrij en dergelijke is juist dat ze hun beperkingen kennen. Op het moment dat je jezelf heel goed gaat vinden gaat het doorgaans juist mis (België, Brazilië...)
Scolari, Wilmots, daar begint het. Geen systeem, geen automatismen etc.

Of Verbeek en Advocaat bij AZ
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Je moet ook kunnen/willen luisteren en/of opofferen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Als ik even goed heb geteld spelen er drie Belgen bij topclubs in de basis (Hazard, Kompany, Courtois) en zijn er twee door het ijs gezakt in de top met Alderweireld en Fellaini. Heb je ook nog Van Buyten en Vermaelen die geen minuut hebben gemaakt.

De rest speelt allemaal keurig in de subtop. De spelers die niet speelden bij de topclubs reken in voor het gemak maar even niet tot de toppers (voorlopig).
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Bij België is niemand overschat, anders speel je niet bij de clubs waar ze nu spelen in plaats van in de zielige Eredivisie. Zo lang je in de Eredivisie speelt ben je gewoon een niemendal en sta je onderaan de ladder. Het clubniveau bepaalt de status van de speler en niet het landenniveau. Clubniveau is ook hoger dan landenniveau. Het WK is dan misschien het grootste evenement, de CL is qua niveau gewoon een treetje hoger. Op papier hoort de Belgische selectie tout court tot de top van de wereld. Daar doet wel of niet presteren als ploeg niets aan af. Qua marktwaarde staat België ook in de top en dat is eigenlijk het enige wat echt van tel is. De markt bepaalt wie goed is.

Jij denkt dat spelers voor niks bij Napoli, Man Utd., Tottenham etc. spelen. En opnieuw maak je denkfout door ploegenspel gelijk te trekken aan individuele kunde. Neem Swerts als voorbeeld, een meer matige back heeft bij AZ niet rondgelopen maar hij werd gewoon als basisspeler landskampioen. Maar, blijkbaar is het moeilijk om onderscheid te maken.

Misschien maak jij nu wel de fout door alles maar aan clubs te koppelen. Het gaat wel om de rol die iemand bij een club speelt. Het is natuurlijk totaal niet uitgesloten dat een uitblinker van Feijenoord of Galatasary beter is dan een middenvelder van Tottenham Hotspur. Het lijkt mij wat kortzichtig om spelers van de eredivisie direct af te schrijven en spelers van Napoli direct de hemel in te schrijven. Helemaal als die spelers uit de eredivisie al in de belangstelling staan van (sub)topteams.

De door jou zo geroemde selectie van België zit ook vol met twijfelaars. Mertens.... Dem-be-le. Jij wilt dat alleen niet zien. Maar Hazard is echt nog geen Robben en Fellaini geen Strootman. Etc. Etc.

De marktwaarde van de Belgische selectie is zo hoog omdat ze jong zijn en omdat er wat merkwaardige en onterechte (wat de gek er voor geeft) transfers hebben plaats gevonden. Bijvoorbeeld Dembele, Witsel en Fellaini zijn hun transfersommen natuurlijk nooit waard geweest. Terwijl een Sneijder voetballend gezien drie keer meer waard is.... Zag je hoe België omging met een afgeslagen bal in de negentigste minuut? Die verdween richting de derde ring. Kwaliteit.

Daarnaast zeg ik je opnieuw: de Belgen werden arrogant en liepen naast hun schoenen. Kompany voorop. Die dacht dat hij Franz Beckenbauer was, maar werd als een schooljongen gedold en leed belachelijk balverlies.

Leer er maar mee leven: Stefan de Vrij van Feijenoord heeft een beter WK gespeeld dan jouw Kompany van Manchester City. Sterker nog: als De Vrij op de positie van Kompany had gespeeld was die goal tegen Argentinië niet gevallen.
Laatst gewijzigd door Antti Opdam op 26 jan 2015, 12:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZ 4 Life schreef:Als ik even goed heb geteld spelen er drie Belgen bij topclubs in de basis (Hazard, Kompany, Courtois) en zijn er twee door het ijs gezakt in de top met Alderweireld en Fellaini. Heb je ook nog Van Buyten en Vermaelen die geen minuut hebben gemaakt.

De rest speelt allemaal keurig in de subtop. De spelers die niet speelden bij de topclubs reken in voor het gemak maar even niet tot de toppers (voorlopig).
Alderweireld klopt. Fellaini was jaren basisspeler bij Everton. Van Buyten was tot vorig seizoen basisspelen en ook Vermaelen was basisspeler (en aanvoerder bovendien) alleen is hij afgelopen jaar redelijk wat geblesseerd geweest.

Ik zeg ook niet dat ze allemaal top zijn, maar dat ze op papier met de selectie tot de top behoren.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Antti Opdam schreef:Misschien maak jij nu wel de fout door alles maar aan clubs te koppelen. Het gaat wel om de rol die iemand bij een club speelt. Het is natuurlijk totaal niet uitgesloten dat een uitblinker van Feijenoord of Galatasary beter is dan een middenvelder van Tottenham Hotspur. Het lijkt mij wat kortzichtig om spelers van de eredivisie direct af te schrijven en spelers van Napoli direct de hemel in te schrijven. Helemaal als die spelers uit de eredivisie al in de belangstelling staan van (sub)topteams.
Als clubspeler word je vaker op de proef gesteld dan bij de nationale ploeg. Hoe vaak speel je nou tegen een topland in een jaar. In de kwalificatie kom je misschien één sterk land tegen en op de eindronde van een toernooi misschien nog eens twee of drie. Bij je club kom je in je eigen competitie (uitgaande van dat je in topcompetitie speelt) elk seizoen al een flink aantal sterke ploegen tegen en ook op Europees vlak krijg je vaak genoeg tegenstand. Kortom bij een club moet je je vaker bewijzen dan bij je land met interlandjes tegen Macedonië, Andorra en Luxemburg.
Iemand die bij Tottenham of Napoli speelt krijgt met een vee hogere weerstand te maken dan iemand van Feyenoord. Dus ja, eerst daar presteren en wekelijks mogen meedoen, dan pas tel je internationaal mee.
De door jou zo geroemde selectie van België zit ook vol met twijfelaars. Mertens.... Dem-be-le. Jij wilt dat alleen niet zien. Maar Hazard is echt nog geen Robben en Fellaini geen Strootman. Etc. Etc. [/quote]
Fellaini is niet minder dan Strootman. Daarvoor heeft hij te veel goede wedstrijden gespeeld bij Everton. Het is er inderdaad niet uitgekomen bij Man Utd, maar zijn transfersom van 35 mio kan wel tellen. Hazard is geen Robben, maar heeft bijlange na niet zijn niveau en rendement gehaald van bij Chelsea.
De marktwaarde van de Belgische selectie is zo hoog omdat ze jong zijn en omdat er wat merkwaardige en onterechte (wat de gek er voor geeft) transfers hebben plaats gevonden. Bijvoorbeeld Dembele, Witsel en Fellaini zijn hun transfersommen natuurlijk nooit waard geweest. Terwijl een Sneijder voetballend gezien drie keer meer waard is.... Zag je hoe België omging met een afgeslagen bal in de negentigste minuut? Die verdween richting de derde ring. Kwaliteit. [/quote]

Je gaat één moment eruit halen om spelers af te kraken. Toch wel raar dat die gek geen cent over heeft voor een Nederlandse speler. Ze hebben namelijk die spelers uitgebreid gescout en kwamen tot de conclusie dat ze geen meerwaarde zijn.
Antti Opdam schreef:Daarnaast zeg ik je opnieuw: de Belgen werden arrogant en liepen naast hun schoenen. Kompany voorop. Die dacht dat hij Franz Beckenbauer was, maar werd als een schooljongen gedold en leed belachelijk balverlies.

Leer er maar mee leven: Stefan de Vrij van Feijenoord heeft een beter WK gespeeld dan jouw Kompany van Manchester City. Sterker nog: als De Vrij op de positie van Kompany had gespeeld was die goal tegen Argentinië niet gevallen.
Dan nog is De Vrij geen betere speler dan Kompany, aangezien Kompany als aanvoerder al twee keer kampioen is geworden van Engeland en daar één van de beste spelers was tijdens de competitie is zijn status vele malen hoger dan die van De Vrij. Maar ja, jij slaat een paar wedstrijden met de nationale ploeg veel hoger aan dan honderden duels bij een club.

De grote vraag die je moet stellen is waarom bepaalde spelers ver van hun clubniveau blijven.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Plaats reactie