Champions League

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

AZ-073 schreef: 14 feb 2019, 10:10 Sorry gaat mij niet om 020, maar om RM, die al jaren licht tot zwaar bevoorbeeld worden door arbitrage in CL
Zelfs Spaanse pers was verbaasd over VAR ingrijpen. En als je naar reacties van spelers kijkt idem voor spelers RM, er waren exact nul protesten van spelers. NUL!
Terwijl er geen team is wat meer doet om arbitrage te beinvloeden dan RM

Kijk voor de aardigheid nog eens terug naar 2 luik met Bayern van paar jaar geleden. Een van de meest genante van de afgelopen jaren, waar 5 situaties (geen 2x geel RM, wel 2 x geel (uit en thuis) bayern, + 2 x buitenspel doelpunt RM) zwaar in het voordeel alles van RM.
Bijna alle wedstrijden van RM in CL zijn situaties van twijfelachtige arbitrale blunders / missers en in 9 van de 10 in het voordeel van RM.

Vandaar mijn stelling, geen calimero, geen 020 fan [-X [-X
Die wedstrijd bedoelde ik inderdaad, had even niet door dat die al twee jaar geleden was. Zulke wedstrijden als tegen Bayern zou nu niet meer voor moeten kunnen komen, omdat de beslissingen daar dermate ridicuul waren dat een VAR daar altijd in zou grijpen. Alleen bij dit soort twijfelgevallen zal je altijd discussie krijgen, hinderlijk buitenspel is niet onomstreden.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 14 feb 2019, 09:41 Alleen stond hij wel wat hinderlijk in de weg [...]
Maar daarbij kan Tadic ook niet opeens verdwijnen. Het was gewoon druk in de 16. Courtois volleybalt die bal terug richting de strafschopstip waar Tagliafico kan koppen. Courtois wil uitlopen, maar kan eigenlijk nooit meer bij die bal...
Het is dubieus dat de VAR dit afkeurt. Maar ja - wat ook al gezegd wordt: scheidsrechters & beslissingen en dan grote & kleine clubs.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

De linksback van Liverpool, Robertson, is bijna een exacte kopie van Ouwejan. Zelfs het karakteristieke loopje is nagenoeg gelijk.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Dan heb je een duur kaartje voor Juventus-thuis, toch een mooi affiche. Dan weet je dat vuurwerk nadrukkelijk verboden is. En dan neem je toch van alles mee, spuit er een waterkanon in je nek, word je gearresteerd, mis je de wedstrijd en krijg je een stadionverbod. Hulde!
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Dat krijg je met een IQ van 14...
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

ajax gaat nondeju lekker!
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

En zondag verliezen van Groningen. 8)
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

pAZcal schreef: 16 apr 2019, 20:49 ajax gaat nondeju lekker!
Maakt onze overwinning dit seizoen toch nog even lekkerder 8)
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Nu krijgen we dat gezeik weer met de competitie
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef: 16 apr 2019, 21:03 Nu krijgen we dat gezeik weer met de competitie
De Graafschap-ajax uit speelronde 33 zal nu naar vrijdag 26 april gaan. Was al eerder besloten.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Forza AZ schreef: 16 apr 2019, 21:09 De Graafschap-ajax uit speelronde 33 zal nu naar vrijdag 26 april gaan. Was al eerder besloten.
"Ik hoop dat De Graafschap degradeert." ;)
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Forza AZ schreef: 16 apr 2019, 21:09 De Graafschap-ajax uit speelronde 33 zal nu naar vrijdag 26 april gaan. Was al eerder besloten.
Als ze dan PSV ook naar die datum zetten lijkt het mij eerlijk voor de strijd om het kampioenschap.

Maar was Juve nou zo slecht of 020 zo goed? Wat kan die Ziyech kansen missen zeg, niet normaal. Met gele kaarten zijn ze ook nog goed weggekomen en nu zullen al die Amsterdammertjes duimen voor Tottenham Hotspur als tegenstander. Ach uiteindelijk kan het nog steeds 3x niks worden voor 020. Mijn hoop is gericht op Vitesse en/of Utrecht, die spits van Willem II en Messi
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ Twello schreef: 17 apr 2019, 06:02 Als ze dan PSV ook naar die datum zetten lijkt het mij eerlijk voor de strijd om het kampioenschap.
Dan moet je ook de concurrenten van De Graafschap op die dag laten spelen, en de concurrenten van de clubs die tegen die clubs spelen. M.a.w., dus zo'n beetje de hele speelronde. En dat kan niet, want de donderdag en woensdag ervoor staan ook nog 5 Eredivisiewedstrijden op het programma.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

De gemeente Doetinchem moet die vrijdag gewoon verbieden. Alsof het hele land zich opeens moet aanpassen aan ajax. Dan stellen ze maar een B-elftal op tegen De Graatschap, net wat ze belangrijker vinden.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Het probleem is dat het ook gewoon niet kan. Op zondag voetballen en dan op dinsdag, daar moeten altijd twee dagen tussen zitten. De KNVB is hier verantwoordelijk voor door het samenstellen van deze kalender. De hele competitieronde verschuiven lijkt me ook kansloos. Dan moet clubs hun voorbereiding ook weer aan gaan passen, dat lijkt me niet de bedoeling. Vrijdag en zaterdag kan De Graafschap-ajax ook niet gespeeld worden dus de KNVB heeft nu gewoon een probleem.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Jammer dat ze niet op 1 en 7 mei moeten. Dan had de bekerfinale verplaatst moeten worden en dat zou echt een probleem zijn.

Nu gewoon een reglemententaire 0-0 tegen De Graafschap lijkt me :P
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kamikAZe
Supporter
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 okt 2005, 12:28

AZ 4 Life schreef: 18 apr 2019, 12:19 Het probleem is dat het ook gewoon niet kan. Op zondag voetballen en dan op dinsdag, daar moeten altijd twee dagen tussen zitten. De KNVB is hier verantwoordelijk voor door het samenstellen van deze kalender. De hele competitieronde verschuiven lijkt me ook kansloos. Dan moet clubs hun voorbereiding ook weer aan gaan passen, dat lijkt me niet de bedoeling. Vrijdag en zaterdag kan De Graafschap-ajax ook niet gespeeld worden dus de KNVB heeft nu gewoon een probleem.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/244305/k ... aar-15-mei

Dus toch die hele ronde verplaatsen...
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

kamikAZe schreef: 18 apr 2019, 14:32 https://www.nhnieuws.nl/nieuws/244305/k ... aar-15-mei

Dus toch die hele ronde verplaatsen...
Het kon ook niet anders. Je kunt ook niet alleen De Graafschap-ajax verplaatsen, want dan zou die na de laatste competitieronde gespeeld moeten worden. Waarmee er competitievervalsing zou zijn. Alleen waarom alles nu midweeks moet en niet op 18 of 19 mei begrijp ik niet.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Het zal mij benieuwen of andere clubs dit ook krijgen?
Denk dat de KNVB een ander competitie programma moet gaan opstellen...
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 18 apr 2019, 18:35 Het zal mij benieuwen of andere clubs dit ook krijgen?
Denk dat de KNVB een ander competitie programma moet gaan opstellen...
Dat hadden ze kunnen doen door het midweekse programma van volgende week eerder in het seizoen te plannen (december-februari). Maar de clubs wilden liever niet in de winter midweeks spelen, en namen het risico op de onwaarschijnlijke situatie (een club in de halve finale CL die de heenwedstrijd op dinsdag moet spelen) die nu ontstaan is.
Plaats reactie